KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Illat pimenee ja valo jutut mielessä!
Onko käyttökokemuksia radegaragen rallitornin ledivalojen valokuviosta? Ja muutenkin tuulisuojan toimivuudesta ajossa.
https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-fairing-kit/
Verrokkina nomad ADV johon sais Baja design squaron valot.
https://www.nomad-adv.com/store/p445/KT ... Tower.html
Olen kuullut että nomad adv pitkät toimitus ajat.
Hinnakkaita molemmat joten toivois että sais semmoiset valot että ei tarvisi lisävaloja enää asennella.
Onko käyttökokemuksia radegaragen rallitornin ledivalojen valokuviosta? Ja muutenkin tuulisuojan toimivuudesta ajossa.
https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-fairing-kit/
Verrokkina nomad ADV johon sais Baja design squaron valot.
https://www.nomad-adv.com/store/p445/KT ... Tower.html
Olen kuullut että nomad adv pitkät toimitus ajat.
Hinnakkaita molemmat joten toivois että sais semmoiset valot että ei tarvisi lisävaloja enää asennella.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
On Rade torni 2021 690, mutta en ole juuri pimeässä ajanut.
Tunneleissa mielestäni pärjäsi valojen kanssa 1250 isojen Gessujen kanssa. Paljon on tarinaa turbulensseistä, oon 182,
käytän Touratech kypärää lipalla ja minua ei ole turbulenssit
häirinnyt. Ostaisin saman uudelleen ja sen lisätankin.
Tornin valojen aukko on syytä tervata kunnolla mustaksi jottei
valo loimota naamalle pimeässä, täs on mielestäni kämmi.
Laitoin matalan etulokkarin, se mielestäni rauhoitti pyörää
kovasti.
Jahka saan pyörän huollosta, voin toki ottaa pihalla kuvan
valoista jos tarpeen.
Tunneleissa mielestäni pärjäsi valojen kanssa 1250 isojen Gessujen kanssa. Paljon on tarinaa turbulensseistä, oon 182,
käytän Touratech kypärää lipalla ja minua ei ole turbulenssit
häirinnyt. Ostaisin saman uudelleen ja sen lisätankin.
Tornin valojen aukko on syytä tervata kunnolla mustaksi jottei
valo loimota naamalle pimeässä, täs on mielestäni kämmi.
Laitoin matalan etulokkarin, se mielestäni rauhoitti pyörää
kovasti.
Jahka saan pyörän huollosta, voin toki ottaa pihalla kuvan
valoista jos tarpeen.
jv
Re: KTM 690 Enduro (/R)
En tiedä auttaako tämä kysyjää, kun tornin tuulisuoja on kai kovasti kiinni omasta mitasta, mutta: Minulla on 701:ssä Nomadin torni missä on Vision-X valot (pitkä alempana). Valoteho riittää, eikä tarvi lisävaloja enempää, olen pitänyt molempia valoja päällä yhtäaikaa, silloin kyllä näkee! Tuulensuoja on minulle hyvä, voin ajella motarilla seisten lipallisella kypärällä. Oma mitta on n. 173cm.. Nomadin haittapuolena oli TODELLA pitkä toimitusaika..
TiuSo
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su Marras 08, 2015 7:56 pm
- Pyörä: 690 Enduro & Speed Triple 1050 Turbo
- Paikkakunta: Uurainen
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Raden torni mulla. Pikkusen lisää valoa voisi olla mun makuun, viime talvena oli 60W ledi lisänä.
Valon värilämpö on jotain 3000K tai ainakin huomattavasti keltaisempi kuin noilla ledvaloilla yleensä.
Omaan 172 cm kroppaan tulee pyörrettä leuasta ylöspäin yli satasen vauhdeissa, jonkin verran rasittavaa varsinkin jos tuulisella kelillä puskee pidemmän aikaa.
Valon värilämpö on jotain 3000K tai ainakin huomattavasti keltaisempi kuin noilla ledvaloilla yleensä.
Omaan 172 cm kroppaan tulee pyörrettä leuasta ylöspäin yli satasen vauhdeissa, jonkin verran rasittavaa varsinkin jos tuulisella kelillä puskee pidemmän aikaa.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Hyviä huomioita tuli esille! Itse 178cm pitkä. Pitänee pohtia myös budjettiratkaisuja!
Toisessa viestiketjussa niitä oli juuri 690 tehty.
