Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
nupanderi
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 2:49 pm
Pyörä: Yamaha

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja nupanderi »

http://skog-racing.com/ huoltaa ja säätää munkin iskarit. Kaverilla pitkä kokemus crossi ja enska puolelta.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

LateK kirjoitti: La Heinä 09, 2022 10:05 am Kaikki mopot on kompromisseja !
Tää mun kompromissi on ny astetta lähempänä :D
Öhlins takana ja ”edessä” Ö:n etujousi oli noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, Ari Skog vaihtoi jousen ja huolsi keulan. Ekalla lenkillä luulin että etukumi on löysä kun keula toimi niin mukavasti.
Vielä on Yoshimura itse tehdyllä db-killerillä, ilman saantia avattu ja EJK antaa lisää menovettä -> nyt tää alkaa olla sellainen kun sen olisi heti pitäny olla.
Tolla setupilla on varmasti hauska pyörä sekalaiseen seikkailuun.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Paljonko teillä on ketjun kireys? En ole kirinyt vielä kertaakaan, näyttää silminnähden löysältä, mutta on kuitenkin ohjearvoissaan, olikohan sen 40-50mm välillä. Ajettu n.1300km. Swingin yläpuolen muovilaahain jo aikakuluneen näköinen, varmaan kuluminen rauhoittuu kun alkaa ketjun rullat vastaamaan. Ketjua on puhdistettu ja rasvattu parin tankin välein.
PS. Hauskaa on ollut. Eräs kaverini näytti miten keski-ikäisen enduro keulii. Ihan kevyen näköisesti meni riuhtomatta, etupyörä ylös nostettuna vajaa sata metriä. Se on helpon näköistä kun sen osaa. Itse en aijo kokeillakkaan.
jagged
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2009 9:01 pm
Pyörä: Ktm950 A s
Paikkakunta: Köngäs

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja jagged »

Kairaaja kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 4:15 pm Paljonko teillä on ketjun kireys?
Pyörivän putken äärestä..

Hyvä ohje on että pyytää pari kaveria istumaan päälle niin löytyy kirein kohta eli kun eturattaan akseli, swingin pultti ja takapyörän pultti on linjassa. Sen mukhan ko säätelee niin hyvä on
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

jagged kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 7:31 pm
Kairaaja kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 4:15 pm Paljonko teillä on ketjun kireys?
Pyörivän putken äärestä..

Hyvä ohje on että pyytää pari kaveria istumaan päälle niin löytyy kirein kohta eli kun eturattaan akseli, swingin pultti ja takapyörän pultti on linjassa. Sen mukhan ko säätelee niin hyvä on
Juu, ole tarvinnut pyörivää putkea kahtoa viikkoihin, kesäloma. Ens kuussa taas. :D
chilimakkara
Viestit: 15
Liittynyt: Su Kesä 26, 2022 7:34 pm
Pyörä: KTM 690

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja chilimakkara »

LateK kirjoitti: La Heinä 09, 2022 10:05 am Kaikki mopot on kompromisseja !
Tää mun kompromissi on ny astetta lähempänä :D
Öhlins takana ja ”edessä” Ö:n etujousi oli noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, Ari Skog vaihtoi jousen ja huolsi keulan. Ekalla lenkillä luulin että etukumi on löysä kun keula toimi niin mukavasti.
Vielä on Yoshimura itse tehdyllä db-killerillä, ilman saantia avattu ja EJK antaa lisää menovettä -> nyt tää alkaa olla sellainen kun sen olisi heti pitäny olla.
Tuoko Yoshi+avattu ilmanotto+EJK kombo huomattavaa eroa vakioon nähden? Onko ns. worth it?

