Öljyn kulutus 600 TT

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

yamaha 4ever
Viestit: 33
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 9:10 pm
Pyörä: Yamaha tt 600, suzuki dr 650 dakar
Paikkakunta: susiraja

Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja yamaha 4ever »

Tarkotus olisi tehdä koneremontti yamaha 600 tt kun öljyn kulutus on suurin piirtein mittatikun väli 700km...ei savuta mut takana kun ajaa täyskaasul niin öljy hieman haisee..työntääkö männän vai venttiili kumien kautta pihalle?? olevinaan pyörällä ajettu 18tkm :roll:
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ei kai tuon takia vielä kannata remppaa tehdä jos muuten toimii suunnitellulla tavalla? Onko mikä noista TT malleista? TTR:ssä on pinnoitettu sylinteri muissa ei vissiinkään ole. Arvaus voisi olla että männän välistä menee kampikammioon ja sieltä huohottimen kautta takaisin "polttoon".
antti
yamaha 4ever
Viestit: 33
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 9:10 pm
Pyörä: Yamaha tt 600, suzuki dr 650 dakar
Paikkakunta: susiraja

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja yamaha 4ever »

TT-92..no esim. paljon ajettu dr 600 ei kuluta yhtään öljyä..ja sen takia meinasin porata ja laittaa motin kuntoon kun ei viitsi lapissa öljyä mukana kulettaa...muuten toimii kuin junan vessa.
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Kun möin tt 600s:n sillä oli ajettu 17000 km ja ainakaan se ei vienyt öljyä yhtään vaikka ois ajanut miten. Kandeis koittaa vaihtaa öljyä. Mulla oli tt:ssä öljynä bel ray:n puolisynteettinen
exp 20w50 ja ainakin sillä pelitti mallikkaasti sekä kytkin,että mosa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Juu, tarkoitin ettei ole pakko jos ei tahdo eli tuskin on siitä heti leviämässä. Toki aina kivempi jos ei kuluta.
antti
jaket
Viestit: 1049
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja jaket »

kaverilla oli kerran kawa, se vei urakalla öljyä huohottimen kautta, mutta vika ei ollut huohottimessa, vaan siinä, että männänrengas oli poikki, ja se aiheutti kovan kampikammiopaineen joka syyti öljyt huohottimen kautta polttoon.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
yamaha 4ever
Viestit: 33
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 9:10 pm
Pyörä: Yamaha tt 600, suzuki dr 650 dakar
Paikkakunta: susiraja

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja yamaha 4ever »

No niin syy selvisi...mäntä monesta kohtaa kiinni leikannut ja jotain paskaa myös jäänyt väliin...eli wicekoa ja uutta laakeria alle ja kansi koneistamoon...nyt on sama tehdä remppa kunnol...jospa tulis pirteyttäkin lisää :P . samal muutenkin käydä pyörä läpi kesän reissuja varten. onkos muuten miten harvinainen pyörä tämä -92 600tt kun osien hankintakin tuntuu olevan mielenkiintoista :?:
laiskuri
Viestit: 3
Liittynyt: Su Marras 09, 2008 6:57 pm

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja laiskuri »

Mulla olis kysymys teille TT 600 malleista jotain tietäville.

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2097.htm

Tuolla sanotaan teknisessä erittelyssä TT 600R kuivapainoksi 153 kg.
Eikös sen pitänyt olla keveämpi ?
Avatar
srbg
Viestit: 793
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 9:38 pm
Pyörä: 990s
Paikkakunta: Leppävirta-area

Re: Öljyn kulutus 600 TT

Viesti Kirjoittaja srbg »

Tuntuukohan se kevyemmältä jos katot täältä?
Kyllä näihin mopoihin löytyy niin monenlaista painoa, että ei kai sitä voi tietää kun punnitsemalla ite...
Sami
Vastaa Viestiin