AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: AFRICA TWIN
Ja jos ei mukavasti kotona jaksa korjata, niin ota reissuun ainakin liittimiä, kunnon johtoa ja kunnon työkalut, niin on mukavampi siellä kairassa hyttysten syötävänä sitä korjata (vastaavan tyyppisen hätäapupaikkauksen keskellä Venäjän korpea kerran tehneenä (tosin Tiikeriin) voin sanoa, että on se kuitenkin kotona kivempaa).
Mika TA-91
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Heinä 07, 2012 7:50 pm
- Pyörä: XRV 750, Tunturi Automat
- Paikkakunta: K-P
Re: AFRICA TWIN
Vaihtoon menee koko rele, taaskaan ei ole virtaa kun avaimesta kääntää. Saako muuten tuota liitintä uutta vai pitääkö rakentaa johdot erikseen?
- dr_
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 1:15 pm
- Pyörä: 350exc-17, XRV750-96
- Paikkakunta: Helsinki
Re: AFRICA TWIN
Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
Re: AFRICA TWIN
Bensapumppu ja regulaattori on jo ilmeisesti tsekattu tai on tiedossa että ne on ok ?dr_ kirjoitti: ↑Ke Kesä 30, 2021 9:05 am Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
Jos bensa tulvii, niin ylivuotoletkuista pitäis jotain tulla ulos, kun patikossa pysäytät ja kurkistat letkuja. Ja jos kohonneulat vuotaa niin bensaa tulee koko ajan letkuista.
Omassa oli ihme nykimistä jos ajoi niin syvään veteen, että ylivuotoletkujen päät meni pinnan alle. Voisko joku kaasarin huohotusletku olla tukossa ?
Enskassa oli joskus vettä kaasarin pohjalla ja se sammuili kovassa patikossa kun vesi hyppäs suutinputkeen. Vettä ei taida nykybensoilla voida olla, tai voi jos sitä on paljon ? Veden pintajännitys voi tehdä oikean tukoksen hetkeksi.
Voisko olla joku sytkäpuolen johto huonolla kontaktilla ? se pääreleen liitin ? tai jos on joku liitin ihan irti ja hyppiessä ei pysy kontakti...
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 4:48 pm
- Pyörä: Honda Africa Twin 750 -96
- Paikkakunta: vantaa
Re: AFRICA TWIN
Mulla oli vähän samanlaista vikaa omassa ja syyksi paljastui loppujenlopuksi orkkis bensapumppu.dr_ kirjoitti: ↑Ke Kesä 30, 2021 9:05 am Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Elo 28, 2015 7:57 am
- Pyörä: AT,640,500,XL600,XR650L,1VJ,KX250,9Kawa
Re: AFRICA TWIN
Kaasarit tulvii. Joissain afrikkalaisissa näin vain on, kun hitaampaan patikkoon menee ja löytyy juuri se oikea "rytmi", joka saa homman sekaisin. Neulanvettiilit on vaihdettavat, mutta niiden istukat ei ole, toisin kuin useimmissa kaasareissa. Ongelma on loppujaan varmaan kaasarien rungossa ja neulanvettiilin istuvuudessa niihin. On useammankin afrikkalaisen kanssa saman ongelman kanssa tullut painittua. Joissain yksilöissä/kaasareissa vastaavaa ongelmaa ei ole ikinä. On kokeiltu kaikki eri pumput ja tilpehöörit. Paras lopputulos, ilman uusien kaasarien hankintaa on ollut petrol king säädettynä 0.1bar ja pumppu oman mieltyksen mukaan, mutta mielellään facet.dr_ kirjoitti: ↑Ke Kesä 30, 2021 9:05 am Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
Vastaan sinullekin. Tästä syystä 07a mallista alkaen kaasarien huohotusta muutettiin, ja kohokammion ylivuotoletkusta on kaksi t-haaraa jotka menevät ylös. Toinen on kaasarille ja toinen vain päättyy tyhjänä venakoppien päälle. Ja tämä jälkimmäinen on se tärkeä, ettei kaasarin alipaine pääse imemään vettä sisään jos letkujen päät on veden alla. Moni on myös poistanut tämän, kun ei ole ymmärtänyt sen tarkoitusta.
