ktm 640:stä 660:nen
Valvoja: Moderaattorit
ktm 640:stä 660:nen
Terve
Tässä olematonta 690 adventurea odotellessa...
Saksanmaalta saa halvalla 660 supermotoja (4kEUR).
Onko kukaan vaihtanut 640 (adventureen) 660:sestä moottoria.
Varmaan tuossa menee kaikki sähkötkin uusiksi.
660SMC = 65hv. 640 Adv = 55hv.
Tuossa pikkukotarin rallye versiossahan on juuri tuo 654 ccm kone.
Riku
Tässä olematonta 690 adventurea odotellessa...
Saksanmaalta saa halvalla 660 supermotoja (4kEUR).
Onko kukaan vaihtanut 640 (adventureen) 660:sestä moottoria.
Varmaan tuossa menee kaikki sähkötkin uusiksi.
660SMC = 65hv. 640 Adv = 55hv.
Tuossa pikkukotarin rallye versiossahan on juuri tuo 654 ccm kone.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
- aluhao
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:44 pm
- Pyörä: KTM LC4 600/640
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: ktm 640:stä 660:nen
Taitaa mennä aikalailla niin että heität koneen kiinni ja lähet vetämään vaan. Ja jos noissa sähköpuolissa oli jotain eroja niin 640 koneen sähköt käy 660 koneeseen (siis magneetto ym hilut...). Nyt en jaksa alkaa kuvia selailemaan mutta esim. www.ktmworld.com löytyy varaosakuvat mallien mukaan josta voit eroja selailla.
Koneessahan ei käytännössä oo muuta eroa kun väri, iskunpituus (kampura) ja poraus (sylinteri ja mäntä), sekä jotain pieniä öljynkiertojuttuja.
640 koneesta saa tuon 654 koneen kun vaihtaa 660 männän, sylinterin ja kampuran.
Koneessahan ei käytännössä oo muuta eroa kun väri, iskunpituus (kampura) ja poraus (sylinteri ja mäntä), sekä jotain pieniä öljynkiertojuttuja.
640 koneesta saa tuon 654 koneen kun vaihtaa 660 männän, sylinterin ja kampuran.
- Kun tekee itse niin saa mitä ansaitsee-
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: ktm 640:stä 660:nen
Mites ois 105mm sylinteri? Ei tarttis vaihtaa kampuraa ja iskutilavuus kasvais 625 -> 675.
-
lturune
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 4:41 pm
- Pyörä: KTM 450 EXC
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: ktm 640:stä 660:nen
Esim 660 SMC:ssä ei oo starttia eikä akkua. Koneessa on kyllä ruutia ihan eri tavalla kuin esim 640:ä sekä kireämmässä 625 SXC:ssä joten sen suhteen oikein kannattava päivitys:) Kestävyys ei ole 660:ssä aivan noiden kesympien koneiden tasolla vaan se kuormittaa mm. kampiakselin ja kiertokangen laakereita enemmän.
- HarMi
- Viestit: 1080
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Re: ktm 640:stä 660:nen
Ja supermoto factory replica nokka-akseli samaan pakettiin. Omaan mopoon tuli nokan vaihdolla 6 hp lisää yläkierroksille ja sen kyllä tuntee persdynossaJSL kirjoitti:Mites ois 105mm sylinteri? Ei tarttis vaihtaa kampuraa ja iskutilavuus kasvais 625 -> 675.
routaisten peltojen pehtoori
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: ktm 640:stä 660:nen
Nyt kun on on tuo Akra + Wings niin seuraavaksi voisi harkita tuommoista tuuninki-nokkaa. Niitä tuntuu olevan noin miljoona erilaista joista kuitenkin moni taitaa olla se tasan sama KTM:n oma virinokka. Liekö sitten juuri tuo komealle kuulostava factory replica. Sommer.. eikun mikä lie wildwest se nykyään onkaan.. kauppaa jotain virinokkaa. Mahtaako olla sama?HarMi kirjoitti:Ja supermoto factory replica nokka-akseli samaan pakettiin. Omaan mopoon tuli nokan vaihdolla 6 hp lisää yläkierroksille ja sen kyllä tuntee persdynossa. Vetää aika suoraviivaisesti rajoittajalle asti. Sänkikrossissa ja soratierallissa ei pienentynyttä alatehoa huomaa mitenkään. Suomienskakin sujuu vanhaan malliin.
Paljonkos tuommoinen kustantaa?
Re: ktm 640:stä 660:nen
[quote="lturune"]Esim 660 SMC:ssä ei oo starttia eikä akkua. Koneessa on kyllä ruutia ihan eri tavalla kuin esim 640:ä sekä kireämmässä 625 SXC:ssä joten sen suhteen oikein kannattava
No jaa-a. Enpäs ny menis sanomaan. Kaikkia noita äsken mainittuja malleja ajaneena en tota lainausta kyllä allekirjoita muuta kun startin ja akun osalta.
No jaa-a. Enpäs ny menis sanomaan. Kaikkia noita äsken mainittuja malleja ajaneena en tota lainausta kyllä allekirjoita muuta kun startin ja akun osalta.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- HarMi
- Viestit: 1080
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Re: ktm 640:stä 660:nen
varaosanumero 57336010044 Motokeitaasta 171 €. Omani ostin Racingbikestä samaan hintaan.JSL kirjoitti:Nyt kun on on tuo Akra + Wings niin seuraavaksi voisi harkita tuommoista tuuninki-nokkaa. Niitä tuntuu olevan noin miljoona erilaista joista kuitenkin moni taitaa olla se tasan sama KTM:n oma virinokka. Liekö sitten juuri tuo komealle kuulostava factory replica. Sommer.. eikun mikä lie wildwest se nykyään onkaan.. kauppaa jotain virinokkaa. Mahtaako olla sama?
Paljonkos tuommoinen kustantaa?
http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=126491
viewtopic.php?f=6&t=4657&st=0&sk=t&sd=a&start=78
routaisten peltojen pehtoori
Re: ktm 640:stä 660:nen
ja känässä kirjoottelen...
mulla on 620 lc-4, vaihettiin veivi, mäntä ja sylintrerin putki=657cc ?
Eikä muuten lähe enää sähö startilla pyöriin, on sen verta puristuksia, männän päältä otettiin siivu pois eikä vieläkään.
Johtuneeko siitä että laitoin wicekon korkeimman männän...
mulla on 620 lc-4, vaihettiin veivi, mäntä ja sylintrerin putki=657cc ?
Eikä muuten lähe enää sähö startilla pyöriin, on sen verta puristuksia, männän päältä otettiin siivu pois eikä vieläkään.
Johtuneeko siitä että laitoin wicekon korkeimman männän...
Re: ktm 640:stä 660:nen
..ja siinä samalla vaihettiin se nokka, alkuperänen oliko paketti autosta, kyllä se kiertää aivan erillailla sillä viriviri nokalla 