KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 5:19 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Lahti
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Vaihappa uudet tulpat ja uudet bensat.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su Marras 08, 2015 7:56 pm
- Pyörä: 690 Enduro & Speed Triple 1050 Turbo
- Paikkakunta: Uurainen
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tämäkin lopulta selvisi, bensapumppu jauhoi itseään kiertoon. Pumpun jälkeiseltä suodattimelta tuli salmiakkikossun näköistä lientä. Uusi pumppu, kaikki suodattimet ja vaati vielä suuttimen putsauksen niin tuntuisi taas jaksavan kiertää rajoittajalle asti
13 tkm pumpulla takana.
https://www.youtube.com/watch?v=x0I_uiMQT_w
13 tkm pumpulla takana.
https://www.youtube.com/watch?v=x0I_uiMQT_w
gini kirjoitti:Ei vieläkään oikein selvinnyt mikä oli vikana. Tulpat ok, puolan johtoja heiluttelin ja irroittamalla käynti huononi lisää eli ehkä ei siinä vikaa. Edelleen kiertää noin 2500 rpm paikallaan, oikein pienellä kaasulla 5000 rpm.
Irroitin esisuodattimen letkusta, tumma mutta ei mitään partikkeleita näkyvissä. Letku kiinni ilman suodatinta ja sehän toimii! Suodatin sellaisenaan takaisin ja edelleen toimii. Höh. Kai se bensapula jostain syystä kuitenkin oli ongelmana. No putsasin ensihätään filtterin bräkleenillä ja takas nippuun.
Täytyy koittaaa huomenna töihin ajella niin näkee uusiiko vika.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ilmaantui sitten ensimmäinen vika tähänkin yksilöön, lambda-anturi. Yksi pitkä ja seitsemän lyhyttä FI-vilkkua. Ja kyllä, tässä pyörässä on vielä katalysaattori paikallaan.
Liekö tästä kenelläkään kokemusta, eli ovatko vaihtoehdot seuraavat:
- uusi anturi
- Akran pönttö ja softan päivitys
Tarvitaanko lambda-anturin vaihdon jälkeen mitään ohjelmointia? Itse anturi näkyy maksavan 150 €.
Liekö tästä kenelläkään kokemusta, eli ovatko vaihtoehdot seuraavat:
- uusi anturi
- Akran pönttö ja softan päivitys
Tarvitaanko lambda-anturin vaihdon jälkeen mitään ohjelmointia? Itse anturi näkyy maksavan 150 €.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tsekkaa se johto sieltä anturin päästäTee__Vee kirjoitti:Ilmaantui sitten ensimmäinen vika tähänkin yksilöön, lambda-anturi. Yksi pitkä ja seitsemän lyhyttä FI-vilkkua. Ja kyllä, tässä pyörässä on vielä katalysaattori paikallaan.
Liekö tästä kenelläkään kokemusta, eli ovatko vaihtoehdot seuraavat:
- uusi anturi
- Akran pönttö ja softan päivitys
Tarvitaanko lambda-anturin vaihdon jälkeen mitään ohjelmointia? Itse anturi näkyy maksavan 150 €.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Vein pyörän Motokeitaalle, eikä siinä loppujen lopuksi ollut sitten ollut oikein mitään vikaa. Vikakoodien luennassa oli näkynyt lambda, ja se oli nollattu. Oli tarkastettu bensan paineet ja kaikki näyttänyt normaalia ja pyörä oli lahtenyt pitkällä startilla käymään. Erikoista etten itse saanut sitä lukuisista pitkistä starteista huolimatta käymään. Latasin akkuakin välillä, kun tuli niin paljon starttailtua.
Eli Tee_Veen tapauksessa kokeilisin käyttää pyörää jonkun aikaa tai vaikka ajaa ja katsoa, joska lambdan vilkutus menee oli.
Eli Tee_Veen tapauksessa kokeilisin käyttää pyörää jonkun aikaa tai vaikka ajaa ja katsoa, joska lambdan vilkutus menee oli.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
On tämä nyt oireillut muutamana kertana. Vaihdoin aika paskaisen ilmanputsarin uuteen, jonka jälkeen vikakoodi ilmaantui.
Täytyy vielä tsekata, että anturin johdotus on kunnossa...
Täytyy vielä tsekata, että anturin johdotus on kunnossa...
