Dominator -> XR Look, kokemuksia

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Saarinen
Viestit: 3
Liittynyt: Su Huhti 17, 2022 7:37 pm
Pyörä: XT660R

Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Saarinen »

Minä olin niin rohkea että asensin magneetin suoraan pyörän napaan, porasin pienen kolon magneetin kokoisella poranterällä johon magneetti asettui, sitten täppä pikaliimaa reijän pohjalle ja magneetti reikään. Sitten virittelin anturin siihen viereen. Hyvin toimi. Voi varmaan sipaista vielä mustaa maalia päälle niin häviää kokonaan.
Avatar
jusupov2002
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 3:38 pm
Pyörä: Honda SLR650
Paikkakunta: Tampere

Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jusupov2002 »

Itse yhden Koson etupyöräanturin asentaneena yllätyin, miten pieni täytyy olla magneetin ja anturin välys, että toimii luotettavasti.
Tosin siinä Koson mallissa pystyin käyttämään alkuperäisiä jarrulevyn pultteja. Mittarille piti ohjelmoida lukumäärä.
Mutta tarkkaan piti anturin kiinnitystä säätää, jotta lukema on luotettava, mutta silti jää riittävästi välystä anturin ja "pulssielimen" välille.
Jätti-Potti
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
Pyörä: Kawa

Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jätti-Potti »

Etenee vähitelleen.

Koso asennettu, laitoin shimmausprikat niin että magneetit mahtuvat satulasta läpi.
Samalla huomasin että ettujarru laahasi pahasti, eli bonusoperaatio -> etusatula atomeiksi ja pesu/rasvaus. Toinen mäntä oli hieman jumissa, pintaruosteen takia ei palauttanut kunnolla.

Paljon on vielä tekemistä, mutta projekti on kuitenkin yli puolessavälissa - tai niin veikkaan.
Pyörä ei missään minessä ole vielä näyttelykelpoinen :D mutta vähän maalia pintaan niin...

Nyt myös saatu selville että lohjan tarvikekolmiosta saa hondan värit laitettua spraypurkkeihin. Eli valomaski tulee sini-vihreäksi ja lokari hopeanväriseksi.

Tänään oli eka kerta kun pääsin vähän kokeilemaan tien päällä miltä pyörä tuntuu.
Liitteet
domm.jpg
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
Jannepanne
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Touko 09, 2018 11:29 pm
Pyörä: XR 600 & NX 650
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jannepanne »

Mennyt koko ketju jotenkin ohi silmien. Tuossapa minun versioni aiheesta. Kesäkuussa 2020 sai Domi vm -91 uuden (vanhan 80-luvun) ilmeen.
Liitteet
IMG-1875x.JPG
IMG-0986xx.jpg
IMG-1665.JPG
Viimeksi muokannut Jannepanne, Ke Marras 09, 2022 8:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ankara
Viestit: 684
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ankara »

Laitoin yhdestä versiosta hahmotelmaa aikaisemmin. Suunnitelma muuttui ja tämän kesän ajelut meni tässä kuosissa:

Kuva
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominator -> XR Look, kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Jannepanne kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 3:30 am Mennyt koko ketju jotenkin ohi silmien. Tuossapa minun versioni aiheesta. Kesäkuussa 2020 sai Domi vm -91 uuden (vanhan 80-luvun) ilmeen.
Jäin ihastelemaan noita leikattuja katteita. Jotain samantapaista voisin kokeilla omaan '91-malliseen, mutta istuukoohan tuommoinen leikkaus ison Acerbis-tankin kanssa? No, kokeilemallahan tuo selviää...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Vastaa Viestiin