KTM 690 E/R TuneECU
Valvoja: Moderaattorit
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Voiskos joku vinkata mitä karttaa kannattaisi olla sisässä kun pyörässä (enduro R -13) seuraavat muutokset vakioon: Evo2 nokka, K&N suodatin alkup. tilalla, saastejutut tulpattu ja vaimentimena Leovince. En vielä ole tutkaillut mitä siellä nyt on edes sisällä.
Ja sitten toinen juttu: ajetaanko kartat sisään muistipaikka kerrallaan? Kolmehan niitä vissiinki on eli 1,2 ja 3.
Kolmas juttu: mikä olisi sopiva "laimea" kartta, joka sopisi kyseisen setin kanssa hyvin rauhalliseen kötyyttelyyn?
Nokassa on numerosarja 76236010044. Liekö tuo sitte kuuluu tuohon Evo 2 pakettiin?
Ja sitten toinen juttu: ajetaanko kartat sisään muistipaikka kerrallaan? Kolmehan niitä vissiinki on eli 1,2 ja 3.
Kolmas juttu: mikä olisi sopiva "laimea" kartta, joka sopisi kyseisen setin kanssa hyvin rauhalliseen kötyyttelyyn?
Nokassa on numerosarja 76236010044. Liekö tuo sitte kuuluu tuohon Evo 2 pakettiin?
Re: KTM 690 E/R TuneECU
En nyt suoraa vastausta tuohon osaa sanoa kun en ole varma mitä eroja 12 ja 13 vuosimalleissa on. Tune-ecun listassa ne on lueteltu samaan kategoriaan, eli voisi olettaa että kartoissa ei ole suuria muutoksia. Ymmärtääkseni KTM lisää kartan nimen viimeiseen numeroon +1 kun vuosimalli vaihtuu ja pyörässä ei ole muutoksia edelliseen vuosimalliin. 08-11 Enduron kartat ei käy uudempiin ja -14 eteenpäin ei vissiin itse pysty karttoja muokkaamaan. En löytänyt Endurolle -13 vakio karttaa, joten alla esimerkki SMC:n kartoista.
-12 mallin karttanimi:
KM765EU12B0201FIMap.hex SMC R OEM Standard
-13 mallin karttanimi:
KM765EU12B0202FIMap.hex SMC R OEM Standard
Kannattaa tökätä oma pyörä Tune-ecuun ja lukea mitkä kartat siellä on sisällä.
Tune-ecun sivuilla on vaan -12 malliin EVO2 kartta (ja sekin SMC-R malliin). Ymmärtääkseni SMC:n kartat käy Enduroon ja päinvastoin, mutten mene tästä takuuseen kun en itse ole sitä kokeillut.
Varmaan parhaiten pääsee selville kun lataa EVO1 vm. 12 & 13 kartat endurolle, tutkii mitä eroja niissä on ja tekee saman SMC ja Enduro karttojen välillä. Tuolla tavalla ainakin itse saa varmuuden siitä, että ovatko 12 ja 13 vuosimallin kartat samat. Jos ne on samat, niin on todennäköistä, että tuo -12 SMC R mallin EVO2 kartta sopii myös -13 Enduro R:ään.
Mulla oli aikanaan muutama prosentti lisää bensaa laitettuna -08 Evo2 karttaan.
-12 mallin karttanimi:
KM765EU12B0201FIMap.hex SMC R OEM Standard
-13 mallin karttanimi:
KM765EU12B0202FIMap.hex SMC R OEM Standard
Kannattaa tökätä oma pyörä Tune-ecuun ja lukea mitkä kartat siellä on sisällä.
Tune-ecun sivuilla on vaan -12 malliin EVO2 kartta (ja sekin SMC-R malliin). Ymmärtääkseni SMC:n kartat käy Enduroon ja päinvastoin, mutten mene tästä takuuseen kun en itse ole sitä kokeillut.
Varmaan parhaiten pääsee selville kun lataa EVO1 vm. 12 & 13 kartat endurolle, tutkii mitä eroja niissä on ja tekee saman SMC ja Enduro karttojen välillä. Tuolla tavalla ainakin itse saa varmuuden siitä, että ovatko 12 ja 13 vuosimallin kartat samat. Jos ne on samat, niin on todennäköistä, että tuo -12 SMC R mallin EVO2 kartta sopii myös -13 Enduro R:ään.