Itse tässä pähkäilen siirtymistä 690 katukottaraisesta joko monttumallin 690:iin tai sitten tähän topikin pikkuseriffiin.
Kävin koeajamassa CRF300L:n ja loppujen lopuksi se yllätti positiivisesti. Kuitenkin jäi hampaankoloon tuo alhainen teho. Tiedostan oikein hyvin 300 ja 690 välisen tehoeron, enkä pikkuseriffistä rakettia toivokkaan. Koeajolla tuumin, että jos moottoria olisi mahdollista hieman piristää vakioon nähden, voisi siitä saada oikein sopivan jokapaikanhöylän.

Pähkäily 690 ja 300 välillä johtunee sekä koneiden hinnasta, mutta myös ajatuksesta "hauskempaa ajaa hitaalla pyörällä nopeasti, kuin nopealla pyörällä hitaasti".
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

chilimakkara kirjoitti: Ke Heinä 20, 2022 11:19 pm
LateK kirjoitti: La Heinä 09, 2022 10:05 am Kaikki mopot on kompromisseja !
Tää mun kompromissi on ny astetta lähempänä :D
Öhlins takana ja ”edessä” Ö:n etujousi oli noin sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, Ari Skog vaihtoi jousen ja huolsi keulan. Ekalla lenkillä luulin että etukumi on löysä kun keula toimi niin mukavasti.
Vielä on Yoshimura itse tehdyllä db-killerillä, ilman saantia avattu ja EJK antaa lisää menovettä -> nyt tää alkaa olla sellainen kun sen olisi heti pitäny olla.
Tuoko Yoshi+avattu ilmanotto+EJK kombo huomattavaa eroa vakioon nähden? Onko ns. worth it?

Itse tässä pähkäilen siirtymistä 690 katukottaraisesta joko monttumallin 690:iin tai sitten tähän topikin pikkuseriffiin.
Kävin koeajamassa CRF300L:n ja loppujen lopuksi se yllätti positiivisesti. Kuitenkin jäi hampaankoloon tuo alhainen teho. Tiedostan oikein hyvin 300 ja 690 välisen tehoeron, enkä pikkuseriffistä rakettia toivokkaan. Koeajolla tuumin, että jos moottoria olisi mahdollista hieman piristää vakioon nähden, voisi siitä saada oikein sopivan jokapaikanhöylän.

Pähkäily 690 ja 300 välillä johtunee sekä koneiden hinnasta, mutta myös ajatuksesta "hauskempaa ajaa hitaalla pyörällä nopeasti, kuin nopealla pyörällä hitaasti".
Tervetuloa foorumille. Ihan oikeaa asiaa mietit. juu, reilulla 7ke. saa tuollaisen laitteen ja sehän näkyy ominaisuuksissa. Kävin paripäivää sitten ajelemassa metsäautoteitä ja tuulivoimaloiden huoltoteitä. Välillä kävi mielessä, että olisihan se kivaa ehkä välillä vetää isoa loivaa sladia, tosiaan vain välillä. Puntarissani kuitenkin enemmän painaa koneen kestävyys huoltovälit ja turvallinen tehontuotto. Maantiesiirtymiset onnistuu oikein hyvin noillakin tehoilla. 6-vaihteen välitys on niin pitkä, että 90kmh. ajaminen ei ole tuskaa, 100kmh. menee ihan ok myös, sitä lujempaa ei enään viitsi ajaa kuin hetkittäin, pyörä kyllä kylkee, mutta ajoviima alkaa häiritsemään.
Millainen homma on tuo avattu ilmanotto ja EJK-kompo?
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Pieni välihuomautus. Peileissä on vasenkätinen kierre :D
JMN
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:48 pm
Pyörä: 250 Rally
Viesti:

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja JMN »

chilimakkara kirjoitti: Ke Heinä 20, 2022 11:19 pm
LateK kirjoitti: La Heinä 09, 2022 10:05 am Tuoko Yoshi+avattu ilmanotto+EJK kombo huomattavaa eroa vakioon nähden? Onko ns. worth it?
Ei jos tehoa haet. Olen ottanut snorkkelin veks ja EJK on paikoillaan. Ei juuri muutosta. MUTTA hitaassa ajossa ärsyttänyt nyppivä kaasuvaste parani, joka on isompi asia mulle.
purijakki
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2022 11:42 am
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja purijakki »

