Rengasvalinta URAA:lle
Valvoja: Moderaattorit
- timpuktu
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
- Pyörä: Elefant 750
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Taakse tilattu c-02 ja eteen tulee Innova..
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Vanha keskustelu mutta aihe sopiva.
Kannattaako AT:ssä pitää takana uusi Heidenau K-60 scout vai laittaa 50%kulahtanut mefo stonemaster Uraa:!!e
K60:ssä on jatkuva "keskiselkä", joten se ei uppoa tarpeeksi saadakseen pitoa. Voitiellä puunkierrossa kaivoi takusen märkään metsämaahan ja pikku oksien ylikään ei taho päästä, kun keskikohta on liukas. Hiekalla menee yllättävän hyvin, kun ei pysähdy ylämäkeen. Sora/irtokivitiellä ja kovemmalla polulla on hauska rengas kun saa helposti sladia ja sutittaa
Mutta jos Uraalla on paljonkin mutaa ja savea, ei se oikein toimi.
Mefo taas on kulahtanut sopivan leveäksi ja toimisi varmaan ok, mutta kun ei jaksaisi vaihtaa nyt heti taas kerran. Edessä uusi bilteman enduro nappula, ja se on ainakin hintansa väärti
Edittiä: Mefo alle. Ei tarvi arpoa riittääkö pito.
Kannattaako AT:ssä pitää takana uusi Heidenau K-60 scout vai laittaa 50%kulahtanut mefo stonemaster Uraa:!!e
K60:ssä on jatkuva "keskiselkä", joten se ei uppoa tarpeeksi saadakseen pitoa. Voitiellä puunkierrossa kaivoi takusen märkään metsämaahan ja pikku oksien ylikään ei taho päästä, kun keskikohta on liukas. Hiekalla menee yllättävän hyvin, kun ei pysähdy ylämäkeen. Sora/irtokivitiellä ja kovemmalla polulla on hauska rengas kun saa helposti sladia ja sutittaa
Mutta jos Uraalla on paljonkin mutaa ja savea, ei se oikein toimi.
Mefo taas on kulahtanut sopivan leveäksi ja toimisi varmaan ok, mutta kun ei jaksaisi vaihtaa nyt heti taas kerran. Edessä uusi bilteman enduro nappula, ja se on ainakin hintansa väärti
Edittiä: Mefo alle. Ei tarvi arpoa riittääkö pito.
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Vuoden vanha keskustelu mutta ajankohtainen jälleen. Stonemasterin laittaisin gessuun taakse, mutta kun ei saa mistään kokoa 140 / 80 /17 ? Mikä mättää mefolla kun ei renkaita liikkeistä saa ?
Eteen joko unicross (hyllyssä) tai jotain karkempaa ? Kestääkö Mezeler six days hard etusena tuon 600km siirtymän pikitiellä, jos poluille ei ehdi. Näyttää siltä että pitää tilata taakse E07 ja mennään sillä tuo uraa.
Eteen joko unicross (hyllyssä) tai jotain karkempaa ? Kestääkö Mezeler six days hard etusena tuon 600km siirtymän pikitiellä, jos poluille ei ehdi. Näyttää siltä että pitää tilata taakse E07 ja mennään sillä tuo uraa.
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Rengasvalinta URAA:lle
No ainakin unicross suli norsun alle 600 kilsan assupätkällä. Toki oli hiukka kiire,joten alle satkun ei pääasiassa menty...Palatessa sitten kiltisti max 80 taulussa ja pelko persiissä millon tulee kankaat esille muttei siinä vauhdissa juurikaan enää kulunu. Eli hitaasti ajaessa nappulalla on mahdollisuus kestää,mutta kiire ei saa olla.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Mä laitoin Tigeriin tuonne Etelän ruosteenpoistoon uuden six days extreme hardin. Aamulla sitten sähläsin lähtiessä niin kauan, että jouduin ajamaan moottoritietä Raisiosta Hesaan ja vauhtia 120, juuri ehdin laivaan. Koko matkan surin rengasta, mutta siitä penteleestä ei ollut lähteny edes keskinapeista ne pienet valun jäljiltä olevat nystyt:) Aika kestävä on ja pito ihan toista luokkaa kuin unicrossissa.
Re: Rengasvalinta URAA:lle
AT ralliin mennessä ajoin paikoin reippaasti, unicrossin kulumisen huomasin. Rauhallisella etenemisellä uskon renkaan kestävän gessussa.
Sukke: Sinulla on tigerin alla kokemusta E09, E07, scoutista, stonemasterista. Mihin väliin sijoittaisit anakee Wildin. gessuun taakse saisi anakee Wildia 150/70/17.
Sukke: Sinulla on tigerin alla kokemusta E09, E07, scoutista, stonemasterista. Mihin väliin sijoittaisit anakee Wildin. gessuun taakse saisi anakee Wildia 150/70/17.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Wild on nyt pyörinyt takana vähän vajaan pari tonnia ja tuohon sisältyy assua, kovaa soraa, pehmeetä soraa, pehmeetä hiekkaa, virolaista kovaa ja pehmeetä märkää savea, turvetta, melkein kaikkea mahdollista Wild on toiminut hyvin kaikissa tilanteissa ja mikä parasta, ei ole millään alustalla yllättänyt. Kaikki nuo muut on yleensä yllättäen kadottaneet pidon juuri silloin, kun sitä eniten olisi tarvinnut. Stonemaster on tietysti omassa luokassaan, kun tarvitaan hyvää pitoa soralla ja pehmeällä, mutta melko onneton ja vempula asfaltilla, eikä kestä kovin pitkää reissua. Kyllä mun valinta yleisrenkaaksi on tällä hetkellä Wildi, varsinkin kun sen hinta ei ole paha laaturenkaaksi Stonemasterin pidän vaihtoehtona, kun tarvitaan todellista nappulakumia esim. Pohjankankaalla. Etelän ruosteenpoistolle Viroon yritin sitä saada muutamastakin paikasta, mutta ei ne pystyneet toimittamaan.Sukke kirjoitti:Sukke: Sinulla on tigerin alla kokemusta E09, E07, scoutista, stonemasterista. Mihin väliin sijoittaisit anakee Wildin. gessuun taakse saisi anakee Wildia 150/70/17.
