BMW G450X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Kurahousu kirjoitti:Hussen 6 vaihdetta sopii ilmeisesti myös sisään, onko kukaan ajatellut rakennella RallyRaid pyörää tyyliin Speedbrain?
Mitä olen lukenut noita jenkkilän ketjuja, niin tuo Hussen 6 vaihteinen vaihdelaatikko on se Hussen tyypillinen kisaenskalaatikko: hyvin tiuha välitys, jossa 6 vaihdekin on lyhyempi kuin bemarin 5:nen.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Tero K
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2008 8:50 am
Pyörä: KTM 500 Six Days vm 2016

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Tero K »

Tero K kirjoitti:Lisää tietoa.

Hussen kautta saa ostettua 480-kuutioisen pytyn ja männän. Hinta noin 700. Tuli hankittua. Pitää jossain vaiheessa laittaa tuohon "ykkös-moottoriin" kiinni kunhan vain ehtii. Voin sitten nakata tänne käyriä kun ehditään penkkittämään.

Kiira

Vihdoin ja viimein ehdin laittamaan tuon moottorin paikoilleen. Pitää vielä penkittää ja laittaa sitten käyriä nähtäville.
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi


Pyörää on päivitetty kesän aikana

Öhlinsin etuvaimentimet , samalla kottaraisen kolmiopalat ja vanne eteen ja takavanne myös KTm:stä kun oma hajosi .
ps. KTM vanne käy suoraan taakse .

Nyt pitäs vaihtaa takalinkun vasemman puoleinen laakeri on finaalissa samoin akku .

laitan kuvia kunhan ehdin .


terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi


Onko kellään tietoa kytkin levy paketin paksuudesta ?

Olen hankkimassa automaattikytkintä Suteriltata , Bemariin eivät tee mutta luultavasti uuden TE499 kykin voisi käydä ?


terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Tero K
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2008 8:50 am
Pyörä: KTM 500 Six Days vm 2016

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Tero K »

Laitoin privaviestiä...
Avatar
juhan
Viestit: 2605
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja juhan »

Tero K kirjoitti:Laitoin privaviestiä...
Pidä tunkkis, mää keksin oman pyörän.
Pakko kysyä, että mitä järkeä on pihdata tietoa ja kuuluttaa tiedän tiedän, mutten kerro?
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Tero K
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2008 8:50 am
Pyörä: KTM 500 Six Days vm 2016

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Tero K »

juhan kirjoitti:
Tero K kirjoitti:Laitoin privaviestiä...
Pidä tunkkis, mää keksin oman pyörän.
Pakko kysyä, että mitä järkeä on pihdata tietoa ja kuuluttaa tiedän tiedän, mutten kerro?

Ohoh! Ollaanpa sitä nyt herkkiä?

Minä en kuuluttanut mitään tiedän tiedän. Ajattelin vain että tuskin kaikkia kiinnostaa kytkinlevyjen paksuus? Ilmeisesti kuitenkin kyseessä on niin trivia tieto, että kaikkien BMW G 450 X:n omistajien on saatava kyseinen asia tietoonsa.

Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että en ole ehtinyt vielä mitata levyjä. Veikkaisin kuitenkin että ratkaisevin mitta saattaa olla kytkinkruunun korkeus, ja levyjen määrä. Onko se sama Hussessa ja Bemarissa?

Yritän viikonlopun aikana käydä tallilla ja mittaan levyjen lisäksi kruunun korkeuden. Voin sitten julkaista tiedon täällä niin Juhan voi nukkua rauhassa :)
Avatar
juhan
Viestit: 2605
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja juhan »

Tero K kirjoitti:
juhan kirjoitti:
Tero K kirjoitti:Laitoin privaviestiä...
Pidä tunkkis, mää keksin oman pyörän.
Pakko kysyä, että mitä järkeä on pihdata tietoa ja kuuluttaa tiedän tiedän, mutten kerro?

Ohoh! Ollaanpa sitä nyt herkkiä?

Minä en kuuluttanut mitään tiedän tiedän. Ajattelin vain että tuskin kaikkia kiinnostaa kytkinlevyjen paksuus? Ilmeisesti kuitenkin kyseessä on niin trivia tieto, että kaikkien BMW G 450 X:n omistajien on saatava kyseinen asia tietoonsa.

Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että en ole ehtinyt vielä mitata levyjä. Veikkaisin kuitenkin että ratkaisevin mitta saattaa olla kytkinkruunun korkeus, ja levyjen määrä. Onko se sama Hussessa ja Bemarissa?

