Dominator -> XR Look, kokemuksia
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
- Pyörä: Kawa
Dominator -> XR Look, kokemuksia
Terve!
Lähtökohtana vakiokuntoinen Honda NX650 Dominator vm. 99, RD08.
Hauskin pyörä joka minulla on koskaan ollut btw.
Kauheesti tekisi mieli muuttaa pyörän ulkonäköä XR:än suuntaan.
Kun tuo koko etuosa jotenkin tekee pyörästä niin kömpelön tuntuinen.
Lyhyesti:
-etukatteet+valo ja etulokari pois
-uusi enduro etulokari ja valomaski
-mittariston ja muun elektroniikkan siirto
Onko kellään kokemuksia tästä operaatiosta?
Tuleeko tässä jotain yllätyksiä vastaan, jotain mitä tekee operaatiosta vaikeata?
Alkuperäinen mittaristo on tarkoitus pitää, vaikka tietysti on olemassa hienoja pienempiä.
Elektroniikka meinasin piillottaa etumaskin alle, tai mahdollisesti siirtää rungolle,tankin eteen/alle.
Jos tankin katteet jättää kokonaan pois niin rumat ruuvinkiinnikkeet jää näkyviin. Meinasin laittaa katteista ns, jäähdyttäjän siivet (eli etuosa leikataan pois).
Tämä etuvalo kiikarissa:
https://www.crosshop.eu/Ufo-halogen-hea ... &lingua=EN
Niin pitkään kun mahdollista haluaisin pitää pyörä sellaisena että voi laittaa takaisin vakiokuntoon.
Eli mieluiten löytäisin toiset etukatteet jotka sahaisin osiksi
Ideoita?
Lähtökohtana vakiokuntoinen Honda NX650 Dominator vm. 99, RD08.
Hauskin pyörä joka minulla on koskaan ollut btw.
Kauheesti tekisi mieli muuttaa pyörän ulkonäköä XR:än suuntaan.
Kun tuo koko etuosa jotenkin tekee pyörästä niin kömpelön tuntuinen.
Lyhyesti:
-etukatteet+valo ja etulokari pois
-uusi enduro etulokari ja valomaski
-mittariston ja muun elektroniikkan siirto
Onko kellään kokemuksia tästä operaatiosta?
Tuleeko tässä jotain yllätyksiä vastaan, jotain mitä tekee operaatiosta vaikeata?
Alkuperäinen mittaristo on tarkoitus pitää, vaikka tietysti on olemassa hienoja pienempiä.
Elektroniikka meinasin piillottaa etumaskin alle, tai mahdollisesti siirtää rungolle,tankin eteen/alle.
Jos tankin katteet jättää kokonaan pois niin rumat ruuvinkiinnikkeet jää näkyviin. Meinasin laittaa katteista ns, jäähdyttäjän siivet (eli etuosa leikataan pois).
Tämä etuvalo kiikarissa:
https://www.crosshop.eu/Ufo-halogen-hea ... &lingua=EN
Niin pitkään kun mahdollista haluaisin pitää pyörä sellaisena että voi laittaa takaisin vakiokuntoon.
Eli mieluiten löytäisin toiset etukatteet jotka sahaisin osiksi
Ideoita?
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Jonkin verran aiheen kanssa on tullut askarreltua, kuitenkin vanhempaan RD02-malliin. Katteiden poistoon ja sähköjen vetoon on monta tyyliä. Omasta mielestä toimivin (ei ehkä entisöintiystävällisin) tapa on muokata johtosarjaa sen verran että saa siirrettyä syttyboksin ja releet penkin alle. Katteiden leikkely ei myöskään tuntunut kovin toimivalta joten olen muokannut parikin tankkia "katteettomaan" malliin. Kuvan tankki on uudempi RD02:n versio sovitettuna vanhempaan runkoon, uudemman RD02 mallin takamuoveineen ja satuloineen. Tämä kuvan ei setti näillä näkymin päädy "tuotantoon" vaan joutaisi vaikka kiertoonkin sillä paremmin omaan silmään sopivaa, vanhempaa designia on jo hierottu. Samoin kuin tuo uusi XL600R tarvikemaski (ei ole kiinnikeitä, vain muovi ja valaisin).
