Moro.
Tohon raaceri-hondaan pitäis kytkin fiksata, + 9000 kierroksella luistaa ja kunnolla. Kytkin on nyt palasina pöydällä eli levyjä on yks erilainen ja viis samanlaista. Paksuudeltaan kaikki "service limitillä" eli vaihtoon menee mutta...
Kuis tuo massalevyjen vaihto? Raakaa rautaahan ne on eli millä kriteereillä ne pidetään vanhana/vaihdetaan?
-Ile-
Kytkinremppa kysymys?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kytkinremppa kysymys?
Tuossa tais sekottua asiat. Massalevyt olet siis vaihtamassa ja teräs välilevyistä kyselet? Tai minulla lukemisen ymmärrys vika.
Teräslevyt ei yleensä kulu mutta kovin luistaneessa kytkimessä voi kuumua/sinistyä ja vääntyä aalloille tai kuperaksi. Silloin vaihdettava,jos vaikka lasilevyn ym. suoran pinnan päällä ne katsoo..näin olen toiminut.
Uudet massalevyt moottoriöljyyn likoamaan,ei kuivana paikoilleen.
Teräslevyt ei yleensä kulu mutta kovin luistaneessa kytkimessä voi kuumua/sinistyä ja vääntyä aalloille tai kuperaksi. Silloin vaihdettava,jos vaikka lasilevyn ym. suoran pinnan päällä ne katsoo..näin olen toiminut.
Uudet massalevyt moottoriöljyyn likoamaan,ei kuivana paikoilleen.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
- Ilmari
- Viestit: 1058
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kytkinremppa kysymys?
Juu meni ameriikka ja suomi sekasin.
Ku puhutaan friction plates eli kitkalevyt eli kytkinlevyt niin oon koko ajan ymmärtänyt että sitte nuo steelpaltesit on massalevyjä.
Hyvä ku korjasit!
Ku puhutaan friction plates eli kitkalevyt eli kytkinlevyt niin oon koko ajan ymmärtänyt että sitte nuo steelpaltesit on massalevyjä.
Hyvä ku korjasit!
- Ilmari
- Viestit: 1058
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kytkinremppa kysymys?
Ja jatkuu...
Levyt uitettu öljyssä ja paketti kiinni. Mutta kuis nuo paininlevyn neljä pulttia? Ohjekirja sanoo, että kiristää ensin pultti "punching mark" ja sitte loput. Pulteille ei kuitenkaan oo annettu mitään momenttia ja niitten jousien takiahan niitä voi kiristää senttitolkulla.
Miten tuo kuuluu tehä?
Levyt uitettu öljyssä ja paketti kiinni. Mutta kuis nuo paininlevyn neljä pulttia? Ohjekirja sanoo, että kiristää ensin pultti "punching mark" ja sitte loput. Pulteille ei kuitenkaan oo annettu mitään momenttia ja niitten jousien takiahan niitä voi kiristää senttitolkulla.
Miten tuo kuuluu tehä?
Re: Kytkinremppa kysymys?
Eikös ne pohjaan asti vedetä,kytkinkorissa ne tapit pulteille sit pohjaavat. Ei se jousia aivan kasaan vedä. Ei pultit varmaan kiinni pysy jos löysälle jättää. Onko tuo merkki huomautus sitä että paininlevyssä ja kytkinkorissa kohdistus merkki. Tämän sekavammin en osannut vastata..
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Kytkinremppa kysymys?
Joissakin saa kytkimen kasattua niin että se näyttää oikealta mutta levyt ei puristu, siksi nuo merkit on. Pultit vedetään pohjaan asti, jos ne M6:sia on niin 8-10Nm loppukiristys. Ne pohjaa niinhin torneihin ja kiristetään niihin, silloin jousetkin jää oikeaan jännitykseen.