Ktm 525 exc vuotaa öljyä vesipumpuntakaa mystisestä kolosta.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

A.J
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 1:35 pm
Pyörä: 525

Ktm 525 exc vuotaa öljyä vesipumpuntakaa mystisestä kolosta.

Viesti Kirjoittaja A.J »

Elikkäs vesipumpuntakaa vuotaa öljyä pikkusen. Vaihdoin pumpun stefat, ei auttanut. Mistä tuo öljy valuu.
wertty
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:29 pm
Pyörä: 625sxc moto

Re: Ktm 525 exc vuotaa öljyä vesipumpuntakaa mystisestä kolosta.

Viesti Kirjoittaja wertty »

eikö siinä öljyjen ja vesien välissä ole sellainen tyhjä tila mihin valuu öljyä jos stefa vuotaa ettei öljyt mene vesien kanssa sekasin ja siitä sitten on reikä ulos mistä ylimääräiset tulee pois`? ei mitään hengenvaarallista pitäisi olla
A.J
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 1:35 pm
Pyörä: 525

Re: Ktm 525 exc vuotaa öljyä vesipumpuntakaa mystisestä kolosta.

Viesti Kirjoittaja A.J »

Hieman vain ihmetyttää kun stefat on vaihdettu 3h sitten, venttiili remontin yhteydessä. Varmaan asettunut huonosti ja hajonnut. Oli todella vaikea saada stefa paikalleen. Sisemmän stefan kun joutuu vastakarvaan asentamaan. Takertuu lukkosokan uraan. Jotain niksejä jolla tuon uutta laittaessa helposti huulet uran yli.
Syke
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Ktm 525 exc vuotaa öljyä vesipumpuntakaa mystisestä kolosta.

Viesti Kirjoittaja Syke »

Katoitko samalla pumpun akselin?
Ainakin Crf:ssä ei tarvinut olla kummoistakaan jälkeä ni jo vuoti.
Ja se mystinen kolo ilmaisee myös jos vesipuolen stefa vuotaa.(silloin luonnollisesti tulee ulos jähynestettä)
Braa-aab!
asikha
Viestit: 83
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Pyörä: BMW
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ktm 525 exc vuotaa öljyä vesipumpuntakaa mystisestä kolosta.

Viesti Kirjoittaja asikha »

Tämä mystinen kolo on "juorureikä" joka ilmoittaa jos joku tiivisteistä vuotaa ettei vedet ja öljyt mene sekaisin. Epäilen että stefat pitävät mutta se alumiini rengas missä
on kaksi O-rengasta on vuodon aiheuttaja, se on hankala laittaa paikalleen että rengas säilyy ehjänä , tahtoo rikkoa O-renkaan kun se lyödään paikalleen. http://duke.uw.hu/KTM-racing/KTM4R/KTM% ... 202004.pdf Tuosta linkistä löytyy korjausopas kyseiseen pyörään. sivulta 61 osa 4 on tämä alumiinirinkula ja sivulta 62 ja 87 näkyy millainen kartio täytyis olla että stefat saa hyvin paikalleen
Vastaa Viestiin