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Minä ehkä yrittäisin ostaa esim ebaysta XR n tankin , muovit ,ajovalot ja penkin. Niin tuossa projektissa onnistuu ehkä helpointen, ja lopputuloskin on takuuvarmasti hieno.
Purkupyöriäkin saattaisi löytyä vaikkapa Saksasta, netistä yytsimään vaan
Sähköt noissa on niin yksinkertaiset , että niitä on todella helppo modata, ja esim sähköistä kaiken yleensä oppii kun on puoli pakko, ei muuta kun projekti tulille.
Itse väänsin (eli pilasin) Dominaattorista 6-7 vuotta sitten tuommoisen.
Purkupyöriäkin saattaisi löytyä vaikkapa Saksasta, netistä yytsimään vaan
Sähköt noissa on niin yksinkertaiset , että niitä on todella helppo modata, ja esim sähköistä kaiken yleensä oppii kun on puoli pakko, ei muuta kun projekti tulille.
Itse väänsin (eli pilasin) Dominaattorista 6-7 vuotta sitten tuommoisen.
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
- Pyörä: Kawa
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
TomppaV, erittäin hieno projekti!
Idea laittaa sähköt penkin alle oli hyvä.
Vaatiiko se paljon modausta?
Vakio-osilla kaikkien sähköjen kaapelointi ei liiku, kun osat ovat kiinni katteissa.
Mutta jos kamat laitetaan etuvalon taakse niin että ne liikkuu ohjaustangon mukaan; pitäiskö tästä olla huolestunut että kaapelit ja johdot kärsivät?
Saako mitenkään vakiomittaristo mahtumaan tuommosen maskin kansssa?
Idea laittaa sähköt penkin alle oli hyvä.
Vaatiiko se paljon modausta?
Vakio-osilla kaikkien sähköjen kaapelointi ei liiku, kun osat ovat kiinni katteissa.
Mutta jos kamat laitetaan etuvalon taakse niin että ne liikkuu ohjaustangon mukaan; pitäiskö tästä olla huolestunut että kaapelit ja johdot kärsivät?
Saako mitenkään vakiomittaristo mahtumaan tuommosen maskin kansssa?
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Omasta Dominaattorista katteet lähtivät kierrätykseen kun niitä sai koko ajan olla parsimassa kasaan. Nykyisessä konfiguraatiossa nokalla on 5 ¾'' pyöreä lediumpio ja Koson DB-01R+ mittari. Vilkkurele ja CDI on siirretty satulan alle. Seuraava projekti olisi siistiä sähköt ja siirtää sulakkeetkin perälle.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Oma rakennelma ei ole kovin näyttelykelpoinen vaan kaikkea tehty "käytännöllinen on kaunista" -periaatteella. Kuvissa vähän ajatusta sijoittelusta penkin alle. Sulakerasia vasemman sivumuovin alla. Valoille lisätty minireleet ja sijoitettu syttyboksin ja vilkkureleen kanssa ilmanputsarin takapuolelle. Tila on aika nafti joten kanttailin vielä polykarbonaatista pikku suojan ettei liittimet ryssiydy.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
- Pyörä: Kawa
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Niinhän tässä kävi että en pystynyt olla kokeilematta
Etumaski ja lokari odottavat nyt sovittamista.
Hyviä ideoita ja inspiraatiota on tullut tässä, kiitokset siitä.
Enduro-lookin lisäksi pyörä on mennyt laihdutuskuurille, eli vähän turhaa painoa pois, esim tarakka ja takajalkatapit.
Etupää on tänään purettu. Näyttää siltä että tilaa on erittäin rajoitetusti uudelle etulyhdylle - jos sen edes saa mahtumaan.
Huomasin tässä vaiheessa että virtalukko on tiellä, samoin etukatteiden rungon kiinitykset joka on siis virtalukon alla.
Taitaa olla aivan selvää että sähköt on pakko siirtää jonnekin muualle.
