Touratech vs. YSS takaiskari
Valvoja: Moderaattorit
Touratech vs. YSS takaiskari
Kokemuksianne Touratech vs.YSS takaiskarista.
Tohtorin, Suzuki DR800, takaiskari sylkäisi mehut pihalle ja nyt pitäisi saada uutta tilalle.
Touratechin saisi hintaan 426€ (655€) +rahti ja YSS kustantaisi 297€ (595£) +rahti, suluissa "lähtöhinta", erotusta 129€.
Suurinpiirtein samanlaiset ominaisuudet: jousen esijännityksen säätö ja rebound, YSS:ssä on lisäksi pituuden säätö.
Toki muitakin valmistajia löytyy, mutta hinta menee jo yli kipurajan.
Yzz MZ456
Touratech type Level1
Tohtorin, Suzuki DR800, takaiskari sylkäisi mehut pihalle ja nyt pitäisi saada uutta tilalle.
Touratechin saisi hintaan 426€ (655€) +rahti ja YSS kustantaisi 297€ (595£) +rahti, suluissa "lähtöhinta", erotusta 129€.
Suurinpiirtein samanlaiset ominaisuudet: jousen esijännityksen säätö ja rebound, YSS:ssä on lisäksi pituuden säätö.
Toki muitakin valmistajia löytyy, mutta hinta menee jo yli kipurajan.
Yzz MZ456
Touratech type Level1
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
The rest I just wasted...
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Touratech ilman muuta! On Tractiven kehittämä iskari, mutta myydään Touratechin tuotemerkin alla, kun rahoittivat aikoinaan kehityksen. On todella huolellisesti kehitetty ja testattu iskari. Entisiä WP:n tuotekehityksen kavereita, jotka eivät halunneet muuttaa Belgiasta Itävaltaan. Irtisanoutuivat ja perustivat Tractiven.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Tractiven kehittämä mutta ei enää valmistama iskari tuo Touratech. Touratech teettää ne "jollain" alihankkijalla, mikä nykymaailmassa usein tarkoittaa halvimmalla. Näin kertoi Tractiven jälleenmyyjä.
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Touratechiin en ota kantaa, koska ei omaa kokemusta, mutta kahdessa pyörässä on vuosia ollut YSS:t.
Ovat valovuoden edellä Hondan ja Suzukin ensiasennuskeppejä, eikä ongelmia vuotojen kanssa, mikä on sattunut kohdalleni niin Works Performancen kuin Öhlinsin kanssa.
Viimeksi mainittu toki olisi valintani, mikäli tarkoitus olisi ajaa enska- tai crossikisaa, ei muutoin.
PS YSS:n hinnoissa oli melkoisia heittoja. Halvimmalla tuli googlen "tarjousikkunan" kautta italian ebaystä.
Ovat valovuoden edellä Hondan ja Suzukin ensiasennuskeppejä, eikä ongelmia vuotojen kanssa, mikä on sattunut kohdalleni niin Works Performancen kuin Öhlinsin kanssa.
Viimeksi mainittu toki olisi valintani, mikäli tarkoitus olisi ajaa enska- tai crossikisaa, ei muutoin.
PS YSS:n hinnoissa oli melkoisia heittoja. Halvimmalla tuli googlen "tarjousikkunan" kautta italian ebaystä.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Jännityksellä minäkin odotan ajokautta, r1200 gessuun vaihdoin talvella uudet YSS iskarit niiden 100tkm ajettujen alkuperäisten tilalle.
-
- Viestit: 619
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
- Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
F bemarissa on vuodesta -17 ollut takana YSS iskari, hoitaa hommansa ja on parempi kuin alkuperäinen. Ei mikään kisaiskari mutta normaaliin harrastekäyttöön ihan hyvä. Piti kokeilla kun oli hinta kohdallaan. En pettynyt. Saatan laittaa tuohon ässäänkin, siinäkin alkaa iskarien vaihtoaika lähestyä.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Aika moni noita Yssejä kehuu ja vaikka myönnän vähän skeptinen olevani, tekisi mieleni sanoa että noilla hinnoilla voi olla ihan viisasta katsoa peiliin ja kysyä että meinaatko huollattaa iskareitasi? Jos vastaus on ei, voi Yssi hyvinkin olla kannattavampi hankinta noista kahdesta.
Ei nuo kalliimmat ole kalliimpia huoltovapautensa vuoksi, se hinta muissa ominaisuuksissa joista osa jopa lyhentää huoltoväliä kasvaneiden rasitusten myötä. Kalliimpiin, oletan koskevan myös Touratechiä, saa varaosia mutta hinnan vastineesta jää osa saamatta jos ajaa iskarit loppuun kuten useimmat autonkin kanssa tekee. Huolto maksaa suurinpiirtein tuon hinnan erotuksen verran, eli ei sekään ilmaista ole.
