BMW R1300GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Jani M
- Viestit: 2278
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: BMW R1300GS
En ole ollut aikaisempienkaan isogessujen muotoilun fani, mutta tuo on kyllä todella ruma. Perusmallin GS meni parempaan suuntaan, joten ihmetyttää oikein, miten tuo adve voikin olla noin epäonnistuneen näköinen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
- vtwin
- Viestit: 509
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: BMW R1300GS
Ihmettelen samaa.
Ja varsinkin kun tänä päivänä varmaan tehdään kaiken maailman markkinatutkimuksia ja kyselyitä sun muuta, että kukahan tuollaista on 'halunnut' ?
Ainakin Amerikan foorumilla sai aikamoisen tyrmäyksen.
Vanhojen adventureiden markkinahinta pomppasi varmaan 15%.
Ja varsinkin kun tänä päivänä varmaan tehdään kaiken maailman markkinatutkimuksia ja kyselyitä sun muuta, että kukahan tuollaista on 'halunnut' ?
Ainakin Amerikan foorumilla sai aikamoisen tyrmäyksen.
Vanhojen adventureiden markkinahinta pomppasi varmaan 15%.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: BMW R1300GS
Hei!
Luulin ettei omaa F 800 gs,ää rumempaa pysty tekemään, mutta luulin väärin.
Luulin ettei omaa F 800 gs,ää rumempaa pysty tekemään, mutta luulin väärin.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: BMW R1300GS
Älkääs nyt, pikku ensishokin jälkeen silmä tottuu aika hyvin. Monesti myös laitteet ovat livenä nähtynä parempia kuin kuvissa.
Jonnekin taisin kirjoittaa jotain humoristista tavan GS:n ristikkomaisesta etulampusta. Mutta messuilla kun pääsi näkemän ja pari kertaa kadulla niin eipä se nyt niin huono olekkaan.
Mutta jostain jos kaivaa kuvan suoraan takaapäin, niin onhan se erittäin leveä laitos.
Jonnekin taisin kirjoittaa jotain humoristista tavan GS:n ristikkomaisesta etulampusta. Mutta messuilla kun pääsi näkemän ja pari kertaa kadulla niin eipä se nyt niin huono olekkaan.
Mutta jostain jos kaivaa kuvan suoraan takaapäin, niin onhan se erittäin leveä laitos.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon." 
Re: BMW R1300GS
Kun näin kuvan niin katsoin että onko tuo joku prototyyppi tai kokeilumalli ?? Sitten hokasin että uusi adve... mutta näyttyhän 800 stormkin ensi kuvissa rumilta mutta kun näin livenä niin olipa hienon näköinen laite
- mek
- Viestit: 2723
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: BMW R1300GS
Vario-laukkujen lisäksi toinen takaisinkutsu starttireleestä.
https://youtu.be/v3G7twCp9AE?feature=shared
https://youtu.be/v3G7twCp9AE?feature=shared
Re: BMW R1300GS
Mitä halvattua...tarviiko laukut varmistaa irtoremmillä?mek kirjoitti: ↑Pe Elo 02, 2024 8:44 pm Vario-laukkujen lisäksi toinen takaisinkutsu starttireleestä.
https://youtu.be/v3G7twCp9AE?feature=shared
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
- mico
- Viestit: 1352
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW R1300GS
Ei sitten mennyt varoitukset perille, kun romut oli levinnyt pitkin teitä.mek kirjoitti:Tarvii,
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... d10bf8fd03
Re: BMW R1300GS
Adventurea äimistelen täällä minäkin. Perusmallin ulkonäkö ei satuta, mutta tuossa on sulateltavaa. Voi olla että närästäisi liikaa.
Perusmallin painolukemakin näyttäisi olevan hieman kaunisteltu. Mukana ei kuulemma ole esim. keskiseisontatukea eikä ESAa. Mut kilo sinne tai tänne ei merkkaa, painopiste siinä kuitenkin on aika alhaalla, siitä plussaa.
Aika paljon näyttää uusissakin laitteissa olevan sanomista. Gessun laukut, rele ja Kotarin juustonokka-akselit jne. Vaan ehkä ensi vuonna on noiden mallien osalta tilanne paremmin. Mitenkähän CF-moto? Susnan 800DE on ilmeisesti aika hyvä (tosin melko painava).
Nykyisessä laitteessa on nyt noin 63000km. Saattais olla että vielä yhden mopon vois laittaa...samaa tuumailin 2021, mutta jos se on viimeinen niin sen pitäis olla sitten hyvä.
Perusmallin painolukemakin näyttäisi olevan hieman kaunisteltu. Mukana ei kuulemma ole esim. keskiseisontatukea eikä ESAa. Mut kilo sinne tai tänne ei merkkaa, painopiste siinä kuitenkin on aika alhaalla, siitä plussaa.
