Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ainakin arvostelujen perusteella vaikuttaa varsin lupaavaalta ja jos tarkemmissa koeajoissa pitää lupauksensa, niin aika harvaan jää syyt kääntyä Yamahan suuntaan, paitsi jos hinnoittelevat tuon liian korkealle.
Koheltaja kirjoitti: ↑Su Marras 21, 2021 6:22 am
Nämä kaikki on arvailua ennen kun näkee kunnon kuvat ja speksit.
Pyörähän on julkaistu jo lehdistölle. Muutama koeajoarvostelu pyörästä kuvineen ja spekseineen:
Löytyhän se tieto mitä kaipasin ja oletin, muuten aika sama alusta kun Teneressä mutta lisänä etujousien preload sekä pidemmät joustomatkat. Noilla joustoilla jos on jouset ja vaimennukset osattu laittaa heti kohdalleen niin tuo tulee viemään pisteitä pois Tenereltä, samoin moottori jos on suuremman tehon lisäksi laajavääntöinen. Aprilian suunnittelijoilla on ollut enemmän mielikuvitusta mittariston kanssa, eikä suunnittelijana ole ollut tetriksen keksijä...
Voin jo kuvitella minkälainen kokonaisuus tuo on, jos hinta pysyy järkevänä niin tämä tulee viemään joutain asiakkaita pois muilta merkeiltä. Onko ne asiakkaat pois Yamahalta vai KTM:ltä, jää nähtäväksi.
No tuo on monta tonnia kalliimpi kuin Tenere, tonnin halvempi kuin 890 Adventure ja kolme tonnia halvempi kuin 890r. Ei oikein kilpaile kummankaan kanssa minun mielestäni. Toki vähän kuin high tech tenere. Kotari on järeämpi peli.
Itse laittaisin tonnin lisää ja ostaisin kotarin tai sitten säästäisin monta tonnia ja ottaisin yamahan. Elektroniikan määrä ei kiihota minua ainakaan maastovehkeessä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
B12 kirjoitti: ↑Su Marras 21, 2021 5:32 pm
No tuo on monta tonnia kalliimpi kuin Tenere, tonnin halvempi kuin 890 Adventure ja kolme tonnia halvempi kuin 890r. Ei oikein kilpaile kummankaan kanssa minun mielestäni. Toki vähän kuin high tech tenere. Kotari on järeämpi peli.
Itse laittaisin tonnin lisää ja ostaisin kotarin tai sitten säästäisin monta tonnia ja ottaisin yamahan. Elektroniikan määrä ei kiihota minua ainakaan maastovehkeessä.
Entisenä KTM 950 Adventuren ja KTM 950 SEn omistajana huomio kiinnittyy alapakoputkiin ja muovisen/peltisen näköiseen pohjapanssariin. En kyllä samoihin paikkoihin Uraalla veisi kuin mihin 950:set tuli vietyä. Tuomitsen wannabe enduroksi ja katupyörä kategoriaan.
Pakareiden kulkureittejä tuskin moni alkaa muuttaan, mutta mikä ongelma joku pohjapanssari on. Epäilen että joissaki muissaki genren mopoissa on ruuvailtu after market osaa mm. pohjapanssarin kohalle.
Eihän sillä sitte voi mennä jos vakiona on muovinen panssari. Tosiharrastaja ei vaihda mopoonsa yhtäkään osaa, vaan kaikki pitää olla vakiota.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Kun alaputki niin nyt kovasti puhututtaa, niin tuleeko jollekin mieleen KTM 950/990 Adventuren ja 950 SE:n lisäksi muita 2 sylinterisiä matkaenduroita, joissa ei ole alaputki?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Eipä niitä taida olla. Omaan Elefanttiin sellaisen tein kun en saanut pidettyä alaputkea millään pyöreänä. Eikä sellaisella oikeasti mitään aavikkohommissa eikä pääosassa matkaenduroharrastusta mitään tee mutta pakko sanoa että onhan se tympeä lisäriesa jos kivikoissa viihtyy. Muutenkin hankala suojata alakertaa.
Niimpä. Eli joskus aikanaan on ollut pari sellaista, eikä nykypäivänä yhtäkään, niin tuskimpa sellaisia ihan hetkeen tullaan uudestaan näkemäänkään tehdastekoisena. Ison enemmistön tarpeet ajaa edelle joidenkin harvojen tarpeista.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14