Jos testais jollain väliaikais tuulisuojalla pyörteiden vaikutuksia!
Toisessa viestiketjussa niitä oli juuri 690 tehty.
Jos testais jollain väliaikais tuulisuojalla pyörteiden vaikutuksia!
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Raden K4&K5 kiteissä tulevat Led valot on hyvät! Itsellä on -21 701 Raden F4 rallitornikitillä. Lisävaloja en ole kaivannut. Valo on valkoista, jakauma voisi olla parempi. Pitkät päällä palaa myös lähivalo ja kirkkain spotti on hieman liian lähellä kauas näkemistä varten. Vertailupohjaa on myös Nomadin kittiin. VisionX valot Nomadissa on surkeat. Kaveri päivitti omaansa toiseksi valoksi Bajan squadron valon. Sen jälkeen melkein yhtä hyvät kuin Raden valot. Raden kitissä tulee muotoon leikattu musta tarra joka pitää itse liimata valojen kehykseen. Kannattaa liimata.HKH kirjoitti:Illat pimenee ja valo jutut mielessä!
Onko käyttökokemuksia radegaragen rallitornin ledivalojen valokuviosta? Ja muutenkin tuulisuojan toimivuudesta ajossa.
https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-fairing-kit/
Verrokkina nomad ADV johon sais Baja design squaron valot.
https://www.nomad-adv.com/store/p445/KT ... Tower.html
Olen kuullut että nomad adv pitkät toimitus ajat.
Hinnakkaita molemmat joten toivois että sais semmoiset valot että ei tarvisi lisävaloja enää asennella.
Tuulisuoja itselle toimiva. Ei ravista päätä. Suhinoista en tiedä, kun mopo sen verran äänekäs että aina on tulpat korvissa. Puhtaan ilmavirtauksen raja jossain kaulan korkeudella. Pituutta mulla 188.
Nomadilta en enää vahingossakaan tilaisi mitään. Perkele mikä paska firma. Yhtä selittelyä selityksen perään, sanoisin että suorastaan valehtelua. 5kk odottelun ja kommunikaation jälkeen sain kaupan peruttua kun ei vielä siinäkään vaiheessa osanneet sanoa, koska voisivat maksetun tilaukseni toimittaa(alalokari). Radelta taas kaikki tilaukseni tulleet täysin moitteetta. Tilauksesta parin päivän sisään ovat olleet rahdissa.
Oma tunne on, että jos haluaa paremmat valot ja tuulisuojaa niin ei muutaku Raden Kittilä tilaukseen. Bonuksena saat hyvän asennuspaikan navigaatiolle ja paremman ulkonäön pyörään.
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Teetätin Rempsun Metallissa supermotoetuseen 41 koloisen ABS-kehän alkuperäisen 48 koloisen sijaan, eli siinä on suunnilleen saman prosenttisosuuden verran vähemmän koloja kuin on 21" => 17" vierintäkehien ero. Mittarivirhe säilyi suunnilleen samana GPS:ään verrattuna kuin enskavanteilla. Säästyy maskin takaisen johtospagetin purku vanteiden vaihdon yhteydessä, että saisi mittarin liittimen irti että muuttaisi vierintäkehän mitttaristosta. Tai siis viime kesänä en vaan jaksanut tehdä tuota, vaan ajelin reilulla mittarivirheellä ja katsoin tabletista nopeuden ja matkan. Takana on edelleen 48 koloinen ABS-kehä, vaikka periaatteessa sinne pitäisi laittaa samalla 44 koloinen, mutta ei tullut näinkään mitään herjoja ABS:stä niin kuin viime kesänä, kun sumot oli ekan kerran alla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Olisiko tuo kommentti niistä E-hyväksytyistä pyöreistä joissa on suojakansi (Vision-X Optimus tai jotain sinnepäin)? mulla on ne toiset (Vision-X Dura??) ja mulle ne kelpaa hyvin..
