BMW G450X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: BMW G450X
Tervehdys,
Tuli hankittua sitten tällainen mopo
Pitäisikö tuo mäntä vaihtaa kun ajettu harraste enskaa 102 h?
Mistä päin maailmaa tuohon löytyy edullisesti varaosia?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
-Kari
Tuli hankittua sitten tällainen mopo
Pitäisikö tuo mäntä vaihtaa kun ajettu harraste enskaa 102 h?
Mistä päin maailmaa tuohon löytyy edullisesti varaosia?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
-Kari
Re: BMW G450X
Merkki pyörän olet hankkinnut.
Männän sijaista tarkistaisin staattorin. Eli onko se BMWn toimesta huollettu, sen vois saada merkkiliikkeestä selville. Lisäksi kannattaisi tarkistaa staattorin kopan aukaisemalla, ettei löydy yllätystä. Pari "flywheel" pulttia on ollut heikosti kiinni, jotka aiheuttaneet tuhoa mm. mulle kävi niin.
Männän sijaista tarkistaisin staattorin. Eli onko se BMWn toimesta huollettu, sen vois saada merkkiliikkeestä selville. Lisäksi kannattaisi tarkistaa staattorin kopan aukaisemalla, ettei löydy yllätystä. Pari "flywheel" pulttia on ollut heikosti kiinni, jotka aiheuttaneet tuhoa mm. mulle kävi niin.
Kah kirjoitti:Tervehdys,
Tuli hankittua sitten tällainen mopo
Pitäisikö tuo mäntä vaihtaa kun ajettu harraste enskaa 102 h?
Mistä päin maailmaa tuohon löytyy edullisesti varaosia?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
-Kari
-
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:51 pm
- Pyörä: 1100gs
- Paikkakunta: Salo
Re: BMW G450X
Ja jos staattori menee,niin täältä löytyy sellainen.
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Onneksi olkoon uudesta ajokista.Kah kirjoitti:Tervehdys,
Tuli hankittua sitten tällainen mopo
Pitäisikö tuo mäntä vaihtaa kun ajettu harraste enskaa 102 h?
Mistä päin maailmaa tuohon löytyy edullisesti varaosia?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
-Kari
Tein samanlaisen hankinnan viime syksynä ja nyt on 70 h kaikkiaan vehkeellä ajettu. Tuota männän vaihtoa olen itsekin miettinyt. Ajo on kyllä ollut kaikkea muuta kuin kisaenduroa. Suositus huoltotöistä ja aikataulusta mennee kovimman käytön mukaan?!
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Miten on, jos huoltaa yläkerran eli tsekkaa venttiilit ja vaihtaa männän, onko tarpeen purkaa pyörää kuin paljon? Onko kone tarpeen irrottaa?
Re: BMW G450X
Ei pitäisi olla mitään syytä koskea yläkertaan vielä ainakaan 100h aikana, toki normi huollot eli venttiilien säätöä ym.
Mutta kuten esim Harri tuossa kehoitti niin googlella etsiä ohjeet ja korjata/varmistaa tuo staattorin pulttien aukeaminen. Jos pääsevät auki niin staattori silppuuntuu öljynkiertoon ja sitten saa kyllä avata ylä- ja alakerrankin. "Tyyppivika" voisi sanoa.
Mutta kuten esim Harri tuossa kehoitti niin googlella etsiä ohjeet ja korjata/varmistaa tuo staattorin pulttien aukeaminen. Jos pääsevät auki niin staattori silppuuntuu öljynkiertoon ja sitten saa kyllä avata ylä- ja alakerrankin. "Tyyppivika" voisi sanoa.
antti
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Pyörällä on takana nyt about 80 h mutta ensi kesän jälkeen varmaan 150 h. Kevyessä ajossahan se on ollut eikä kisarääkissä, mutta, mutta... Sitä tässä nyt pähkäilen, pitäisikö venttiilien tsekkausta kummempaa tehdäkään?? Oikeata vastausta ei lienekään, ellei sitä etsi huolto-ohjelmasta. Staattori pitää tottakai tsekata ja ruuvit lukita. Mutta löytyykö vastausta, millaisella purkamiselle pytyn saa pois?
- Kurahousu
- Viestit: 674
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Onko sinulla sitä huolto CD:tä? Jos ei ole niin voin sellaisen sinulle lähettää.jhe kirjoitti:Pyörällä on takana nyt about 80 h mutta ensi kesän jälkeen varmaan 150 h. Kevyessä ajossahan se on ollut eikä kisarääkissä, mutta, mutta... Sitä tässä nyt pähkäilen, pitäisikö venttiilien tsekkausta kummempaa tehdäkään?? Oikeata vastausta ei lienekään, ellei sitä etsi huolto-ohjelmasta. Staattori pitää tottakai tsekata ja ruuvit lukita. Mutta löytyykö vastausta, millaisella purkamiselle pytyn saa pois?
Removing and installing or replacing cylinder
Preparatory work
Removing centre trim panel
Removing cover for fuel cap
Removing seat
Removing left side panel
Removing right side panel
Removing bottom section of intake-air silencer
Removing battery
Removing throttle-valve stub assembly
Removing exhaust header
Draining coolant
Removing radiator
Removing direct ignition coil
Removing spark plug
Removing cylinder head cover
Removing ignition-coil tube
Removing bearing cap
Removing camshafts
Removing slide rail
Removing cylinder head
Removing cylinder
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Kiitos Kurahousu.
