KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Matala etu lokkari asennettu, tämä on helppo toteuttaa itse, jos on se lokkari.
- Etukiinnikkeiden väli on leveämpi 690, tässä alsa pala jossa keskellä kierrereikä johon lokkari
kiinnittyy, uloimmaiset ruuvit menee orkkis reikiin.
- Takakiinnike alsa pala joka hieman taivutettu ja siinä taka osa kiinni.
Ei ole muualta kiinni, ABS piuhan laittoin nipparilla takakiinnikkeeseen ettei osu j-laikkaan.
Ikean ohuesta leikkuulaudasta tein jatkoa lokkariin, se oranssi läpyskä.
Muuten ihan OK, mutta voi vaatia hieman väriä valkoinen lokkari.

En saa kuvia liitettyä tähän, eli jää vähän vajaaks viesti. Miksiköhän kuvia ei saa, ei oon liian isoja.
jv
Peltsi
Viestit: 2828
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tapatalkilla on helppo laittaa kuvia. Tietenki jos käyttää foorumia tietokoneella niin joutuu vähä kikkaileen enemmän.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

^^Sulla on kuvapankki täynnä ja siksi ei saa lisätty, pitäisi poistaa kuvia että saa kuvapankkiin kuvia?

Tai sitten käyttää ulkopuolista kuvapalvelinta kuten vaikkapa Aijaa, lataa kuvan sinne ja laittaa tänne kuvalinkin näkyviin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Tämähän on hieman tympeä juttu, nyt vanhoissa jutuissa olevat kuvat poistui kun kävin ne deletoimassa.
Ohessa lokkarin kuvat:
Liitteet
4267.jpeg
4266.jpeg
4265.jpeg
jv
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Hyvältä näyttää alalokarin kanssa.
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Odotan miten vaikuttaa ajamiseen tuulessa.
Kovin vaihtelevia on kommentit.
Mun syy oli enempi ulkonäkö.
jv
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Ariel kirjoitti: Su Tammi 16, 2022 6:22 pm Odotan miten vaikuttaa ajamiseen tuulessa.
Kovin vaihtelevia on kommentit.
Mun syy oli enempi ulkonäkö.
Miten lie tuo Raden kate, mahtaako tulla kypärää ravistelevat turbulenssit?
Minulla oli 2014 mallissa Dottorin setti Givin pleksillä ja melkoista virittelyä ja sirkkelöintiä vaati, että sai siedettävän.
Tällainen http://www.albertodottori.net/ktm%20690 ... v%2012.htm
Kuva
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Lähtökotaisesti voidaan ajatella ettei yksikään kate tai pleksi vähennä kypärään tulevaa pyörteilyä jos verrokkina on katteetoon pyörä, ellei laiteta pappatunturin kokoista ikkunaa jonka suojassa ei suhise tai pärise. Tämäkin tuli kokeiltua T7:ssa enkä sopeutunut isoon ikkunaan joten vakio ikkuna tuli takaisin ja kypärään suhinat.
Kylätason kurapyöräilijä.
T Koponen
Viestit: 290
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja T Koponen »

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, minkälainen kypärä, pleksin korkeus, pääseekö puhaltamaan ala-kautta jne. Miten jokainen kokee pyörteilyn käyttääkö korvatulppia yms.

Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla

Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Avatar
Jimb0
Viestit: 28
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 5:57 pm
Pyörä: KTM 690 ENDURO R

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jimb0 »

Ariel kirjoitti: Su Tammi 16, 2022 6:22 pm Odotan miten vaikuttaa ajamiseen tuulessa.
Kovin vaihtelevia on kommentit.
Mun syy oli enempi ulkonäkö.
Tästä onkin mielenkiintoista kuulla kommentteja kun pääset ajamaan.
Avatar
Jimb0
Viestit: 28
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 5:57 pm
Pyörä: KTM 690 ENDURO R

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jimb0 »

Näin tammikuun puolenvälin tienoilla on hyvä nostattaa ajopoltteita kun se keväthän on ihan just - nyt vaikuttaa siltä, että luistimet ovat parhaat etenemiseen ainakin näin etelässä :) (talviajelu ei ainakaan vielä ole innostanut kaksipyöräisissä luomu mtb-pyöräilyä enempään)

Tässä vähän tarinaa millaisia palikoita oma vm.2021 690:nen on saanut. Tausta-ajatuksena oli hankkia aloittelijalle sopivan kevyt pyörä ja ajaa TET-tyylisiä teitä lähimaastossa ja kauempana. Hauskaa on ollut!!! Ehkä enemmän aloittelijaystävällisempiä ratkaisuja olisi ollut, mutta eipä jää pyörästä kiinni ihan lähitulevaisuudessa. Hankintaa hieman hankaloitti haastava saatavuustilanne eräissä uusissa ja käytetyissä. Aika pian katse oli uuden 701/690 suuntaan. Ehkä taisin katsella liikaa KTM:än videoita erilaisista tapahtumista etenkin Australian suunnasta… 8)

