Öhlins 650 DR:ään
Valvoja: Moderaattorit
-
mjn
- Viestit: 92
- Liittynyt: La Tammi 06, 2007 11:22 pm
- Pyörä: BMW G 650 Xchallenge
- Paikkakunta: Värtsilä
Öhlins 650 DR:ään
Olis kiikarissa öhlinsin iskari, joka on ollut paikallaan 125 ja 250 tm:ssä ja husqvarnassa. mitenkähän soveltuu dr:ään joka on painavampi? kiinnitykset? pitäisikö ainakin vaihtaa jäykempi jousi?
-
Sakkeus
- Viestit: 346
- Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
- Paikkakunta: Raahe
Re: Öhlins 650 DR:ään
Pituus se taitaa eniten ratkaista, ainakin tossa mun vanhemmassa tohtorissa on onnettoman mittainen iskari verrattuna crosseissa käytettyihin, mittaas iskarin täysi pituus pultinreijästä pultinreikään ja katso mihin suuntaan lisäsäiliö mahtuis olemaan. Vertaile sitten Öhlinssiin et onko mitään saumoja saada mahtumaan tohtoriin, jousen jäykkyys taitaa olla murheista pienimpiä? 
Re: Öhlins 650 DR:ään
Kriittisin paikka taitaa olle se lisäsäiliö, jos on kiinteä. Ottaa helposti kiinni pakoputkeen. Malli ptäisi olla suurinpiirtein tuon liitteen kuvan mukaisessa asennossa.
Jos se lähtee tuosta kaulalta alaspäin, pitää säiliön olla tosi snadi.
Jos se lähtee tuosta kaulalta alaspäin, pitää säiliön olla tosi snadi.
- Liitteet
-
- Kuva 036.jpg
- (158.24 KiB) Tiedosto ladattu 139 kertaa
Re: Öhlins 650 DR:ään
Tai pakoputken joutuu tekemään toiselta puolelta
....kysykää vaan.
....kysykää vaan.
My way is not the highway...
Re: Öhlins 650 DR:ään
Onhan se tuokin vaihtoehtoSP41B kirjoitti:Tai pakoputken joutuu tekemään toiselta puolelta
....kysykää vaan.
Onneksi oli vara valita noista kepeistä sopiva. Olisi todennäköisesti jäänyt muuten laittamatta...
- Liitteet
-
- Kuva 031.jpg
- (183.87 KiB) Tiedosto ladattu 151 kertaa
-
Eero
- Viestit: 47
- Liittynyt: La Tammi 17, 2009 7:52 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure ja Gas Gas EC300
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Öhlins 650 DR:ään
DR:n takaiskari on 390mm silmästä silmää, joten oletan tuon iskarin olevan noin 450mm pitkä,enkä usko sen käyvän DR:n jos et siirrä ylä kurvakkoa ylöspäin. Joka tuskin mahtuu nuin paljon ylöspäin. Kannattaa mielummin kysyä oikean mittaista iskaria kelkka purkaamoilta, sellaista irtosäiliöllistä.
Re: Öhlins 650 DR:ään
Jos se muuten sopii ja on kohtuullisen hintainen, niin ei kannata heti dumpata.
Kokeile pidemmillä koiranluilla ja pehmennä jousen esijännityksen säätöä ja säädä vaimennusta vastaavasti hiukan kireämmälle.
Luulisi olevan helpompi tehdä noinpäin, kuin liian lyhyestä, niinkuin minä. Olen nimittäin yrittänyt keksiä hiukan lisää pituutta, mutta koiranluita ei voi enää lynentää, koska seuraavaksi iskarin alapää ottaa svingiin kiinni (kuva), eikä jousen esijännitystä kauhean mielellään enää kiristäisi, kun on mallia 'jytky' jo nyt. Toisaalta, nyt ylettää tällaisen persjalkaisen koivatkin mukavammin maahan
Kokeile pidemmillä koiranluilla ja pehmennä jousen esijännityksen säätöä ja säädä vaimennusta vastaavasti hiukan kireämmälle.
Luulisi olevan helpompi tehdä noinpäin, kuin liian lyhyestä, niinkuin minä. Olen nimittäin yrittänyt keksiä hiukan lisää pituutta, mutta koiranluita ei voi enää lynentää, koska seuraavaksi iskarin alapää ottaa svingiin kiinni (kuva), eikä jousen esijännitystä kauhean mielellään enää kiristäisi, kun on mallia 'jytky' jo nyt. Toisaalta, nyt ylettää tällaisen persjalkaisen koivatkin mukavammin maahan
- Liitteet
-
- Kuva 052.jpg
- (137.8 KiB) Tiedosto ladattu 107 kertaa
Re: Öhlins 650 DR:ään
http://riemun.huuto.net/auctionimages/1 ... f-orig.jpg
Reikäväli on 430mm eli pituuden puolesta saattaisi mennä DR 650SE? Mahtuukos tuo säiliö sitten enää, Mitä mieltä olette?