p.s. Vika ei varmaankaan ole renkaassa, mutta tänä kesänä ollut kaksi rengasrikkoa wildin kanssa. Virossa meni naula suoraan läpi nappulan keskeltä ja viikonloppuajelulla Laitila - Uki välillä meni kivi läpi nappuloiden välistä Onneksi kummallakin kerralla oli varakummi mukana
Re: Rengasvalinta URAA:lle
URAAlle renkaat tilattu. Taakse anakee wild ja eteen six days hard, näillä pitäisi pärjätä.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Mitkä oli sun kokemukset rengastuksesta, toimiko gessun alla?800cc kirjoitti:URAAlle renkaat tilattu. Taakse anakee wild ja eteen six days hard, näillä pitäisi pärjätä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Kokeilkaa möhköissä Pirelli MT16 miten se kestää Unicrosiin verrattuna, aika vastaavaa rengas kuin Uni mutta kumiseos tuntuu ainakin kevyemmissä pyörissä kestävän aika hyvin asfalttia.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Nyt on runsaasti kokemusta lähes kaikilla mahdollisilla alustoilla. Wildlla takana ajoin 1.65 paineilla ja rengas kului tasaisesti ja piti hyvin. Yllätyksetön, lähti luisuun tasaisesti. Hyvä pito kaikilla pinnoilla. Ainoa negatiivinen asia on mielestäni renkaan kestävyys, toki käyttö oli aikarajua. Ajo ei todellakaan ollut mitään tourinkia vaan jatkuvaa kaasulla ja jarrulla ohjaamista raastavilla sorateillä reippaasti etenemällä. Rengas oli jo lähes loppu alle 2000Km, ennen viimeistä La ajopäivää. Ajoin La kuitenkin reippaasti kuin edelliset päivät, erityisesti piti varoa liukkaita savipaikkoja joissa perä piiskasi huonon pinnan vuoksi puolelta toiselle. Kuluneenakin Wild oli positiivinen yllätys.Sukke kirjoitti:Mitkä oli sun kokemukset rengastuksesta, toimiko gessun alla?800cc kirjoitti:URAAlle renkaat tilattu. Taakse anakee wild ja eteen six days hard, näillä pitäisi pärjätä.
Mezeler toimi koko reissun mallikkaasti, pitoa oli riitävästi kaikilla pinnoilla. Muutaman sadan jälkeen rengas toimi nappularenkaaksi hyvin myös assulla. Kuluminen on kohtuulista nappularenkaasi. Ajan tuolla varmaan vielä 2000 lisää ennen vaihtoa.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Pari päivää Virossa sun perässä ajaneena voin kyllä allekirjoittaa tuon rajun Mulla on kestänyt tuplasti tuon ja varmaan vielä tonnin menee, mutta se on kyllä varma, että ei tästä Wildista mitään kestävyysajon voittajaa saa. Mulla tosin on vain noin puolet ajoista tullut matalilla (1,8) paineilla, liekö sekin vaikuttanut. Ja tietty voiman tuotto on Tiikerissä aika lailla hienostuneempaa, ei niin raakaa, kuin pikku gessussa800cc kirjoitti:Ainoa negatiivinen asia on mielestäni renkaan kestävyys, toki käyttö oli aikarajua.
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Minulle oli positiivinen yllätys tuo 1.65 bar, joka toimi gessussa hyvin. Haluan korostaa, että rengas kului tasaisesti. Tuosta rajusta ajosta voin todeta, että muuta keinoa ei ollut, kotarien 690,950,990 perässä pysymiseksiSukke kirjoitti:Pari päivää Virossa sun perässä ajaneena voin kyllä allekirjoittaa tuon rajun Mulla on kestänyt tuplasti tuon ja varmaan vielä tonnin menee, mutta se on kyllä varma, että ei tästä Wildista mitään kestävyysajon voittajaa saa. Mulla tosin on vain noin puolet ajoista tullut matalilla (1,8) paineilla, liekö sekin vaikuttanut. Ja tietty voiman tuotto on Tiikerissä aika lailla hienostuneempaa, ei niin raakaa, kuin pikku gessussa800cc kirjoitti:Ainoa negatiivinen asia on mielestäni renkaan kestävyys, toki käyttö oli aikarajua.
Ajoin meno matkalla Mezelerillä 1.7 bar paineilla, jolloin pito oli todella hyvä. Mutta niin kuin arvata voi niin noilla paineilla jossain vaiheessa kolahtaa ja niinhän se kolahti. Jossain Taivalkosken jälkeen tiellä oli iso murkula jota en nähnyt. Antoi etuselle sellaisen paukun, että olin jo menossa nurin. Pyörä pysyi kuitenkin pystyssä, mutta vanne sai komean leiman toiselle puolelle. Raajärvellä nostin paineen 1.9 bar ja ongelmia ei sen jälkeen ollut.
Liitteenä kuvat renkaista, joilla ajettu ~ 2900Km.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Rengasvalinta URAA:lle
Jessus, toi Wild on ihan finaalissa, hauskaa on ollu:)