En viitsinyt Powerbronzen ilmanohjaimia hommata. Suomeen tuotuna hinta on aika kallis, yli satasen ja ovat aika ruman näköisetkin. Kiinalaisia kopioita saisi viidellä kympillä, mutta eivät kuulemma kestä eikä muutenkaan huvita Temua tukea. Kun oma pyörä seisoi kaverin R1250GS:n vieressä, niin zoomailin, että Gessun vakio ilmanohjaimet voisivat sopia. Kun osalla 46638556639 ei ollut hintaakaan 55 euroa enempää, niin tilasin sellaisen. Silmämääräiset kaavailut pitivät kutinsa. Kun leikkelin läpäreen kolmeen osaan, niin sivut passasivat hyvin kiinni Suzukin vilkun kiinnityspulttien alle. Näyttävät melkein alkuperäisiltä ja toimivat yllättävän hyvin. Syliin ja vatsaan ei enää tuule, vaan nuo ohjaavat ilmavirran olkavarsille ja reisille. Kypärään tulevaa jytinää nuokaan eivät täysin poistaneet. V-Stream pleksin pitäisi vaan olla alakulmista selvästi leveämpi/kanttisempi. Ennen sahaamista sovitin osaa kokonaisena lampun/mittariston päälle. Gessun ajovalon ja mittariston koppa on tuolta kohdalta noin 60 mm leveämpi kuin Suzukissa. Laitoin väliin 10 mm hylsyt kummallekin puolelle, eli kavennusta Gessuun verrattuna on nyt 40 mm noiden ohjaimien ulkoreunoista mitattuna.
Suzuki V-Strom 800
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mek
- Viestit: 2723
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Suzuki V-Strom 800
Nyt on vähän pitempi testilenkki, 5 päivää - 2500 km, Norjaan tehtynä V-Stream pleksin ja MRA Vario -spoilerin kanssa. Ei tuokaan täydellinen ratkaisu ole. 80 rajoituksiin riittävä, mutta pitemmät vedot 100 rajoituksilla tuovat edelleen jonkin verran jytinää kypärään. Suurin osa tuosta tuntuu tulevan pleksin alaosan sivuitse. V-Stream on tyhmästi suunniteltu, kun alaosa on niin kapea. Pitäisi olla kuten Suzukin Touring -pleksissä ja Puigin Touring -pleksissä.
En viitsinyt Powerbronzen ilmanohjaimia hommata. Suomeen tuotuna hinta on aika kallis, yli satasen ja ovat aika ruman näköisetkin. Kiinalaisia kopioita saisi viidellä kympillä, mutta eivät kuulemma kestä eikä muutenkaan huvita Temua tukea. Kun oma pyörä seisoi kaverin R1250GS:n vieressä, niin zoomailin, että Gessun vakio ilmanohjaimet voisivat sopia. Kun osalla 46638556639 ei ollut hintaakaan 55 euroa enempää, niin tilasin sellaisen. Silmämääräiset kaavailut pitivät kutinsa. Kun leikkelin läpäreen kolmeen osaan, niin sivut passasivat hyvin kiinni Suzukin vilkun kiinnityspulttien alle. Näyttävät melkein alkuperäisiltä ja toimivat yllättävän hyvin. Syliin ja vatsaan ei enää tuule, vaan nuo ohjaavat ilmavirran olkavarsille ja reisille. Kypärään tulevaa jytinää nuokaan eivät täysin poistaneet. V-Stream pleksin pitäisi vaan olla alakulmista selvästi leveämpi/kanttisempi. Ennen sahaamista sovitin osaa kokonaisena lampun/mittariston päälle. Gessun ajovalon ja mittariston koppa on tuolta kohdalta noin 60 mm leveämpi kuin Suzukissa. Laitoin väliin 10 mm hylsyt kummallekin puolelle, eli kavennusta Gessuun verrattuna on nyt 40 mm noiden ohjaimien ulkoreunoista mitattuna.