Noja, sonnanjauhannan lisäksi on ilmennyt pari kysymysmerkkiä.
Toimiiko/käynnistyykö pyörä ilman mittaria? siis jos mittari on kokonaan irti (yksi suurempi liitin + yksi yksittäinen johto)?
Pystyykö virtalukon siirtämään muualle? rattilukko ei varmaan ainakaan tomisi jos siirtää lukon?
Kiitos ja kumarrus.
Etumaski ja lokari odottavat nyt sovittamista.
Hyviä ideoita ja inspiraatiota on tullut tässä, kiitokset siitä.
Enduro-lookin lisäksi pyörä on mennyt laihdutuskuurille, eli vähän turhaa painoa pois, esim tarakka ja takajalkatapit.
Etupää on tänään purettu. Näyttää siltä että tilaa on erittäin rajoitetusti uudelle etulyhdylle - jos sen edes saa mahtumaan.
Huomasin tässä vaiheessa että virtalukko on tiellä, samoin etukatteiden rungon kiinitykset joka on siis virtalukon alla.
Taitaa olla aivan selvää että sähköt on pakko siirtää jonnekin muualle.
Noja, sonnanjauhannan lisäksi on ilmennyt pari kysymysmerkkiä.
Toimiiko/käynnistyykö pyörä ilman mittaria? siis jos mittari on kokonaan irti (yksi suurempi liitin + yksi yksittäinen johto)?
Pystyykö virtalukon siirtämään muualle? rattilukko ei varmaan ainakaan tomisi jos siirtää lukon?
Kiitos ja kumarrus.
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Varmaa tietoa ei ole, mutta olettaisin että käynnistyy.Jätti-Potti kirjoitti: ↑Ma Maalis 28, 2022 11:41 am
Toimiiko/käynnistyykö pyörä ilman mittaria? siis jos mittari on kokonaan irti (yksi suurempi liitin + yksi yksittäinen johto)?
Pystyykö virtalukon siirtämään muualle? rattilukko ei varmaan ainakaan tomisi jos siirtää lukon?
Kiitos ja kumarrus.
Lukon voi siirtää, mutta ohjauslukko ei siis silloin enää toimi.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
- Pyörä: Kawa
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Projekti jatkuu.
Uusi pieni mittari tilattu, vanha ei millään mahdu. Mutta virtalukko nyt jätetty paikoillen, mitä on iso plussa.
Etupään tukipala leikattu pois dremelillä eli nyt ei enää ole helppoa paluuta - tukipala kuitenkin tallessa, hitsaamalla saa laitettua takaisin.
Johtonippu on nyt vedetty edessä rungon ympäsi toiselle puolelle. johtoja ei ole tähän saakka muuten tarvittu muuttaa, mutta suojateippi otin pois ja laitoin johdot uusiin nippuihin uudella vulkkiteipillä. Etulampun taakse menee nyt valot, vilkut ja mittarin johdot, ja oikealle puolelle jää cdi, sulakerasia ja relee. Niiden sovittamista en ole vielä katsonut mutta toivottavasti saa järkevästi laitettua runkoon kiiinni oikealla puolella.
Käytännölistä on kaunista - periaatteella mennään, ja pyörä ei ole menossaa näyttelyyn. Laihdutuskuuri on myös tärkeä seikka. Piiloon jäävät yksityiskohdat ei tarvii olla kovin hienoja. Tärkeämpi on luotettavuus ja toimintavarmuus.
Etulyhty ja lokari maalataan kunhan kelit sen sallii, sekä muutama näkyville jäävä alumiinipala.
Kokeilumielessä maski asennettu ja testattu sähköt. Toinen vilkku aiheutti päänvaivoja - testauksessa toimii mutta maski asennettuna ei toimi millään. Kaikki liittimet testattu monta kertaa ja kaikki oli ok, ongelma oli johdotus vilkun sisällä. Eli vilkut menee vaihtoon.
Ei voi muuta kun todeta että oli hyvä fiilis kun pystyi kokeilemaan jos valot toimii. Ja ne jopi toimi
Pääsiäisen jälkeen pääsee jatkamaan!
