Viime kerralla kun AT:stä oli kaasarit irti, niin muistelen että niiden asentaminen kumikurkkuihin oli jokseenkin hankalaa, etten sanoisi tuskaista.
Onko siihen mitään patenttia tai vinkkiä?
XRV AT:n kaasarin kumikurkkujen asennus
Valvoja: Moderaattorit
- rainerb
- Viestit: 2633
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
XRV AT:n kaasarin kumikurkkujen asennus
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Huhti 09, 2020 12:57 am
- Pyörä: Afrikkalainen vm2000
Re: XRV AT:n kaasarin kumikurkkujen asennus
Nyt 5 krt jumpanneena laitoin tod vähän silikonia kumikurkkuihin. Suht hyvin lumpsahti paikalle. Eka kurkut ja sitten kaasarit. En tiedä mitä silkoni tekee kurkuille, mutta ei sattunut olemaan muuta hyllyssä.
- Vode55
- Viestit: 303
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 9:26 pm
- Pyörä: Africa Twin 750
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: XRV AT:n kaasarin kumikurkkujen asennus
Se silikoon on hyvä konsti eikä ole pahaksi kurkuille.Yleensä lumpsahtaa paikailoineen helposti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaikki syyt jotka estävät mopolla ajon ovat tekosyitä
Re: XRV AT:n kaasarin kumikurkkujen asennus
Ensin kurkut ja sitten kaasarit, pikku huntu jotain liukastetta, RD04 hiukan kumivasaralla taputellen avitti, RD07A meni suosiolla.
Itelläni oli RD07A tapauksessa hankalampi saada imuboksin kumikaulat pysymään kaasarin päässä, vissiin sen verta se putki vetäytyny, että koitti kiivetä aina huulelta pois, sit heivasin ne kapeat orkkis klemmarit ja laitoin ABA:n klemmarin, olikohan 50-65, sillä tarras ja rupes pysyyn, sen verta leveämpi ja parempi kiristää vrt. orkkiksen olematon ristipää.
Tuon imuboksin liitoksen kanssa kannattaa olla tarkkana että tulee hyvin pohjaan ja myös pysyy siellä, lueskelin sillon, että en ollut yksin ongelman kanssa, vaan jopa suht yleistä näissä.
Osalla myös se kumiputki revennyt ja irvistänyt sieltä imuboksin päästä, hörppii sieltä sitten pölyt prosessiin.
Itelläni oli RD07A tapauksessa hankalampi saada imuboksin kumikaulat pysymään kaasarin päässä, vissiin sen verta se putki vetäytyny, että koitti kiivetä aina huulelta pois, sit heivasin ne kapeat orkkis klemmarit ja laitoin ABA:n klemmarin, olikohan 50-65, sillä tarras ja rupes pysyyn, sen verta leveämpi ja parempi kiristää vrt. orkkiksen olematon ristipää.
Tuon imuboksin liitoksen kanssa kannattaa olla tarkkana että tulee hyvin pohjaan ja myös pysyy siellä, lueskelin sillon, että en ollut yksin ongelman kanssa, vaan jopa suht yleistä näissä.
Osalla myös se kumiputki revennyt ja irvistänyt sieltä imuboksin päästä, hörppii sieltä sitten pölyt prosessiin.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 11:41 am
- Pyörä: XRV750 -93
Re: XRV AT:n kaasarin kumikurkkujen asennus
Tuli myös tutustuttua hieman aiheeseen kun öljyä alkoi ilmestymään pyörän alle (RD07) se oli sitten takavenakopan tiiviste huonosti siittä huohotinkanavan kohdasta loppujen lopuksi ja huohotinletkuhan menee sinne kotelon pohjaan ja vierestä lähtee tyhjennysletku alas. Alunperinhän siinä tyhjennysletkussa on tulppa ja se olisi tarkoitus poistaa vain silloin kun tyhjää sitä letkua mahdollisesti sinne kertyneestä öljystä/mähnästä. Totuushan on se että todennäköisesti monella muullakaan ei sitä tulppaa siellä letkun päässä ole ja siittähän se kone onnistuu vetämään ilmaa kitusiinsa niin että ilma tulee suodattamatta suoraan koteloon putsarin jälkeen. Ei nyt varmaan mikään katastrofi mutta ehkä kannattaa tarkastaa tilanne oman pyörän kanssa.
itse päädyin myös ABA:n 50-65 klemmariin ja kohtuullisella kärsivällisyydellä se asennus onnistuu ilman hikeä melko näppärästi. Vakioklemmarin kanssa tuntui pullahtavan niin mahdottoman helposti irti.
itse päädyin myös ABA:n 50-65 klemmariin ja kohtuullisella kärsivällisyydellä se asennus onnistuu ilman hikeä melko näppärästi. Vakioklemmarin kanssa tuntui pullahtavan niin mahdottoman helposti irti.
Honda XRV 750 RD07 -93
Husaberg FS650e -07
Yamaha WR426f -02
Husaberg FS650e -07
Yamaha WR426f -02