dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja juhap »

en jaksanu lukea ketjua ees läpi... mut jos kerta sähkö ei lopu, niin eihä se vika sillo staattorissa ole.

pick up coil vois olla se syyllinen, ite aineki sen takia viime kesänä hiki päässä polin lämmintä konetta...

löytyy englannista abt 80e hintaan
Suitsa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Huhti 18, 2014 9:52 pm
Pyörä: Dr650

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja Suitsa »

Tulipahan nyt taas palattua mopon äärelle, ilmeisesti voin nyt sulkea pois sähköiset viat, kun lähtee pilotilla käymään? Vai? Mutta edelleen kaasuttaessa sammuu eikä enää lähde kuin pilotin voimalla. Kun paikallaan antaa jonkin verran kaasua, pysytään varmaan noin 1/4 kaasualueella, toimii hyvin. Mutta antaessa tästä yli niin sammuu aivan samantien, aivan hengettömäksi menee? Mikä suutin ohjaa tällöin?

Edittiä. Ajattelin kokeilla miten mopo käyttäytyy, kun otin alakerrasta tulevan letkun irti ilmanputsarista, johan alko kulkeen! Hetken tuossa päästelin, veti hyvin kaikilla kierrosalueilla. Sitten tyhjäkäynnillä koitin muutaman kerran niin heti sammui, kun laitoin letkun paikalleen. Kokeilin puhaltamalla molemmista päistä ilmanputsaria--> ilmaa tulee läpi ei tukoksia...
trage
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 22, 2013 6:36 pm
Pyörä: Suzuki DR650

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja trage »

Lainaan tätä ketjua jotta ei tarvitsisi aina aloittaa uutta DR650 käynnistys ongelmiin liittyen.

Eli ei meinaan millään lähteä enää DR käyntiin kylmänä eikä kuumana DR650 SB41 -91 kickstarter malli.
Polkasu tekniikka on kaiketi hallussa koska pörähtää mutta zippaa sen jälkeen.
Talvella tehtyä:
Tasapaino akselin kiristys, putken uudelleen villoitus (ei pitäisi vaikuttaa), 150 suutin ja Tk suutin nyt en muista mihin mutta vähän alkuperäistä isompi ja ilmanputsari hävisi kokonaan , venttiilien säätö ja mikäs se oikea välys on tälle koneelle , kun tuntuu että koneita on yhtä monta mallia kuin pyöriäkin: Välykset nyt kummallakin puolella kymppi.
Kaasarina tuo mikuni alipaine 40mm eli pittäkö tuo vaihtaa suora vetoon jotta lähtisi toimimaan.

Kiitokset jo vastauksista
Viimeksi muokannut trage, Pe Maalis 13, 2015 6:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1867
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

trage kirjoitti:Kaasarina tuo TM40 eli pittäkö tuo vaihtaa suora vetoon jotta lähtisi toimimaan.
Siis TM40 on suoravetokaasari :shock:

Noissa poljettavissa DR:ssä nuo imu- ja pakopuolen modaukset ovat joskus aiheuttaneet hieman päänvaivaa käynnistäjilleen.

Itsellä ei siis kyseistä mallia ole ollut, mutta sivusta erilaisia polkemissessioita seuranneena :?

Onko tankissa viimekesäiset bensat? Jos on, niin aloittaisin vaihtamalla tuoreet.
trage
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 22, 2013 6:36 pm
Pyörä: Suzuki DR650

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja trage »

Tuoreet bensat löytyy juu ja menin sekaisin nyt kaasarina tuo 40 alipaine malli ja pitäisikö se vaihtaa siis tm40 seen . katselin myös muita kaasareita niin toimisiko tuollainen 125cc kx:n 40mm 2 tahti kaasari?
Avatar
Jakke N
Viestit: 1867
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Eli kaasari on Mikuni BST40?

Kaasutin toimii alipaineella ja on erittäin herkkä ilmanputsrimodauksille.

Omassa Dr 650 SE:ssä porasin pari reikää ilmanputsarikoteloon ja tuolla kaasarilla moottorista tuli todella hitaasti kaasuun reagoiva. Peitettyäni tekemäni reiät ilmastointiteipillä alkoi moottori taas toimia normaalisti.