Nomadin kanssa tarvii lehmän hermot.. miettinyt että tilaisinko sieltä ohjausiskarin, sekin ottaisi varmaan vuoden
TiuSo
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jännää, että toimii pelkän etupyörän abs-kehän vaihdolla ilman mitään ongelmia.Jani M kirjoitti: ↑To Syys 14, 2023 9:13 pm Teetätin Rempsun Metallissa supermotoetuseen 41 koloisen ABS-kehän alkuperäisen 48 koloisen sijaan, eli siinä on suunnilleen saman prosenttisosuuden verran vähemmän koloja kuin on 21" => 17" vierintäkehien ero. Mittarivirhe säilyi suunnilleen samana GPS:ään verrattuna kuin enskavanteilla. Säästyy maskin takaisen johtospagetin purku vanteiden vaihdon yhteydessä, että saisi mittarin liittimen irti että muuttaisi vierintäkehän mitttaristosta. Tai siis viime kesänä en vaan jaksanut tehdä tuota, vaan ajelin reilulla mittarivirheellä ja katsoin tabletista nopeuden ja matkan. Takana on edelleen 48 koloinen ABS-kehä, vaikka periaatteessa sinne pitäisi laittaa samalla 44 koloinen, mutta ei tullut näinkään mitään herjoja ABS:stä niin kuin viime kesänä, kun sumot oli ekan kerran alla.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Juu, en tiedä auttaako siinä, että mulla on offroad dongle paikallaan ja luistonesto ja taka-abs koko ajan pois. Tosin niin oli viime kesänäkin ja silloin absit meni vikatilaan ekalla kerralla. Tokan kerran kun oli sumot alla, niin alkoi moottoriradalla käymisen jälkeen toimiin, eli ilmeisesti se on joku oppiva systeemi.
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Joo kommentti oli niistä pyöreistä.geeXLV kirjoitti:Olisiko tuo kommentti niistä E-hyväksytyistä pyöreistä joissa on suojakansi (Vision-X Optimus tai jotain sinnepäin)? mulla on ne toiset (Vision-X Dura??) ja mulle ne kelpaa hyvin..
Nomadin kanssa tarvii lehmän hermot.. miettinyt että tilaisinko sieltä ohjausiskarin, sekin ottaisi varmaan vuoden
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Zekkaas vaikka täältä Scotts ohjausiskari: https://www.rally-motor.nl
Myy näitä muutkin Euroopassa ja ostin aikoinaan suoraan jenkeistä.
Muista speesata kumman mallin haluat, road vai off-road.
Myy näitä muutkin Euroopassa ja ostin aikoinaan suoraan jenkeistä.
Muista speesata kumman mallin haluat, road vai off-road.
jv
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tilasin vm2014 690:iin twin airin pestävän ilmansuodattimen. Onko tästä kokemuksia meneekö laihalle? Vakio vaimennin käytössä.
Entäpä fuel dongle joka tulee lamdan tilalle toimiiko ja vaikuttaako se?
Tuntuu kummalle poistaa koko lamda ja laittaa kiinteä vastus tilalle kun ohjaukselta häviää tieto seoksesta kokonaan. Tämänhän pitäs rikastaa alle 5000rpm ja parantaa vääntöä ja kaasuun vastaavuutta.
Löytyskö näistä kokemuksia?
Entäpä fuel dongle joka tulee lamdan tilalle toimiiko ja vaikuttaako se?
Tuntuu kummalle poistaa koko lamda ja laittaa kiinteä vastus tilalle kun ohjaukselta häviää tieto seoksesta kokonaan. Tämänhän pitäs rikastaa alle 5000rpm ja parantaa vääntöä ja kaasuun vastaavuutta.
Löytyskö näistä kokemuksia?
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
690 pysyy muuttumattomana ensi vuodelle, eli todennäköisesti 2025 tulee sitten kokonaan uusi malli, josta on näkynyt jo salakuvia.
https://www.ktm.com/en-fi/models/travel ... duror.html
https://www.ktm.com/en-fi/models/travel ... duror.html
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Hei Ktm tietäjät! Kauheesti polttelis tilata rade garagen lisätankki sarja ,niin sais 100km rangea kasvatettua.
Eniten mietityttää twin airin pölyn suodatus kyky kun tulee ajettua pölyisissäkin oloissa. Toki vois laittaa 'leipurin hatun"lisäksi.
Nyt ollu vakio putsari jollain Power parts avarammalla kannella ja KN pestävällä/öljyttävällä filtterillä. Hyvin pärjännyt lyhyet reissut kun seurailee ja pesee usein.
Eniten mietityttää twin airin pölyn suodatus kyky kun tulee ajettua pölyisissäkin oloissa. Toki vois laittaa 'leipurin hatun"lisäksi.
Nyt ollu vakio putsari jollain Power parts avarammalla kannella ja KN pestävällä/öljyttävällä filtterillä. Hyvin pärjännyt lyhyet reissut kun seurailee ja pesee usein.