- dr_
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 1:15 pm
- Pyörä: 350exc-17, XRV750-96
- Paikkakunta: Helsinki
Re: AFRICA TWIN
Kiitos paljon vastauksista. Näyttäisi siltä että täytyy laittaa Petrol King tilaukseen ja kokeilla sitä.
Muut asiat pitäisi olla kunnssa: regu,pumppuna on pierburg,kaasarin huohotusletkut/kohokammion ylivuotoletku on myös vedetty oikein.
Sähköjohtoja täytyy tarkistella mutta nekin on kyllä käyty läpi hiljattain.
Muut asiat pitäisi olla kunnssa: regu,pumppuna on pierburg,kaasarin huohotusletkut/kohokammion ylivuotoletku on myös vedetty oikein.
Sähköjohtoja täytyy tarkistella mutta nekin on kyllä käyty läpi hiljattain.
Re: AFRICA TWIN
Tuollainen pariisi dakar Arrowi lähti tänään tilaukseen, hyväksynnät oli olevinaan kunnossa, parissa viikossa varmaan tulee paketti postiin ja voin sitten kertoilla kokemuksia sikäli mikäli asia sulla vielä ajankohtainen.sim kirjoitti: ↑Ma Kesä 07, 2021 11:56 pm Takaponttö anto anto periksi, onko https://www.omniaracing.net/en/arrow-ex ... 35577.html tollanen Tyyppi hyväksytty 98 rd07a.
Re: AFRICA TWIN
Ja kyseinen hormi jäi käyttämättä, pyörä meni kaupaksi ennenkuin ehti paikalleen.Roito kirjoitti: ↑To Heinä 22, 2021 2:44 pmTuollainen pariisi dakar Arrowi lähti tänään tilaukseen, hyväksynnät oli olevinaan kunnossa, parissa viikossa varmaan tulee paketti postiin ja voin sitten kertoilla kokemuksia sikäli mikäli asia sulla vielä ajankohtainen.sim kirjoitti: ↑Ma Kesä 07, 2021 11:56 pm Takaponttö anto anto periksi, onko https://www.omniaracing.net/en/arrow-ex ... 35577.html tollanen Tyyppi hyväksytty 98 rd07a.
On kyllä laadukkaan oloinen kapistus, hyväksynnät kunnossa ja dokumentit paketissa, tämän saa ostaa minulta pois jos joku tälläistä halajaa.
Re: AFRICA TWIN
Arrowin pönttö tuli hankittua
https://www.omniaracing.net/en/arrow-ex ... 35577.html
omiraicingillä kesti laittaa 14pv paketti postiin ja sitte paketilla kesti kun en hoksannu laitaa nopeampaa tomitusta
Pönttö on hyvän näkönen, jos on takana kuristin paikallaan niin ei hengitä niin paljoa mitä vanhalla leaovincellä, mutta ilmankaan ei ole äänet niin pahat etteikö kehtais ottaa rajotuksia pois. Se db killeri oli sitte taas vaihteeksi tehty tappamaan äänet ja hengitys.
