Fantic Caballero 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Stobe
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Paikkakunta: Tampere

Fantic Caballero 700

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Tehdäänpä comeback foorumille uuden pyörän myötä. Edellisen kerran olen näemmä kirjoitellut KLE:llä tehdystä Tulppion reissusta vuonna 2015.

Mutta asiaan, Caballero saapui keskiviikkona ja nyt ensimmäiset 300 km takana. Pyörähän on todella nätti scrambler a laadukkaasti viimeistelty. Käsittely on kevyttä, märkäpaino on 185 kg ja riittävän matala istuinkorkeus allekirjoittaneelle.
Rajoituksena toki pienehkö maavara ja nimellinen pohjapanssari. Kaikenlaiset soratiet tälle tuntuvat maistuvan ja vauhtiakin saa pidettyä, ensiasennurenkaiden(Pirelli SRT) rajoissa tietysti. Asfaltilla myös mainio, tietysti mitä mutkaisempaa sen parempaa. Moottorina on CP2 eli Yamahoista(mm. Tenere) tuttu Minarelli. Tuntuu hyvin miellyttävältä pakkaukselta ja voimaakin jonkun verran.

Ei taida olla muilla vielä kokemuksia tästä laitteesta? Omani on mahdolliseti ensimmäinen Suomen kilvissä.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Avatar
Stobe
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Paikkakunta: Tampere

Re: Fantic Caballero 700

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Ei ole vielä muita Caballeroja tullut vastaan. Ei edes viissatasia, joita on pidempään valmistettu, liekö niitäkään montaa tuotu Suomeen. Moni on tullut parkissa juttelemaan, että minkäs merkkinen pyörä tämä on. Toki myös merkin tuntevia on sattunut matkan varrelle. Mittarissa on 3 tkm. Pyörä on toiminut ongelmitta. Ensihuollossa käytin kesäkuussa Tampereen Kone-Pyörässä(Fantic merkkihuolto), jossa myös alkuun ihmeteltiin, että mikäs tämä on, mutta vaihtoivat sitten öljyt ja leima tuli huoltokirjaan.

Edelleenkin hymy korvissa tällä ajelen. Toistaiseksi ei ole pidempään reissuun ehtinyt, kun Kontioralli-reissu Enontekiölle tuli heitettyä isolla Kawalla.
Tuommoisille parin-kolmensadan kilometrin sorapainoitteisille ajeluille juuri omiaan, paikat eivät puudu ja ajoasentoa on helppo vaihdella. Polttoaineen kulutus pyörii siinä 3.5-4 litran tienoilla. Olen tankkannyt noin 250 kilsan välein, mutta 300 pitäis mennä helposti 13.5 litran tankilla. Pohjaa en ole saanut vielä maahan/kantoon/kiveen kolautettua ja pehmeälläkin tuo etenee kun pitää vauhtia. Ominaisuudet riittävät makkaranpaistoenduroon ja kevyeen offroadiin mainiosti. Luistoneston pidän käytännössä aina pois päältä. Abseja sen sijaan suosin jopa soralla, tuntuu että ilman absia takarengas välillä karkailee turhan äkkinäisiin luistoihin mutkissa. No luultavasti seuraava rengas on vähän karkeampi. Oikeastaan ainoa pieni miinus on kääntösäde, joutuu välillä vähän vekslaamaan ahtaissa paikoissa. Toisaalta kevyt ja matala pyörä on helppo kääntää kaasulla. Moottorihan on sinällään mainio, voi ajaa matalilla tai korkeilla kierroksilla ja voima riittää, vaikkei se kovin luonteikas olekaan. Äänikin on ihan kiva, putkisto ja imuboksi ovat Fanticin omaa Yamahasta poiketen. Tietysti pakoputkipäivitystähän tämäkin suorastaan vaatisi.

Muutakin varustelua on toki mietteissä. Toistaiseksi olen hankkinut vasta minikokoisen OEM-tankkilaukun Italiasta. Siihen mahtuu vesipullo, ketjurasva, vaijerilukko kypärälle sekä monitoimityökalu ja pieni kuusiokolosetti. Muuhun tavarankuljetukseen esim. viikonloppureissuilla käytän tavararullaa ja reppua. Harkinnassa on tuleeko laitettua tavara/sivulaukkutelineitä, kuitenkin pidemmälle tulee jossain vaiheessa tälläkin mentyä.
Jonkinlainen navigointi, luultavasti android puhelin/tabletti ohjaustankoon on myöskin suunnitelmissa.

Edit: kuva lisätty
fantic.jpg
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Avatar
Josasu
Viestit: 287
Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: BMW F650GS DAKAR
Paikkakunta: Muurame

Re: Fantic Caballero 700

Viesti Kirjoittaja Josasu »

Ulkomuodosta tulee mieleen jotkut 80-luvun pyörät joista riisuttu ylimääräisiä pois ja tehty scrambleri. Tuolla rahalla saa jo kunnon joustoilla ja 21"-18" rengastuksella olevia pyöriä niin mahtaa jäädä aika vähemmistön pyöräksi tämän foorumin osalta.
Onneksi aina joku kuitenkin ostaa jonkun vähän erikoisemman vehkeen niin kuulee kokemuksia miltä se sitten vaikuttaa ja miten kestää 👍 Ei muuta kuin mukavia kilsoja!
BMW F650GS DAKAR 2005
Kawasaki Versys X 300 2019 (ex)
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Avatar
Stobe
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Paikkakunta: Tampere

Re: Fantic Caballero 700

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Vuosi tulee päätökseen. Caballeron mittariin ehti tulla 6 tkm toukokuun lopusta lähtien. Ehkä ensi vuonna sitten enemmän, kun kesän Kontiossa Enontekiöllä kävin kuitenkin Rexillä. Yhden pidemmän reissun, noin 1500 km, ehdin Fanticillakin ajaa lokakuun toisella viikolla. Hyvinhän tuo toimi matkapyöränä, ei edes perse puutunut vaikka asfalttiakin oli välillä siirryttävä. Kuhmossa/Suomussalmella pääsi sitten nautiskelemaan itärajan TET-reiteistä. Myöskin talvipyöräilyä sai harrastaa, kun perillä oli ensilumi maassa ja kotiin lähtöä edeltävänä yönä satoi lisää. Kiittelin taas pyörän keveyttä, kun ensimmäiset kilsat sai ajaa kieli keskellä suuta. Onpahan ainakin todistettu, että scramblerit eivät ole "show but no go" -vehkeitä. Naamakirjan puolelle taisin muutaman kuvankin postata reissusta.

Kotimainen lehdistökin oli pyörään tutustunut yhden pintapuolisen koeajon verran. Ihan samoilla linjoilla muuten, mutta ei tässä mitään sähkökaasua ole ja ajotilat liittyvät vain abs:n ja luistoneston päällä/poissaoloon.
https://moottori.fi/koeajo/maistiainen- ... a-sydamet/
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Vastaa Viestiin