Jep, kuusiokannat siinä pitäisi olla. Ne oli nyt startissa. Ja startin pultit tässä nokkaketjun kiristimessä, eli magneeton irrotus edessä…
DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Valvoja: Moderaattorit
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Mulla ei nyt oo kuvaa. Paikka näkyy tossa sunkin kuvassa. Lohkossa menee öljykanava, tiivistepinnassa kytkimen yläpuolella, se päättyy öljysuuttimeen suoraan kampiakselin yläpuolelle. Reiässä pitäisi olla putki, jonka pää on tukittu ja sitten siinä on porattu reikä ylöspäin.
Omasta koneesta nokka-akseli oli venynyt sen verran että kiristimessä ei riittänyt kiristysvara, ja ketju oli syönyt suuttimen poikki.
Omasta koneesta nokka-akseli oli venynyt sen verran että kiristimessä ei riittänyt kiristysvara, ja ketju oli syönyt suuttimen poikki.
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Linkissä näkyy suutin ja paikka. Joku on tehnyt itse uuden. Varaosana tuota ei tainnut enää saada mistään.
https://www.reddit.com/r/dr650/comments ... d_part_6b/
https://www.reddit.com/r/dr650/comments ... d_part_6b/
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Tuhannesti kiitoksia tarkkasilmäisyydestä ja vinkistä!! Ei ole mun mopossa öljysuutinta, vaan pelkkä reikä...smppa kirjoitti: ↑Pe Maalis 08, 2024 9:17 pm Linkissä näkyy suutin ja paikka. Joku on tehnyt itse uuden. Varaosana tuota ei tainnut enää saada mistään.
https://www.reddit.com/r/dr650/comments ... d_part_6b/
Kanavan toisessa päässä kytkimen yläpuoella on joku suutin, päässä lukee "12" ja siinä reikä ylöspäin. Kuuluuko siinä olla suutin, vai olisiko laitettu väärään paikkaan?
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Kyllä siinäkin tarvii se olla. Ja se on erilainen. Tuo puuttuva palikka on n. 5cm pitkä putki.
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Olihan mulla siitä suuttimesta kuva, kun tarkemmin miettii
https://aijaa.com/Hnvy7g
Tuon puuttuminen saattaa vaikuttaa öljynkiertoon yläkerrassa, jos paine ei riitä enää sinne. Ainakin männän jäähtymiseen ja männätapin voiteluun vaikuttaa.
https://aijaa.com/Hnvy7g
Tuon puuttuminen saattaa vaikuttaa öljynkiertoon yläkerrassa, jos paine ei riitä enää sinne. Ainakin männän jäähtymiseen ja männätapin voiteluun vaikuttaa.
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Kyllähän tuon suuttimen puuttuminen laskee öljynpaineita aika dramaattisesti kun vertaa suuttimen reiän kokoa vs. tyhjä suuttimen asennusreikä...
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Onko vinkkejä miten putken päähän tehdään tuommoinen siisti supistus? Levistystyökaluja on vaikka mitä, mutta viikonlopun netin selauksen perusteella supistus on metalliverstaan homma.smppa kirjoitti: ↑La Maalis 09, 2024 10:33 am Olihan mulla siitä suuttimesta kuva, kun tarkemmin miettii
https://aijaa.com/Hnvy7g
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Olihan nuo sylinterikannen laakeripinnat nokka-akselin alla hiukan ottaneet kipeää:
Tiedättekö, sopiiko tähän vanhanmalliseen runkoon uudempi DR650SE-moottori kuinka helposti? Öljynlauhdutin ja puola ainakin pitää siirtä puolelta toiselle, ja pakoputki olla SE-mallista, mutta ovatko moottorin kiinnikkeet samoissa paikoissa?
Alkaa olla niin monta osaa rikki että samalla hinnalla ostaisi uudemman käytetyn moottorin...
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Ei sillä supistuksella taida olla väliä, putken pää on tukossa. Siinä on vaan tuo yksi reikä ylöspäin.KuraHupi kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 7:22 pmOnko vinkkejä miten putken päähän tehdään tuommoinen siisti supistus? Levistystyökaluja on vaikka mitä, mutta viikonlopun netin selauksen perusteella supistus on metalliverstaan homma.smppa kirjoitti: ↑La Maalis 09, 2024 10:33 am Olihan mulla siitä suuttimesta kuva, kun tarkemmin miettii
https://aijaa.com/Hnvy7g
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Ehtisikö joku DR650 SE:n omistaja mitata moottorin kiinnityspisteiden etäisyydet toisistaan?KuraHupi kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 9:49 pm
Tiedättekö, sopiiko tähän vanhanmalliseen runkoon uudempi DR650SE-moottori kuinka helposti? Öljynlauhdutin ja puola ainakin pitää siirtä puolelta toiselle, ja pakoputki olla SE-mallista, mutta ovatko moottorin kiinnikkeet samoissa paikoissa?