Aika paljon näyttää uusissakin laitteissa olevan sanomista. Gessun laukut, rele ja Kotarin juustonokka-akselit jne. Vaan ehkä ensi vuonna on noiden mallien osalta tilanne paremmin. Mitenkähän CF-moto? Susnan 800DE on ilmeisesti aika hyvä (tosin melko painava).
Nykyisessä laitteessa on nyt noin 63000km. Saattais olla että vielä yhden mopon vois laittaa...samaa tuumailin 2021, mutta jos se on viimeinen niin sen pitäis olla sitten hyvä.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: BMW R1300GS
Iltalehden juttu on tehty toimittajan näkökulmasta, eikä ihan vastaa todellisia tapahtumia, mutta se siitä. Mutta totta, luulin itseäni fiksummaksi kuin olen ja kuvittelin osaavani välttää kerrotut laukkuongelmat. Jälleen kerran erehdyin, laukku oli ovelampi kuin minä.mico kirjoitti: ↑Ti Elo 27, 2024 8:13 pmEi sitten mennyt varoitukset perille, kun romut oli levinnyt pitkin teitä.mek kirjoitti:Tarvii,
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... d10bf8fd03
Tämä kesä on ollut iso pettymys. Pyörä on hieno, mutta laukkuongelmien mukanaan tuomat kuviot ovat olleet kovin ikäviä. Ajoin edellisellä Gessulla 17 vuotta tyytyväisenä. Monta takaisinkutsua siihenkin ehti tulla, mutta kertaakaan myyjän kanssa ei tarvinut minkään ongelman hoitamisesta edes keskustella.
Nyt on kaikki toisin. Kun ensimmäisen kerran valitin myyjälle laukuista, sain vastaukseksi, että vika on minussa, en ymmärrä miten niitä käytetään, kaikki muut ymmärtävät. Äskettäin kysyin, miten aikovat hyvittää sen, ettei pyörä ollut varusteiden osalta kauppasopimuksen mukainen ensimmäisenä kesänä ja tein ehdotuksen hyvityksestä. Ehdotukseni torjuttiin, se oli kuulemma tehty "hyötymistarkoituksessa".
BMW:n myynti on Suomesssa keskittynyt liikaa yhdelle yritykselle ja siellä koetaan heidän asemansa olevan niin vahva, että toimintatavat voidaan sanella itse. Kun kohdataan ongelmia, eivät edes kuluttajansuojalait auta mitään. Asiakkaita riittää nähtävästi tälläkin toimintamallilla.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- mek
- Viestit: 2723
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: BMW R1300GS
Adam Rieman testaa ja kehuu Gessun aika perusteellisesti. Pitäisiköhän tuo rumilus edes koeajaa.
https://youtu.be/Xvlx_tp8DFk?feature=shared
https://youtu.be/Xvlx_tp8DFk?feature=shared
Re: BMW R1300GS
Rumilus? Mikä siitä tekee rumiluksen? Sehän on sirompi ja kevyempi kuin edeltäjänsä.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- kimbyyri
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: BMW R1300GS
No ei se kyllä tuo tankin seutu kovin sirolta näytä.
Mutta tämä se suuntaus taitaa olla. Kulmikkaita ja teräviä muotoja.
Mutta tämä se suuntaus taitaa olla. Kulmikkaita ja teräviä muotoja.
ktv org
-
skuikka
- Viestit: 2237
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Stark
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: BMW R1300GS
Adve on aika omalaatuisen näköinen mutta perusversio helkkarin siro verrattuna 1250:iin.
Ärsyttävän hauska pyörä se on, etenkin kun suhteuttaa matkustusmukavuuteen. Vanhemmat versiot on varsin kykeneviä nekin mutta ne ei innosta pelleilemään
1300:n on varmaan koneensa takia jopa riehakkaan oloinen kun naputtelee estot pois. Ehkä ainoa miinus on se että edelliset vesikonemallit puri paremmin pitoa takaselle jos irtopinnalla piti keulaa nyppiä ilmaan. Tuo vaatii tarkempaa työtä että ei mene suditteluksi.
Ärsyttävän hauska pyörä se on, etenkin kun suhteuttaa matkustusmukavuuteen. Vanhemmat versiot on varsin kykeneviä nekin mutta ne ei innosta pelleilemään
1300:n on varmaan koneensa takia jopa riehakkaan oloinen kun naputtelee estot pois. Ehkä ainoa miinus on se että edelliset vesikonemallit puri paremmin pitoa takaselle jos irtopinnalla piti keulaa nyppiä ilmaan. Tuo vaatii tarkempaa työtä että ei mene suditteluksi.