Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Asko
Viestit: 43
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 9:45 pm
Pyörä: F800GS

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Asko »

minulla on 50mm madallus, ks. edellinen sivu (tai pari taapäin)

Asko
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Touratechillä on tuommonen madallussarja jossa tulee uudet jouset molempiin nurkkiin ja sillä madallus.

https://www.touratech.com/height-loweri ... rings.html

Tuohan ei oo pahan hintanen. Tietenki asennukseen saa pistää muutaman saturaisen ja sivujalan lyhennys tietenki jtn maksaa seki. Keskituki lienee aika vaikea käyttää jo tuolla setityksellä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Asko
Viestit: 43
Liittynyt: Su Marras 04, 2012 9:45 pm
Pyörä: F800GS

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Asko »

Minä ostin GS650 keskituen.

https://sw-motech.com/en/products/safet ... 018668.htm

On matalampi ja sopii suoraan kiinnikkeisiin. Pyörän jaksaa hyvin vetää (painaa) keskituelle. Mietin myös sivujalan lyhennystä, mutta minusta se oli turha temppu. Ennen (korkeana) pyörä oli tosi vinossa sivujalalla. Nyt madallettuna originaali-sivujalalla melko pystyssä, mutta painopiste kuitenkin hyvin vasemmalla puolen. Kunhan vaan ei parkkeeraa oikealle kallellaan olevaan paikkaan.

Asko
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Kiitos infosta. Tosiaan tuollahan se keskituki hoituu helpolla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Viila
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2022 11:55 pm
Pyörä: GS 800

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Viila »

Gessun lataus temppuilee. Tyhjäkäynnillä 11.8v ja 4000rpm mittarissa lataa 12.9v. miten staattorin kunto mitataan. Kaikki kolme keltaista johtoa oli yhteydessä maihin ja resistanssi oli 0,2-0,4Ohmia. Kuuluuko staattorin kopassa olla moottoriöljyä sisällä?
Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

3-vaihelaturissa on käämien 0-kohta kelluva eli mikään niistä keltaisista karvoista ei sais olla yhteydessä maihin. Eli noista mittauksista päättelisin että staattori on ainakin entinen.
Ja yleensä (liki kaikissa) 4-T koneissa siellä staattorikopassa on moottoriöljyä eli se tila on yhteydessä moottorin ö-tilaan.
Holomolo
Viestit: 87
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 6:57 pm
Pyörä: bmw f800gs

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Holomolo »

""Vaikuttaa staattorilta. Kun omani alkoi muinoin hajota, niin ongelmat tuli ensi tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla (sammahteli/nykivaa menoa). Jos staattori kärähtänyt, niin pitkälle et pääse. Voi tuurillaan kestää joitain kilometrejä, ehkä jopa alkupään kymmeniä kilometrejä.

Toinen kohde on seisontajalan anturi. Mulla se hajotessaan antoi välillä mopon käyntiin ja ajaa matkan, mutta jostain syystä tyhjäkäynti oli tilanteessa myrkkyä. Tämäkään leikki ei pitkiä matkoja kestä. Ei ainakaan mulla kestänyt kuin muutaman kilometrin ja sitten tuli totaalistoppi.

Ja kolmas on bensapumppu. Vai meneeköhän näistä niitä? Ainakin muistelen, että oli jotain ongelmaa ainakin jenkkibensojen kanssa. Mulla ei 90 000 km mennyt kuin bensan määrämittari kolme kertaa - pumppu pelasi aina.

Lähetetty Åpuhelimesta Åtalkilla ""


Ylläolevan kopioin tästä viestiketjusta, jostain 7/2021.
JouTol
Viestit: 14
Liittynyt: La Maalis 04, 2017 10:24 pm
Pyörä: polkupyörä

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja JouTol »

Huomenta.

Viestiketju selailtu läpi. Muutamia kysymyksiä kuitenkin olisi. Staattori ja laturi ongelmia ilmeisesti ollut..onko jokin vuosimalli parempi näiden osalta vai meneekö ne kaikista? Ja millä kilometreillä?

Jakoketjun kiristin ja ketjun rallatuksesta oli myös juttua..onko tuolle joku vaihtoväli km? Ja millä kilometreillä esiintynyt? Voiko ketju pettää kokonaan? ja täystuho edessä vrt auton moottorit.

Vuosimallien erot yleensäkin? Onko jotain merkittäviä parannuksia tai päivityksiä tullut jossain vaiheessa pyörään? Budjetin puolesta oma hankinta kohdistuisi varmaankin alkupään malleihin. Millä kilometreillä tällainen pyörä on paljon ajettu? Kiitoksia etukäteen.

-Jouni-
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Eipä näihin paljon muutoksia ole käsittääkseni tullut, ennen kuin mallia on päivitetty kokonaisuudessaan. Ihan ensimmäisistä muistaakseni takarattaan kiinnityspulttien paksuutta kasvatettiin. En muista tarkkaan milloin. Staattoreita on mennyt yksittäisiä kappaleita. Varaosana myytävä on erilainen kun alkuperäinen ja myös vauhtipyörä muuttuu. Valtaosalla eli lähes kaikilla kuitenkin on edelleen alkuperäinen kokoonpano ilman ongelmia. Uudemmissa vaihtuu keula, olisko 2013 eteenpäin. Enpä nää eroa juurikaan minkä vuosimallin hankit. Täällä on muita viisaampia kommentoimaan lisää. Onhan näilllä ajettu paljonkin, eli hyvin huollettuna kestää kyllä. :mrgreen:
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Jos on paljon raskaan kuorman kanssa huonoilla teillä ajeltu tai aikoo niin itse tehdä, niin kannattaa tarkastaa takaiskarin ylä kiinnitys, pitkä pultti holkeilla ottamassa kaiken voiman vastaan ja näitä on taipunut. Pahimmillaan poikeuttaa iskarin liikettä niin että se hajoaa (kaverilla aikoinaan itä naapurissa reissun päällä jäi tästä syystä takaiskari jumiin ja pyörästä tuli low rider....)
Mika TA-91
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

JouTol kirjoitti: Su Heinä 03, 2022 8:57 am Huomenta.

