Minulla on BMW F650 GS vm. 2003 jossa on mystinen vika. Kaikki sähköt häviää satunnaisesti. Kerran latauksen merkkivalo vilahti ajaessa, silloin se varmaan pätkäsi hetkeksi. Sähköt katoaa ja sitten tulevat takaisin. Mikään valokaan ei pala.
Uusi akku vaihdettu, koska entinen uupui. Navat on kiinni
Lähtee hyvin käyntiin. (paitsi silloin kun on tuo vika päällä)
Pyörällä on ajettu vasta 20 000 km, joten suuremmasta kulumisesta ei pitäsi olla kyse.
Kävin sulakkeet ja moottorin sivussa olevat liittimet läpi.
Pohjapanssarin välissä olevaan lataussäätimeen en ole vielä koskenut.
Latausjännite on ok
Sähköt saattaa palautua kun pyörän nostaa vaikka seisontatuelle tai muuten antaa olla ilman mitää logikkaa.
Akku kyllä purkautuu talvisäilytyksen aikana hitaasti.
Onko vinkkiä missä mahtaa olla vika?
BMW F650 GS sähköt katoaa
Valvoja: Moderaattorit
Re: BMW F650 GS sähköt katoaa
Hei!
Miten tuon miinus kaapelin kytkentä runkoon ja kunto?
Miten tuon miinus kaapelin kytkentä runkoon ja kunto?
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: BMW F650 GS sähköt katoaa
Mulla oli vm. 2001 sama vika. Virtalukon johdot oli yks irti poikki ja pari oli yhen karvan varassa. Liian tiukalle oli vedetty johtonippu tehtaalla.
Pistä virrat päälle ja kääntele sarvia niin silloin pätkii.
Pistä virrat päälle ja kääntele sarvia niin silloin pätkii.
Re: BMW F650 GS sähköt katoaa
Kiitos vinkistä. Tämmöistä minäkin epäilin. "Taakin" heiluttelu ei vielä tuottanut tulosta.. pittää purkaa..
Re: BMW F650 GS sähköt katoaa
Ihan kuvalliset ohjeet löytyy tuolta:
https://www.f650gs.crossroadz.com.au/WiringRepair.html
Jossain lienee kait myös päävirrat päälle kääntävä rele, releen ja sen kannan kunnon voisi tarkistaa.
https://www.f650gs.crossroadz.com.au/WiringRepair.html
Jossain lienee kait myös päävirrat päälle kääntävä rele, releen ja sen kannan kunnon voisi tarkistaa.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Re: BMW F650 GS sähköt katoaa
Uutena tämän kevään pikku kessulaisena ja paljon jo omasta mielestäni pöyhineenä kyseistä kampetta kerron jotain. 2000 f 650gs.
Eli eculle joka bms virallisesti saa virtansa releen kautta joka sijaitsee akun etupuolella. Tämä nyt on yksi vaihtoehto. Siinä on kaksi relettä jotka ovat vieretysten ja niistä syöpyy etummainen liitin lähes kokonaan. Ne vaihtoon motonet tarjoaa 4,99 € hintaan niitä 48-1966 Mikrorele 12V/20A 4napa+vastus. Vaihtakaa molemmat toinen on lataus piiriin rele.
Ne joutui omassani irroittamaaan sivulta ruuvimeisseli rungon alta ja vääntää pois ihan yhtä puuta. Välillä ihan ok ja sitten taas outoja hyytymisiä.
Toinen mikä tuli melkein perään bensapumpun virtajohto tankista poikki. Tai oli siinä 2karvaa 12 ehjiä. Pirullisia vaivoja toivottavasti kesä menisi näillä vaivoilla.
Eli eculle joka bms virallisesti saa virtansa releen kautta joka sijaitsee akun etupuolella. Tämä nyt on yksi vaihtoehto. Siinä on kaksi relettä jotka ovat vieretysten ja niistä syöpyy etummainen liitin lähes kokonaan. Ne vaihtoon motonet tarjoaa 4,99 € hintaan niitä 48-1966 Mikrorele 12V/20A 4napa+vastus. Vaihtakaa molemmat toinen on lataus piiriin rele.
Ne joutui omassani irroittamaaan sivulta ruuvimeisseli rungon alta ja vääntää pois ihan yhtä puuta. Välillä ihan ok ja sitten taas outoja hyytymisiä.
Toinen mikä tuli melkein perään bensapumpun virtajohto tankista poikki. Tai oli siinä 2karvaa 12 ehjiä. Pirullisia vaivoja toivottavasti kesä menisi näillä vaivoilla.