KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Matala etu lokkari asennettu, tämä on helppo toteuttaa itse, jos on se lokkari.
- Etukiinnikkeiden väli on leveämpi 690, tässä alsa pala jossa keskellä kierrereikä johon lokkari
kiinnittyy, uloimmaiset ruuvit menee orkkis reikiin.
- Takakiinnike alsa pala joka hieman taivutettu ja siinä taka osa kiinni.
Ei ole muualta kiinni, ABS piuhan laittoin nipparilla takakiinnikkeeseen ettei osu j-laikkaan.
Ikean ohuesta leikkuulaudasta tein jatkoa lokkariin, se oranssi läpyskä.
Muuten ihan OK, mutta voi vaatia hieman väriä valkoinen lokkari.
En saa kuvia liitettyä tähän, eli jää vähän vajaaks viesti. Miksiköhän kuvia ei saa, ei oon liian isoja.
- Etukiinnikkeiden väli on leveämpi 690, tässä alsa pala jossa keskellä kierrereikä johon lokkari
kiinnittyy, uloimmaiset ruuvit menee orkkis reikiin.
- Takakiinnike alsa pala joka hieman taivutettu ja siinä taka osa kiinni.
Ei ole muualta kiinni, ABS piuhan laittoin nipparilla takakiinnikkeeseen ettei osu j-laikkaan.
Ikean ohuesta leikkuulaudasta tein jatkoa lokkariin, se oranssi läpyskä.
Muuten ihan OK, mutta voi vaatia hieman väriä valkoinen lokkari.
En saa kuvia liitettyä tähän, eli jää vähän vajaaks viesti. Miksiköhän kuvia ei saa, ei oon liian isoja.
jv
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tapatalkilla on helppo laittaa kuvia. Tietenki jos käyttää foorumia tietokoneella niin joutuu vähä kikkaileen enemmän.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
^^Sulla on kuvapankki täynnä ja siksi ei saa lisätty, pitäisi poistaa kuvia että saa kuvapankkiin kuvia?
Tai sitten käyttää ulkopuolista kuvapalvelinta kuten vaikkapa Aijaa, lataa kuvan sinne ja laittaa tänne kuvalinkin näkyviin.
Tai sitten käyttää ulkopuolista kuvapalvelinta kuten vaikkapa Aijaa, lataa kuvan sinne ja laittaa tänne kuvalinkin näkyviin.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tämähän on hieman tympeä juttu, nyt vanhoissa jutuissa olevat kuvat poistui kun kävin ne deletoimassa.
Ohessa lokkarin kuvat:
Ohessa lokkarin kuvat:
jv
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Hyvältä näyttää alalokarin kanssa.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Odotan miten vaikuttaa ajamiseen tuulessa.
Kovin vaihtelevia on kommentit.
Mun syy oli enempi ulkonäkö.
Kovin vaihtelevia on kommentit.
Mun syy oli enempi ulkonäkö.
jv
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Miten lie tuo Raden kate, mahtaako tulla kypärää ravistelevat turbulenssit?
Minulla oli 2014 mallissa Dottorin setti Givin pleksillä ja melkoista virittelyä ja sirkkelöintiä vaati, että sai siedettävän.
Tällainen http://www.albertodottori.net/ktm%20690 ... v%2012.htm
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Lähtökotaisesti voidaan ajatella ettei yksikään kate tai pleksi vähennä kypärään tulevaa pyörteilyä jos verrokkina on katteetoon pyörä, ellei laiteta pappatunturin kokoista ikkunaa jonka suojassa ei suhise tai pärise. Tämäkin tuli kokeiltua T7:ssa enkä sopeutunut isoon ikkunaan joten vakio ikkuna tuli takaisin ja kypärään suhinat.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 290
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kaikki vaikuttaa kaikkeen, minkälainen kypärä, pleksin korkeus, pääseekö puhaltamaan ala-kautta jne. Miten jokainen kokee pyörteilyn käyttääkö korvatulppia yms.
Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Näin tammikuun puolenvälin tienoilla on hyvä nostattaa ajopoltteita kun se keväthän on ihan just - nyt vaikuttaa siltä, että luistimet ovat parhaat etenemiseen ainakin näin etelässä (talviajelu ei ainakaan vielä ole innostanut kaksipyöräisissä luomu mtb-pyöräilyä enempään)
Tässä vähän tarinaa millaisia palikoita oma vm.2021 690:nen on saanut. Tausta-ajatuksena oli hankkia aloittelijalle sopivan kevyt pyörä ja ajaa TET-tyylisiä teitä lähimaastossa ja kauempana. Hauskaa on ollut!!! Ehkä enemmän aloittelijaystävällisempiä ratkaisuja olisi ollut, mutta eipä jää pyörästä kiinni ihan lähitulevaisuudessa. Hankintaa hieman hankaloitti haastava saatavuustilanne eräissä uusissa ja käytetyissä. Aika pian katse oli uuden 701/690 suuntaan. Ehkä taisin katsella liikaa KTM:än videoita erilaisista tapahtumista etenkin Australian suunnasta…
KTM Power partseista:
-Kaatumaraudat
-Hand-guardit
-Madallus
-Rally pegs
-Tuulenohjain
Muuta:
-AXP racing pohjapanssari
-Wings slip-on
-Perunmoto takateline ja Heel Guardit
(Laukkuina Enduristan Blizzard XL:ät)
Tulossa:
-Vanasche motorsport – originaalin bensatankinkorkin korvaava kokonaisuus
