Dodii..
Täällä näyttää olevan alan jengiä, joten ehkä kannattaa kysyä täältä ison tohtorin piristyksestä. Tarkoitus on 05 syksyllä käydä koneen kimppuun.
On tullut tsiigattua ABP-Racingin sivuja yms. ja näyttää löytyvän vaikka mitä palikkaa.
Lähinnä kiinnostaa hinta/teho suhde, eli mihin kannattaa investoida ja mihin ei.
Ainakin nyt ylikokomäntä tulee, jolla saan enemmän kuutioita ~770cc, mutta entäs muut kamat? Avarampi putki on jo.
Muutenkin tota konetta olisi hyvä saada vähän ylävireisemmäksi, tuntuu kuin 3500rpm jälkeen tapahdu enään mitään
Kai joku on piristänyt 750-800 tohtoria vähän rankemmin?
DR 750 piristäminen
Valvoja: Moderaattorit
Nokalla tehoa
Nokka-akseli kai se on se mitä kannattaa lähteä ensimmäiseksi muotoilemaan. Sillä saa helpoiten siirrettyä tehoa ylemmäs kierrosalueella. Kannattaa tietysti ensimmäiseksi miettiä mitä tosissaan haluaa.
Itselläni on ylikoon ja 11,5 puristeinen Wiseco Jammussa ja vaikka en ole pahemmin vielä päässytkään kunnolla testaamaan (sisäänajot vielä tekemättä ja kelitkin vähän huonot) niin selvästi se vaikutti juuri alaväännön kasvamiseen. Moottori pysyi edelleenkin erittäin sivistyneenä ja siten endurokäyttöön sopivana.
Mitä tulee hinta/teho suhteeseen niin luulisin, että nokka on siinäkin vahva voittajaehdokas. Jos ei osta valmista vaan hiottaa sen jossain asiansa osaavassa putiikissa jäävät kustannukset varsin mataliksi.
Tietysti on pidettävä mielessä, että virittäminen on aina tasapainottelua kaikkien osa-alueiden välillä. Kaikkien täytyy olla kutakuinkin kunnossa, jotta tulokset olisivat lähellekään haluttuja...
Onnea matkaan!
Itselläni on ylikoon ja 11,5 puristeinen Wiseco Jammussa ja vaikka en ole pahemmin vielä päässytkään kunnolla testaamaan (sisäänajot vielä tekemättä ja kelitkin vähän huonot) niin selvästi se vaikutti juuri alaväännön kasvamiseen. Moottori pysyi edelleenkin erittäin sivistyneenä ja siten endurokäyttöön sopivana.
Mitä tulee hinta/teho suhteeseen niin luulisin, että nokka on siinäkin vahva voittajaehdokas. Jos ei osta valmista vaan hiottaa sen jossain asiansa osaavassa putiikissa jäävät kustannukset varsin mataliksi.
Tietysti on pidettävä mielessä, että virittäminen on aina tasapainottelua kaikkien osa-alueiden välillä. Kaikkien täytyy olla kutakuinkin kunnossa, jotta tulokset olisivat lähellekään haluttuja...
Onnea matkaan!