Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Polotti
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2020 5:08 pm
Pyörä: Suzuki Dr650RSE

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Polotti »

No sit.. Miä ku aattelin ett siinä pitää olla sellanen pieni o-rengas ku ne amerikan hahmot tuolla youtuben puolella aina varottelee ett älä vaan kadota sitä o-rengasta..
Avatar
Roiske
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Juu, ymmärsin väärin, että olit siihen isoon uraan laittamassa o-rengasta. Räjäytyskuvassa näkyy se pieni o-rengas, mutta ei sillä liene tässä väliä, kun kanava ei ole käytössä. Mulla on irrallaan yksi samanlainen kaasari eikä siinäkään ollut o-rengasta paikoillaan.
Polotti
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2020 5:08 pm
Pyörä: Suzuki Dr650RSE

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Polotti »

Juu, kiitoksia vastauksesta.. Laitan nyt varoiks sinne o-renkaan jos tuolta lajitelmasta oikean kokoinen löytyy.. Onko kellään tietoa vielä noista jalkatapeista? Ett onko ihan hitsattavaa kamaa, ku meinasin ett jos niitä tiputtais vähän alaspäin?
Avatar
smppa
Viestit: 283
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja smppa »

Mä hitsasin alkuperäisiin jalkatappeihin levennykset ihan normaalilla miggilangalla. Nyt tillalla on kiinassa valetut köykämiiniset.
Maekine
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:22 pm
Pyörä: Suzuki BK

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Maekine »

Ja tosiaan pääsuutin ei vaikuta tyhjäkäyntiin mitenkään. Ainoastaan 3/4-täyskaasulla vaikuttaa ja siksi tulpan värikin on mittarina aika huono, kuitenkin suurin osa ajosta tapahtuu 1/4-1/2 kaasun alueella.

Tyhjäkäynnin ja pintakaasun seos säädetään seosruuvilla, mikäli sopiva kohta ei löydy 1-3 kierrosta auki - väliltä, niin sitten vaihdetaan tyhjäkäyntisuutin isompaan/pienempään. Ja kun kyseessä on seosruuvi, jolla säädetään bensan määrää, niin alle 1 kierros kiinni -> pienempää tk-suutinta ja yli 3 kierrosta auki -> isompaa tk-suutinta.

Neula vaikuttaa puolikaasulla ja käytännössä huomaa kaasuunastaavuudesta/nykimisestä puolikaasulla, jos on väärässä lovessa.
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Polotti
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2020 5:08 pm
Pyörä: Suzuki Dr650RSE

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Polotti »

No nyt oliski seuraava kysymys:
Mopohan ei starttaa ollenkaan. Ei edes solenoidi naksahda. Eikö jalan tunnistin estä kokonaan starttaamisen? Estääkö myös kytkimen takana oleva vapaatunnistin starttaamisen? Ja onko kukaan ohittanu niitä? Ilmeisesti ne avaa piirin, ett jos vaan vetää johdot yhteen, niin pitäisi homman rokata?
Avatar
smppa
Viestit: 283
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja smppa »

Mulla on tossa RSE:ssä ollut koko ajan kytkimet ohitettuina. Itse en niitä poistanut käytöstä, vaan oli tehty jo aiemmin.
Juu, piuhat vaan yhteen.

Sivujalan kytkimen pitäisi mun mielestä estää starttaaminen vaihde päällä, vapaalla pitäisi startata normaalisti?
Polotti
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2020 5:08 pm
Pyörä: Suzuki Dr650RSE

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Polotti »

Ei vaan vieläkään tule virta solenoidille asti.. Oliko se vapaakytkimen johto sininen? Ja pystyykö sitä johdotusta muuttamaan että se antaisi käynnistysluvan? Kun vahva epäilys on, että kaasaria poisottaessa on toi sininen johto lähtenyt tuolta kytkinkopan puolelta irti liitoksistaan, eikä tällä hetkellä tee mieli enää kytkinkoppaa alkaa aukomaan..
Avatar
smppa
Viestit: 283
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja smppa »

http://dr650.zenseeker.net/Electrical/D ... -96OTH.gif

Näyttäis olevan juurikin sininen.

Testaa niin, että vedät sen sinisen suoraan maihin.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Mittari pyörähti ympäri ja nollaantui. Kohta siis 101000km ajettu ilman isompaa moottoriremonttia.

Hyvin käy ja kulkee kuten ennenkin, normaalia
tiuhemmat öljynvaihdot ja kunnon rauhalliset
lämmityskäytöt taitaa kannattaa.. :D
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Nautinto
Viestit: 20
Liittynyt: Su Helmi 14, 2021 5:49 pm
Pyörä: DR 650SE

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Nautinto »

Paljonko voisitte kuvitella maksavanne 1996 vm 21000km ajetusta, täysin alkuperäiskuntoisesta DR 650 SE pyörästä? Olisi yksi tiedossa mutta pyyntihinta vaan aika kova enkä tiedä laittaisiko vähän lisää ja saisi huomattavasti uudemman pelin alle... paljonko tällaisesta kannattaisi maksaa?
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Näkemättä, kuulematta heittäisin, että jos pyörä on kaikinpuolin ehjä ja siisti eikä mitään toiminnallisia vikoja eikä räpöstelemällä tehtyjä korjauksia ole havaittavissa voisi hinta olla jossain 3k€ tuntumassa. Siitä sitten reilusti alaspäin jos ei ole ”priima”.