Uusi pieni mittari tilattu, vanha ei millään mahdu. Mutta virtalukko nyt jätetty paikoillen, mitä on iso plussa.
Etupään tukipala leikattu pois dremelillä eli nyt ei enää ole helppoa paluuta - tukipala kuitenkin tallessa, hitsaamalla saa laitettua takaisin.
Johtonippu on nyt vedetty edessä rungon ympäsi toiselle puolelle. johtoja ei ole tähän saakka muuten tarvittu muuttaa, mutta suojateippi otin pois ja laitoin johdot uusiin nippuihin uudella vulkkiteipillä. Etulampun taakse menee nyt valot, vilkut ja mittarin johdot, ja oikealle puolelle jää cdi, sulakerasia ja relee. Niiden sovittamista en ole vielä katsonut mutta toivottavasti saa järkevästi laitettua runkoon kiiinni oikealla puolella.
Käytännölistä on kaunista - periaatteella mennään, ja pyörä ei ole menossaa näyttelyyn. Laihdutuskuuri on myös tärkeä seikka. Piiloon jäävät yksityiskohdat ei tarvii olla kovin hienoja. Tärkeämpi on luotettavuus ja toimintavarmuus.
Etulyhty ja lokari maalataan kunhan kelit sen sallii, sekä muutama näkyville jäävä alumiinipala.
Kokeilumielessä maski asennettu ja testattu sähköt. Toinen vilkku aiheutti päänvaivoja - testauksessa toimii mutta maski asennettuna ei toimi millään. Kaikki liittimet testattu monta kertaa ja kaikki oli ok, ongelma oli johdotus vilkun sisällä. Eli vilkut menee vaihtoon.
Ei voi muuta kun todeta että oli hyvä fiilis kun pystyi kokeilemaan jos valot toimii. Ja ne jopi toimi
Pääsiäisen jälkeen pääsee jatkamaan!
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
- Pyörä: Kawa
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Hieman edistystä tänään.
Relee ja sulakerasia sain piilotettua hyvin tankin viereen, mutta taitaa olla pakko siirtää cdi-boxi muualle.
Ei varmaan ole kovin järkevää jättää cdi tankin eteen, kun siihen tulee kaikki kuraa ja vettä.
Penkin alla olisi sopiva kolo, ilmanputsarin päällä.
Mitä on järkevin tapa jatkaa cdi:n johdot? iso nippu abikoliittimiä hirvittää.
Olisiko tämmöset järkeviä?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/487144/ ... WhEALw_wcB
CDI:n omat liittimet ei varmaan saa purettua enää, eli näitä jatkopaloja tulisi 6+6.
Mutta opastakaa tyhmää nyt että onko olemassa parempia vaihtoehtoja
Jatketaan, hyvää pääsiäistä!
Relee ja sulakerasia sain piilotettua hyvin tankin viereen, mutta taitaa olla pakko siirtää cdi-boxi muualle.
Ei varmaan ole kovin järkevää jättää cdi tankin eteen, kun siihen tulee kaikki kuraa ja vettä.
Penkin alla olisi sopiva kolo, ilmanputsarin päällä.
Mitä on järkevin tapa jatkaa cdi:n johdot? iso nippu abikoliittimiä hirvittää.
Olisiko tämmöset järkeviä?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/487144/ ... WhEALw_wcB
CDI:n omat liittimet ei varmaan saa purettua enää, eli näitä jatkopaloja tulisi 6+6.
Mutta opastakaa tyhmää nyt että onko olemassa parempia vaihtoehtoja
Jatketaan, hyvää pääsiäistä!
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Nuo tinajatkot on paskaa..
Käyttämällä Deutchin pelkkiä holkkeja ja kutistesukkaa (liimalla) saa kohtuullisen laihan liitoksen ja oikeilla piheillä puristettuna on vielä hyväkin.
Käyttämällä Deutchin pelkkiä holkkeja ja kutistesukkaa (liimalla) saa kohtuullisen laihan liitoksen ja oikeilla piheillä puristettuna on vielä hyväkin.
