KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Se on paskana, voin ostaa varaosiksi halvalla.







Jos olisi minun kasaama, epäilisin että olen kasannut jotain huonosti. Bensalinja lytyssä, kohokammion hengittelyputket/putki tukossa tai lytyssä, luistin kalvo huonosti paikallaan.
Tankki sivuun ja letku kiinni, putsarikotelo auki ja käymään, saattaa luistien liikkeestä bongata jos on jotain hassua jommassa kummassa kaasarissa.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti:Se on paskana, voin ostaa varaosiksi halvalla.







Jos olisi minun kasaama, epäilisin että olen kasannut jotain huonosti. Bensalinja lytyssä, kohokammion hengittelyputket/putki tukossa tai lytyssä, luistin kalvo huonosti paikallaan.
Tankki sivuun ja letku kiinni, putsarikotelo auki ja käymään, saattaa luistien liikkeestä bongata jos on jotain hassua jommassa kummassa kaasarissa.
Puhelinhelppi Sastamalaan ja vähän aikaa selviteltiin ajatuksia. Lattialta löytyi kalvon suutin ja se paikoilleen, niin toimi ainaki koeajon verran. Lähetään kokeilemaan lisää.

PS. En myy vielä, ainakaan halvalla.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

Sellane 200km testiajo suoritettu ja koskaan ei ole toiminu noin hyvin, eikä varsinkaan kulkenu tolla tavalla.
Sampo en myy siis vieläkään, edes varaosiksi.
JAKEE
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 11:23 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja JAKEE »

JAKEE kirjoitti:Mikähän tuli superiin.. Eilen ei mitään ongelmia, kun illalla lopettelin ajun. Nyt aamulla sitten ei pysy enää käynnissä. Käyntiin lähtee normaalisti, mutta käy tyhjäkäyntiä tasaisesti muutaman sekunnin ja sammuu. Kaasuun jos koskeekaan niin laakista seis. Pumppukin surisi mielestäni ihan normaalisti. Eihän vaan kytkimen tai sivujalan killswitcheillä tullut vastaavia ongelmia? Vaihde vapaalla ollut siis..

E. Okei eli sivujalan anturissa häikkää. Jalka yläällä toimii.
Tämä muuten sekoili vain pari päivää, ja sen jälkeen toiminut moitteetta.
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Anturin poisto: johdoista musta ja vaaleanpunainen yhteen ja sininen jää vapaaksi eli sininen piuha poikki ja sitä ei kytketä mihinkään.
- taas kahden mopon taktiikalla -
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

Suutinjumpalle vois alkaa ja mietin mistä noita nyt sais.
Onkohan tuossa kuvassa edes oikeat mitat tuolle TK-suuttimelle? https://www.ebay.com/itm/EBC-Idle-Jet-4 ... SwTQtZ61X5
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Samankokoiset löytyi pajan hyllystä.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti:Samankokoiset löytyi pajan hyllystä.
Tarkoitus oli siis laitella suosituksen mukaiset pääsuuttimet etu 155 ja taka 160, ja nuo TK:t 45 kokoa. Eikös se silloin pitäs olla aika kohillaan.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

juhap kirjoitti:
skuikka kirjoitti:Samankokoiset löytyi pajan hyllystä.
Tarkoitus oli siis laitella suosituksen mukaiset pääsuuttimet etu 155 ja taka 160 ja nämä tais olla 5mm kierteellä? ja nuo TK:t 45 kokoa. Eikös se silloin pitäs olla aika kohillaan.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jos jotain pitäisi hihasta ravistaa, ravistaisin nuo. Oletuksella että on vakio ilmanputsari.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti:Jos jotain pitäisi hihasta ravistaa, ravistaisin nuo. Oletuksella että on vakio ilmanputsari.
Juu orkkisputsari on.
niemikko
Viestit: 193
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 12:15 am
Paikkakunta: vilppula

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja niemikko »

Keulaan vaihdoin öljyt tossa jo aiemmin ja taas muistu mieleen että liian pintakova on. Jousien esijännitys on nollissa samoin nupikat säädetty vasempaa, mielestäni koveni vaihdossa laitoin motokeitaa suosituksesta 5w motorex öljyn ja tyhjääkin jätin sen muistaakseni 100mm mitä tekis?
-osa öljystä pois ja 2.5w tilalle?
-kaikki öljyt vaihtoon ja 4w tilalle?
-vähentää öljyn määrää hieman?
-joku rikka tai yms pois?
mikko.o.nieminen(at)luukku.com
0400624303

KuvaSUPER ENDUROKuva
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Linjasitko keulan huollon jälkeen? Liukuputket jos on väännätyksellään, häviää keulasta herkkyys.
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

skuikka kirjoitti:Linjasitko keulan huollon jälkeen? Liukuputket jos on väännätyksellään, häviää keulasta herkkyys.
kirjoittaisitko pikaohjeen tuohon .

Mä en ole älynny tuota tehdä, siis en tiedä miten.
Taas lähti mopo käsistä
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Renkaanvaihdossa riittää pelkästään se että jättää sen oikean alajalan klämpin löysälle. Keulan purun tai isomman pannun jälkeen tapaan löysätä yläkolmion ohjausakselipultin ja keulaputkia puristavat pultit.

Halutut pultit kun on löysällä, pumpataan keulaa reippaasti kasaan ilman jarrua. En ole varma onko jarrulla oikeasti väliä mutta joku neuvoi että se voi vähän vääntää vastaan niin en ole käyttänyt.
Keula kun käy kasassa, painuu liukuputket pitemmällä pääliputkissa, jolloin ne pyrkivät voimakkaammiin linjautumaan suoraan jos ovat jääneet kasatessa vinoon.

Sen alajalan huomaa aika usein renkaita vaihtaessa jäävän vähän pänniin kun painaa akselin paikalleen. Pumpatessa yleensä kuulee pienen nytkäyksen kun se löytää paikkansa.
Se akselinreikä ja akseli kannattaa pitää asentaessa puhtaana ja nakata tippa öljyä väliin.

Kaatumisen jälkeen jos on ratti vinossa, olen löysännyt sen yläkolmion.
Välillä ratin vinous johtuu myös siitä että stongan kannakkeet kiertyvät. Niitä kun vähän löysää, kuuluu naks ja jutut on suorassa.
Vastaa Viestiin