Madalluksen osalta sanottava muille asian kanssa painitseville on se, että vakiokorkean kanssa minun jalkojen alle piti laittaa kakkoskakkosesta palikat, että sai jotain kosketusta maahan (vakio istuinkorkeus ~910mm, nyt ~870mm). Taukoa lajissa about jostain vuodesta 2008 saakka ja tavoitteena pysyä niin paljon pois kovalta päällysteeltä kuin mahdollista, aloittelijan taitotasolla vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta. Edelleen ei ole mitään toivoa saada molempia jalkoja samanaikaisesti maahan tasaiseksi, mutta molemmat yltään edes päkiöillä. Heiluu tarvittaessa jakkaralla tarvittavan määrän toiselle puolelle, niin saa koko jalan maahan. Pakkia ei näillä jaloilla ole, pyörän jalka on välillä vaikea saada taittumaan ja tilanteita saattaa tulla (jos vaikka suunnistaessa epähuomiossa pysähtyy tien reunaan siten, että juuri sillä ajatuksissa olevalla laskupuolella onkin pudotus. Nooh, nopeet tilanteet on näyttäviä)
Tässä vähän tarinaa millaisia palikoita oma vm.2021 690:nen on saanut. Tausta-ajatuksena oli hankkia aloittelijalle sopivan kevyt pyörä ja ajaa TET-tyylisiä teitä lähimaastossa ja kauempana. Hauskaa on ollut!!! Ehkä enemmän aloittelijaystävällisempiä ratkaisuja olisi ollut, mutta eipä jää pyörästä kiinni ihan lähitulevaisuudessa. Hankintaa hieman hankaloitti haastava saatavuustilanne eräissä uusissa ja käytetyissä. Aika pian katse oli uuden 701/690 suuntaan. Ehkä taisin katsella liikaa KTM:än videoita erilaisista tapahtumista etenkin Australian suunnasta…
KTM Power partseista:
-Kaatumaraudat
-Hand-guardit
-Madallus
-Rally pegs
-Tuulenohjain
Muuta:
-AXP racing pohjapanssari
-Wings slip-on
-Perunmoto takateline ja Heel Guardit
(Laukkuina Enduristan Blizzard XL:ät)
Tulossa:
-Vanasche motorsport – originaalin bensatankinkorkin korvaava kokonaisuus
Madalluksen osalta sanottava muille asian kanssa painitseville on se, että vakiokorkean kanssa minun jalkojen alle piti laittaa kakkoskakkosesta palikat, että sai jotain kosketusta maahan (vakio istuinkorkeus ~910mm, nyt ~870mm). Taukoa lajissa about jostain vuodesta 2008 saakka ja tavoitteena pysyä niin paljon pois kovalta päällysteeltä kuin mahdollista, aloittelijan taitotasolla vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta. Edelleen ei ole mitään toivoa saada molempia jalkoja samanaikaisesti maahan tasaiseksi, mutta molemmat yltään edes päkiöillä. Heiluu tarvittaessa jakkaralla tarvittavan määrän toiselle puolelle, niin saa koko jalan maahan. Pakkia ei näillä jaloilla ole, pyörän jalka on välillä vaikea saada taittumaan ja tilanteita saattaa tulla (jos vaikka suunnistaessa epähuomiossa pysähtyy tien reunaan siten, että juuri sillä ajatuksissa olevalla laskupuolella onkin pudotus. Nooh, nopeet tilanteet on näyttäviä)
-
- Viestit: 290
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS
- Paikkakunta: pohjois-savo
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kertokaas 690 velhot mikä tuossa kuuluisi olla? (Kuva alla)Tutkin tuota viime syksynä ostettu mopoa kun ei syksyllä ollut aikaa. Toinen mitä olen hämmästellyt on tyhjä käynti, aaltoilee ominaisuus? Syksyllä ensimmäisillä ajokerroilla lähti etujarrusatula irti ei ollut entinen omistaja laittanut kauhean tiukkaan. No nyt tuli vastaan ilmanputsarin lemmari mikä oli auki..
Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Taitaa olla ominaisuus tuo aaltoileva tyhjäkäynti. Voit yrittää 15 minuuttin tyhjäkäynti temppua. Noi kuvassa olevat tulppaukset ja liitin on SAS poiston jäljiltä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Taitaa entinen omistaja ollut pyssymiehiä kun on 308 (?) hylsyilä tulpannut letkut
Kannattaa käydä koko pyörä läpi ettei tule enempää yllätyksiä löysistä pulteista. Ei ne aina onnistu merkkihuollossakaan kuten oman pyörän osalta on joutunut pariin kertaan toteamaan, milloin on yläkolmion mutteri sormikireydellä (T7) tai öljynsuodattimen pultit ylikiristetty ja kierteet lohkosta morjens (690)...
Kannattaa käydä koko pyörä läpi ettei tule enempää yllätyksiä löysistä pulteista. Ei ne aina onnistu merkkihuollossakaan kuten oman pyörän osalta on joutunut pariin kertaan toteamaan, milloin on yläkolmion mutteri sormikireydellä (T7) tai öljynsuodattimen pultit ylikiristetty ja kierteet lohkosta morjens (690)...
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tää mua risoo palvelujen käyttämisessä eniten. Pitäis ehkä huoltoa tilatessa laittaa huoltotilaukseen kirjallisena että pultit laitetaan momenttiavaimella ohjearvoihin. Senhän pitäisi olla itsestään selvää, sen takia ne momentit siellä käsikirjassa on ilmoitettu. Aika harvat myöskään tekee kaikki ne toimenpiteet mitä pitäisi, vai kuinka usein olette todenneet että esim. vaihdepoljin olisi irroitettu ja sen holkki putsattu ja rasvattu. Sama kytkin- ja jarruvivuissa (tosin tiedän yhden kaverin joka ne tekee - joka kerta).
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S