Eli kun modailet imupuolta ja pakopuolta, niin kannattaa tehdä se ns. askel kerrallaan, jolloin voi palata aina askeleen takaisinpäin, ellei tulos ollut toivotunlainen.

TM40 kaasuttimen asentaminen mahdollisti sitten putsarimodaukset, mutta suuttimien vaihdot ovatkin sitten oma lukunsa erilaiset äänenvaimentimet huomioonottaen.
trage
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 22, 2013 6:36 pm
Pyörä: Suzuki DR650

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja trage »

Joo juurikin tuo bst mustakantinen malli on. Alkuperäistä ilmanputsaria ei enään tule IKINÄ eli jokin muu ratkaisu keksittävä. Niin mites nuo 2 t kaasarit toimii niistä kun löytyisi jo säätöjä kyljestäkin ja suuttimia isot kasat.
malandio
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Paikkakunta: Espoo

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja malandio »

Alkuperäistä BST40:stä saattaa olla todella vaikea saada toimimaan ilman alkuperäistä ilmanputsarikoteloa, koska alipainevetoinen kaasari tarvitsee sopivan paine-eron kaasarin imu ja antopuolen välille.
2T-kaasaria on taas hieman haasteellinen saada toimimaan tyydyttävästi etenkään isommassa 4T koneessa puuttuvan kiihdytyspumpun takia. Nopeasti kaasua avattessa "booaa" herkästi, koska nelarikone vaatii kerrasta paljon menovettä.
Taitaa kannattavimmaksi vaihtoehdoksi jäädä esim Mikunin TM40-6 kaasarin tai vastaavan Keihin FCR 39:n kaasuttimen ostaminen, jotka toimii tarvittaessa ilman alkuperäistä ilmansuodattimen boxia.
Muuten, miksi alkuperäinen ilmaputsari ei enää tule kysymykseen ollenkaan?
trage
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 22, 2013 6:36 pm
Pyörä: Suzuki DR650

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja trage »

FCR 39 on nyt hommattu ja hetihän se pärähti käyntiin. On kyllä HUIKEA ero tuohon BST kaasariin.
Säädöt tarvisi vielä saada kohdalleen onko jollain tuo kaasari kiinni dr650:ssä ja minkä kokoiset suuttimet siinä saisi vähän suuntaa.
Tai vinkatkaa jotakin hyvää prätkä pajaa päijät hämeestä joka osaisi säätää.
Nautinto
Viestit: 20
Liittynyt: Su Helmi 14, 2021 5:49 pm
Pyörä: DR 650SE

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja Nautinto »

Hei! Löysitkö sopivia säätöjä ja voisitko niitä jakaa? 8)
kokki
Viestit: 151
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Pyörä: 250 TPI
Paikkakunta: Haukipudas

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja kokki »

Kiinnostaa itseäkin nuo kokeillut säädöt FCR kanssa, itsellä tuossa 41mm menossa kiinni kunhan tässä joutaa alkaa niputtamaan. Idea on säätää orggis ilmaboxi ja avartaa sitä hieman lisää, sekä toki tukkia ne BST:n alipaineröörit.

Tuollasen reseptin löysin facen Pre1996 ryhmästä kun kyselin taannoin, mennään tuolla vaikka aluksi.
155 main
40 pilot
90 slow jet
100 pilot air jet
35 leak jet
NCVT needle
Juhzi
Viestit: 1
Liittynyt: La Tammi 22, 2022 4:18 pm
Pyörä: DR650 rse

Re: dr 650 lämpimänäkin käyntiin

Viesti Kirjoittaja Juhzi »

kokki kirjoitti: Ke Maalis 17, 2021 9:45 am Kiinnostaa itseäkin nuo kokeillut säädöt FCR kanssa, itsellä tuossa 41mm menossa kiinni kunhan tässä joutaa alkaa niputtamaan. Idea on säätää orggis ilmaboxi ja avartaa sitä hieman lisää, sekä toki tukkia ne BST:n alipaineröörit.

Tuollasen reseptin löysin facen Pre1996 ryhmästä kun kyselin taannoin, mennään tuolla vaikka aluksi.
155 main
40 pilot
90 slow jet
100 pilot air jet
35 leak jet
NCVT needle
Joko kaasari pyörässä ja säätöjä kokeiltu? :D
Vastaa Viestiin