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Bike huomioi 10-vuoden ikään tulleen 690:n artikkelilla:
http://www.bike.fi/uutiset/yleiset/vuod ... ittu-malli
http://www.bike.fi/uutiset/yleiset/vuod ... ittu-malli
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tee__Vee kirjoitti:Ilmaantui sitten ensimmäinen vika tähänkin yksilöön, lambda-anturi. Yksi pitkä ja seitsemän lyhyttä FI-vilkkua. Ja kyllä, tässä pyörässä on vielä katalysaattori paikallaan.
Liekö tästä kenelläkään kokemusta, eli ovatko vaihtoehdot seuraavat:
- uusi anturi
- Akran pönttö ja softan päivitys
Tarvitaanko lambda-anturin vaihdon jälkeen mitään ohjelmointia? Itse anturi näkyy maksavan 150 €.
Uusi anturi paikalliselta marmorilta 137 € ja nythän tuo taas pelaa. Samalla tuli pyöritettyä useampi kierros mailaerkkaria sähköjen päälle.
Jätetään takapöntön päivitys seuraavaan kertaan.
Edit: vielä vilkkuu satunnaisesti; yksi pitkä, seitsemän lyhyttä.
Vilkkukoonsa.
Viimeksi muokannut Tee__Vee, Su Helmi 25, 2018 2:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- drpepper74
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jousia olen haeskellut jo jonkin aikaa, ei vaan tahdo löytyä kuin Jenkkilästä. Mistä ootte niitä hommanneet? Paikallinen kotari kauppa ei löytänyt mun painolle sopivaa. Topillekkin soittelin, lupas tehdä mutta jousien kohtalo jäi mulle vähän epäselväksi.
Mopo on -15 mallinen 690R ja kantaa sen pitäs tällästä 120kg keijua+kamat päälle.
Mopo on -15 mallinen 690R ja kantaa sen pitäs tällästä 120kg keijua+kamat päälle.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Käykös noi Exc/Sx jouset? Stormilta löytyy reilulla satkulla jousia 125kg asti.drpepper74 kirjoitti:Jousia olen haeskellut jo jonkin aikaa, ei vaan tahdo löytyä kuin Jenkkilästä. Mistä ootte niitä hommanneet? Paikallinen kotari kauppa ei löytänyt mun painolle sopivaa. Topillekkin soittelin, lupas tehdä mutta jousien kohtalo jäi mulle vähän epäselväksi.
Mopo on -15 mallinen 690R ja kantaa sen pitäs tällästä 120kg keijua+kamat päälle.
Braa-aab!
- drpepper74
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Luulempa että paikallinen kotariliike olis ne mulle jo myynyt jos ne kävis.
Slavens racingiltä ja ktm twins kaupasta niitä löytys >150kg ukkelille. Pitää sieltä tilata jos ei euroopasta niitä löydy.
Slavens racingiltä ja ktm twins kaupasta niitä löytys >150kg ukkelille. Pitää sieltä tilata jos ei euroopasta niitä löydy.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: KTM 690 Enduro (/R)
EXC:n vieterit ei sovi näihin uudempiin "lyhytjoustoisiin" ilman keulan/iskarin muokkausta.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Löytyisikö keltään 690 enduron (lyhyempi joustoisen) takaiskarin mittoja? Pituus C-C ja iskunpituus olisi tarpeen.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Lahdessa sellainen liike kuin Jousivesa olisi valmistanut minulle 990 Adveen mittatilausjousen. Olin jo lähettänytkin jousen sinne mutta tuli mahdollisuus vaihtaa karvalakkimallin pyörääni R:n alusta, joten peruin homman. En tiennyt alkuperäisen jousen jousivakiota, joten lähetin sen sinne saatesanoin "10-15% jäykempi". Hintaa en enää muista mutta oli erittäin kohtuullinen verrattuna uuteen, kyse oli takajousesta.drpepper74 kirjoitti:Luulempa että paikallinen kotariliike olis ne mulle jo myynyt jos ne kävis.
Slavens racingiltä ja ktm twins kaupasta niitä löytys >150kg ukkelille. Pitää sieltä tilata jos ei euroopasta niitä löydy.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 1:53 pm
- Pyörä: Husqvarna fe 250 2018, Honda Dominator
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Iskarin pituudet reijästä reikään:Roiske kirjoitti:Löytyisikö keltään 690 enduron (lyhyempi joustoisen) takaiskarin mittoja? Pituus C-C ja iskunpituus olisi tarpeen.
250mm = 397mm (08 ja 2012->) Stroke 100mm
275mm = 407mm (09-11) Stroke 110mm
300mm = 417mm (Custom) Stroke 120mm