Öljyn kulutus 600 TT
Valvoja: Moderaattorit
-
yamaha 4ever
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Kesä 05, 2008 9:10 pm
- Pyörä: Yamaha tt 600, suzuki dr 650 dakar
- Paikkakunta: susiraja
Öljyn kulutus 600 TT
Tarkotus olisi tehdä koneremontti yamaha 600 tt kun öljyn kulutus on suurin piirtein mittatikun väli 700km...ei savuta mut takana kun ajaa täyskaasul niin öljy hieman haisee..työntääkö männän vai venttiili kumien kautta pihalle?? olevinaan pyörällä ajettu 18tkm 
Re: Öljyn kulutus 600 TT
Ei kai tuon takia vielä kannata remppaa tehdä jos muuten toimii suunnitellulla tavalla? Onko mikä noista TT malleista? TTR:ssä on pinnoitettu sylinteri muissa ei vissiinkään ole. Arvaus voisi olla että männän välistä menee kampikammioon ja sieltä huohottimen kautta takaisin "polttoon".
antti
-
yamaha 4ever
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Kesä 05, 2008 9:10 pm
- Pyörä: Yamaha tt 600, suzuki dr 650 dakar
- Paikkakunta: susiraja
Re: Öljyn kulutus 600 TT
TT-92..no esim. paljon ajettu dr 600 ei kuluta yhtään öljyä..ja sen takia meinasin porata ja laittaa motin kuntoon kun ei viitsi lapissa öljyä mukana kulettaa...muuten toimii kuin junan vessa.
Re: Öljyn kulutus 600 TT
Kun möin tt 600s:n sillä oli ajettu 17000 km ja ainakaan se ei vienyt öljyä yhtään vaikka ois ajanut miten. Kandeis koittaa vaihtaa öljyä. Mulla oli tt:ssä öljynä bel ray:n puolisynteettinen
exp 20w50 ja ainakin sillä pelitti mallikkaasti sekä kytkin,että mosa.
exp 20w50 ja ainakin sillä pelitti mallikkaasti sekä kytkin,että mosa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Öljyn kulutus 600 TT
Juu, tarkoitin ettei ole pakko jos ei tahdo eli tuskin on siitä heti leviämässä. Toki aina kivempi jos ei kuluta.
antti
Re: Öljyn kulutus 600 TT
kaverilla oli kerran kawa, se vei urakalla öljyä huohottimen kautta, mutta vika ei ollut huohottimessa, vaan siinä, että männänrengas oli poikki, ja se aiheutti kovan kampikammiopaineen joka syyti öljyt huohottimen kautta polttoon.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
-
yamaha 4ever
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Kesä 05, 2008 9:10 pm
- Pyörä: Yamaha tt 600, suzuki dr 650 dakar
- Paikkakunta: susiraja
Re: Öljyn kulutus 600 TT
No niin syy selvisi...mäntä monesta kohtaa kiinni leikannut ja jotain paskaa myös jäänyt väliin...eli wicekoa ja uutta laakeria alle ja kansi koneistamoon...nyt on sama tehdä remppa kunnol...jospa tulis pirteyttäkin lisää
. samal muutenkin käydä pyörä läpi kesän reissuja varten. onkos muuten miten harvinainen pyörä tämä -92 600tt kun osien hankintakin tuntuu olevan mielenkiintoista 
Re: Öljyn kulutus 600 TT
Mulla olis kysymys teille TT 600 malleista jotain tietäville.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2097.htm
Tuolla sanotaan teknisessä erittelyssä TT 600R kuivapainoksi 153 kg.
Eikös sen pitänyt olla keveämpi ?
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2097.htm
Tuolla sanotaan teknisessä erittelyssä TT 600R kuivapainoksi 153 kg.
Eikös sen pitänyt olla keveämpi ?
Re: Öljyn kulutus 600 TT
Tuntuukohan se kevyemmältä jos katot täältä?
Kyllä näihin mopoihin löytyy niin monenlaista painoa, että ei kai sitä voi tietää kun punnitsemalla ite...
Kyllä näihin mopoihin löytyy niin monenlaista painoa, että ei kai sitä voi tietää kun punnitsemalla ite...
Sami