Mulla oli aikanaan muutama prosentti lisää bensaa laitettuna -08 Evo2 karttaan.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 E/R TuneECU
-12 ja -13 ainoat erot kartoissa on kaasukarttojen progressiot, sytkä- ja polttoainekartat on identtisiä joten voi ladata -12 kartat -13 malliin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Onhan tämä varmaan jossaki tullu ilmi mutta mites nuo muistipaikat? Jokaiseen pystyi oman karttansa laittamaan? Se miedompi asetus saisi lisänä olla puun kiertoon. Voisko joku vielä nämä vinkata noviisille.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Kahlasin topikin läpi ja vielä jäi epäselvää:
- mitkä olisi hyvät lukemat tuolle F-L switchille?
Pyörä siis -13 mallinen, jossa Rallynokka ja K&N suodatin sekä Leovincen mölypönttö
- mitkä olisi hyvät lukemat tuolle F-L switchille?
Pyörä siis -13 mallinen, jossa Rallynokka ja K&N suodatin sekä Leovincen mölypönttö
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Itse tein seuraavat muutokset, toimii loistavasti vakioon verrattuna. (690 R 2009)
Latasin evo1 kartan Tune Ecu sivustoilta nro KM765 EU 0804132 fi , ja muutin tuon heti 6% rikkaammalle, mutta nyt on + 3%.On parempi noin.
kopioin manuaalisesti tuon Ama:n EP kartan koneelle, sitä kun ei oikeen valmiina mistään löydy, vain kuvankaappauksia on, jotta voi itse kopioda. Luullakseni tämä siksi että itse kun tekee , ei kannata muita syytellä niin ja kaikkihan on muutenkin omalla vastuulla vaikka näitä neuvoja täältä löytyykin, kiireessä ei kannata ecua sorkkia.
Aman kartta kun on , niin ei tarvitse niitä ajomoodeja vaihdella, on pehmeä vaste.
Latasin evo1 kartan Tune Ecu sivustoilta nro KM765 EU 0804132 fi , ja muutin tuon heti 6% rikkaammalle, mutta nyt on + 3%.On parempi noin.
kopioin manuaalisesti tuon Ama:n EP kartan koneelle, sitä kun ei oikeen valmiina mistään löydy, vain kuvankaappauksia on, jotta voi itse kopioda. Luullakseni tämä siksi että itse kun tekee , ei kannata muita syytellä niin ja kaikkihan on muutenkin omalla vastuulla vaikka näitä neuvoja täältä löytyykin, kiireessä ei kannata ecua sorkkia.
Aman kartta kun on , niin ei tarvitse niitä ajomoodeja vaihdella, on pehmeä vaste.
Taas lähti mopo käsistä
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tuli ostettua tollanen 690 SMC r -2012 ja siinä on evo 1 setti wingssin pöntöllä. Tosi huono ajaa hiljakseen ku rynkyttää niin pirusti ja käryää kans. Ei kellään sattuis olemaan koneella Aman karttaa noille kikkareille, jonka mahdollisesti vois laittaa vaikka spostiin. Tarkoitus perehtyä talven aikana enemmän tuneecuun, mutta syksyn vika ajot olis mukava ajella paremmin toimivalla pelillä.
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Onkohan Ama vielä näillä linjoilla?
Löysin jostain ketjusta (en enää löytänyt samaan ketjuun niin kysyn täällä) videon missä huomasin että hänellä oli KTM 690:ssä "dead spot" kun yritti tyhjäkäynniltä varovasti nostaa kierroksia. Toisessa videossa ei enää tehnyt. Millä mahtoi korjaantua? Mulla ihan samat oireet.
Pyörä on KTM 690 Enduro R 2013. Evo2 nokat, K&N filtteri joka Evo2 kitissä tulee. LeoVincen slipari mutta vakio putki välissä.
Löysin jostain ketjusta (en enää löytänyt samaan ketjuun niin kysyn täällä) videon missä huomasin että hänellä oli KTM 690:ssä "dead spot" kun yritti tyhjäkäynniltä varovasti nostaa kierroksia. Toisessa videossa ei enää tehnyt. Millä mahtoi korjaantua? Mulla ihan samat oireet.
Pyörä on KTM 690 Enduro R 2013. Evo2 nokat, K&N filtteri joka Evo2 kitissä tulee. LeoVincen slipari mutta vakio putki välissä.
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
^Olipa kätevää kun tuli spostiin ilmoitus.
Sulla on EVO2, mulla oli EVO1 mutta liekö niillä niin suurta eroa. Voi sinne kokeeksi heittää 5-10% lisää keittoa niihin karttoihin. Jättää ykköskartan ennalleen niin voi lennosta vaihtamalla vertailla.