Ei nuo kalliimmat ole kalliimpia huoltovapautensa vuoksi, se hinta muissa ominaisuuksissa joista osa jopa lyhentää huoltoväliä kasvaneiden rasitusten myötä. Kalliimpiin, oletan koskevan myös Touratechiä, saa varaosia mutta hinnan vastineesta jää osa saamatta jos ajaa iskarit loppuun kuten useimmat autonkin kanssa tekee. Huolto maksaa suurinpiirtein tuon hinnan erotuksen verran, eli ei sekään ilmaista ole.
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Osa noista YSS iskareista kuuluu olevan huollettavissa ja valmistajalla huolto-osia saatavana . En kyllä tiiä mitä väylää lähtis niitä hankkiin. Tällaista juttua muistelen edellisestä elämästä kun noita silloselle työnantajalle tuli myyntiin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Ainakin pari vuotta sitten joku suomalainen iskarihuoltofirma ilmoitti hoitavansa YSS:n varaosa- ja huoltopalveluja. Olikohan Hakala tai jotain?
En ole toistaiseksi tarvinnut.
Näyttää nykyään olevan Stormillakin valikoimissa.
En ole toistaiseksi tarvinnut.
Näyttää nykyään olevan Stormillakin valikoimissa.
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Molempia tuntuu olevan käytössä ja ei ilmeisesti huonoja kokemuksia kummastakaan.
Tuolla alkuperäisellä iskarilla ajettu sen 27vuotta ja kilometrejä ties kuinka paljon.
Kyllähän sen varsinkin tuolla Pohjoisen TET-reitillä kuorman kanssa ajaessa huomasi ettei se kovin kaksinen ollut, josko
sitten uutenakaan, eli varmaankin kumpikin noista sen voittaa.
Sain käytetyn kepin "lainaan" talviajoon, mutta täytyy nyt kuitenkin laittaa toinen noista tilaukseen
ja olisiko se sitten YSS.
Huollettavuus ja varaosien saanti on toki hyvä asia, mutta tulisiko sitä sitten huollatettua.
Tuolla alkuperäisellä iskarilla ajettu sen 27vuotta ja kilometrejä ties kuinka paljon.
Kyllähän sen varsinkin tuolla Pohjoisen TET-reitillä kuorman kanssa ajaessa huomasi ettei se kovin kaksinen ollut, josko
sitten uutenakaan, eli varmaankin kumpikin noista sen voittaa.
Sain käytetyn kepin "lainaan" talviajoon, mutta täytyy nyt kuitenkin laittaa toinen noista tilaukseen
ja olisiko se sitten YSS.
Huollettavuus ja varaosien saanti on toki hyvä asia, mutta tulisiko sitä sitten huollatettua.
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
The rest I just wasted...
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
XL-Moto näyttää myyvän YSS iskareiden huolto-osia ja työkaluja. Ja toki itse iskareitakin.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
- Pyörä: BMW F800GS
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Ei ole kokemusta Ysseistä. Mutta tutustu toki myös Wilbersiin.
Omaani F800GS laitoin taakse Wilbersin ja eipä voi uskoa samaksi pyöräksi. Hintaa on mutta mitäpä ei ajettavuuden eteen tekisi.
Omaani F800GS laitoin taakse Wilbersin ja eipä voi uskoa samaksi pyöräksi. Hintaa on mutta mitäpä ei ajettavuuden eteen tekisi.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Itsellä on Dompassa YSS:n Monoshock takana ja kyllä se tohon 29 vuotta vanhaan orkkisiskariin verrattuna oli melkoinen päivitys, eikä rikkonut pankkiakaan. Pohjaamaan sen sai melko herkästi Viron/Latvian TETillä, kun kuormattuna ajoi, mutta vähän varovaisemmin kun meni, niin ei se ainakaan jatkuvasti pohjannut.
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Taitaa olla jousi liian löysä suhteessa kuormaan.
Olen saanut kerran kevyesti pohjaamaan Vstromissa. Vauhtia n 90, asfalttitiessä about 20 sentin heitto ja kaksi päällä. Takana peesannut autoilija tiesi ilmeisesti kohdan ja hävisi peilistä.
Olen saanut kerran kevyesti pohjaamaan Vstromissa. Vauhtia n 90, asfalttitiessä about 20 sentin heitto ja kaksi päällä. Takana peesannut autoilija tiesi ilmeisesti kohdan ja hävisi peilistä.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Touratech vs. YSS takaiskari
Enempi alaa tunteva kaveri sanoi, että "pyrkivämmässä" ajossa pitäisi jousituksen pohjatakin ajoittain. Silloin tulee koko jousto- ja vaimennus matka hyödynnettyä. Jos joustovaraa on 200 mm niin on turha pitää niin tiukkaa jousta että joustaa vain 100 mm.