Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Keulaputkien kiinnitys yläkolmioihin, mikä on oikea momentti? Pika googletuksella ei löytynyt. Kiitos vastauksesta.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
- Pyörä: XT1200Z 2012
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Kokemuksia F800GS:stä
ylimmäinen 19 Nm alimmainen 20 Nm, jännän tarkasti ilmoitettu. Vaikea kiristää 1Nm tarkkuudella. Näin Haynesin kirjasta.
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: La Marras 09, 2013 9:30 am
- Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Millaista välitystä tässä mallissa olette suosineet?
Vakio näyttää olevan 16/42/116/525. Millaisia kokemuksia 15/47 väleistä? Niitä olisi ainakin hyvin saatavilla.
Vakio näyttää olevan 16/42/116/525. Millaisia kokemuksia 15/47 väleistä? Niitä olisi ainakin hyvin saatavilla.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Oman kolmen kuukauden vaatimattoman kokemuksen perusteella kasigessu on herkkä sammumaan kun meno on niin hidasta että kytkintä tarvitaan avuksi. Ilmeisesti Rekluse-kytkin olisi toimivin ratkaisu tähän ongelmaan, mutta jonkinlaista apua saa välityksen hidastamisella.
Mielestäni 15/47 on jo aika tiheä välitys, moottorin kierrokset 100 km/h vauhdissa olisi jo n. 4800. Soratiellähän se vielä menisi, mutta pitempi matka-ajo asfaltilla tuskin. Helposti saatavissa olevista 15/42 tuntuisi olevan Suomen oloihin sopiva välitys ja pitemmän asfalttitaipaleen yllättäessä voi melko helposti vaihtaa 16-piikkisen rattaan eteen.
Jos jostain saisi helposti 45-piikkisen takarattaan niin 15-,16- ja 17- piikkisillä eturattailla voisi vaihdella välitystä tarpeen mukaan. Vakio 116-lenkkinen ketju ei varmaan riitä isommille takarattaille.
Mielestäni 15/47 on jo aika tiheä välitys, moottorin kierrokset 100 km/h vauhdissa olisi jo n. 4800. Soratiellähän se vielä menisi, mutta pitempi matka-ajo asfaltilla tuskin. Helposti saatavissa olevista 15/42 tuntuisi olevan Suomen oloihin sopiva välitys ja pitemmän asfalttitaipaleen yllättäessä voi melko helposti vaihtaa 16-piikkisen rattaan eteen.
Jos jostain saisi helposti 45-piikkisen takarattaan niin 15-,16- ja 17- piikkisillä eturattailla voisi vaihdella välitystä tarpeen mukaan. Vakio 116-lenkkinen ketju ei varmaan riitä isommille takarattaille.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Hei!MAV kirjoitti:Oman kolmen kuukauden vaatimattoman kokemuksen perusteella kasigessu on herkkä sammumaan kun meno on niin hidasta että kytkintä tarvitaan avuksi. Ilmeisesti Rekluse-kytkin olisi toimivin ratkaisu tähän ongelmaan, mutta jonkinlaista apua saa välityksen hidastamisella.
Minulla ei ole kokemusta kuin vakiovälityksistä.. Tuo sammahteluongelmahan näitä vaivaapi, kun moottori pakotettu liian laihalle seokselle..
Tuo Rekluse tietty on yksi ja ilmeisen toimiva ratkaisu. Tuohon sammahteluun voi myös vaikuttaa hankkimalla tuon AF-Xied mokkulan seoksen rikkaammalle säätöä varten..
https://sales.nightrider.com/AF-XIED_c_136.html
https://sales.nightrider.com/AF-XIED-fo ... _p_62.html Myynti välikäden kautta näköjään nykyään..
https://www.beemerboneyard.com/bmwafxiedf800.html
Itse asensin tuon ja aion mennä tuossa välitysasiassa toiseen suuntaan kun valtavirta, eli tulen laittamaan 17 piikkisen eteen.
Ei enää sammahtele pienillä kierroksilla ja vetää tasaisesti niin alhaalta kun vaan raaskii vedättää... Voi sitten myös ajella pienemmillä kierroksilla tuolla 17 piikkisellä asfalttisiirtymää..
Oma kokemus on vähintäänkin positiivinen, vaikka tuota epäilin. Alhaalta vetää kyllä paremmin ja käy muutenkin siistimmin..
Problem Solved
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
- Pyörä: BMW F800GS
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Täältä myös vahva suositus AF-XIED:lle. Omassa Gessussa tuo oli valmiiksi eikä kyllä stumppaile. Itellä oli vähän opettelemista "äkkinäiseen" kaasuun kun olin tottunut (vanhoihin) kaasutinmoottoreihin. Nopeasti se kytkin/kaasukäsi-synkronointi löytyy kun ajelee vaan.
Taidanpa myös testailla 17P eturatasta Ajelen paljon assua, huonoa, myös sorateitä reilusti. Poluille/maastoon pidän tätä mopoa liian raskaana itselleni.