Kaasuläppäkartalla oli suurin vaikutus siihen miten se mopo kulki. Kopioi tuosta itsellesi:
https://advrider.com/f/threads/ktm-690- ... t-21980150
Jos on koronakaranteenissa tekemisen puutetta, niin lue tuo koko lanka, siellä on mietitty monenlaista 690 EFI:n sielunelämään liittyvää juttua.
-AMa
Sulla on EVO2, mulla oli EVO1 mutta liekö niillä niin suurta eroa. Voi sinne kokeeksi heittää 5-10% lisää keittoa niihin karttoihin. Jättää ykköskartan ennalleen niin voi lennosta vaihtamalla vertailla.
Kaasuläppäkartalla oli suurin vaikutus siihen miten se mopo kulki. Kopioi tuosta itsellesi:
https://advrider.com/f/threads/ktm-690- ... t-21980150
Jos on koronakaranteenissa tekemisen puutetta, niin lue tuo koko lanka, siellä on mietitty monenlaista 690 EFI:n sielunelämään liittyvää juttua.
-AMa
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Joo hoksasin laittaa käyttäjät linkin kautta sähköpostiakin...
Paljon olen noita ketjuja lueskellut läpi mutta ei vielä ole ratkasua tullut vastaan.
Täytyy koittaa noita Sun neuvoja kans kunhan saan jollain konstia tuon EP-kartan tuolta pyörästä imuroitua.
Tekee aina "connection break" herjaa oikeastaan heti kun aloittaa.
Toi on kyllä vittumainen vika kun se stumppailee esim. hitaassa mutkassa. Meinaa lähes aina tasapaino mennä ja peukku saa olla starttinapilla aina valmiina kun ajaa hiljaa.
Tyhjäkäynnin ku sais johonkin 1800-1900 ni saattais jo toimia paremmin...
Paljon olen noita ketjuja lueskellut läpi mutta ei vielä ole ratkasua tullut vastaan.
Täytyy koittaa noita Sun neuvoja kans kunhan saan jollain konstia tuon EP-kartan tuolta pyörästä imuroitua.
Tekee aina "connection break" herjaa oikeastaan heti kun aloittaa.
Toi on kyllä vittumainen vika kun se stumppailee esim. hitaassa mutkassa. Meinaa lähes aina tasapaino mennä ja peukku saa olla starttinapilla aina valmiina kun ajaa hiljaa.
Tyhjäkäynnin ku sais johonkin 1800-1900 ni saattais jo toimia paremmin...
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Tuohan se on 690:n riesa, matala tyhjäkäyntinopeus ja sammumisherkkyys.
Sen EP-kartan imurointi sieltä ECU:sta on melko pitkä marssi, mutta ei sitä tarvitse välttämättä sieltä talteen ottaa. Fläsäyttää vaan uuden siihen päälle, se on huomattavasti lyhyempi projekti, jostain syystä. Karttoja löytyy tuolta.
Tuo on 2013 EP-kartta: KM765EU12B0216EPMap
Sen EP-kartan imurointi sieltä ECU:sta on melko pitkä marssi, mutta ei sitä tarvitse välttämättä sieltä talteen ottaa. Fläsäyttää vaan uuden siihen päälle, se on huomattavasti lyhyempi projekti, jostain syystä. Karttoja löytyy tuolta.
Tuo on 2013 EP-kartta: KM765EU12B0216EPMap
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Mulla on 2012-13 Evo2 kartat sisällä.
KM765EU12B0234FIMap ja KM765EU12B0234EPMap
Näitä ei ole edes ollut TuneEcun sivuilla. Sieltä löytyy 232 loppuiset Evo2:seen.
Vertaillessa ei noissa ole mitään eroa muuta kuin nimi...
Onko sitten siellä mitä TuneEculla ei näe jotain eroa??
Voikohan noita muita 12-13 EP karttoja käyttää kunhan vaan muuttaa nimen tuoksi ...234EP
Se on kans ihme kun tuota tyhjäkäyntiä ei pysty säätään.
990:ssä sen pysty TuneEculla ihan suoraan säätään että millä kierroksilla käy missäkin lämpötilassa. Oli muistaakseni 4 lämpötilaa mihin pysty säätään erikseen rpm:t1
KM765EU12B0234FIMap ja KM765EU12B0234EPMap
Näitä ei ole edes ollut TuneEcun sivuilla. Sieltä löytyy 232 loppuiset Evo2:seen.
Vertaillessa ei noissa ole mitään eroa muuta kuin nimi...
Onko sitten siellä mitä TuneEculla ei näe jotain eroa??