Ylläoleva on vain henkilökohtainen mielipide ja joku voi pitää hulluna kun olisin valmis tuollaisia summia noin vanhasta maksamaan ja toinen taas arvottaa pyöränsä tuon hintahaarukan yläpuolelle.

Tuon ikäiset on jo niin yksilöitä, että se mitä olisin valmis maksamaan vaihtelee usean tonnin haarukassa.

Kokemuksesta voin senverran sanoa, että jos on vanhaa pyörää ostamassa, niin lähes poikkeuksetta tulee halvemmaksi ostaa se valmiiksi hyvä ja siisti pyörä, jos tarkoitus on päästä ajelemaan kohtuullisilla kustannuksilla. Ts. hyvän pyörän saa lähes poikkeuksetta edullisimmin ostamalla valmiiksi hyvän pyörän eikä rakentelemalla huonosta.

Jos taas pyörän ropaaminen on harrastuksesta vähintään 50%, niin sitten voi ostaa huonommankin aihion ja varautua tuon hintaluokan pyörissä siihen, että siihen sijoittamiaan rahoja ei koskaan tule saamaan myytäessä lähimainkaan katetuksi. Puhumattakaan käytetyistä työtunneista.

Tuo alempi vaihtoehto on itselleni tutumpi ja olen ollut tilanteeseen silti aina tyytyväinen, koska tallihommat ovat olleet itselle aina iso osa harrastusta.

Tunnepuolen hommia nämä. Järki näyttelee tässä harrastuksessa usein aika pientä roolia.
Nautinto
Viestit: 20
Liittynyt: Su Helmi 14, 2021 5:49 pm
Pyörä: DR 650SE

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Nautinto »

Hei, kiitos vastauksesta. Pyörä on ehdottomasti siisti ja täysin alkuperäiskunnossa, mutta viimeiset 5 vuotta seissyt joten varmasti tulee jotain pientä laittoa vastaan, kuivuneita tiivisteitä tai sen sellaisia. Myös iskarit pitäisi varmaan huoltaa ja renkaat vaihtaa ainakin. 3 tonnin arviosi osui naulanpäähän, ja sitä alle ei myyjä suostu myymään. Tuntuu että nämä vanhat (ja uudemmat käytetyt myös) enskapyörät ovat aika hinnakkaita verrattuna katupyöriin jotka kuitenkin kuluvat käytössä huomattavasti vähemmän. No, eipä paljon arvo laske jos huomaa ettei ollutkaan itselle sopiva laite ja pistää kiertoon 😁

Mitä kohteita pyörässä kannattaisi tarkistaa erityisen hyvin kun tällaisen on ostamassa?
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pturu kirjoitti: Su Helmi 14, 2021 7:23 pmKokemuksesta voin senverran sanoa, että jos on vanhaa pyörää ostamassa, niin lähes poikkeuksetta tulee halvemmaksi ostaa se valmiiksi hyvä ja siisti pyörä, jos tarkoitus on päästä ajelemaan kohtuullisilla kustannuksilla. Ts. hyvän pyörän saa lähes poikkeuksetta edullisimmin ostamalla valmiiksi hyvän pyörän eikä rakentelemalla huonosta.
+1

Jokunen käytetty on ollut alla ja nekin on valittu sieltä siisteimmästä ja kalleimmasta päästä, tämä neuvo tuli aikoinaan kokeneelta foorumilaiselta. Jonkun mielestä maksoin aikoinaan -99 AT:stä ylihintaa, pyörällä taisi olla todistettavasti mittarissa 56tkm ja hienossa kunnossa. Pientä laittoa oli tottakai mutta pyörää ei tarvinut rakentaa uusiksi edellisten jäljiltä, myöhemmin meni myyntiin ja lähti samana päivänä vaikka oli kallein AT Nm:ssä.

Jos pyörä on mielestäsi kunnossa, siisti ja mieleinen niin käy hakemassa pois. Jos ostat tonnin halvemman pyörän ja alkaa tulla enemmän laittoa niin jälkeen harmittaa miksei ostanut sitä toista. Myytäessä hyväkuntoiset ja siistit pyörät menee helpommin kaupaksi kun räpelletyt tai suohon upotetut.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja talkku »

https://www.matkaendurot.net/wiki/index ... ki_DR650SE
https://www.youtube.com/watch?v=tKTuINUp2Bg
Kaasuttimen suuttimet meinaa tukkiutua pitkän varastoinnin jälkeen.
Vastaa Viestiin