CFMoto 800MT

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
jlohikoski
Viestit: 207
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Paikkakunta: Kauhajoki

CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

Tälläinenkin on tulossa markkinoille: CFMoto 800MT.

Kiinalainen KTM kopio ainakin moottorin osalta.

https://www.motorcyclenews.com/news/new ... oto-800mt/


Aivan äriän näköinen peli 800cc luokkaan.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

jlohikoski kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 7:50 pmKiinalainen KTM kopio ainakin moottorin osalta.
Onko varmasti kopio?
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja Jani M »

CFMoto on KTM:n sopimusvalmistaja, joten ei varsinaisesti ole kopio.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Jännä nähdä, jos ja kun tulee Eurooppaan, miten hintalappu asettuu. Tuossahan on painopistettä ja painoa siirretty reilustu ylöspäin ja heikommat jarrut sekä jousitus verrattuna pyörään josta moottoritekniikka on kotoisin. Voisi kuvitella että jää edullisemmaksi kun euroopassa valmistetut pyörät. 19"/17" näyttäis rengastus. Matkakäyttöön suunnattu. Moottori on kyllä hyväkäytöksinen että sikäli tuossa on potentiaalia.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Muuta en osaa sanoa, kun että on mielestäni varsin hyvän näköinen kapistus.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Pääsittekö lukemaan tuota juttua?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei
Kumma kyllä alunperin pääsin vaan enää ei onnistu. Tekstit palkitettu yli.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Täällä näkyy edelleenkin moitteetta.

Kopipeisti jutusta:
CFMoto 800MT unveiled: Partnership with KTM results in Chinese brand’s first large capacity machine
Published: 26 April 2021
Updated: 26 April 2021


CFMoto have revealed their biggest bike yet, the first fruit of a deal with KTM which sees the Chinese brand use a variety of the Austrian firm’s motors.

Called the 800MT, the new bike uses the 799cc parallel twin from KTM’s outgoing 790 Adventure and looks set to offer a modestly priced, road-focused alternative to KTM’s ‘ready to race’ machines.

Power and torque are the same as the KTM, at 92bhp and 65ftlbs and it also hasn’t lost any of its sister bike’s tech, including slipper clutch, cornering ABS, ride-by-wire throttle, quickshifter and multiple riding modes.

There’s a high level of ‘comfort tech’ too, some of which wasn’t on the 790, including cruise control, TFT dash with navigation, keyless ignition, automatic LED lights, fog lights, heated grips and seat plus alarm.

The chassis is impressive too, if not quite meeting KTM standard, with KYB suspension and J.Juan brakes replacing WP and Brembo kit. While another welcome addition for some will be its 825mm seat height – 25mm lower than the Adventure and 55mm lower than the Adventure R.

There are also all the usual adventure accessories including three-piece hard luggage, engine bars, centre stand and handguards.

The fuel tank is a tradtional shape, without the large twin saddle ones of the 790 with tank capacity only shrinking by 1litre to 19litres.

So far the bike has only been officially released at a domestic bike show in China, however the UK operation thinks riders over here should be just as excited.

"It was great to see the CFMoto 800MT presented to the Chinese domestic market, the bike looks fantastic and the specification is very exciting too," said Freddie Hinkley, Managing Director of CFMoto UK.

"We believe this model would be very popular with UK customers and hope to see the Euro 5 version here in the near future. The unveiling of the 800MT in China is just the beginning of a very exciting time for the CFMoto brand.

"It shows the huge amount of development and investment that CFMoto are putting into the motorcycle market with more exciting models due in the future."
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: CFMoto 800MT

Viesti Kirjoittaja ttv »

Näitä on alkanut hissukseen saapua länsimarkkinoille. Hinnat alkaen -malli on hinnoiteltu Saksassa 9899 € ja Touring-versio täydellä postilaatikkosarjalla yms. 12499 €.
Vastaa Viestiin