En viitsinyt Powerbronzen ilmanohjaimia hommata. Suomeen tuotuna hinta on aika kallis, yli satasen ja ovat aika ruman näköisetkin. Kiinalaisia kopioita saisi viidellä kympillä, mutta eivät kuulemma kestä eikä muutenkaan huvita Temua tukea. Kun oma pyörä seisoi kaverin R1250GS:n vieressä, niin zoomailin, että Gessun vakio ilmanohjaimet voisivat sopia. Kun osalla 46638556639 ei ollut hintaakaan 55 euroa enempää, niin tilasin sellaisen. Silmämääräiset kaavailut pitivät kutinsa. Kun leikkelin läpäreen kolmeen osaan, niin sivut passasivat hyvin kiinni Suzukin vilkun kiinnityspulttien alle. Näyttävät melkein alkuperäisiltä ja toimivat yllättävän hyvin. Syliin ja vatsaan ei enää tuule, vaan nuo ohjaavat ilmavirran olkavarsille ja reisille. Kypärään tulevaa jytinää nuokaan eivät täysin poistaneet. V-Stream pleksin pitäisi vaan olla alakulmista selvästi leveämpi/kanttisempi. Ennen sahaamista sovitin osaa kokonaisena lampun/mittariston päälle. Gessun ajovalon ja mittariston koppa on tuolta kohdalta noin 60 mm leveämpi kuin Suzukissa. Laitoin väliin 10 mm hylsyt kummallekin puolelle, eli kavennusta Gessuun verrattuna on nyt 40 mm noiden ohjaimien ulkoreunoista mitattuna.
Re: Suzuki V-Strom 800
Joo mitä koeajopäivillä ajoin tätä, niin heti huomasin, että pyörässä tuulee munille ja melkein housujen reisiosat lepattaa, eli ns kylmä pyörä, Juuri tuota alasuojaa vaatisi enemmän ettei tuulisi syliin. Tietysti 30 asteen helteellä se on hyvä, mutta 15asteessa on kylmä. Ja varmasti vesisateella tulee vesi suoraan syliin paineella.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
- jlohikoski
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Suzuki V-Strom 800
Ajelin myös parinpäivän ja vähän yli 1000km lenkin eteläsuomeen. Pieniä pikiteitä ja soraa, muutama kymmenkilometriä isompiakin teitä. 8Strommi osoittautui loistavaksi. Itse olen tosityytyväinen vähän harvempiin (47 taka) välityksiin. Nyt on vähän enemmän täysin värinätöntä vauhtia ja silti paukkuja aivan riittämiin kaikissa tialnteissa. Ja taitaa edelleen lähteä 3-vaihteella risteyksistä paikaltaan. 2 ainakin.
Tuulilasi pulmaan (suuri väli tuulisuojan ja pyörän välissä, mistä tuuli pääsi suoraan alavartaloon. Plexinä on siis mra lisälipallinen touringplexi ) tein ratkaisun talven aikana, joka on nyt testattu erittäin toimivana. Hommasin ja laitoin minkäs muunkaan kuin adventure kessun ”wind deflektorit” tuulilasin alapuolelle. Sopivasti niissä muotokin sattuu sopimaan hyvin mra plexiin. Sain ne vielä kiinnityttyä ilman ainainoatakaan reiän ym. kiinnityksen tekemistä katteisiin. Nyt tuulen suojaus on sillä tasolla kun oletan hyvässä matkaenskan olevankin, ilma liikkuu, muttei ärsyttäviä kovia puhureita tule suoraan mistään suunnalta. Avattavan kypärän naamaosa auki ajelee huomaamatta 70-100kmh. 5 itikkaa tuli kypärän visiiriin 1000km aikana. (Kypärä shoei neotec). Suojaus on nyt aivan kessu tasoa, paitsi aivan jalkaterät.
Epäilen ettei lipalliselle kypärälle tämä(kään) ratkaisu toimisi, vaan aiheuttaa ärsyttäviä värinöitä tulisi kypärään. Tuulisuojan pitäisi olla paljon korkeampi ja tulla lähemmäksi kuljettajaa ollakseen suojaava ja toimiva. Lipalliselle kypärälle taitaa paras ratkaisu olla ihan alkuperäinen vstrommin pieni levyke.
