Därrän motin etumaisesta alakiinnikereiäistä tulee öljyä (moottori irti rungosta) Siis lohkojen välistä vuotaa tonne pultinreikään No eipä ruostu pultti ei. Koko kesän oli kai vuotanut. Harmi kun en inttänyt kovemmin ex-omistajalta, että mites se nyt noin hävitti kangen alapään laakerin kertaheitolla. Ei kai vaan ajettu vähillä öljyillä samaisen vuodon takia.
No ei sitä ainakaan niin paljon tullu, että pinta olis juurikaan laskenu. Ja tiivistemassaa on välissä. Ei kai se vaan sula sieltä pois (loctiten form-a-gasket) Ei viittis avata nyt tämän takia koko toosaa. Puhtaaks vaan, tiivistemönjää täyteen, pultti läpi ja kiristys. Vai hirvittääkö ajatus ketään?
Sitte voiskin asennella öljynpainemittarin tai varoitusvalon. Onko vihjeitä DR 650 RS:ään sopivista tuotteista? Miksiköhän varovalo puuttuu ainakin ko mallista??
Öljyvuoto!
Valvoja: Moderaattorit
- Raimo
- Viestit: 1276
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Siksi, että tehdas saa myydä kovalla hinnalla uusia kansia, nokka-akseleita yms. kun kone käy kuivanaCreature kirjoitti:Miksiköhän varovalo puuttuu ainakin ko mallista??
Oikeasti öljynpaineen merkkivaloa ei taida olla monessakaan matkaendurossa, itse en hoksaa heti yhtäkään.
Kun laitat tuon tiivistemassavirityksen, niin sen kuivumisen jälkeen kannattaa kone pestä kunnolla moottorinpesuaineella, jotta näet pian alkaako patentti pitämään. Jos ei pidä, niin silloin täytyy tehdä jokin ratkaisu.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Ainakin TA:ssa, ja silloin varmaan afrikkalaisestakin löytyy.Raimo kirjoitti:Siksi, että tehdas saa myydä kovalla hinnalla uusia kansia, nokka-akseleita yms. kun kone käy kuivanaCreature kirjoitti:Miksiköhän varovalo puuttuu ainakin ko mallista??
Oikeasti öljynpaineen merkkivaloa ei taida olla monessakaan matkaendurossa, itse en hoksaa heti yhtäkään.
...
A
Antti
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: To Joulu 16, 2004 10:49 pm
- Pyörä: BMW R1200 GSA '08
- Paikkakunta: porvoo
Öljynpainetta
Oikeasti öljynpaineen merkkivaloa ei taida olla monessakaan matkaendurossa, itse en hoksaa heti yhtäkään.
Kyllä noita öljynpaine juoruja näkee joissakin malleissa, valitettavasti näistä askeettisimmista malleista tuntuu olevan karsittu pois tuommoiset ylellisyydet
Itse pähkäilin että silloinen TT 350:ni kaipaa jonkinlaista öljynpaine juorua, jo siintäkin syystä että kys laitteesta oli aiemmin kone narahtanut kiinne öljypumpun pysähtymisen takia
Mielenrauhan turvaamiseksi hitsasin kanteen menevään paineputkeen T-haaran, johon kävi suoraan autoissa käytetty paineanturi.
Vaan eipä kyseisenlainen anturi, sitten kestänytkään putkessa olevaa korkeampaa painetta(2-4bar), vaan alkoi hikoilemaan prässäyksen välistä
Avuksi löytyi hydrauliikka puolella käytetty paineanturi joka antoi lopullisen mielenrauhan
Kyllä noita öljynpaine juoruja näkee joissakin malleissa, valitettavasti näistä askeettisimmista malleista tuntuu olevan karsittu pois tuommoiset ylellisyydet
Itse pähkäilin että silloinen TT 350:ni kaipaa jonkinlaista öljynpaine juorua, jo siintäkin syystä että kys laitteesta oli aiemmin kone narahtanut kiinne öljypumpun pysähtymisen takia
Mielenrauhan turvaamiseksi hitsasin kanteen menevään paineputkeen T-haaran, johon kävi suoraan autoissa käytetty paineanturi.
Vaan eipä kyseisenlainen anturi, sitten kestänytkään putkessa olevaa korkeampaa painetta(2-4bar), vaan alkoi hikoilemaan prässäyksen välistä
Avuksi löytyi hydrauliikka puolella käytetty paineanturi joka antoi lopullisen mielenrauhan
"kyllä lähtee" mut ei välttämättä ekal.
- Raimo
- Viestit: 1276
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Äh, tarkoitinkin "missä yksisylinterisessä matkaenskassa öljynpaineelle on valo", olisko Bemu/Aprilia rintamalla ?A&TA kirjoitti:Ainakin TA:ssa, ja silloin varmaan afrikkalaisestakin löytyy.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89