DR800 neutral anturi

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

DR800 neutral anturi

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Moi, vanha suola alkoi janottaa (24 vuotta sitten oli -90 mallinen) niin tuli tänään ostettua originelli -92 mallin tohtori.
Kaverilla on ollut tämä 21 vuotta ja viimeiset 10 vuotta enempi vähempi tallissa jemmassa.
Orkkis vajaa 60tkm ajettu Givi/Kappa laukuilla niin mikäs ettei...

Kaikki toimii ok mutta koeajon jälkeen vapaan merkkivalo ei pelaa, on jotain anturissa koska pitää painaa kytkin pohjaan ja sammuu jos laittaa seisontatuen.

Kaivoin piuhan liitimen esille niin siihen kun antaa maita niin lamppu syttyy.
Ilmeisesti anturi on kytkinkopan syövereissä.

Onkohan näissä ollut jotain anturin ruuvien löystymisiä (tuskin?? kun ei ole ajettu vuosiin) vai kannattaako suosiolla hommata uusi ja sitten avata? Pitääkö purkaa kytkin paketti pois tieltä?

Olisiko tiedossa mistä saisi hommattua huoltomanuskan?

Jos sattuu olemaan uutta anturia nurkissa niin laita yv.

T. kane
Avatar
peksu
Viestit: 24
Liittynyt: To Syys 19, 2019 10:38 am
Pyörä: Dr800S

Re: DR800 neutral anturi

Viesti Kirjoittaja peksu »

Jos vapaan merkkivalon anturin haluat vaihtaa, niin kytkin pitää purkaa edestä pois. Anturi on kahdella ruuvilla ja johto vielä suojalevyn alla, joka ruuveilla kiinni.
Melko varmasti anturin piuha on jostain poikki. Kopan läpivientikohta ehkä yleisin.
Vapaan merkkivalon anturi maadoittaa merkkilampun, kun vaihde on vapaalla.

Huoltomanuaaleja löytyy Googlella.
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: DR800 neutral anturi

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Moi,
Koetin heilutella/painella johtoa läpiviennin kohdalta mutta ei reagoi. Merkkivalo syttyy kyllä kun antaa maita liittimellä. No, pitää avata ja tutkailla piuha&anturi sitten kun ajokelit loppuu.
Etujarrun putsailin, männät pois ja puhdistus/rasvaus ja uudet palat sekä tuore jarruneste.
Ohjauslaakerissa on semmoinen pykälä keskiasennosta molempiin suuntiin niin ne pitää laittaa vaihtoon.
Vastaa Viestiin