Pirelli Scorpion Rally STR

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Peltsi
Viestit: 2747
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Huonoa tuuria. Mulla ollu pari noita takakumejs eikä oo rengasrikkoja ollu. Pyörä on kyllä vähä keveämpi, mutta kuski puolestaan pirun paljo raskaampi :D
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
mek
Viestit: 2628
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: R1250GS
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja mek »

Hyvin on ilma pysynyt. Miten nuo vaahdolla paikatut kestää, jos reikä ihan pieni viilto? Kannattaako tuota yrittääkään tubeless-paikalla korjata, ennen kuin alkas uudelleen vuotaa...
Peltsi
Viestit: 2747
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Olikos sulla TPMS. Jos ei niin sisuri sisään niin sitte ainaki uskaltaa ajaa loppuun kumin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
mek
Viestit: 2628
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: R1250GS
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja mek »

On TPMS. Otan paikkasatsin mukaan ja ajelen paikallisajoa tässä lähialueella, katsotaan miten käy. Tuskin tässä nyt enää toiselle puolen Suomea tulee syksyllä lähdettyä. Tökkää sen kamelinpaskan reikään sitten jos/kun alkaa vuotaa. Jos ei pidä, niin soitto vakuutusyhtiön hätänumeroon, tai vaimolle, että tulepa hakemaan.
Koheltaja
Viestit: 8261
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

STR on aika ohut nappuloiden välistä mutta omissa ajoissa on vielä kestänyt ilman pistovammoja vaikka nappulat on kivikossa/sepelissä leikkaantuneet. Rengaspaineina ollut 2.0-2.5 ajoista riippuen. Uraherkkyyttä en ole T7:an kanssa huomannut tai sitten en ole kiinnittänyt huomiota jos on ollut vähäistä reagoimista.

Nämä kokemukset 17tkm aikana ja takana pyörinyt 3 STR:ää, edessä 1 STR ja 1 Rally.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
mek
Viestit: 2628
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: R1250GS
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja mek »

Ei kestänyt vaahto pakkasyötä. Nyt on tubeless-paikka reiässä ja sylkitesti menossa.Kuva
Avatar
sivuluisu
Viestit: 173
Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Pyörä: Duke

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja sivuluisu »

Hyvin on tuokin reikä noin 1,5cm:n puhkeamisalueella. Taitaa olla noin uudessa renkaassa hankala päästä nappulan kohdalta läpi niin joutuu etsiin ohuemman kohdan. Perinteisesti vyömateriaali on teräs, mutta eikö nykyään ole muitakin kuituja. Voisko siitä tulla eroa, kuinka kivi luiskahtaa läpi?
Avatar
mek
Viestit: 2628
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: R1250GS
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja mek »

Näinkin karkeaksi renkaaksi tuo Scorpion Rally STR osoittautui möhköenskan alla yllättävän kestäväksi. Eturenkaan vaihdoin Gessun alle kuin mittarissa oli 12 tkm ja takarengas tuli käyttöön 15 tkm kohdalla. Nyt mittarissa on 24 450. Eturenkaassa on vielä pintaa keskelläkin kolmisen milliä, eli ajaisi sillä vielä tonnin-pari. Takarenkaassa on keskellä 3 milliä, eli sekin olisi hyvin kestänyt minun rauhallisella ajotyylilläni reilun kymppitonnin. Norjassa 3 tkm sitten laitettu tubeless-paikka sen sijaan ei kestänyt, vaan nyt alkoi jo tuo oikea, kumikorjaamossa sisäpuolelle laitettu tubeless-paikkakin vuotaa. Tuli illalla ajeltua vähän pidempi lenkki sorateitä ja kaasunkäyttökin saattoi välillä karata lapasesta siitä ilosta kun viikonlopun pilannut flunssa parani.

Noista tubeless-renkaan paikkauksista sen verran, että tämän takarenkaan kanssa koettu muutti kyllä näkemystäni. Jatkossa kamelinpaskat ovat ehdottomasti vain hätävara. Pidän niitä ja hiilidioksidipulloja kyllä aina mukana, mutta jos joudun sellaisen laittamaan, niin mahdollisimman pian kumikorjaamossa oikea, sisäpuolinen tubeless-paikka tilalle. Ja nekään eivät näköjään välttämättä kestä maaliin asti.

Kokonaisuutena oikein hyvät yleisrenkaat. Näillä pärjää soralla ja asfaltilla, myös märällä kelillä ja kestävyyskin on matkailukäyttöön riittävä. Rauhallinen kuski pääsee kymppitonnin kuormatullakin pyörällä. "Nappularenkaaksi" melko miellyttävät ja hiljaiset ajella asfaltillakin. Ainut kysymysmerkki on pistokestävyys teräviä kiviä vastaan. Mudassahan noin matala kuvio ei tietysti pidä, mutta ei pidä mikään muukaan vastaavan luokan rengas. Paljon enemmän tykkäsin näistä kuin TKC70:stä ja voisin ostaa näitä jatkossakin.

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin