Honda Monkey 125 2018->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Maekine kirjoitti:Kyllä omasta mielestä lisäteho olis "välttämättömin" modaus. Tokihan tuokin piisaa perus kruisailuun, mutta varsinkin 70/80 nopeuden jälkeen kiihtyvyys on todella verkkaista ja nelosella se ei jaksa vetää tehoalueen alta kunnolla.
Onko kellään tarkan euron virityslistaa ? Mitään tonnin titaaniränniä tähän lienee turha hommata.

Tyttärelle tämmönen on harkinnassa ja kyllä tästä riita saadaan ajovuoroista, se on varma :-)

Eli kukaan tehnyt:

-nokka vaihtoon
-katti pois
-ECUn flässäys
-jonkin sortin imupuolen helpotus
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja Hobes »

maja2 kirjoitti:
Maekine kirjoitti:Kyllä omasta mielestä lisäteho olis "välttämättömin" modaus. Tokihan tuokin piisaa perus kruisailuun, mutta varsinkin 70/80 nopeuden jälkeen kiihtyvyys on todella verkkaista ja nelosella se ei jaksa vetää tehoalueen alta kunnolla.
Onko kellään tarkan euron virityslistaa ? Mitään tonnin titaaniränniä tähän lienee turha hommata.

Tyttärelle tämmönen on harkinnassa ja kyllä tästä riita saadaan ajovuoroista, se on varma :-)

Eli kukaan tehnyt:

-nokka vaihtoon
-katti pois
-ECUn flässäys
-jonkin sortin imupuolen helpotus
Joku tylsämielinen minussa kysyy, että onko 125-kuutiosen koneen tuunaamisessa mitään järkeä. Tokihan nokkia vaihtamalla tuonne saa lisäsyöttöä, mutta se on todennäköisesti kaikki väännöstä pois, joka ei välttämättä ole millään muotoa hyvä tuohon tehottomuuden tuntuun. Perusvireillä tuskin tulee erinomaisellakaan tuurilla yli 20% tehonlisäystä, joka siis käytännössä tarkoittaa karvan vajaan pollen tehonlisäystä...

Tuunaamisen ilosta tuunaaminen on sitten tietysti asia erikseen :lol:
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja maja2 »

https://www.bike.fi/honda-monkey-125-vi ... ti-maksaa/

https://www.bike.fi/honda-monkeyn-virit ... i-tilattu/

Ei varmaan järkeä ole laittaa tonnin Akran pönttöä kiinni, mutta pikku piristys olisi tarpeen, näin jotta satakiloa läskiä liikkuu muun liikenteen tahtiin satasen alueella.

Helpointa olisi jos löytyy tämmönen koeteltu bolt-on systeemi eli nokka+joku ram-air härpäke, ecu-flash, katin poisto. Siis ilman että tuohon tulee tuhrattua koko ajokausi ja pari tonnia rahaa.

Monkeyta vastaavia hupipelejä ei muita oikein löydy muita kuin Sachs:in MadAss mutta saatavuus olematon Suomessa 125cm3 koneella.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hobes kirjoitti:Joku tylsämielinen minussa kysyy, että onko 125-kuutiosen koneen tuunaamisessa mitään järkeä. Tokihan nokkia vaihtamalla tuonne saa lisäsyöttöä, mutta se on todennäköisesti kaikki väännöstä pois, joka ei välttämättä ole millään muotoa hyvä tuohon tehottomuuden tuntuun. Perusvireillä tuskin tulee erinomaisellakaan tuurilla yli 20% tehonlisäystä, joka siis käytännössä tarkoittaa karvan vajaan pollen tehonlisäystä...
Mä olin samaa mieltä aikoinaan 125 4T Betan kanssa kun sellainen ostettiin. Kerran sitten jouduin ajamaan pyörän mökille, vastatuulta ja 110 tien pitkät mäet hyydytti vauhdin että joutui alkaa rekkoja väistelemään pientareen puolelle. Sen jälkeen perus säädöt ja tuunaukset-> huipputehoja tuskin tuli lisää mutta moottorin ajettavuus parani joka teki ajamisesta vähemmän vastenmielistä kun alavääntö parani eikä hyytynyt mäissä niin pahasti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja Syke »

Oliko näitä enää kenelläkään?