Laukuiksi laitoin alumiiniset Givin outback evot. Laukut ovat hyvää tekoa, mutta laukkuraudat ei niinkään. Vasemmanpuolen rauta meni ”heittämällä” paikalleen, mutta oikea rauta ei alkuperäisessä muodossaan mitenkään sovi paikalleen vaan ottaa äänenvaimentajaan. Raudan takakiinnitykseen sai laittaa jopa 40mm lisää, ylä kiinnikkeisiin 22mm, ja etummaiseenkin n.5mm.
Tukeva, huippu mukavat käyttää, ja varsinkin painava tuo kuljetussysteemi on, mutta yllättävä kyllä en huomannut mitään erityisen negatiivistä strommin käytöksessä niin piellä, kuin sorasyheröilläkään.
Nöyrästi strommi kääntyilee mutkiin aivan vartalon painoa muuttamalla, ei tarvitse vastaohjaus ym. spesiaali tekniikkaa. Soralla ajolinjojen valinta onnistuu hienosti. Suuntavakaus on myös erinomainen, matka ei väsytytä.
Kulutus mulla ajotietokoneen mukaan n. 4l sadalle, siis pikkuteiden matka-ajosssa.
Tärinää huomaa n.50001/min ja 110kmh nurkilla sarvissa, ja peilit ovat sumeat, mutta jos ajaa rennolla otteella savista puristamatta, minka strommi hienosti mahdollistaa, niin ei puutumisongelmaa sormissa, mitä viimekesänä huomion, ollut juuri lainkaan.
Ainut mikä strommissa vähän kiinnittää aavistuksen negatiivisesti huomiota on että jousitus ei ole erityisen laadukkaan oloinen, vaan enempi vähän pintakova, ”könkötin”. Mutta ei kuitenkaan siinä määrin, että vaatisi erityisiä korjaustoimenpiteitä tulevaisuudessakaan.
Nyt tämä on matkaenskojen aatelia.
Tuulilasi pulmaan (suuri väli tuulisuojan ja pyörän välissä, mistä tuuli pääsi suoraan alavartaloon. Plexinä on siis mra lisälipallinen touringplexi ) tein ratkaisun talven aikana, joka on nyt testattu erittäin toimivana. Hommasin ja laitoin minkäs muunkaan kuin adventure kessun ”wind deflektorit” tuulilasin alapuolelle. Sopivasti niissä muotokin sattuu sopimaan hyvin mra plexiin. Sain ne vielä kiinnityttyä ilman ainainoatakaan reiän ym. kiinnityksen tekemistä katteisiin. Nyt tuulen suojaus on sillä tasolla kun oletan hyvässä matkaenskan olevankin, ilma liikkuu, muttei ärsyttäviä kovia puhureita tule suoraan mistään suunnalta. Avattavan kypärän naamaosa auki ajelee huomaamatta 70-100kmh. 5 itikkaa tuli kypärän visiiriin 1000km aikana. (Kypärä shoei neotec). Suojaus on nyt aivan kessu tasoa, paitsi aivan jalkaterät.
Epäilen ettei lipalliselle kypärälle tämä(kään) ratkaisu toimisi, vaan aiheuttaa ärsyttäviä värinöitä tulisi kypärään. Tuulisuojan pitäisi olla paljon korkeampi ja tulla lähemmäksi kuljettajaa ollakseen suojaava ja toimiva. Lipalliselle kypärälle taitaa paras ratkaisu olla ihan alkuperäinen vstrommin pieni levyke.
Laukuiksi laitoin alumiiniset Givin outback evot. Laukut ovat hyvää tekoa, mutta laukkuraudat ei niinkään. Vasemmanpuolen rauta meni ”heittämällä” paikalleen, mutta oikea rauta ei alkuperäisessä muodossaan mitenkään sovi paikalleen vaan ottaa äänenvaimentajaan. Raudan takakiinnitykseen sai laittaa jopa 40mm lisää, ylä kiinnikkeisiin 22mm, ja etummaiseenkin n.5mm.
Tukeva, huippu mukavat käyttää, ja varsinkin painava tuo kuljetussysteemi on, mutta yllättävä kyllä en huomannut mitään erityisen negatiivistä strommin käytöksessä niin piellä, kuin sorasyheröilläkään.