Viestiketju selailtu läpi. Muutamia kysymyksiä kuitenkin olisi. Staattori ja laturi ongelmia ilmeisesti ollut..onko jokin vuosimalli parempi näiden osalta vai meneekö ne kaikista? Ja millä kilometreillä?

Jakoketjun kiristin ja ketjun rallatuksesta oli myös juttua..onko tuolle joku vaihtoväli km? Ja millä kilometreillä esiintynyt? Voiko ketju pettää kokonaan? ja täystuho edessä vrt auton moottorit.

Vuosimallien erot yleensäkin? Onko jotain merkittäviä parannuksia tai päivityksiä tullut jossain vaiheessa pyörään? Budjetin puolesta oma hankinta kohdistuisi varmaankin alkupään malleihin. Millä kilometreillä tällainen pyörä on paljon ajettu? Kiitoksia etukäteen.

-Jouni-
Mulla oli 2008 vuosimallin 120tkm ajettu kasiGessu ja siinä oli vielä alkuperäinen jakoketju paikallaan. Alkoi ketju varmaan olemaan pikkuhiljaa vaihtokunnossa.
08-12 on sama malli.
Alkuvuosien takahampikkaan kiinnikeruuvit oli 8,5mm jotka vaihtuivat muistaakseni 09-mallissa 10mm pultteihin.
Alkupään malleissa vauhtipyörässä oli liian pienet reiät ja öljy ei päässyt tarpeeksi tehokkaasti kiertämään ja staattori paloi, mullakin se kerran paloi ja ostin korjatun staattorin foorumilaiselta ja se kesti loppuajan mitä pyörä mulla oli.
Laturin kanssa ei ollut mitään ongelmia.
Alkuperäiset kytkinlevyt vaihdoin 100tkm kohdalla
Itse ajoin pyörällä 90000km ja ainoat ongelmat oli tuo palanut staattori.
Akun vaihdoin kerran 90000km kohdalla.
Ainakin minun kohdalla oli todella huoleton pyörä, vain kuluvia osia tarvi vaihtaa.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Pallisti
Viestit: 102
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Mulla oli 2008 180000 km ajettuna kun sen pois myin, alkuperäinen jakoketju ja tais olla toinen kiristin menossa. Rallatti jonkin verran, vaihdoin tilalle mekaanisen säädettävän kiristimen, jolla rallatus loppui. Ketju on ilmeisesti vaihdettavissa halkaisematta konetta, storm myi sopivia master linkkejä ja ketjukin oli jostain saatavilla.

Moitteetta se noillakin kilometreillä pelasi, ei syönyt öljyä tms.
Avatar
Totti
Viestit: 1065
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Totti »

Potilas on noin 40 tkm ajettu -17 mallin GS.
Oireena on että vapaata ei tahdo löytyä ilman välikaasua.
Pyörän ollessa keskituella vapaa löytyy ilman ongelmia. Samoin jos mopo on pienessä liikkeessä niin vapaa löytyy helposti.
Ykkösen kytkeytyessä pyörä hyökkää eteenpäin. Muilla vaihteilla kaikki pelaa normaalisti.

Kytkinpakka on huoltomanuaalin ilmoittamista mitoissa eikä ole palanut.
Vaihteensiirtäjä (se akseli missä vaihdepoljin on kiinni) on suora ja virheetön.
Eri öljyä on kokeiltu (Castrol ja Motul) mutta vaiva vain jatkuu.

Mitä seuraavaksi?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Totti kirjoitti: La Maalis 04, 2023 7:26 pm Potilas on noin 40 tkm ajettu -17 mallin GS.
Oireena on että vapaata ei tahdo löytyä ilman välikaasua.
Pyörän ollessa keskituella vapaa löytyy ilman ongelmia. Samoin jos mopo on pienessä liikkeessä niin vapaa löytyy helposti.
Ykkösen kytkeytyessä pyörä hyökkää eteenpäin. Muilla vaihteilla kaikki pelaa normaalisti.

Kytkinpakka on huoltomanuaalin ilmoittamista mitoissa eikä ole palanut.
Vaihteensiirtäjä (se akseli missä vaihdepoljin on kiinni) on suora ja virheetön.
Eri öljyä on kokeiltu (Castrol ja Motul) mutta vaiva vain jatkuu.

Mitä seuraavaksi?
Nestekytkin? Ilmaa tai muuta vikaa jolloin ei irroita kunnolla.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Totti
Viestit: 1065
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Totti »

Sauli kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 6:40 am Nestekytkin? Ilmaa tai muuta vikaa jolloin ei irroita kunnolla.
Vaijerikytkin
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Vastaa Viestiin