Kiinnostaisi kirjaan merkityt huoltovälit ja se onko ne pakko teettää liikkeessä takuun säilyttämiseksi?
Braa-aab!
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja Syke »

Tällä on nyt tullut tammikuusta lähtien huristeltua 600km.
Oli aika hauska laite talvikelissä.

Modauslista, osa pakollisia, osa oman maun mukaan:

-Takegawa Std putki (virtaa paremmin,poistaa kattikiekurat, original look säilyy, maltilliset, mutta paremmat äänet)
-Ketjut+rattaat, etunen -1 hammas. (alkuperäiset kuraa, vaikka d.i.d. ketju, niin 50km välein kiristys)
-Bmc vapaavirtaussuodatin, mallia paneeli. Alkuperäisen paikalle sopiva, ei muutoksia boksiin, eikä ulkonäköön.
-Peilin levittimet, mallia Motonet, näkee muutakin kuin omat kädet.
-Pienempi kilpiteline, Julian Best tekee Rolls Roycen lentomekaanikon tarkkuudella Englannissa.
-Ecu flash, seokset kohdalleen parantuneiden virtausten vuoksi.
-12 o'clock labsin speedohealeari, alunperin mittariheitto 10% luokkaa, pienemmällä eturattaalla 17%.
-Tarakka Ebaystä
-Nappularenkaat.
-Tankkiin kumiset polvipalat.
-Tarratuninkia.

Ja öljyspinnerin+sihdin puhdistuksen juuri tein. Tämä tulee huolto-ohjelman mukaan vasta 6000km kohdalla.
On todellakin syytä tehdä jo ennemmin, saa sisäänajo mujut pois. Jonkun verran oli mujua ja tikkua screenissä.
Nyt sitten 1000km kohdalla ensimmäinen huolto Dealerillä 4.vuoden takuun säilyttämiseksi. Käytännössä öljyn vaihto.
Öljyt aion vaihtaa 1000km välein, 9dl Honda gn4 10w30.

Kulkee nyt 100kg ukon alla mukavasti 80kmh todellista nopeutta ja muna-asennossa 88kmh.
Bensamittari ei pidä ollenkaan paikkaansa, reilu viiden litran tankki ja kulutus ollut nyt 1,4l/100km.
Braa-aab!
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Setä hankki moisen vehkeen. Oli jo laittanut putkea, suodatinta ja joku modi etulokarille että on lähellä rengasta. Ihan hauska laite oli, pikku lenkin kävin soratiellä ajamassa. Ei ollut kuitenkaan minulle mieluinen.
MonkeyGP
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2023 10:35 am
Pyörä: Honda Monkey 125

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja MonkeyGP »

Missä olette Ecujanne flässänneet/ hommanneet fläshättyjä Ecuja..? Jenkeissä näyttää noita mail-in -palveluja olevan ja uusia flashattuja ecujakin saavan, oletteko tyytyneet niihin?
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja Syke »

MonkeyGP kirjoitti: Ma Maalis 13, 2023 11:06 am Missä olette Ecujanne flässänneet/ hommanneet fläshättyjä Ecuja..? Jenkeissä näyttää noita mail-in -palveluja olevan ja uusia flashattuja ecujakin saavan, oletteko tyytyneet niihin?
Mulle tuli kokonaan uusi flashattu ecu, jenkeistä varmaan.
Braa-aab!
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja B12 »

Uusi Dax 125 olisi ehkä pykälän hienompi kuin Monkey?

https://www.hondabikes.fi/mallisto/125-cc/st125-dax
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Avatar
purgiaali
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 8:35 pm
Pyörä: F650GS
Paikkakunta: Hattula

Re: Honda Monkey 125 2018->

Viesti Kirjoittaja purgiaali »

Norjalaismies on tehnyt Monkeyllä TET reissun ja hienon videon.
https://youtu.be/0Xob6WPT0vk
Vastaa Viestiin