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Purkamalla johtosarjasta esiin ne CDIn johdot taitaa selvitä yhden tai kahden johdon jatkamisella, ainakaan kuutta ei tarvitse jatkaa. Itsellä sytytysboksi on putsarikotelon takana, starttireleen vieressä.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Hyvää päivää,
olet näköjään päässyt jo vauhtiin, mutta itse operaation toteuttaneena, pyöräni oli yhden "mallin" mallin vanhempi, eli erilaiset takakatteet. Kuva ohessa,
CDI boksin siirsin penkin alle, ruuvasin kumikiinnikkeen ilmansuodattimen koteloon, otin alkuperäisen johtosarjan pöydälle, purkasin teippaukset ja jatkoin CDIn johdot normi putkiliittimillä niin että riittivät penkin alle ja suojasin koko systeemin uudelleen sähköteipillä ja tarvittaessa kutistesukalla, hyvin kesti sen ajan kun pyörää käytin eli n.3 vuotta. Eteen tosiaan vaihdoin jonkun crossipyörän etulokarin ja valomaskin. Tankki minulla oli valmiiksi acerbiksen "safaritankki" joka näytti ihan hyvältä sellaisenaan, ruuvinreijät ovat muoviin valettuja ja väänsin vaan niihin pienet ruuvit peitteeksi.
Pyörän takapää tulee mielestäni todella "raskaan" näköiseksi kun keulasta poistaa katteet joten ostin purkupyörästä uuden takahäkin ja takalokasuojan joista irrotin korvakkeet johon alkuperäinen takavalo-rekisterikilventeline yhdistelmä kiinnittyy ja laitoin tilalle yleismalli enduro pyörän vastaavan, joka on paljon pienempi. En ole varma että onko samaa ongelmaa havaittavissa tuossa uudemmassa katemallissa.
Mittariston poistin kokonaan ja tilalle asensin koson yleismallisen nopeusmittarin, noepusmittarin vaijerin irroitin ja etupyörän akselissa olevasta ostasta josta vaijeri lähtee tukin vaijerin reijän jollain kaksikomponenttimassalla, tämä oli muuten virhe koska nyt jos haluan tehdä pyörästä alkuperäisen, pitää etsiä uusi vastaava osa. Tarvikevalomaskien valoteho on muuten surkea, itse releistin valot eli kytkin kuin auton lisäpitkät releiden kautta jolloin valoista tuli paljon kirkkaammat, silti surkeat.
olet näköjään päässyt jo vauhtiin, mutta itse operaation toteuttaneena, pyöräni oli yhden "mallin" mallin vanhempi, eli erilaiset takakatteet. Kuva ohessa,
CDI boksin siirsin penkin alle, ruuvasin kumikiinnikkeen ilmansuodattimen koteloon, otin alkuperäisen johtosarjan pöydälle, purkasin teippaukset ja jatkoin CDIn johdot normi putkiliittimillä niin että riittivät penkin alle ja suojasin koko systeemin uudelleen sähköteipillä ja tarvittaessa kutistesukalla, hyvin kesti sen ajan kun pyörää käytin eli n.3 vuotta. Eteen tosiaan vaihdoin jonkun crossipyörän etulokarin ja valomaskin. Tankki minulla oli valmiiksi acerbiksen "safaritankki" joka näytti ihan hyvältä sellaisenaan, ruuvinreijät ovat muoviin valettuja ja väänsin vaan niihin pienet ruuvit peitteeksi.
Pyörän takapää tulee mielestäni todella "raskaan" näköiseksi kun keulasta poistaa katteet joten ostin purkupyörästä uuden takahäkin ja takalokasuojan joista irrotin korvakkeet johon alkuperäinen takavalo-rekisterikilventeline yhdistelmä kiinnittyy ja laitoin tilalle yleismalli enduro pyörän vastaavan, joka on paljon pienempi. En ole varma että onko samaa ongelmaa havaittavissa tuossa uudemmassa katemallissa.