KTM Power partseista:
-Kaatumaraudat
-Hand-guardit
-Madallus
-Rally pegs
-Tuulenohjain

Muuta:
-AXP racing pohjapanssari
-Wings slip-on
-Perunmoto takateline ja Heel Guardit
(Laukkuina Enduristan Blizzard XL:ät)

Tulossa:
-Vanasche motorsport – originaalin bensatankinkorkin korvaava kokonaisuus

Madalluksen osalta sanottava muille asian kanssa painitseville on se, että vakiokorkean kanssa minun jalkojen alle piti laittaa kakkoskakkosesta palikat, että sai jotain kosketusta maahan (vakio istuinkorkeus ~910mm, nyt ~870mm). Taukoa lajissa about jostain vuodesta 2008 saakka ja tavoitteena pysyä niin paljon pois kovalta päällysteeltä kuin mahdollista, aloittelijan taitotasolla vaikuttaa ihan toimivalta ratkaisulta. Edelleen ei ole mitään toivoa saada molempia jalkoja samanaikaisesti maahan tasaiseksi, mutta molemmat yltään edes päkiöillä. Heiluu tarvittaessa jakkaralla tarvittavan määrän toiselle puolelle, niin saa koko jalan maahan. Pakkia ei näillä jaloilla ole, pyörän jalka on välillä vaikea saada taittumaan ja tilanteita saattaa tulla (jos vaikka suunnistaessa epähuomiossa pysähtyy tien reunaan siten, että juuri sillä ajatuksissa olevalla laskupuolella onkin pudotus. Nooh, nopeet tilanteet on näyttäviä) :)
T Koponen
Viestit: 290
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja T Koponen »

Kertokaas 690 velhot mikä tuossa kuuluisi olla? (Kuva alla)Tutkin tuota viime syksynä ostettu mopoa kun ei syksyllä ollut aikaa. Toinen mitä olen hämmästellyt on tyhjä käynti, aaltoilee ominaisuus? Syksyllä ensimmäisillä ajokerroilla lähti etujarrusatula irti ei ollut entinen omistaja laittanut kauhean tiukkaan. No nyt tuli vastaan ilmanputsarin lemmari mikä oli auki..Kuva

Lähetetty minun M2103K19G laitteesta Tapatalkilla

Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
Jipo
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Touko 05, 2021 2:41 am
Pyörä: 950

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Taitaa olla ominaisuus tuo aaltoileva tyhjäkäynti. Voit yrittää 15 minuuttin tyhjäkäynti temppua. Noi kuvassa olevat tulppaukset ja liitin on SAS poiston jäljiltä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Taitaa entinen omistaja ollut pyssymiehiä kun on 308 (?) hylsyilä tulpannut letkut :)

Kannattaa käydä koko pyörä läpi ettei tule enempää yllätyksiä löysistä pulteista. Ei ne aina onnistu merkkihuollossakaan kuten oman pyörän osalta on joutunut pariin kertaan toteamaan, milloin on yläkolmion mutteri sormikireydellä (T7) tai öljynsuodattimen pultit ylikiristetty ja kierteet lohkosta morjens (690)...
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Hanski T
Viestit: 572
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Koheltaja kirjoitti: Ti Tammi 18, 2022 7:19 am... Ei ne aina onnistu merkkihuollossakaan kuten oman pyörän osalta on joutunut pariin kertaan toteamaan, milloin on yläkolmion mutteri sormikireydellä (T7) tai öljynsuodattimen pultit ylikiristetty ja kierteet lohkosta morjens (690)...
Tää mua risoo palvelujen käyttämisessä eniten. Pitäis ehkä huoltoa tilatessa laittaa huoltotilaukseen kirjallisena että pultit laitetaan momenttiavaimella ohjearvoihin. Senhän pitäisi olla itsestään selvää, sen takia ne momentit siellä käsikirjassa on ilmoitettu. Aika harvat myöskään tekee kaikki ne toimenpiteet mitä pitäisi, vai kuinka usein olette todenneet että esim. vaihdepoljin olisi irroitettu ja sen holkki putsattu ja rasvattu. Sama kytkin- ja jarruvivuissa (tosin tiedän yhden kaverin joka ne tekee - joka kerta).
SF 1098S
MTS V4S
Vastaa Viestiin