Alkaa olla niin monta osaa rikki että samalla hinnalla ostaisi uudemman käytetyn moottorin...
Valokuvien perusteella uuden ja vanhan mallisten moottorien kiinnityspisteet ovat aika samoissa paikoissa.
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Moi
Aikoinaan tästä moottorien sopivuudesta Se - > RS/RSE oli juttua täällä. Muistin varmuudeksi kysyin vielä Hessleriltä. Kysyin "Bolt on" ? Hän vastasi "no".
https://hessler-motorsport.de/
Tuolta jotain osia tuli aikoinaan tilattua. Hyvin toimi silloin. Ollut pidempään alalla.
T
ptr
Aikoinaan tästä moottorien sopivuudesta Se - > RS/RSE oli juttua täällä. Muistin varmuudeksi kysyin vielä Hessleriltä. Kysyin "Bolt on" ? Hän vastasi "no".
https://hessler-motorsport.de/
Tuolta jotain osia tuli aikoinaan tilattua. Hyvin toimi silloin. Ollut pidempään alalla.
T
ptr
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Mä koitan vertailla RSE:n ja Freewindin koneita, kun ne tuolla tallissa vierekkäin majailee.
Hessleriltä varmasti löytyy enemmänkin tietoa, mutta oma fiilis on että herra kirjoittelee mieluummin saksaksi. Suoraan kysymykseen suora vastaus...
Se että ei ole "bolt-on", ei tarkoita että ei saisi tehtyä. Toki tässä saattaa tulla eteen muutakin kun vaan moottorin kannakkeiden modaaminen.
Esimerkkinä Keihin FCR istuttaminen RSE:hen. Ei todellakaan mene suoraan BST:n tilalle, mutta on tehtävissä.
Lisätään vielä sopppaan että SE ja XF koneet on muuten samanlaisia, mutta XF:ssä on kaksi kaasaria, eli siis kansi on erilainen.
Vanhan 650 sylinterin päälle sopii kuulemma 600 kansi suoraan, siinä on vaan sitten 2 pakokanavaa. Tähän vielä huomiona että kansi ja venttiilikansi on aina pari, niitä ei voi sekoittaa.
Hessleriltä varmasti löytyy enemmänkin tietoa, mutta oma fiilis on että herra kirjoittelee mieluummin saksaksi. Suoraan kysymykseen suora vastaus...
Se että ei ole "bolt-on", ei tarkoita että ei saisi tehtyä. Toki tässä saattaa tulla eteen muutakin kun vaan moottorin kannakkeiden modaaminen.
Esimerkkinä Keihin FCR istuttaminen RSE:hen. Ei todellakaan mene suoraan BST:n tilalle, mutta on tehtävissä.
Lisätään vielä sopppaan että SE ja XF koneet on muuten samanlaisia, mutta XF:ssä on kaksi kaasaria, eli siis kansi on erilainen.
Vanhan 650 sylinterin päälle sopii kuulemma 600 kansi suoraan, siinä on vaan sitten 2 pakokanavaa. Tähän vielä huomiona että kansi ja venttiilikansi on aina pari, niitä ei voi sekoittaa.
Re: DR650 RSE naputtaa ja metallia öljyn seassa
Ainoa kiinteä kiinnike noissa molemmissa pyörissä on alhaalla, osapuilleen kampiakselin kohdalla. Se on eri kohdassa.
Etukiinnike on vastaava kuin yläkiinnike, eli kolmion malliset irtopalikat. Takakiinnikkeessä on holkit rungon ja koneen välissä.
Sanoisin että kyllä se on tehtävissä. Jonkin verran askartelua kyllä vaatii, mutta ainoa hitsaamista vaativa kannake on moottorin alla.
Etukiinnike on vastaava kuin yläkiinnike, eli kolmion malliset irtopalikat. Takakiinnikkeessä on holkit rungon ja koneen välissä.
Sanoisin että kyllä se on tehtävissä. Jonkin verran askartelua kyllä vaatii, mutta ainoa hitsaamista vaativa kannake on moottorin alla.