Sivu 1/1

Yamaha XT/TT 600 kuristukset 20 Kw

Lähetetty: Ma Marras 03, 2008 9:42 pm
Kirjoittaja pohjanmaa
Tervehdys ! Onko kellään tietoa siitä miten ko. pyörät on kuristettu 20 Kw tehoon. Normaalisti tehoa on kaiketi 32 Kw.
Onko mahdollisesti imupuolella kuristukset ? CDI boxi erilainen ? Suuttimet ? Pakopuolella kuristuksia ? Nokka-akseli ?
Kyseessä on XT 600 1990 Saksan tuonti 20 Kw tehoinen.

Terveisin Raimo

Re: Yamaha XT/TT 600 kuristukset 20 Kw

Lähetetty: Ti Marras 04, 2008 7:10 pm
Kirjoittaja anagonda
Moi,

Kaasutinten imukurkut ovat erilaiset.
Näin on ainakin 2KF (33kW) ja 2NF (20kW) -mallien välillä.
Myöhemmistä malleista en ole varma, mutta tuskin on mitään muuta.


T:Antti

Re: Yamaha XT/TT 600 kuristukset 20 Kw

Lähetetty: Ti Marras 04, 2008 9:35 pm
Kirjoittaja pohjanmaa
Tervehdys ! Kiitos tiedoista. Eli on kuristettu sillä helpolla tavalla.

T. Raimo

Re: Yamaha XT/TT 600 kuristukset 20 Kw

Lähetetty: Ke Marras 05, 2008 5:00 pm
Kirjoittaja mrantaah
Jo mainittujen lisäksi olen nähnyt 2 erilaista XT600E:n kuristusta.
Tosin, ainakin toisessa oli papereissa 25kW.

1. Alipaine kaasuttimen luistiin oli tehty reikä
2. Kaasuttimen kurkun ja sylinterin väliin oli tungettu kuristuslaippa,
jolla imukanava jäi paljonkin orggista pienemmäksi.

Molemmat on helppoja hoitaa kuntoon.

Re: Yamaha XT/TT 600 kuristukset 20 Kw

Lähetetty: To Marras 06, 2008 9:45 am
Kirjoittaja pohjanmaa
Tervehdys ! Kiitos lisäinformaatiosta. Eli näyttä siltä, että nokka-akseli ja sytkäboxit ovat kuitenkin samoja kuristetuissa ja kuristamattomissa versioissa.
Sytkäboxi kiinnosti sen vuoksi, että esim. saksan ebayssa näyttää olevan SRX600, XT600 ja TT600 pyöriin eri sytkä-box versioita.
Esim. SRX 600 20 kw löytyy boxi 1XM kodilla ja 33kw löytyy 1XL versio.
Ilmeisesti ei ole kuitenkaan merkitystä tehon suhteen.

T. Raimo

Re: Yamaha XT/TT 600 kuristukset 20 Kw

Lähetetty: To Marras 06, 2008 2:20 pm
Kirjoittaja Wesihiisi
Sähköstartillisissa XT:issä eri sytkäboksi (TCI), kuin TT:ssä ja poljettavissa malleissa (CDI)
Ja poljettaviahan ne kaikki olivatkin vuoteen 91 suunnilleen.

Mut ei niillä muistaakseni tehoja ole kuristettu. alipainekaasarin kumikurkussa oleva peltilätkä ainoa kuristus, minkä tiedän.
Itse omistin mallin, joka paperilla oli 20kW, käytännössä kuristus oli poistettu aikoja sitten.

Re: Yamaha XT/TT 600 kuristukset 20 Kw

Lähetetty: Pe Marras 07, 2008 2:17 pm
Kirjoittaja pohjanmaa
Selvä homma !
Kiitoksia kaikille tiedoista.

T. Raimo