Maekine kirjoitti:Kyllä omasta mielestä lisäteho olis "välttämättömin" modaus. Tokihan tuokin piisaa perus kruisailuun, mutta varsinkin 70/80 nopeuden jälkeen kiihtyvyys on todella verkkaista ja nelosella se ei jaksa vetää tehoalueen alta kunnolla.
Onko kellään tarkan euron virityslistaa ? Mitään tonnin titaaniränniä tähän lienee turha hommata.
Tyttärelle tämmönen on harkinnassa ja kyllä tästä riita saadaan ajovuoroista, se on varma
Eli kukaan tehnyt:
-nokka vaihtoon
-katti pois
-ECUn flässäys
-jonkin sortin imupuolen helpotus
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Maekine kirjoitti:Kyllä omasta mielestä lisäteho olis "välttämättömin" modaus. Tokihan tuokin piisaa perus kruisailuun, mutta varsinkin 70/80 nopeuden jälkeen kiihtyvyys on todella verkkaista ja nelosella se ei jaksa vetää tehoalueen alta kunnolla.
Onko kellään tarkan euron virityslistaa ? Mitään tonnin titaaniränniä tähän lienee turha hommata.
Tyttärelle tämmönen on harkinnassa ja kyllä tästä riita saadaan ajovuoroista, se on varma
Eli kukaan tehnyt:
-nokka vaihtoon
-katti pois
-ECUn flässäys
-jonkin sortin imupuolen helpotus
Joku tylsämielinen minussa kysyy, että onko 125-kuutiosen koneen tuunaamisessa mitään järkeä. Tokihan nokkia vaihtamalla tuonne saa lisäsyöttöä, mutta se on todennäköisesti kaikki väännöstä pois, joka ei välttämättä ole millään muotoa hyvä tuohon tehottomuuden tuntuun. Perusvireillä tuskin tulee erinomaisellakaan tuurilla yli 20% tehonlisäystä, joka siis käytännössä tarkoittaa karvan vajaan pollen tehonlisäystä...
Tuunaamisen ilosta tuunaaminen on sitten tietysti asia erikseen
Ei varmaan järkeä ole laittaa tonnin Akran pönttöä kiinni, mutta pikku piristys olisi tarpeen, näin jotta satakiloa läskiä liikkuu muun liikenteen tahtiin satasen alueella.
Helpointa olisi jos löytyy tämmönen koeteltu bolt-on systeemi eli nokka+joku ram-air härpäke, ecu-flash, katin poisto. Siis ilman että tuohon tulee tuhrattua koko ajokausi ja pari tonnia rahaa.
Monkeyta vastaavia hupipelejä ei muita oikein löydy muita kuin Sachs:in MadAss mutta saatavuus olematon Suomessa 125cm3 koneella.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Hobes kirjoitti:Joku tylsämielinen minussa kysyy, että onko 125-kuutiosen koneen tuunaamisessa mitään järkeä. Tokihan nokkia vaihtamalla tuonne saa lisäsyöttöä, mutta se on todennäköisesti kaikki väännöstä pois, joka ei välttämättä ole millään muotoa hyvä tuohon tehottomuuden tuntuun. Perusvireillä tuskin tulee erinomaisellakaan tuurilla yli 20% tehonlisäystä, joka siis käytännössä tarkoittaa karvan vajaan pollen tehonlisäystä...
Mä olin samaa mieltä aikoinaan 125 4T Betan kanssa kun sellainen ostettiin. Kerran sitten jouduin ajamaan pyörän mökille, vastatuulta ja 110 tien pitkät mäet hyydytti vauhdin että joutui alkaa rekkoja väistelemään pientareen puolelle. Sen jälkeen perus säädöt ja tuunaukset-> huipputehoja tuskin tuli lisää mutta moottorin ajettavuus parani joka teki ajamisesta vähemmän vastenmielistä kun alavääntö parani eikä hyytynyt mäissä niin pahasti.
Tällä on nyt tullut tammikuusta lähtien huristeltua 600km.
Oli aika hauska laite talvikelissä.
Modauslista, osa pakollisia, osa oman maun mukaan:
-Takegawa Std putki (virtaa paremmin,poistaa kattikiekurat, original look säilyy, maltilliset, mutta paremmat äänet)
-Ketjut+rattaat, etunen -1 hammas. (alkuperäiset kuraa, vaikka d.i.d. ketju, niin 50km välein kiristys)
-Bmc vapaavirtaussuodatin, mallia paneeli. Alkuperäisen paikalle sopiva, ei muutoksia boksiin, eikä ulkonäköön.
-Peilin levittimet, mallia Motonet, näkee muutakin kuin omat kädet.
-Pienempi kilpiteline, Julian Best tekee Rolls Roycen lentomekaanikon tarkkuudella Englannissa.
-Ecu flash, seokset kohdalleen parantuneiden virtausten vuoksi.
-12 o'clock labsin speedohealeari, alunperin mittariheitto 10% luokkaa, pienemmällä eturattaalla 17%.
-Tarakka Ebaystä
-Nappularenkaat.
-Tankkiin kumiset polvipalat.
-Tarratuninkia.
Ja öljyspinnerin+sihdin puhdistuksen juuri tein. Tämä tulee huolto-ohjelman mukaan vasta 6000km kohdalla.
On todellakin syytä tehdä jo ennemmin, saa sisäänajo mujut pois. Jonkun verran oli mujua ja tikkua screenissä.
Nyt sitten 1000km kohdalla ensimmäinen huolto Dealerillä 4.vuoden takuun säilyttämiseksi. Käytännössä öljyn vaihto.
Öljyt aion vaihtaa 1000km välein, 9dl Honda gn4 10w30.
Kulkee nyt 100kg ukon alla mukavasti 80kmh todellista nopeutta ja muna-asennossa 88kmh.
Bensamittari ei pidä ollenkaan paikkaansa, reilu viiden litran tankki ja kulutus ollut nyt 1,4l/100km.
Setä hankki moisen vehkeen. Oli jo laittanut putkea, suodatinta ja joku modi etulokarille että on lähellä rengasta. Ihan hauska laite oli, pikku lenkin kävin soratiellä ajamassa. Ei ollut kuitenkaan minulle mieluinen.
Missä olette Ecujanne flässänneet/ hommanneet fläshättyjä Ecuja..? Jenkeissä näyttää noita mail-in -palveluja olevan ja uusia flashattuja ecujakin saavan, oletteko tyytyneet niihin?
MonkeyGP kirjoitti: ↑Ma Maalis 13, 2023 11:06 am
Missä olette Ecujanne flässänneet/ hommanneet fläshättyjä Ecuja..? Jenkeissä näyttää noita mail-in -palveluja olevan ja uusia flashattuja ecujakin saavan, oletteko tyytyneet niihin?
Mulle tuli kokonaan uusi flashattu ecu, jenkeistä varmaan.