DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

DRZ400
Viestit: 44
Liittynyt: Su Syys 11, 2022 8:31 pm
Pyörä: DRZ400

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja DRZ400 »

Pähkäiltiin kahvipöydässä, että tuo 2t öljy voisi jättää liukkaan kalvon kaasarin seinämille, josta sitten helpommin lähtee mahdolliset epäpuhtaudet bensaan lisättävillä puhdistusaineilla irti.

Nyt ei pitäisi olla enää tarvetta säilyttää bensoja tankissa. Jos ajot on vähäistä, sitten kaiken aikaa pienkonebensoilla. Ahdistaa tuo ajatus, että uuttakaan kaasaria tuskin saa kotinikkari sen enempää rikkomatta avattua, joten edessä on silloin se tonnin potti jos syystä tai toisesta menee tukkoon.
Avatar
Roiske
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Roiske »

En nyt tuohon kaasarin purkamiseen mitään kommentoinut, kun en vanhaa versiota ole ikinä purkanut. MX mallin kuitenkin saa avattua reikäpää torx avaimella, eikä siinä mitään liimaa ole välissä, vaan pelkkä tasotiiviste. Niitä on tullut auottua ja pari 37mm kaasaria isonnettua 41mm:iin. Näissähän runko on samankokoinen kaikissa, mutta poraus epäkeskeinen, niin että porauksen alareuna on kaikissa samalla kohdin. Jyrsin koneella onnistuu isontaa porausta.

Villi veikkaus kuitenkin tuosta vanhasta, että tuo on joku teeitse liimaus.

Kyllä tuo 2t öljy ainakin omien kokemusten mukaan parantaa bensan säilyvyyttä jonkin verran. Seos bensallisen kelkan voi jättää ihan rauhassa seisomaan kesäksi yli puolen vuoden ajaksi ja aina on käynnistynyt. Puhtaalle bensalle riittää monesti se 3kk eikä enää käynnisty(riippuen toki olosuhteista). Muistaakseni jossain Stihlin 2t öljypullossa lukee myös fuel stabilizer.
DRZ400
Viestit: 44
Liittynyt: Su Syys 11, 2022 8:31 pm
Pyörä: DRZ400

Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.

Viesti Kirjoittaja DRZ400 »

Tämä on Australian tuontipyörä, uutena ostettu 2010. Joku takuun vaatima ensimmäinen öljynvaihto on suoritettu myyjäliikkeessä.

Tuo alaosa oli liimattu/massattu jollain valkoisella hyvin kovan oloisella muovilla, kaveri puhui muistaakseni jotain epoksista, joka pitäisi lämmittämällä sulattaa auki, mutta liimaus murtui, kun löi puukon väliin. Sisältä löytyi sitten muista pehmeitä tiivisteitä.

Syyt miksi hylkäsin kaasarin korjausyritykset, oli tuo kanavan päähän prässätty messinkisuutin ja toinen prässätty avokulmainen messinkitulppa, en keksinyt tapaa, jolla vetää ehjänä ulos. Tai toisen olisi ehkä saanut kaasarin pääkanavasta painettua alas. Tiivisteet olivat myös riekaleina, enkä keksinyt tapaa, miten tekisi noin pieniä muototiivisteitä.

Mutta jos tämä uusi malli on helpommin purettavissa, se on hyvä uutinen. Toisaalta jos vika onkin tekijämiehen taidoissa, sitten ei paljon auta.
Vastaa Viestiin