Taidanpa myös testailla 17P eturatasta Ajelen paljon assua, huonoa, myös sorateitä reilusti. Poluille/maastoon pidän tätä mopoa liian raskaana itselleni.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Tämmösen osto voi olla ajankohtainen tässä kesällä.
Voisko joku listata asioita mitä kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa? Tyyppiviat? Jne.
Ajattelin 30-40tkm ajettua ja mielellään 2010-> katsella ehkä tulevaisuudessa. Vielä riippuu hankkiminen työkuvioista mutta fz1-n yammu lähti jo tallista..
Voisko joku listata asioita mitä kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa? Tyyppiviat? Jne.
Ajattelin 30-40tkm ajettua ja mielellään 2010-> katsella ehkä tulevaisuudessa. Vielä riippuu hankkiminen työkuvioista mutta fz1-n yammu lähti jo tallista..
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Pelkkää listaa parempi vaihtoehto on lukea ajatuksella tämä ketju läpi. Saat listaa mahdollisista tulevista ja jo poistuneista ongelmista. Ja mikä tärkeintä, niin kattavan listan tarpeellisista ja tarpeettomista varusteista ja paikat mistä ne ostetaan..Kiiskinen kirjoitti:Tämmösen osto voi olla ajankohtainen tässä kesällä.
Voisko joku listata asioita mitä kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa?
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
- Viestit: 1233
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: RT
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ketjujen, rattaiden ja jarrupalojen kuntohan kannattaa aina tarkistaa pyörästä ku pyörästä.Kiiskinen kirjoitti:Tämmösen osto voi olla ajankohtainen tässä kesällä.
Voisko joku listata asioita mitä kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa? Tyyppiviat? Jne.
Ajattelin 30-40tkm ajettua ja mielellään 2010-> katsella ehkä tulevaisuudessa. Vielä riippuu hankkiminen työkuvioista mutta fz1-n yammu lähti jo tallista..
Alkuperäiset renkaan laakerithan oli susia, kannataa tarkistaa onko väljää.
Eipä tuu mitään ihmeempää tyyppivikaa näissä ku nuo laakerit ja ketjut mutta ne on varmaan jo noissa kilometreissä vaihdettu.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Pyöräni on F650GS, mutta kuvan osa numero 17 lienee sama myös 800:ssa.
Jostain syystä edellinen omistaja on ko.osan poistanut ja haluaisin tietää mikä se on ja mitä se tekee.
Jostain syystä edellinen omistaja on ko.osan poistanut ja haluaisin tietää mikä se on ja mitä se tekee.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Vastausta ei mulla tuohon kysymykseesi ole mutta veikkaanpa kuitenkin että se on jätetty kyllä pois jo tehtaalla, tuskin sitä on erikseen poistettu. Ainakaan F700GS:ssä ei tuota myöskään ole.Retuperä kirjoitti:Pyöräni on F650GS, mutta kuvan osa numero 17 lienee sama myös 800:ssa.
Jostain syystä edellinen omistaja on ko.osan poistanut ja haluaisin tietää mikä se on ja mitä se tekee.
tewe
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Tästä voisi olla kyse:tewe kirjoitti:Vastausta ei mulla tuohon kysymykseesi ole mutta veikkaanpa kuitenkin että se on jätetty kyllä pois jo tehtaalla, tuskin sitä on erikseen poistettu. Ainakaan F700GS:ssä ei tuota myöskään ole.Retuperä kirjoitti:Pyöräni on F650GS, mutta kuvan osa numero 17 lienee sama myös 800:ssa.
Jostain syystä edellinen omistaja on ko.osan poistanut ja haluaisin tietää mikä se on ja mitä se tekee.
tewe
To accelerate the activation of catalyst when warming up the engine, the air injection system pumps the secondary air to the exhaust manifold by pressure. The secondary air is supplied by the air pump and it is pumped to the exhaust manifold through the air switching valve.
Tuo osa 17 on siis tuo air switching valve. Kuvaus oli autojen puolelta eli ihan mututuntumalla mennään.
tewe
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Tuon komponentin paikalla on sen näköinen "peitelevy" että ei ole tehtaalla laitettu
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 5:19 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Moikka!
Oletteko tehneet tuohon vetopakkaan muutosta tupla laakereille?
Jos niin onko mittoja antaa mistä sorvataan ja kuinka paljon?
Oletteko tehneet tuohon vetopakkaan muutosta tupla laakereille?
Jos niin onko mittoja antaa mistä sorvataan ja kuinka paljon?
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Hei. Aiemmin oli keskustelu liittyen välityksiin. Nyt vaihdettu 17 piikkinen eteen ja ajeltu tuolla muutama sata kilometriä. Hidas ajo ei mielestäni muuttunut lainkaan. Kytkimellä voi ryömitellä ihan samalla tavalla.. Sammuiluongelmaa en välityksiä tihentämällä koittaisi ratkaista. Maantiellä taas vaihteet osuu paremmin kaasunkäytön kanssa yksiin ja kierrokset tietty alempana. Tuli jopa tunne siitä, että tämä on se välitys joka tuohon ehkä alunperin on suunniteltukin.. Jatkossa itse käytän tätä.
Minkä huollan, sen myös korjaan.