Reikäväli on 430mm eli pituuden puolesta saattaisi mennä DR 650SE? Mahtuukos tuo säiliö sitten enää, Mitä mieltä olette?
Re: Öhlins 650 DR:ään
Mittaa en muista, mutta kun katsot tuota mun iskaria ja sen säiliötä, niin tiukkaa voi tehdä. Mulla ei nimittäin paljon jäänyt tilaa pakoputken ja säiliön pohjan väliin. Tai sitten vaan putkea vetämään jotain muuta kautta.ScB kirjoitti:http://riemun.huuto.net/auctionimages/1 ... f-orig.jpg
Reikäväli on 430mm eli pituuden puolesta saattaisi mennä DR 650SE? Mahtuukos tuo säiliö sitten enää, Mitä mieltä olette?
Niin tuossa ekassa kuvassa se väli siis näkyy.
- Liitteet
-
- Kuva 033.jpg
- (185 KiB) Tiedosto ladattu 58 kertaa
-
- Kuva 036.jpg
- (158.24 KiB) Tiedosto ladattu 49 kertaa
Re: Öhlins 650 DR:ään
Tuli villi idea. Tilaan Hessleriltä uuden takajousen ja huollatan tuon vanhan iskarin. Eikös
tuo jousi nimenomaan auta enimmäkseen siihen yleisjäykkyyteen? Tuo Hesslerin jousi menee varmaankin heittämällä
tuohon alkuperäiseen iskariin, ja on varmasti jäykempi? Kuinka paljon noiden koiranluiden pituutta uskaltaa muuttaa
kun haluaisin pyörää hitusen korkeammaksi?
Vastailkaapa viisaammat!
tuo jousi nimenomaan auta enimmäkseen siihen yleisjäykkyyteen? Tuo Hesslerin jousi menee varmaankin heittämällä
tuohon alkuperäiseen iskariin, ja on varmasti jäykempi? Kuinka paljon noiden koiranluiden pituutta uskaltaa muuttaa
kun haluaisin pyörää hitusen korkeammaksi?
Vastailkaapa viisaammat!
Re: Öhlins 650 DR:ään
Tuli villi idea. Tilaan Hessleriltä uuden takajousen ja huollatan tuon vanhan iskarin. Eikös
tuo jousi nimenomaan auta enimmäkseen siihen yleisjäykkyyteen? Tuo Hesslerin jousi menee varmaankin heittämällä
tuohon alkuperäiseen iskariin, ja on varmasti jäykempi? Kuinka paljon noiden koiranluiden pituutta uskaltaa muuttaa
kun haluaisin pyörää hitusen korkeammaksi?
Vastailkaapa viisaammat!
tuo jousi nimenomaan auta enimmäkseen siihen yleisjäykkyyteen? Tuo Hesslerin jousi menee varmaankin heittämällä
tuohon alkuperäiseen iskariin, ja on varmasti jäykempi? Kuinka paljon noiden koiranluiden pituutta uskaltaa muuttaa
kun haluaisin pyörää hitusen korkeammaksi?
Vastailkaapa viisaammat!
Koiranluut
Alkuperäisten koiranluiden reikäväli keskeltä keskelle on 114 mm. Tein itselleni ensin luut, joiden reikäväli on 106 mm, mutta koska tilaa vielä oli tein toiset, joissa väli on 102 mm. Ehkä 100 mm mahtuisi tuolla minun Öhlarilla.
Kaksi muistutusta: mun Öhlinssi on lyhyempi, kuin alkuperäinen ja reiät ovat sitten erikokoiset (toinen 14 mm ja toinen 15 mm).
Nimim. *itt* kun tää pultti ei mee
Liitteessä kuva koiranluista ja 'rajoittava' tekijä.
Kaksi muistutusta: mun Öhlinssi on lyhyempi, kuin alkuperäinen ja reiät ovat sitten erikokoiset (toinen 14 mm ja toinen 15 mm).
Nimim. *itt* kun tää pultti ei mee
Liitteessä kuva koiranluista ja 'rajoittava' tekijä.
- Liitteet
-
- Kuva 001.jpg
- Alkuperäiset ja 106:set
- (728.47 KiB) Tiedosto ladattu 50 kertaa
-
- Kuva 050.jpg
- Iskarin ja svingin välissä jokunen milli
- (149.66 KiB) Tiedosto ladattu 48 kertaa