Nöyrästi strommi kääntyilee mutkiin aivan vartalon painoa muuttamalla, ei tarvitse vastaohjaus ym. spesiaali tekniikkaa. Soralla ajolinjojen valinta onnistuu hienosti. Suuntavakaus on myös erinomainen, matka ei väsytytä.
Kulutus mulla ajotietokoneen mukaan n. 4l sadalle, siis pikkuteiden matka-ajosssa.
Tärinää huomaa n.50001/min ja 110kmh nurkilla sarvissa, ja peilit ovat sumeat, mutta jos ajaa rennolla otteella savista puristamatta, minka strommi hienosti mahdollistaa, niin ei puutumisongelmaa sormissa, mitä viimekesänä huomion, ollut juuri lainkaan.
Ainut mikä strommissa vähän kiinnittää aavistuksen negatiivisesti huomiota on että jousitus ei ole erityisen laadukkaan oloinen, vaan enempi vähän pintakova, ”könkötin”. Mutta ei kuitenkaan siinä määrin, että vaatisi erityisiä korjaustoimenpiteitä tulevaisuudessakaan.
Nyt tämä on matkaenskojen aatelia.
- jlohikoski
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Suzuki V-Strom 800
Määrätystä kulmasta ei lisähärpäkemuovia plexin alapuolella ei juuri huomaa.
- mek
- Viestit: 2723
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Suzuki V-Strom 800
Olisiko selkeämpiä kuvia noista Gessun lisähärpäkkeistä.
- jlohikoski
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Suzuki V-Strom 800
Bensamittarin pessimisestä toiminasta toiminnasta myös huomio. Mittari näytti bensan vähyyttä, vilkutti punaista, ja näytti jäljellä olevan bensamäärän 2Lja ajo km määrän jäljellä olevalla bensalla n. 60km. No tankkiin meni 14,62l, eli tankissa oli yli 5l bensaa jäljellä. Tuolla määrällä pitäisi 120km mennä helposti.
Niinkuin on tullut todettua, ei tuohon strommiin saa oikein silmään sopivaa, ja toimivaa plexiä, mutta mulle tämä yhdistelmä tuntuu olevan "lopullinen" tarpeeksi hyvin toimiva
Niinkuin on tullut todettua, ei tuohon strommiin saa oikein silmään sopivaa, ja toimivaa plexiä, mutta mulle tämä yhdistelmä tuntuu olevan "lopullinen" tarpeeksi hyvin toimiva
Re: Suzuki V-Strom 800
Edellisen sukupolven stromin jousitus muuttui pintakovasta mukavaksi ja todella hyvin toimivaksi YSS:n takaiskarilla ja etupään modulaattori/jousisetillä.jlohikoski kirjoitti: ↑To Kesä 05, 2025 9:38 am
Ainut mikä strommissa vähän kiinnittää aavistuksen negatiivisesti huomiota on että jousitus ei ole erityisen laadukkaan oloinen, vaan enempi vähän pintakova, ”könkötin”. Mutta ei kuitenkaan siinä määrin, että vaatisi erityisiä korjaustoimenpiteitä tulevaisuudessakaan.
Vuosia sitten yhteishinta noilla roippeilla oli n 600€.
Re: Suzuki V-Strom 800
noita gessun deflektoreita on ebayssa paljon tarjolla kiinalaisilta. Yhdet tilasin gessuun mutta ei niitä tarvitse kuin kylmällä , kesällä vähän liian kuumat ainakin gs ssä.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
- mek
- Viestit: 2723
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Suzuki V-Strom 800
Riemannilta yllättävän positiivisia kommentteja Suzukista.
https://youtu.be/aIRB6paGZ3I?feature=shared
https://youtu.be/aIRB6paGZ3I?feature=shared
- jlohikoski
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Suzuki V-Strom 800
Huomioita 8vstrommista 11 000km:lta.
Takajousi täydellä reissuvarustukselta, alulaukut+teltta, riittää juuri ja juuri, mutta jousen esijännitys saa olla aivan täysillä. Jousitus on vähän pintakovan tai ikäänkuin liikakitkainen pienissä epätakaisuuksissa, mutta ei niin paljon että vaattisi meikäläisen käytössä muutoksia.
Jos pitäisi ajaa pitempiä siivuja lujempaa motaria, niin parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
Moottorissa tuntuu olevan jo liikaa kierroksia rentoon menoon, ja oudot resonanssit tärisyttää pyörää.