On minulla CD mutta se ei ollut nyt saatavilla tähän hätään. Tuo toimenpidelistauksesi antoikin juuri nyt tarvitsemani tiedon siitä, että konetta ei sinänsä tarvitse irrottaa, vaikka muuta purkamista onkin ymmärrettävästi aika paljon.
On minulla CD mutta se ei ollut nyt saatavilla tähän hätään. Tuo toimenpidelistauksesi antoikin juuri nyt tarvitsemani tiedon siitä, että konetta ei sinänsä tarvitse irrottaa, vaikka muuta purkamista onkin ymmärrettävästi aika paljon.
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Varmistuskysymys niistä 450 X:n katastrofiruuveista, jotka rikkoo staattorin ja sen mukana muutakin.
Onko kyseessä ruuvit, jotka kiinnittää staattorin moottorin sivukoppaan (alemmassa kuvassa numerolla 2) vai ruuvit, jotka menevät magneeton läpi freewheeliin (ylemmässä kuvassa numeroimattomat 6 kpl)?
Oletteko vain tarkistanut tiukkuuden ja tyytyneet siihen, jos ovat ok vai irrottaneet ja uusineet ruuvilukitteen?
Onko kyseessä ruuvit, jotka kiinnittää staattorin moottorin sivukoppaan (alemmassa kuvassa numerolla 2) vai ruuvit, jotka menevät magneeton läpi freewheeliin (ylemmässä kuvassa numeroimattomat 6 kpl)?
Oletteko vain tarkistanut tiukkuuden ja tyytyneet siihen, jos ovat ok vai irrottaneet ja uusineet ruuvilukitteen?
Re: BMW G450X
Juu, tosiaan sain tällaisen yllätyksen viime kesän BMW X450:stä. Käsittääkseni ruuvit ovat juuri ne (kuvanro 2 ruuvit), jotka menevät magneetonin läpi. Ne lähtevät irti ja laahaavat seinämiä vastaan ja hiovat kaiken vastaan tulevan. Ikävin siinä on se, että irronnut muha menee öljynkiertoon. Jos sinulla on uusi itsellesi oleva pyörä niin varmista BMW deeleriltä, että onko kyseinen vika heidän toimesta korjattu, jos ei ole, niin pyydä ainakin uudet osat jos itse korjaat. Omassa tapauksessa kun ostin pyörän (onneksi tällä kertaa) liikkeestä niin he ottivat pyörän takasin. Tälle mp-liikkeelle hatunnosto, kun hoitivat asian malllikkaasti.
Vian kyllä tunnistaa kun aukaisee kopan
Harmittaa vieläkin, kun en edes päässyt 50m pitempää ajamaan kyseisellä pyörällä. Jotenkin pyörämalli miellytti minua.
Vian kyllä tunnistaa kun aukaisee kopan
Harmittaa vieläkin, kun en edes päässyt 50m pitempää ajamaan kyseisellä pyörällä. Jotenkin pyörämalli miellytti minua.
jhe kirjoitti:Varmistuskysymys niistä 450 X:n katastrofiruuveista, jotka rikkoo staattorin ja sen mukana muutakin.
Onko kyseessä ruuvit, jotka kiinnittää staattorin moottorin sivukoppaan (alemmassa kuvassa numerolla 2) vai ruuvit, jotka menevät magneeton läpi freewheeliin (ylemmässä kuvassa numeroimattomat 6 kpl)?
Oletteko vain tarkistanut tiukkuuden ja tyytyneet siihen, jos ovat ok vai irrottaneet ja uusineet ruuvilukitteen?
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Tänään ensimmäiset ajot tänä keväänä X:llä. Edeltävästi reilu tuhat kilometriä 690 ER:llä ja 800 GSA:lla. Kyllä se on vaan tosi hyvä mopo tämä äksä!!! Vääntää nöyrästi ja alhaalta vaikka Kotarimainen potku puuttuukin. Alustakin vakiona toimii hyvin.
Oli tarkoitus pistää pyörä myyntiin mutta en raaski.
Oli tarkoitus pistää pyörä myyntiin mutta en raaski.
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: BMW G450X
Onko kellään X:n omistajalla tarvetta lisävanteille?
Mulla olis kaupan alkuperäiset hyväkuntoiset ja vähän ajetut enskavanteet ja lisäksi
vain 100 km ajetut DID-supermotovannekehät ja alkuperäisiin napoihin täydellinen pinnasarja näihin. Supermotoihin on myös 100 km ajetut renkaat.
Mulla olis kaupan alkuperäiset hyväkuntoiset ja vähän ajetut enskavanteet ja lisäksi
vain 100 km ajetut DID-supermotovannekehät ja alkuperäisiin napoihin täydellinen pinnasarja näihin. Supermotoihin on myös 100 km ajetut renkaat.
Re: BMW G450X
Kummallas kartalla te näillä yleensä ajelette? Onko aina ns "kisatehot" käytössö vai se pehmeäpi kartta? Millainen on päästellä ajot sillä "kaupasta ulos takuu toimii" kartalla? Onko sillä mitään vaikutusta huoltoväliin tms.
-aapo
-aapo
-too Big to fail-
- Kurahousu
- Viestit: 674
- Liittynyt: To Elo 25, 2005 8:58 am
- Pyörä: BMW G 450X, BMW R1200GS Adv, BMW R1100GS
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Aina täydet tehot käytössä, joutuu tankkaamaan hieman useammin mutta mielummin se kuin stumppaaminen joka ojassa. Huoltoväliin ei tällä ole vaikutusta, 10h välein öljyt.