BMW R1300GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2278
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Jani M »

En ole ollut aikaisempienkaan isogessujen muotoilun fani, mutta tuo on kyllä todella ruma. Perusmallin GS meni parempaan suuntaan, joten ihmetyttää oikein, miten tuo adve voikin olla noin epäonnistuneen näköinen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Avatar
vtwin
Viestit: 509
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Ihmettelen samaa.
Ja varsinkin kun tänä päivänä varmaan tehdään kaiken maailman markkinatutkimuksia ja kyselyitä sun muuta, että kukahan tuollaista on 'halunnut' ?
Ainakin Amerikan foorumilla sai aikamoisen tyrmäyksen.

Vanhojen adventureiden markkinahinta pomppasi varmaan 15%.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Kode
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Luulin ettei omaa F 800 gs,ää rumempaa pysty tekemään, mutta luulin väärin. :mrgreen:
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Eläin
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Älkääs nyt, pikku ensishokin jälkeen silmä tottuu aika hyvin. Monesti myös laitteet ovat livenä nähtynä parempia kuin kuvissa.
Jonnekin taisin kirjoittaa jotain humoristista tavan GS:n ristikkomaisesta etulampusta. Mutta messuilla kun pääsi näkemän ja pari kertaa kadulla niin eipä se nyt niin huono olekkaan.

Mutta jostain jos kaivaa kuvan suoraan takaapäin, niin onhan se erittäin leveä laitos.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon." :lol:
Mhuttu
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Pyörä: Tenere 700 2021
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Kun näin kuvan niin katsoin että onko tuo joku prototyyppi tai kokeilumalli ?? Sitten hokasin että uusi adve... mutta näyttyhän 800 stormkin ensi kuvissa rumilta mutta kun näin livenä niin olipa hienon näköinen laite
Avatar
mek
Viestit: 2723
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Vario-laukkujen lisäksi toinen takaisinkutsu starttireleestä.
https://youtu.be/v3G7twCp9AE?feature=shared
Avatar
Hanski T
Viestit: 620
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

mek kirjoitti: Pe Elo 02, 2024 8:44 pm Vario-laukkujen lisäksi toinen takaisinkutsu starttireleestä.
https://youtu.be/v3G7twCp9AE?feature=shared
Mitä halvattua...tarviiko laukut varmistaa irtoremmillä?
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
mek
Viestit: 2723
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Avatar
mico
Viestit: 1352
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja mico »

Ei sitten mennyt varoitukset perille, kun romut oli levinnyt pitkin teitä.
Avatar
Hanski T
Viestit: 620
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Adventurea äimistelen täällä minäkin. Perusmallin ulkonäkö ei satuta, mutta tuossa on sulateltavaa. Voi olla että närästäisi liikaa.
Perusmallin painolukemakin näyttäisi olevan hieman kaunisteltu. Mukana ei kuulemma ole esim. keskiseisontatukea eikä ESAa. Mut kilo sinne tai tänne ei merkkaa, painopiste siinä kuitenkin on aika alhaalla, siitä plussaa.

Aika paljon näyttää uusissakin laitteissa olevan sanomista. Gessun laukut, rele ja Kotarin juustonokka-akselit jne. Vaan ehkä ensi vuonna on noiden mallien osalta tilanne paremmin. Mitenkähän CF-moto? Susnan 800DE on ilmeisesti aika hyvä (tosin melko painava).

Nykyisessä laitteessa on nyt noin 63000km. Saattais olla että vielä yhden mopon vois laittaa...samaa tuumailin 2021, mutta jos se on viimeinen niin sen pitäis olla sitten hyvä.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Kunkku
Viestit: 1940
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

mico kirjoitti: Ti Elo 27, 2024 8:13 pm
Ei sitten mennyt varoitukset perille, kun romut oli levinnyt pitkin teitä.
Iltalehden juttu on tehty toimittajan näkökulmasta, eikä ihan vastaa todellisia tapahtumia, mutta se siitä. Mutta totta, luulin itseäni fiksummaksi kuin olen ja kuvittelin osaavani välttää kerrotut laukkuongelmat. Jälleen kerran erehdyin, laukku oli ovelampi kuin minä.

Tämä kesä on ollut iso pettymys. Pyörä on hieno, mutta laukkuongelmien mukanaan tuomat kuviot ovat olleet kovin ikäviä. Ajoin edellisellä Gessulla 17 vuotta tyytyväisenä. Monta takaisinkutsua siihenkin ehti tulla, mutta kertaakaan myyjän kanssa ei tarvinut minkään ongelman hoitamisesta edes keskustella.
Nyt on kaikki toisin. Kun ensimmäisen kerran valitin myyjälle laukuista, sain vastaukseksi, että vika on minussa, en ymmärrä miten niitä käytetään, kaikki muut ymmärtävät. Äskettäin kysyin, miten aikovat hyvittää sen, ettei pyörä ollut varusteiden osalta kauppasopimuksen mukainen ensimmäisenä kesänä ja tein ehdotuksen hyvityksestä. Ehdotukseni torjuttiin, se oli kuulemma tehty "hyötymistarkoituksessa".
BMW:n myynti on Suomesssa keskittynyt liikaa yhdelle yritykselle ja siellä koetaan heidän asemansa olevan niin vahva, että toimintatavat voidaan sanella itse. Kun kohdataan ongelmia, eivät edes kuluttajansuojalait auta mitään. Asiakkaita riittää nähtävästi tälläkin toimintamallilla.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
mek
Viestit: 2723
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Adam Rieman testaa ja kehuu Gessun aika perusteellisesti. Pitäisiköhän tuo rumilus edes koeajaa.
https://youtu.be/Xvlx_tp8DFk?feature=shared
Avatar
Kunkku
Viestit: 1940
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Rumilus? Mikä siitä tekee rumiluksen? Sehän on sirompi ja kevyempi kuin edeltäjänsä.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
kimbyyri
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

No ei se kyllä tuo tankin seutu kovin sirolta näytä.
Mutta tämä se suuntaus taitaa olla. Kulmikkaita ja teräviä muotoja.
ktv org
skuikka
Viestit: 2237
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Stark
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Adve on aika omalaatuisen näköinen mutta perusversio helkkarin siro verrattuna 1250:iin.
Ärsyttävän hauska pyörä se on, etenkin kun suhteuttaa matkustusmukavuuteen. Vanhemmat versiot on varsin kykeneviä nekin mutta ne ei innosta pelleilemään
1300:n on varmaan koneensa takia jopa riehakkaan oloinen kun naputtelee estot pois. Ehkä ainoa miinus on se että edelliset vesikonemallit puri paremmin pitoa takaselle jos irtopinnalla piti keulaa nyppiä ilmaan. Tuo vaatii tarkempaa työtä että ei mene suditteluksi.
Vastaa Viestiin