Kairaaja kirjoitti: Ke Kesä 01, 2022 7:01 am Huomenna eka huolto. 850km.ajettu. Paljonko maksaa ensimmäinen huolto. Meinaa pikkuisen harmittaa, että pakotetaan käyttään kalliissa huollossa, että takuu säilyy. Jos olisin täysin varma, että mopo on itselläni koko takuuajan, niin en huollattaisi liikkeessä.
Tottakai ymmärrän, ettei kaikki osaa huoltaa mopoansa. Näinhän sen on mentävä, että mopo huolletaan valtuutetulla liikkeellä, että takuu säilyy.
Oulun Tarvikekeskuksella 1000km huolto tehty tänään. Hinta oli 70€. Käytännössä öljynvaihto vain tehtiin.
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja LateK »

Muutoksista ei tule dramaattista tehon lisäystä, pientä terävyyttä ja soratieajoon helpompia sladeja. Tehon lisäys on niin maltillinen etten ole yhtään huolissani moottorin kestävyyden kannalta. Onko kannattavaa jokainen saa päättää itse, mä tykkään puuhastella joten ehkäpä siksi.

Kolme päivää oon ny ”suomi enskannu” Saariselällä MotoJyskyn safarilla. Eka päivä Rallyllä ja kaks seuraavaa Hussen 250 kisaenskalla, Husse pesee tehoissa mun Rallyn mennen tullen :D
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Tänään oli oikeata enduroa. Vanhan laskettelurinteen huiputus ja metsäautoteitä n.80km. Renkaat ei pidä juurikaan kun aletaan rymmeltään kunnolla. Takaiskari on oikeasti paska. Teho riittää mainiosti.
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Kairaaja kirjoitti: Ma Heinä 25, 2022 4:51 pm Tänään oli oikeata enduroa. Vanhan laskettelurinteen huiputus ja metsäautoteitä n.80km. Renkaat ei pidä juurikaan kun aletaan rymmeltään kunnolla. Takaiskari on oikeasti paska. Teho riittää mainiosti.
En ala renkaita, iskaria vaihtaan kuitenkaan. Ajan ne loppuun, sitten laitetaan vasta uutta osaa. Epäilen takaiskarin tulevan loppuun ehkä piankin, niin kovalle joutuu allani. No kestää minkä kestää, sitten laitan laadukasta tarvikeosaa.
Avatar
MiaC
Viestit: 20
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:16 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja MiaC »

On heittoa hinnoissa, Ranualla Tarvikekeskus otti 135€ ensihuollosta.




anttina
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Touko 11, 2016 3:09 pm
Pyörä: CRF300L
Paikkakunta: Kuopio

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja anttina »

Nyt ilmeni ensimmäinen vika Rallyssa. Lomamatka katkesi kun pyörä alkoi ensin kesken ajon nykiä ja sitten sammui kokonaan. Tien poskesta jatkettiin hinurilla Rovaniemen tarvikekeskukselle jossa asiaa tutkittiin varsin perinpohjin. Tietokone osasi kertoa viaksi sytytyskatkon sylinterissä. Selvisi, että ecuun on päässyt vettä tai ainakin liittimissä oli kuravettä. Uudella eculla vika parani vähäksi aikaa, myös osan luovuttanut pyörä toimi "märällä" eculla. Lopulta havaittiin, että tankkia nostamalla pyörä toimii normaalisti. Asentajan mukaan jokin polttoainepumpulta lähtevä letku oli puristuksissa. Letku uuteen asentoon, tankki paikalleen ja matka pääsi jatkumaan.

ISO kiitos pitää antaa Rovaniemen tarvikekeskukselle josta järjestyi huoltoaikaa varsin nopeasti ja ottivat vielä myymälän pyörän elintenluovuttajaksi.
Vastaa Viestiin