https://www.omniaracing.net/en/arrow-ex ... 35577.html
omiraicingillä kesti laittaa 14pv paketti postiin ja sitte paketilla kesti kun en hoksannu laitaa nopeampaa tomitusta
Pönttö on hyvän näkönen, jos on takana kuristin paikallaan niin ei hengitä niin paljoa mitä vanhalla leaovincellä, mutta ilmankaan ei ole äänet niin pahat etteikö kehtais ottaa rajotuksia pois. Se db killeri oli sitte taas vaihteeksi tehty tappamaan äänet ja hengitys.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Elo 26, 2020 9:31 pm
- Pyörä: Honda XRV750 Africa Twin RD07A -98
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: AFRICA TWIN
Itsekin tuli tuo Arrow hankittua. Oma tilaus tuli perille nopeasti: 25.7 tilasin, 29.7 lähettivät ja 5.8 putki oli jo täällä. Postitkin oli jostain syystä ilmaiset, aluksi ostoskorissa niiden piti olla 14€, mutta jostain syystä ainakin Paypalilla maksaessa järjestelmä ei suostunut millään ottamaan posteja mukaan. No ei se näköjään mitään haitannut ja putki tuli edellä mainitulla aikataululla.
Vakioputkeen verrattuna ja DbKiller paikallaankin tuli jo ihan huomattava tehonlisäys. Ennen alle 4000rpm pyörä oli aika hengetön, nyt pystyy ajamaan jo 3000rpm eteenpäin hyvin. 4000-6500 välillä vääntö on ainakin lisääntynyt: asfaltilla ei huomaa oikeastaan mitään eroa, mutta soralla sutii ihan eri mallilla. Lisäksi 6500rpm ottaa nyt jopa pienen tehopiikin ja vetää hyvin korkeamallillakin kierroksilla. Vakiolla ei mitään tuollaista ollut ja vedotkin loppui kun seinään aika pitkältii 7000rpm jälkeen.
Mielestäni hyvä piristys muutamalla satasella. Ja pitääpä vielä testata edellisen viestin innoittamana miltä pyörä tuntuu ilman DbKilleriä...
Vakioputkeen verrattuna ja DbKiller paikallaankin tuli jo ihan huomattava tehonlisäys. Ennen alle 4000rpm pyörä oli aika hengetön, nyt pystyy ajamaan jo 3000rpm eteenpäin hyvin. 4000-6500 välillä vääntö on ainakin lisääntynyt: asfaltilla ei huomaa oikeastaan mitään eroa, mutta soralla sutii ihan eri mallilla. Lisäksi 6500rpm ottaa nyt jopa pienen tehopiikin ja vetää hyvin korkeamallillakin kierroksilla. Vakiolla ei mitään tuollaista ollut ja vedotkin loppui kun seinään aika pitkältii 7000rpm jälkeen.
Mielestäni hyvä piristys muutamalla satasella. Ja pitääpä vielä testata edellisen viestin innoittamana miltä pyörä tuntuu ilman DbKilleriä...
- JTapani
- Viestit: 407
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
- Pyörä: Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: AFRICA TWIN
Terve,
näitä ei saa enää Hondan kautta, eikä löytynyt enää yleisimmistä nettikaupoistakaan:
Vacuum Piston Com 16111-MY1-000 (Kaasuttimen kumikalvot+luisti)
Onko kenelläkään tietoa löytyykö varaosana jostain esim. toisen pyörämerkin kautta? Keihin kaasuttimiahan on monella merkillä käytössä.
näitä ei saa enää Hondan kautta, eikä löytynyt enää yleisimmistä nettikaupoistakaan:
Vacuum Piston Com 16111-MY1-000 (Kaasuttimen kumikalvot+luisti)
Onko kenelläkään tietoa löytyykö varaosana jostain esim. toisen pyörämerkin kautta? Keihin kaasuttimiahan on monella merkillä käytössä.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
Re: AFRICA TWIN
Tuossa Honda xrv rd 04 kalvo, https://www.wemoto.com/bikes/honda/xrv_ ... _diaphragm
Näkyy olevan muihinkin malleihin.
Näkyy olevan muihinkin malleihin.
Re: AFRICA TWIN
https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb6 ... 112MB6881B Tuo luistin kanssa.
- JTapani
- Viestit: 407
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
- Pyörä: Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: AFRICA TWIN
Kiitos vinkistä! Wemotolta tilattu.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-