Yritän viikonlopun aikana käydä tallilla ja mittaan levyjen lisäksi kruunun korkeuden. Voin sitten julkaista tiedon täällä niin Juhan voi nukkua rauhassa :)
Taisin odottaa vastausta tuohon "Olen hankkimassa automaattikytkintä Suteriltata , Bemariin eivät tee mutta luultavasti uuden TE499 kykin voisi käydä ?".
ja koin privakeskustelun provokatiivisena. Sorry, joskus sitä vaan on herkempi kuin joskus toiste. :oops:
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi


Onko kukaan vaihtanut "torque limiteriä " omaan pyörään mulla tuntuu että se taitaa olla lopussa , en saa pyörää täältä huoltoon joten se varmaan pitää vaihtaa itse , huolto rompun mukaan se pitää säätä "shimmeillä " oikeaan momenttiin (190..250 Nm ) ?
Onko kokemuksia ?

terv -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja -jn- »

-jn- kirjoitti:Moi


Onko kukaan vaihtanut "torque limiteriä " omaan pyörään mulla tuntuu että se taitaa olla lopussa , en saa pyörää täältä huoltoon joten se varmaan pitää vaihtaa itse , huolto rompun mukaan se pitää säätä "shimmeillä " oikeaan momenttiin (190..250 Nm ) ?
Onko kokemuksia ?

terv -jn-
Moi

Vastaan itse ittelleni , ostin uuden torque limiterin , mutta sen vaihtamiseen pitää kone sekä taka swingi irroittaa ... :oops: :oops:

Itse osa on alla olevan kuvan tämän näköinen .


Oireita : Isolla vaihteella ei vedä kunnolla ,sitten pikku hiljaa tuntuu että kytkin luistaisi lopuksi tuntuu että kytkin luistaa todela paljon ( jäin keskelle peltoa , ja tulin ykkösellä takaisin kotiin ......)

Samalla vaihdoin taka swingin laakerit .

Nyt Bemari lähtee myyntiin ja tilalle tulee KTM 350 EXC-F

terv. -jn-
Liitteet
SAM_0356.JPG
SAM_0352.JPG
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
Kurahousu
Viestit: 674
Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Kerro hieman miten projekti eteni, helppo/vaikea, mitä pitää ottaa huomioon, arvio työtunneista jos tälläinen tavallinen pari kertaa konetta avannut alkaisi hommaan.
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Kurahousu kirjoitti:Kerro hieman miten projekti eteni, helppo/vaikea, mitä pitää ottaa huomioon, arvio työtunneista jos tälläinen tavallinen pari kertaa konetta avannut alkaisi hommaan.

Moi


Selkeät ohjeet löytää rompulta ( 23 22 Gears ) ,siinä on 2 eri vaihtoehtoa joko kunnostaa vanha osa tai vaihtaa uuteen , helpompi on ostaa uusi ja heittää paikalle . Moottorin irroituksesta on myös hyvät ohjeet .

Muuten aika selkeä homma , "Momentin rajoitin" sijaitsee koneen oikean posken alla , samalla kannatta tarkistaa kytkinlevyjen kunto , minulla ne oli uutta vastaavat ( tuli ostettua turhaan uudet kytkinlevyt ) , levypakan paksus muistaakseni 31 mm uutena . Osa on puristesovitteella kiinni kampikammion kuoressa , lähtee pois prässillä tai varovasti napauttamalla ( kannatta tukea se alumiinen kansi hyvin ette rikkoonnu ) , paikallee menee kun lämmittää kannen ja puristaa paikalleen katso ohjeet rompulta.

Jos vaihdat swingin laakerit samalla , siihen tarvitsee ulosvetäjän , mulla oli kierretangon pätkä + erilaisia laippoja, lähtee pois 35 mm laipalla + vastapuolelle putkenpätkä jonka sisä halk. on suurempi kuin 42 mm ja menee paikalleen 42 mm laipalla ( käytin tähän 30 mm hylsyä jonka ulkomitta on 42 mm ) , hyvin yksinkertainen operaatio , oikealla puolella on myös stefa joka kannatta vaihtaa ,vasemman puolen laakerin kanssa kannatta olla tarkka että se lähtee menemään suoraan .

Ei pitäisi olla vaikea kunhaan vaan tekee rompulla olevien ohjeiden mukaan :P

terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Aihetta sivuten:

Guzzifoorumin 'myydään' -osiossa on vähän ajettu G450X kaupan.

http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=4030.0
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja jhe »

Tällä X-palstalla on ollut hiljaista jo pitkään. Toivottavasti väkeä on kuitenkin kuulolla.
Tulipa hankittua ihan vasta käytetty 450 X. Ajoa kertynyt vasta parin sadan verran ja nyt ei pääse oikein hyvin enää norminappuloilla eikä vielä piikkirenkaillakaan, joten tuunaus ja tutustumisvaihe on menossa. Viisastakaapa pyörän paremmin tuntevat noviisia:
Pyörässä on paikallaan BMW:n "Big One" änkkäri. Jos olen oikein ymmärtänyt, sitä on myyty jonkinlaisen racing kit - paketin yhteydessä. Mitähän tuohon pakettiin muuta kuuluu?
Jostakin luin, että pyörässä on kaksi tehoasetusta, jotka on suht helposti muutettavissa jonkinlaisen liittimen/palikan avulla. Onko tämä jokin erikseen hankittava lisävaruste vai onko ominaisuus ja säätömahdollisuudet vakiona? Touratech näyttää kauppaavan jonkinlaista katkaisinta, jolla muutos on vielä helpommin tehtävissä. Onkohan se pelkkä katkaisin vai sisältääkö se tarvittavaa dataa. Millaisia kokemuksia teillä on noista vaihtoehdoista?
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja jhe »

Hiljaista on edelleen 450 X-sektorilla...
Mutta odotellaan, tähän mennessä ongelmaan kuin ongelmaan on apua täältä löytynyt, joten eiköhän edellä mainittuihinkin.
Vastaa Viestiin