Karjarautojen kiinnitys?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

yamaha-jr
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 8:50 pm
Pyörä: Transalp -97

Karjarautojen kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja yamaha-jr »

Tarkoitukseni olisi vaihtaa talven aikana nykyiset tuulisuojat karjarautoihin.
Miten "karjarautojen" kiinnitys tankoon tapahtuu?
Pitääkö tankoon tehdä jotain muutoksia kiinnikeitä varten?
Kiitos näin jo etukäteen!
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Esim Acerbiksen suojat kiinnittyvät päistä tangon sisälle menevällä kartiolla jonka sisään taas ruuvataan ruuvi (levittää kartion tangon sisäpuoleen).
Suojan toiseen päähän tulee jonkinmoiset kiinnikkeet tankoon kiinni.

Tankoon ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.

EDIT:
Käyppäs kurkkaamassa esim http://www.acerbis.com/p106_handguard/1325.html, siellä on kuva myös kiinnikkeistä
AriK
Viestit: 396
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
Pyörä: KTM 950 adv. S
Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Marko Hemmilä kirjoitti:Tankoon ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.
Itselläni oli Teneren alkuperäisiin sarviin hitsattu tehtaalla painot sisään, eli kun vaihdoin tuuliohjareiden tilalle kunnon rysterit, niin meni sarvet vaihtoon saman tien.
Joka sinänsä oli hyvä juttu, koska nykyiset alumiinisarvet ottaa teräs-sarvia huomattavasti paremmin vastaan pahimmat iskut sekä tärinät, eli suosittelen lämpimästi
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Maailman turuilla on myytävänä myös sellaisia karjarautoja, joissa keskimmäisempi kiinnitys on etuteleskooppiin tai yläkolmioon. Tuntuu kylläkin hätävarjelun liioittelulta niin raskas ratkaisu :wink:
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

AriK kirjoitti:
Marko Hemmilä kirjoitti:Tankoon ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.
Itselläni oli Teneren alkuperäisiin sarviin hitsattu tehtaalla painot sisään, eli kun vaihdoin tuuliohjareiden tilalle kunnon rysterit, niin meni sarvet vaihtoon saman tien.
Joka sinänsä oli hyvä juttu, koska nykyiset alumiinisarvet ottaa teräs-sarvia huomattavasti paremmin vastaan pahimmat iskut sekä tärinät, eli suosittelen lämpimästi
Aivan, kirjoitin liian hätäisesti tuon mailin... Olihan mullakin Dakarin alkuperäisissä sarvissa mutterit hitsattu päähän painoja varten... Vaihdoin alumiinisarvet minäkin samalla kertaa.

Sori Yamaha-jr kun annoin harhaanjohtavaa tietoa. :(
Avatar
TPK
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 12:20 am
Pyörä: KTM 1290 Super Adventure R
Paikkakunta: Joensuu

Itsekin joskus aihetta pohtinut:

Viesti Kirjoittaja TPK »

Poralla sopivan kokoiset reiät tangon päissä oleviin painoihin ja reikiin kierresarjalla kierteet. Kaikkeahan voi kokeilla... ja esim. ostaa sitten uuden tangon, jos kokeilu menee karille.
Vastaa Viestiin