AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Ja jos ei mukavasti kotona jaksa korjata, niin ota reissuun ainakin liittimiä, kunnon johtoa ja kunnon työkalut, niin on mukavampi siellä kairassa hyttysten syötävänä sitä korjata (vastaavan tyyppisen hätäapupaikkauksen keskellä Venäjän korpea kerran tehneenä (tosin Tiikeriin) voin sanoa, että on se kuitenkin kotona kivempaa).
Mika TA-91
Eino Epatto
Viestit: 64
Liittynyt: La Heinä 07, 2012 7:50 pm
Pyörä: XRV 750, Tunturi Automat
Paikkakunta: K-P

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Eino Epatto »

Vaihtoon menee koko rele, taaskaan ei ole virtaa kun avaimesta kääntää. Saako muuten tuota liitintä uutta vai pitääkö rakentaa johdot erikseen?
Avatar
dr_
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 1:15 pm
Pyörä: 350exc-17, XRV750-96
Paikkakunta: Helsinki

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja dr_ »

Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

dr_ kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 9:05 am Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
Bensapumppu ja regulaattori on jo ilmeisesti tsekattu tai on tiedossa että ne on ok ? :)

Jos bensa tulvii, niin ylivuotoletkuista pitäis jotain tulla ulos, kun patikossa pysäytät ja kurkistat letkuja. Ja jos kohonneulat vuotaa niin bensaa tulee koko ajan letkuista.
Omassa oli ihme nykimistä jos ajoi niin syvään veteen, että ylivuotoletkujen päät meni pinnan alle. Voisko joku kaasarin huohotusletku olla tukossa ?

Enskassa oli joskus vettä kaasarin pohjalla ja se sammuili kovassa patikossa kun vesi hyppäs suutinputkeen. Vettä ei taida nykybensoilla voida olla, tai voi jos sitä on paljon ? Veden pintajännitys voi tehdä oikean tukoksen hetkeksi.

Voisko olla joku sytkäpuolen johto huonolla kontaktilla ? se pääreleen liitin ? tai jos on joku liitin ihan irti ja hyppiessä ei pysy kontakti...
lahtari
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 4:48 pm
Pyörä: Honda Africa Twin 750 -96
Paikkakunta: vantaa

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja lahtari »

dr_ kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 9:05 am Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
Mulla oli vähän samanlaista vikaa omassa ja syyksi paljastui loppujenlopuksi orkkis bensapumppu.
Hansikas
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Elo 28, 2015 7:57 am
Pyörä: AT,640,500,XL600,XR650L,1VJ,KX250,9Kawa

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Hansikas »

dr_ kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 9:05 am Mikä voisi olla vikana RD07a:ssa, kun hitaassa maastoajossa kone vähän ajan päästä alkaa sammuilemaan. Erityisesti jos on pattista tai mäkistä ja hidasta maastoa, esim metsäkoneen ura. Lähtee käyntiin uudestaan, mutta ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ja kun laittaa vaihteen päälle, niin alkaa sammumaan. Moottori pysyy käynnissä joten kuten, jos luistattaa kytkimellä ja/tai antaa reilusti kierroksia. Ihan niinkuin kaasarit alkaisi tulvia tai tulpat kastuu? Kone toipuu kun palaa tasaisemmalle ja nostaa nopeutta. Tasaisella hidas ajo on aivan ok, jotenkin se liittyy tuohon jos pyörä pomppii tai on jyrkkiä ylä-/alamäkiä. Maantieajo, liikennevaloissa seisoskelu, tyhjäkäynti ja muu toimii oikein hyvin. Sivujalan kytkin on ohitettu.
Kaasarit tulvii. Joissain afrikkalaisissa näin vain on, kun hitaampaan patikkoon menee ja löytyy juuri se oikea "rytmi", joka saa homman sekaisin. Neulanvettiilit on vaihdettavat, mutta niiden istukat ei ole, toisin kuin useimmissa kaasareissa. Ongelma on loppujaan varmaan kaasarien rungossa ja neulanvettiilin istuvuudessa niihin. On useammankin afrikkalaisen kanssa saman ongelman kanssa tullut painittua. Joissain yksilöissä/kaasareissa vastaavaa ongelmaa ei ole ikinä. On kokeiltu kaikki eri pumput ja tilpehöörit. Paras lopputulos, ilman uusien kaasarien hankintaa on ollut petrol king säädettynä 0.1bar ja pumppu oman mieltyksen mukaan, mutta mielellään facet.


jiknnn kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 10:33 am
Omassa oli ihme nykimistä jos ajoi niin syvään veteen, että ylivuotoletkujen päät meni pinnan alle. Voisko joku kaasarin huohotusletku olla tukossa ?

Vastaan sinullekin. Tästä syystä 07a mallista alkaen kaasarien huohotusta muutettiin, ja kohokammion ylivuotoletkusta on kaksi t-haaraa jotka menevät ylös. Toinen on kaasarille ja toinen vain päättyy tyhjänä venakoppien päälle. Ja tämä jälkimmäinen on se tärkeä, ettei kaasarin alipaine pääse imemään vettä sisään jos letkujen päät on veden alla. Moni on myös poistanut tämän, kun ei ole ymmärtänyt sen tarkoitusta.
Avatar
dr_
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 1:15 pm
Pyörä: 350exc-17, XRV750-96
Paikkakunta: Helsinki

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja dr_ »

Kiitos paljon vastauksista. Näyttäisi siltä että täytyy laittaa Petrol King tilaukseen ja kokeilla sitä.