Mittariston poistin kokonaan ja tilalle asensin koson yleismallisen nopeusmittarin, noepusmittarin vaijerin irroitin ja etupyörän akselissa olevasta ostasta josta vaijeri lähtee tukin vaijerin reijän jollain kaksikomponenttimassalla, tämä oli muuten virhe koska nyt jos haluan tehdä pyörästä alkuperäisen, pitää etsiä uusi vastaava osa. Tarvikevalomaskien valoteho on muuten surkea, itse releistin valot eli kytkin kuin auton lisäpitkät releiden kautta jolloin valoista tuli paljon kirkkaammat, silti surkeat.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
- Pyörä: Kawa
Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia
Taas on päästy vähän eteenpäin.
Kävi niin että kaapelikourua avaamalla sain cdi:n siirrettyä tankin alle ilmakotelon ja kaasuttimen väliin. ja mitä parasta - johtoihin ei tarvinnut koskea.
Juuri tuommonen mitä olette Saarinen laittanut oli minun visioni. Hyvältä näyttää!
Totta tuo takapää/tarakkahomma omassakin, on hieman raskaan näköinen.
Koso on nyt myös kytketty. Puristit varmaan hieman itkettää, koska otin alkuperäisestä mittarista sähköliitin ja laitoin sieltä johdot tulemaan (tinaamalla + kutistesukka liimalla + vulkkiteippi). Ja sain sen toimimaan - ylpeä hetki!
Mutta - nopeusmittarin magneetit aiheuttavat päänvaivaa.
Mukana tulevat magneetit jotka kuuluu laittaa jarrulevyn pulttien reikiin ovat liian korkeat - niitä paikallaan pyörä ei pyöri vaan ottaa kiinni jarrusatulaan.
Kokeilin hioa magnetti pienemmäksi mutta sen jälkeen ei magneetti toiminut jostain syystä - menee paikalleen ja pysyy, mutta anturille ei anna lukemaa.
Se on pienestä kiinni että se mahtuisi menemään satulan läpi, ehkä millin verran.
Uskaltaisko laittaa prikka haarukkajalan ja holkin väliin ilman että jotain kärsii? tulisi siis osa nr 4 (linkin takana kuvassa ) ja jalan väliin.
https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 000/2/7115
Tämä siirtäisi satulan ulospäin sen verran että mahtuisi pyörimään.
Kiitos ja jatketaan!
Kävi niin että kaapelikourua avaamalla sain cdi:n siirrettyä tankin alle ilmakotelon ja kaasuttimen väliin. ja mitä parasta - johtoihin ei tarvinnut koskea.
Juuri tuommonen mitä olette Saarinen laittanut oli minun visioni. Hyvältä näyttää!
Totta tuo takapää/tarakkahomma omassakin, on hieman raskaan näköinen.
Koso on nyt myös kytketty. Puristit varmaan hieman itkettää, koska otin alkuperäisestä mittarista sähköliitin ja laitoin sieltä johdot tulemaan (tinaamalla + kutistesukka liimalla + vulkkiteippi). Ja sain sen toimimaan - ylpeä hetki!
Mutta - nopeusmittarin magneetit aiheuttavat päänvaivaa.
Mukana tulevat magneetit jotka kuuluu laittaa jarrulevyn pulttien reikiin ovat liian korkeat - niitä paikallaan pyörä ei pyöri vaan ottaa kiinni jarrusatulaan.
Kokeilin hioa magnetti pienemmäksi mutta sen jälkeen ei magneetti toiminut jostain syystä - menee paikalleen ja pysyy, mutta anturille ei anna lukemaa.
Se on pienestä kiinni että se mahtuisi menemään satulan läpi, ehkä millin verran.
Uskaltaisko laittaa prikka haarukkajalan ja holkin väliin ilman että jotain kärsii? tulisi siis osa nr 4 (linkin takana kuvassa ) ja jalan väliin.
https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 000/2/7115
Tämä siirtäisi satulan ulospäin sen verran että mahtuisi pyörimään.
Kiitos ja jatketaan!
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika