2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Valvoja: Moderaattorit
2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
En heti löytänyt tähän topiccia... joten kalastetaas mahdollisia muiden kokemuksia.
2020 mallin 690 enduro, ja mittarissa 1300km - kytkin hävis, kytkinvipu on tunnoton. Nestesäiliöön kun kurkkaa niin nesteet hukassa.
Nesteet vuotaa siis jonnekkin...vuotoa ei näy.
Jep, takuuseen menee, kerran jo vaihdettu joku tiiviste mutta sen jälkeen ongelma uusi seuraavalla lenkillä!
Hupsistasaatana mutta harmittaa!
2020 mallin 690 enduro, ja mittarissa 1300km - kytkin hävis, kytkinvipu on tunnoton. Nestesäiliöön kun kurkkaa niin nesteet hukassa.
Nesteet vuotaa siis jonnekkin...vuotoa ei näy.
Jep, takuuseen menee, kerran jo vaihdettu joku tiiviste mutta sen jälkeen ongelma uusi seuraavalla lenkillä!
Hupsistasaatana mutta harmittaa!
"Pessimismi on aivan turhaa - ei se auta kuitenkaan mitään!"
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Onko se vaan tuo työsylinteri, joka porsii!?
Oberon:in valmiste CLU-1201 korjannee tuon murheen..?
Oberon:in valmiste CLU-1201 korjannee tuon murheen..?
"Pessimismi on aivan turhaa - ei se auta kuitenkaan mitään!"
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Eipä siinä monta vikapaikkaa ole. Pääsylinteri jos falskaa niin sen kyllä huomaa nesteroiskeista kahvan tienoilla. Työsylinterin männän tiiviste jos korkkaa niin sitä ei aukasematta näe. Väärä neste esim. mineraaliöljy jarrunestekäyttöisessä kytkimessä hajottaa nuo tiivisteet pää ja työsilinterin männistä todella nopeasti.
Kura lentää...
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Facebookin kansainvälisessä 690-ryhmässä on aika monella mennyt työsylintereitä vähillä kilometreillä -19 ja -20 malleista. Joillakin jopa useampaan kertaan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Huollos vaihdettiin pääsylinteriin tiiviste, ja Maguran omilla nesteillä täytettiin. Ei tuo näytä sen tienoilta vuotavan niin ei ole enää kuin yksi paikka, työsylinteri. Onkohan tuohon tullut päivitystä, vai onko samaa pskaa nuo työsylinterit kaikki. Öljyt lienee hyvä vaihtaa taas kun sinne sekaan tuo jarruneste pakenee?
Mielenrauhaa ei tuu jos tuo ei kummene uudella oem osalla, melekeen parempi vaan laittaa tuo Oberonin sylkkä
Mielenrauhaa ei tuu jos tuo ei kummene uudella oem osalla, melekeen parempi vaan laittaa tuo Oberonin sylkkä
"Pessimismi on aivan turhaa - ei se auta kuitenkaan mitään!"
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Maguran omilla nesteillä? Ainakaan se Maguran Royal Blood ei käy vaan pitää olla Dot 4 tai 5.1 jarrunestettä. Tiiän ihan kokemuksesta
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Ei ole yksi tai kaksi tiivistesatsia mitä on uusittu kun Kotari vaihtoi öljy-Maguran jarruneste-Bremboon. Siinä kannessa lukee mitä laitetaan.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Husseen vaihtu jokuvuosi sitten jarruneste brembo jarruneste maguraan niin soppa on valmisskuikka kirjoitti:Ei ole yksi tai kaksi tiivistesatsia mitä on uusittu kun Kotari vaihtoi öljy-Maguran jarruneste-Bremboon. Siinä kannessa lukee mitä laitetaan.
Kura lentää...
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Nesteistä...
se mitä huollos käytettiin ei ollut sitä sinistä Royal Blood mallia, vaan punaista - se lienee se oikea.
Kannessa sanotaan että DOT4 tai 5.1
Magura aiheuttaa ongelmaa, ja parempi käyttää esim. Bremboa vai onko niin että väärä Magura neste aiheuttaa ongelmaa. Kahta mieltä ollaan..?
se mitä huollos käytettiin ei ollut sitä sinistä Royal Blood mallia, vaan punaista - se lienee se oikea.
Kannessa sanotaan että DOT4 tai 5.1
Magura aiheuttaa ongelmaa, ja parempi käyttää esim. Bremboa vai onko niin että väärä Magura neste aiheuttaa ongelmaa. Kahta mieltä ollaan..?
"Pessimismi on aivan turhaa - ei se auta kuitenkaan mitään!"
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Jos kannessa sanotaan DOT 4 tai 5.1 niin sinne pitää laittaa jarrunestettä. Punainen Magura näyttäisi olevan hydrauliöljyä. Pilaa tiivisteet hetkessä.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Useemmassa takuuhuollossa ovat sekoilleet noiden hydrauli/jarrunesteiden kans. Kahdella kaverilla on käyny tuo sama homma 1290Sadv ja 1090r kans Vanhemmissa kotareissa (esim 990) kytkimessä on hydrauliöljy, ja monessa (kaikissa?) 2017- sit jarruneste.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
No niin, ei muutako reklamaatiota huoltoon ja korjaussarjat kumpaankin päähän
Kura lentää...
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
KTM assistance ainakin toimii hienosti... Autoliiton hinuri oli pihassa alta aikayksikön kun soitin että viekää laite korjaamolle!
Samaten maahantuoja oli myöntänyt laitteen myyvälle liikkeelle, että noissa on ollut ongelmia!
Pitänee varovasti kysästä tuosta nesteestä, että mitä sinne laitetaan.
Kiitoksia tähän vastaajille!
Samaten maahantuoja oli myöntänyt laitteen myyvälle liikkeelle, että noissa on ollut ongelmia!
Pitänee varovasti kysästä tuosta nesteestä, että mitä sinne laitetaan.
Kiitoksia tähän vastaajille!
"Pessimismi on aivan turhaa - ei se auta kuitenkaan mitään!"
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Ihmetyttää kyllä, että miksi pitää kytkimeen sotkea jarrunestettä. Siitä ei seuraa kun ongelmia. Tiivisteet tekee ropleemaa ja kerää kosteutta. Öljyllä kestäisi normi NBR tiivisteinä eikä ole kosteuden kanssa ongelmaa. Ainoa hyöty jarrunesteellä on lämpötilan kesto, mutta haluan sen kuskin nähdä joka kytkimen saa edes 70-asteen tienoille
Maguran punainen Blood on ihan öljyä ja sen tilalle voi käyttää lähestulkoon mitä vaan öljyä. Hytikkaöljy, keulaöljy, moottoriöljy, jne.
Maguran sininen Blood taas on jarruneste ja käsittääkseni silikonipohjainen DOT 5. Eli ei saa missään nimessä sekoittaa glykolipohjaisten Dot 4 tai 5.1 kanssa.
Noista saakin jo vallan kivan sotkun aikaan.
Maguran punainen Blood on ihan öljyä ja sen tilalle voi käyttää lähestulkoon mitä vaan öljyä. Hytikkaöljy, keulaöljy, moottoriöljy, jne.
Maguran sininen Blood taas on jarruneste ja käsittääkseni silikonipohjainen DOT 5. Eli ei saa missään nimessä sekoittaa glykolipohjaisten Dot 4 tai 5.1 kanssa.
Noista saakin jo vallan kivan sotkun aikaan.
Neljä vaihdetta riittää.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: 2019- KTM 690 enduro - kytkin hävis
Kyllähän niissä hurjimmat käyttää vaijeriakin