Muut asiat pitäisi olla kunnssa: regu,pumppuna on pierburg,kaasarin huohotusletkut/kohokammion ylivuotoletku on myös vedetty oikein.
Sähköjohtoja täytyy tarkistella mutta nekin on kyllä käyty läpi hiljattain.
Roito
Viestit: 36
Liittynyt: Su Touko 17, 2020 7:27 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kotka

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Roito »

sim kirjoitti: Ma Kesä 07, 2021 11:56 pm Takaponttö anto anto periksi, onko https://www.omniaracing.net/en/arrow-ex ... 35577.html tollanen Tyyppi hyväksytty 98 rd07a.
Tuollainen pariisi dakar Arrowi lähti tänään tilaukseen, hyväksynnät oli olevinaan kunnossa, parissa viikossa varmaan tulee paketti postiin ja voin sitten kertoilla kokemuksia sikäli mikäli asia sulla vielä ajankohtainen.
Roito
Viestit: 36
Liittynyt: Su Touko 17, 2020 7:27 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kotka

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Roito »

Roito kirjoitti: To Heinä 22, 2021 2:44 pm
sim kirjoitti: Ma Kesä 07, 2021 11:56 pm Takaponttö anto anto periksi, onko https://www.omniaracing.net/en/arrow-ex ... 35577.html tollanen Tyyppi hyväksytty 98 rd07a.
Tuollainen pariisi dakar Arrowi lähti tänään tilaukseen, hyväksynnät oli olevinaan kunnossa, parissa viikossa varmaan tulee paketti postiin ja voin sitten kertoilla kokemuksia sikäli mikäli asia sulla vielä ajankohtainen.
Ja kyseinen hormi jäi käyttämättä, pyörä meni kaupaksi ennenkuin ehti paikalleen.

On kyllä laadukkaan oloinen kapistus, hyväksynnät kunnossa ja dokumentit paketissa, tämän saa ostaa minulta pois jos joku tälläistä halajaa.
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja sim »

Arrowin pönttö tuli hankittua

https://www.omniaracing.net/en/arrow-ex ... 35577.html

omiraicingillä kesti laittaa 14pv paketti postiin ja sitte paketilla kesti kun en hoksannu laitaa nopeampaa tomitusta

Pönttö on hyvän näkönen, jos on takana kuristin paikallaan niin ei hengitä niin paljoa mitä vanhalla leaovincellä, mutta ilmankaan ei ole äänet niin pahat etteikö kehtais ottaa rajotuksia pois. Se db killeri oli sitte taas vaihteeksi tehty tappamaan äänet ja hengitys.
Tumi81
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Elo 26, 2020 9:31 pm
Pyörä: Honda XRV750 Africa Twin RD07A -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Tumi81 »

Itsekin tuli tuo Arrow hankittua. Oma tilaus tuli perille nopeasti: 25.7 tilasin, 29.7 lähettivät ja 5.8 putki oli jo täällä. Postitkin oli jostain syystä ilmaiset, aluksi ostoskorissa niiden piti olla 14€, mutta jostain syystä ainakin Paypalilla maksaessa järjestelmä ei suostunut millään ottamaan posteja mukaan. No ei se näköjään mitään haitannut ja putki tuli edellä mainitulla aikataululla. :)

Vakioputkeen verrattuna ja DbKiller paikallaankin tuli jo ihan huomattava tehonlisäys. Ennen alle 4000rpm pyörä oli aika hengetön, nyt pystyy ajamaan jo 3000rpm eteenpäin hyvin. 4000-6500 välillä vääntö on ainakin lisääntynyt: asfaltilla ei huomaa oikeastaan mitään eroa, mutta soralla sutii ihan eri mallilla. Lisäksi 6500rpm ottaa nyt jopa pienen tehopiikin ja vetää hyvin korkeamallillakin kierroksilla. Vakiolla ei mitään tuollaista ollut ja vedotkin loppui kun seinään aika pitkältii 7000rpm jälkeen.

Mielestäni hyvä piristys muutamalla satasella. Ja pitääpä vielä testata edellisen viestin innoittamana miltä pyörä tuntuu ilman DbKilleriä... :D
Avatar
JTapani
Viestit: 407
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Terve,

näitä ei saa enää Hondan kautta, eikä löytynyt enää yleisimmistä nettikaupoistakaan:
Vacuum Piston Com 16111-MY1-000 (Kaasuttimen kumikalvot+luisti)

Onko kenelläkään tietoa löytyykö varaosana jostain esim. toisen pyörämerkin kautta? Keihin kaasuttimiahan on monella merkillä käytössä.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
Jasako
Viestit: 88
Liittynyt: La Marras 06, 2010 9:30 pm
Pyörä: xrv 04 KTM 200
Paikkakunta: Sysmä

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Jasako »

Tuossa Honda xrv rd 04 kalvo, https://www.wemoto.com/bikes/honda/xrv_ ... _diaphragm
Näkyy olevan muihinkin malleihin.
Jasako
Viestit: 88
Liittynyt: La Marras 06, 2010 9:30 pm
Pyörä: xrv 04 KTM 200
Paikkakunta: Sysmä

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Jasako »

Avatar
JTapani
Viestit: 407
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Kiitos vinkistä! Wemotolta tilattu.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
Vastaa Viestiin