Voikohan noita muita 12-13 EP karttoja käyttää kunhan vaan muuttaa nimen tuoksi ...234EP
Se on kans ihme kun tuota tyhjäkäyntiä ei pysty säätään.
990:ssä sen pysty TuneEculla ihan suoraan säätään että millä kierroksilla käy missäkin lämpötilassa. Oli muistaakseni 4 lämpötilaa mihin pysty säätään erikseen rpm:t1
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
- __Antti__
- Viestit: 103
- Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
- Pyörä: Ktm 690 Enduro R
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Onko TPS voltit ok?
Kaasu kalibrointi tehty?
15min tyhjäkäynti?
Missä sulla on se imu lämpötila anturi?
FL numerot muutettu?
SAI?
O2?
Vikakoodit?
Millä vaihella se stumppa?
Kaasu kalibrointi tehty?
15min tyhjäkäynti?
Missä sulla on se imu lämpötila anturi?
FL numerot muutettu?
SAI?
O2?
Vikakoodit?
Millä vaihella se stumppa?
Re: KTM 690 E/R TuneECU
TPS jänniteet on spekseissä.
Kaasun kalibrointi on tehty.
15 min tyhjäkäynti menee läpi ehkä kerran viidestä. Stumppaa muilla kerroilla.
Imuläpöanturi on ilmanputsarin vieressä mihin se Evo2 ohjeiden mukaan pitää laittaa.
SAI poistettu ja tulpattu
O2 ollut päällä ja pois, nyt taitaa olla pois.
Vikakoodeja ei ole.
Se stumppaa esim vapaalla kun alkaa tyhjäkäynnistä ihan varovasti avaamaan kaasua.
Välillä saattaa kun oikein varaovasti avaa päästä 6% asti eikä kierrokset lähde nousemaan, röpöttää vaan...
Usein se sammuu esim. kun tulee liikennevaloihin ja kierroksilta laskee kaasun pois ja vetää kytkimen pohjaan. Kierrokset kun putoo tyhjäkäynnille ni se sammuu.
Oon koittanut laittaa soppaa lisää, oon koittanut ottaa soppaa pois tyjhäkäyntialueelta.
oon koittanut laittaa FL:t 10 10 0 0 0 0
Mikään ei tunnu auttavan.
Jostain luin että pitäisi tässä kohtaa säätää jotain minimum air ruuvia isommalle. En oo vielä lähteny koittamaan ku on siellä kannen alla missä on pari kannatonta ruuvia...
Kaasun kalibrointi on tehty.
15 min tyhjäkäynti menee läpi ehkä kerran viidestä. Stumppaa muilla kerroilla.
Imuläpöanturi on ilmanputsarin vieressä mihin se Evo2 ohjeiden mukaan pitää laittaa.
SAI poistettu ja tulpattu
O2 ollut päällä ja pois, nyt taitaa olla pois.
Vikakoodeja ei ole.
Se stumppaa esim vapaalla kun alkaa tyhjäkäynnistä ihan varovasti avaamaan kaasua.
Välillä saattaa kun oikein varaovasti avaa päästä 6% asti eikä kierrokset lähde nousemaan, röpöttää vaan...
Usein se sammuu esim. kun tulee liikennevaloihin ja kierroksilta laskee kaasun pois ja vetää kytkimen pohjaan. Kierrokset kun putoo tyhjäkäynnille ni se sammuu.
Oon koittanut laittaa soppaa lisää, oon koittanut ottaa soppaa pois tyjhäkäyntialueelta.
oon koittanut laittaa FL:t 10 10 0 0 0 0
Mikään ei tunnu auttavan.
Jostain luin että pitäisi tässä kohtaa säätää jotain minimum air ruuvia isommalle. En oo vielä lähteny koittamaan ku on siellä kannen alla missä on pari kannatonta ruuvia...
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)
- __Antti__
- Viestit: 103
- Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
- Pyörä: Ktm 690 Enduro R
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: KTM 690 E/R TuneECU
Toimiiko kytkin anturi? Tunecussa näkee jos toimii. (Vihreä valo).
Vakio EP kartta on vaan 60% kaasua kun vapaa on päälle.
Onko neutral ep mappi muutettu myös?
Onko sytytys piuhat tarkistettu?
Miten lataus tyhjäkäynnillä?
Vakio EP kartta on vaan 60% kaasua kun vapaa on päälle.
Onko neutral ep mappi muutettu myös?
Onko sytytys piuhat tarkistettu?
Miten lataus tyhjäkäynnillä?