On se helpon näköistä kun osaa. Ja minä kun luulin että 150kg museorautaa on liian painava crossiradalle mutta hienostihan se meni.. no kiertäähän ne toiset at:lla rataa
Taitaa olla että toiset tekkee mitä ossaa ja toiset tekkee mitä huvittaa..
Kyllä se taitaa tosiaan olla paljolti kuskista kiinni. Kyllähän tuo senverran jouhevasti kävi XR:lläkin, kun oli osaava kuski. Itse olen muutaman kerran käynyt kajaanin crossiradalla pari kierrosta xr:llä kiertämässä ja mielestäni oli ihan kiva hiljoksiin töryytellä eikä vauhdin puutteesta voinut ainakaan pyörää syyttää. Eikä kajaanin rata ole ihan mikään supercross tyylinen eikä se radan pintakaan kovimmasta päästä ole. Kaikenkaikkiaan ei vielä ole tullut tilannetta että olisi tuo ~155kg ollut liikaa käsiteltäväksi, kunhan nyt ei minnekään pahimpaan suohon sitä upota. Juuri pyörän mentävällä metsäpolullakin taittuu vielä kyllä ihan mukavasti.
Itsellä olisi yksi tuommonen Xr 650 l kiikarissa. Kertokaahan, että onko tuo sitten ihan kannattamaton ostos? Pääasiassa tulisi kaupunki- ja soratieajoon, ja joskus saattaa tulla ajettua helpohkoja enduropolkuja. Jos tuota vertaa vaikkapa Suzuki Dr 650 enskamalliin, löytyykö isoja eroja.
Sandells kirjoitti:Itsellä olisi yksi tuommonen Xr 650 l kiikarissa. Kertokaahan, että onko tuo sitten ihan kannattamaton ostos? Pääasiassa tulisi kaupunki- ja soratieajoon, ja joskus saattaa tulla ajettua helpohkoja enduropolkuja. Jos tuota vertaa vaikkapa Suzuki Dr 650 enskamalliin, löytyykö isoja eroja.
Ostoksen kannattavuuteen en ota kantaa, eikä ole XR:ää ikinä ollut, mutta kattavan jenkkifoorumien kahlauksen päätelemänä ..voisi pitää että aika samanlaisia vehkeitä ovat, tuo ja SE-darra. Hondassa pikkasen parempi alusta ja Suzukissa pikkasen paremmin paukkua. Painot taitaa olla samaa luokkaa ja molempien tekniikka ns. pomminvarmaa.
Itsellä juuri tuommonen Suitsa ja nimenomaan samantyyppistä ajoa, sopii kuin nakutettu.
RFVC perversion riivaamana voin ottaa jotain kantaa Hondan malliston sisäisiin eroihin. 650L omaa saman koneen kuin Domissa ja siitä on paljon juttua tällä foorumilla. Jos vertailee XR600:een niin painoa on enemmän, kone on leveämpi ja tämä tuntuu ajossa. Alusta on parempi kuin yleisesti katuenduroissa ja säädettävissä, kärrypoluille hyvä ostos. Muutoin ostoksen kannattavuuden ratkaisee pyörän kunto ja hinta.
Vähän ajettu 2002 XR650L hankittu. Pyörä on tosin vielä matkalla, kokemuksia on tasan yhden valokuvan verran... näinhän se pitää pyörän osto mennä, koeajot, renkaanpotkimiset ja tangon kääntelyt on ihan yliarvostettua hommaa.
No kokemuksia MUN OMASTA XRL:stä tuntuukin olevan kaikilla muilla paitsi itellä. Velipoika kehuskeli ensin pari viikkoa, nyt Raimo on hehkuttanut pari päivää... jos vielä ite joskus ees näkis pyörän livenä.
lasimestari kirjoitti:siistin näköinen oli tuo sun xr:ä. oltiin Särkkien ABC:lla eilen kun Raimo päräytti siihen viereen!!!
Raimon kans oli puhetta, että se tuo pyörän ajamalla Kalajoelta Ouluun... Mutta Särkkäin ABC on ihan vikasuuntaan!! Ei kai vaan pitäny mennä 8-tien itäpuolen hiekkapätkiä kokeilemaan?!
lasimestari kirjoitti:siistin näköinen oli tuo sun xr:ä. oltiin Särkkien ABC:lla eilen kun Raimo päräytti siihen viereen!!!
Raimon kans oli puhetta, että se tuo pyörän ajamalla Kalajoelta Ouluun... Mutta Särkkäin ABC on ihan vikasuuntaan!! Ei kai vaan pitäny mennä 8-tien itäpuolen hiekkapätkiä kokeilemaan?!
no enpä sitten kerro tarkemmin missä XR:ä tuli sen jälkeen vastaan!
Öhöm...Multa puuttui navigaattori kun sitä tuossa XRL:ssä ei vielä ollut. Ja vanhasta tottumuksesta lähdin sadepilvien suuntaan ajamaan että saisi ajaa sateessa
Lisäksi ajattelin säästää XRL:n mielen järkkymiseltä, niin ensiapuna pyrin antamaan pienen matokuurin hiekkapolkuja, joita piikkiaikoina tuli kurvailtua. Sen jälkeen XRL toi vallan mainiosti 8-tietä pyörän Oulunsaloon, ja Ouluun...ihan pelkkää asfalttia.
Vakavasti ottaen ihmettelen edelleen, että miksei noita ole enemmän täällä, kun on vallan mahtava ajokki. Kestää, ja kulkee eikä tarvitse huollossa mitään ihmevimpaimia. Voi kun tuo 90-luvun lama pilasi paljon hienoa moottoripyöräilyä, kun nyt ei ole muita kuin CBR-GSXR ja muita tupperwaarapyöriä nurkat täynnä.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Raimo kirjoitti:Öhöm...Multa puuttui navigaattori kun sitä tuossa XRL:ssä ei vielä ollut. Ja vanhasta tottumuksesta lähdin sadepilvien suuntaan ajamaan että saisi ajaa sateessa
Lisäksi ajattelin säästää XRL:n mielen järkkymiseltä, niin ensiapuna pyrin antamaan pienen matokuurin hiekkapolkuja, joita piikkiaikoina tuli kurvailtua. Sen jälkeen XRL toi vallan mainiosti 8-tietä pyörän Oulunsaloon, ja Ouluun...ihan pelkkää asfalttia.
Vakavasti ottaen ihmettelen edelleen, että miksei noita ole enemmän täällä, kun on vallan mahtava ajokki. Kestää, ja kulkee eikä tarvitse huollossa mitään ihmevimpaimia. Voi kun tuo 90-luvun lama pilasi paljon hienoa moottoripyöräilyä, kun nyt ei ole muita kuin CBR-GSXR ja muita tupperwaarapyöriä nurkat täynnä.
ja sitä VETTÄ tulikin todella reippaasti Kurikkalassa ei meinannu eteensä nähdä, onneks oli vain paikallinen kuuro ja loppu matka Kannukseen oli kuivaa ja aurinkoista