Nielaisin Valtra-syötin.. minäkin. Hankin sellaisen aihioksi.
Ja osasyynä siihen oli, että niitä oli lähimaatalouskaupan hyllyssä valmiina. Ei tarvinnut arpoa ja tilailla ja maksella näkymättömistä lumeneista. Näitä ajovaloiksi (lyhyet ja pitkät) sopivia kyllä tuntui olevan esim. Harrikkakrääsäkaupoissa, mutta niiden laadusta ei ole edelleenkään mitään hajua.
Tämä Valtra on nyt testattu ja hyväksi havaittu.
Purin siitä turhat pois, sahasin kulmistakin ja istutin tuon myös kevennetyn Seeker-sumarin kanssa SE-Kotarin umpioon.
Umpio on nyt ilmatiivis, poislukien tiheä pölyfiltteri. Alkuperäisestä pöntöstä leikkasin takaseinän melkein kokonaan pois. Sille puolelle tuli ylimääräinen alumiinilevy joka imee valorungoista lämmöt taivaan tuuliin.
Valokuvio on hyvä, varsinkin kun samaan aikaan päällä on myös sumuvalo. Pitkien kantavuuskin ihan ok.
Tosin pitkien kantavuus ei ollu tässä projektissa se juttu. Sen homman hoitaa vähän liiankin hyvin vain talvikäytössä olevat lisäpitkät.
Joka tapauksessa kokonaisuus meni harppauksen parempaan suuntaan.
Valojen rakentelua(?)
Valvoja: Moderaattorit
Re: Valojen rakentelua(?)
Viimeksi muokannut timo, Ti Helmi 23, 2021 1:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Valojen rakentelua(?)
Tässä vielä vanha ja eläköitynyt xenon pöntössä. Se ei enää pärjännyt uusille ledeille.
Sen päällä hyväksi todettu Seeker-sumari joka on nyt tuolla umpiossa.
Ja kaiken päällimmäisenä lisäpitkät. Ne kun ottaa lumikelillä käyttöön, on lyhyille vaihataessa aina vähän aikaa silmillä puolipimeään totuttelemista.
Ja kun ei niitä käytä, tottuu silmät ihan hyvin siihenkin, eli vähän normaalimpaan tilanteeseen. Tuo lisäpitkän liikateho on sellainen "positiivinen ongelma" josta ei kannata valittaa
Sen päällä hyväksi todettu Seeker-sumari joka on nyt tuolla umpiossa.
Ja kaiken päällimmäisenä lisäpitkät. Ne kun ottaa lumikelillä käyttöön, on lyhyille vaihataessa aina vähän aikaa silmillä puolipimeään totuttelemista.
Ja kun ei niitä käytä, tottuu silmät ihan hyvin siihenkin, eli vähän normaalimpaan tilanteeseen. Tuo lisäpitkän liikateho on sellainen "positiivinen ongelma" josta ei kannata valittaa

Re: Valojen rakentelua(?)
Ei ollut lämmitystä. Ja nyt jäätyy vieläkin "paremmin" kuin entinen versio. On tullut jo alijäähtyneessä sateessa ajeltua.
Mutta ei se iso vaiva ole välillä kopauttaa jäitä pois.
Mutta ei se iso vaiva ole välillä kopauttaa jäitä pois.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: Yamaha WR250f 2003 Honda VFR800 2002
- Paikkakunta: Paimio
Re: Valojen rakentelua(?)
Oletko ehtinyt jo värkkäillä ja toimiiko yhtä hyvin kuin vanhassa WR:ssä?-J- kirjoitti: ↑Ti Helmi 09, 2021 7:55 pmSamiT kirjoitti: ↑Ti Helmi 09, 2021 4:06 pmPyörän vaihtovirtavalon johdot tasasuuntaajaan sisäänmenoon miten päin vaan, kondensaattorin plussa tasasuuntaajaan plus-napaan ja miinus ehdottomasti miinusnapaan, muuten konkka sanoo poks. Muuta ei tartte tietää kun tuon lyö nippuun. Nimimerkillä elektroniikka-asentajakurssilla väärin päin kytketyn elektrolyyttikondensaattorin kuori keskelle otsaa niin että jälki näkyi ainakin viikon ja häpeä kestää ikuisesti!![]()
Kiitos tiedosta
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Valojen rakentelua(?)
Itse rakentelin lisäpitkiksi Lazerin pikkumallin omien valojen alle "piiloon". Muodot sopi niin hyvin että tuo ei taida paljoa enempää kuin tuo 4cm tulla muovien alapuolelle. Valokuvio näyttäisi olevan sopivan leveä (pihalla testaillessa). Joku toinenkin taisi olla tällaisen valon asentanu ja kokemus positiivinen. Ajossa ei ole valitettavasti vielä päässyt testaamaan. Heräte ryöstetty pitkiltä suoraan releelle.
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04