Bensankulutus riippuu tietysti kaasukahvan asennosta, mutta lähelle 4l/100km ja jopa allekin on aika helppo päästä. Suurin tankkauksen välinen harvinaisen suuri lukema on tainnut olla 4,6.
Tuulilasi (mra touring+wings) ja väitys(harvennus)muutokseen (47 taka) olen ollut tyytyväinen, ei tulossa muutoksia näihin.
Ergonomiasta; lesta, ajoasento ym. olen ollut tyytyväinen. Sarvien taivutus, kahvojen asento ei kyllä ole aivan niin luonnollinen kuin kessussa, mutta kelpaa.
Ensimmäinen pieni vikakin ilmaantui. Trippimittarien takana oleva bensankulutuslukema on pariin kertaa jostain syystä on jämähtänyt näyttämään 2l/100km. Bensamittari , hetkellinen kulutus näyttämä ja tripit ovat toimineet koko ajan.
Trippiokohtainen kulutuslukema on alannut pelaamaan tankkauksesta.
Mittarissa on n. 20 000km. Ketjut ja rattaat (eturatas kerran vaihdettu) näyttäisi olla hyvässä kunnossa. Ketjun voiteluun olen käyttänyt banana slippiä spraynä ja vaihteistoöljyä manuaali voitelupumpulla (pyörään rakennetulla primeripumpulla) eturattaalle.
Kaikenkaikkiaan olen ollut strommiin varsin tyytyväinen. Erityisesti ole tykännyt pyörän luonteen rennon mukavuuden, joka sallii kruisailutyyppisen ajon, ilman että tuntuu että nyt ei ole pyörä oikeassa elementissään. Mutta silti haluttaessa voi myös tykittää rajustikin sorateitä ja ominaisuudet piisaa.
Takajousi täydellä reissuvarustukselta, alulaukut+teltta, riittää juuri ja juuri, mutta jousen esijännitys saa olla aivan täysillä. Jousitus on vähän pintakovan tai ikäänkuin liikakitkainen pienissä epätakaisuuksissa, mutta ei niin paljon että vaattisi meikäläisen käytössä muutoksia.
Jos pitäisi ajaa pitempiä siivuja lujempaa motaria, niin parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
Moottorissa tuntuu olevan jo liikaa kierroksia rentoon menoon, ja oudot resonanssit tärisyttää pyörää.
Bensankulutus riippuu tietysti kaasukahvan asennosta, mutta lähelle 4l/100km ja jopa allekin on aika helppo päästä. Suurin tankkauksen välinen harvinaisen suuri lukema on tainnut olla 4,6.
Tuulilasi (mra touring+wings) ja väitys(harvennus)muutokseen (47 taka) olen ollut tyytyväinen, ei tulossa muutoksia näihin.
Ergonomiasta; lesta, ajoasento ym. olen ollut tyytyväinen. Sarvien taivutus, kahvojen asento ei kyllä ole aivan niin luonnollinen kuin kessussa, mutta kelpaa.
Ensimmäinen pieni vikakin ilmaantui. Trippimittarien takana oleva bensankulutuslukema on pariin kertaa jostain syystä on jämähtänyt näyttämään 2l/100km. Bensamittari , hetkellinen kulutus näyttämä ja tripit ovat toimineet koko ajan.
Trippiokohtainen kulutuslukema on alannut pelaamaan tankkauksesta.
Mittarissa on n. 20 000km. Ketjut ja rattaat (eturatas kerran vaihdettu) näyttäisi olla hyvässä kunnossa. Ketjun voiteluun olen käyttänyt banana slippiä spraynä ja vaihteistoöljyä manuaali voitelupumpulla (pyörään rakennetulla primeripumpulla) eturattaalle.
Kaikenkaikkiaan olen ollut strommiin varsin tyytyväinen. Erityisesti ole tykännyt pyörän luonteen rennon mukavuuden, joka sallii kruisailutyyppisen ajon, ilman että tuntuu että nyt ei ole pyörä oikeassa elementissään. Mutta silti haluttaessa voi myös tykittää rajustikin sorateitä ja ominaisuudet piisaa.