Iltaa,
Vanhan mallisen DR650:n penkki pitäisi verhoilla.
Joku edellinen omistaja oli sitä korottanut ja laittanut päälle keinonahan, joka on jo huonossa kunnossa. Lopputulos oli kapea (liian kapea istua mukavasti) ja korkea, ja runko aivan liian pehmeä niin että painui kasaan mutta päältä kova -> 30 km jälkeen ei meinannut enää pystyä istumaan eikä seisomaan kun häntäluun alue kipeytyi niin pahasti.
Revin sekä nahan että korotuksen irti. Alta paljastui alkuperäinen vaahtomuovipehmuste, joka tuntuu tosi pehmeältä.
Aikomus on verhoilla ensin alkuperäinen pehmuste tuolla huonolla keinonahalla, sitten pikkuhiljaa testailla ja modalla penkkiä ja kun oikea muoto ja rakenne löytyy, verhoilla sen jollain kunnon päällysellä.
1. Millainen penkki on hyvä penkki jos ajaa pidempiä siivuja?
Luulen että pitäisi olla
- edestä kapea, että voi ajaa tapeilta
- takaa leveä, että istuessa paino jakautuu mahdollisimman laajalle alueelle
- jämäkkä runko, ja pinnalta vähän pehmeä, jotta pitää muotonsa ja kannattelee kuskin, eikä ala painaa
- niin korkea, että polvikulma on loiva eivätkä polvet kipeydy pitkällä matkalla
Onko jollain kokemusta ja näkemystä tähän?
2. Millä halvalla ja hyvällä konetyökalulla penkin päällinen niitataan kiinni muoviseen penkkirunkoon?
Paineilmakäyttöinen hakasnaulain näyttäisi kätevältä ja maksaa vain n 30€, mutta ne näyttävät olevan suunniteltu niin, että kun ostaa naulaimen niin pitää ostaa saman merkin hakasia. Penkin verhoiluun sopivat hakaset olisivat varmaan ruostumatonta terästä, ettei tarvitse hetikohta uudestaan verhoilla, mutta niitä ei tunnu saavan kuin käsinitojaan, ja epäilen että sillä en jaksa niittejä penkkirunkoon painaa kun samalla pitää kiristää päällystä paikoilleen. Noihin halpoihin hakasnaulaimiin tuntuu saavan vain sähkösinkittyjä hakasia joiden kestävyys arveluttaa.
Penkin verhoilu
Valvoja: Moderaattorit
Re: Penkin verhoilu
Hei!
Vähän on kokemusta penkin verhoilusta.
Istuimen jokainen muotoilee mieleisekseen. Huomioi kuitenkin sellainen asia, että pehmusteen keskiosa ei saisi olla liian korkea /tiivis. Muuten tulee häntäluuhun ja hanuriin liikaa painetta. Ei pysty istumaan kauaa.. Kuten jo olet huomannutkin. Oletko miettinyt geeliä laittaa nyt samalla, kun on palasina??
Tuohon niittaamishommaan tuo hakasnaulain on ihan paras. Aika harva normaali nitoja lyö niittiä penkin runkoon.Tutkaile minkä pituista niittiä mahtuu niittaamaan. Yeensä niitä lyhyimpiä on vaikein saada.
Alussa vähän hakemista, ettei ammu liian lujaa / verhoilun läpi niitä hakasia. Kannattaa aloittaa pienellä ilmanpaineella.
Itse jouduin lyhentämään niittejä dremelillä, kun en halunnut ostaa 1000 kpl. Pakettia.
Sanoisin että kyllä nuo sähkösinkitytkin hakaset kestää tuossa penkissä. Ei se vesisateessa jatkuvasti kuitenkaan ole.
Vähän on kokemusta penkin verhoilusta.
Istuimen jokainen muotoilee mieleisekseen. Huomioi kuitenkin sellainen asia, että pehmusteen keskiosa ei saisi olla liian korkea /tiivis. Muuten tulee häntäluuhun ja hanuriin liikaa painetta. Ei pysty istumaan kauaa.. Kuten jo olet huomannutkin. Oletko miettinyt geeliä laittaa nyt samalla, kun on palasina??
Tuohon niittaamishommaan tuo hakasnaulain on ihan paras. Aika harva normaali nitoja lyö niittiä penkin runkoon.Tutkaile minkä pituista niittiä mahtuu niittaamaan. Yeensä niitä lyhyimpiä on vaikein saada.
Alussa vähän hakemista, ettei ammu liian lujaa / verhoilun läpi niitä hakasia. Kannattaa aloittaa pienellä ilmanpaineella.
Itse jouduin lyhentämään niittejä dremelillä, kun en halunnut ostaa 1000 kpl. Pakettia.
Sanoisin että kyllä nuo sähkösinkitytkin hakaset kestää tuossa penkissä. Ei se vesisateessa jatkuvasti kuitenkaan ole.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Täältä, jos hyvän haluat. Tekevät tarvittaessa toiveiden mukaan eikä näytä nykyään olevan edes kovin kallis: https://www.topsellerie.com/en-fi/suzuk ... 1_164.html
Muutaman satulan olen tuolta ostanut ja palvelu on aina ollut erinomaista. Eikä tarvitse itse värkätä.
Muutaman satulan olen tuolta ostanut ja palvelu on aina ollut erinomaista. Eikä tarvitse itse värkätä.
-
- Pyörä: SE ja Stark
Sähkösinkittyjä olen itse käyttänyt, ainakin sen pari-kolme vuotta minkä satulanpäällinen enskakäytössä kestää, on niitit pysyneet metallinvärisinä. Pyörä asuu ulkona joten kosteutta osa niiteistä saa aina vettä kun sataa.
Kiitos hyvistä neuvoista!
Penkki nyt verhoiltu, (olipa helppoa!), ensimmäisessä versiossa on tietenkin virheitä mutta vahvisti uskoa että perusnäppärä tekijä saa kyllä verhoilun kiinnitettyä itse.
Pyörässä nyt kiinni vakiopehmuste. Testiajon perusteella parempi kuin aiemmin ollut modattu, mutta ei hyvä. Siinä valuu aina samaan kuoppaan, ja alkaa painaa. Taidan leventää, korottaa ja suoristaa istumaosaa, ja pyöristää sisäreisiä vasten tulevia kulmia TopSellerien tyyliin.
Penkki nyt verhoiltu, (olipa helppoa!), ensimmäisessä versiossa on tietenkin virheitä mutta vahvisti uskoa että perusnäppärä tekijä saa kyllä verhoilun kiinnitettyä itse.
Pyörässä nyt kiinni vakiopehmuste. Testiajon perusteella parempi kuin aiemmin ollut modattu, mutta ei hyvä. Siinä valuu aina samaan kuoppaan, ja alkaa painaa. Taidan leventää, korottaa ja suoristaa istumaosaa, ja pyöristää sisäreisiä vasten tulevia kulmia TopSellerien tyyliin.