Ducatin uudet "kurapyörät"

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Tuossa kun on nokkahihnat koteloitu muovin sisään, mitenhän veden ylitys ja tai pöyiset olosuhteet pitkä päälle tohon rakenteeseen vaikuttaa. Hieno ja kiinnostava laite on kyllä.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minulla oli Ducatin 2V kone Cagiva Elefantissa. Vedessä ja mudassa möyrimisestä ei ollut suurempaa draamaa, huuhtaisin hihnakopat varoiksk railakkaampien reissujen jälkeen, oli ne likaiset mutta hyvin tilaa remmille.
Jossain kohti vaihdoin 900 Supersportin pannun jota oli vähän puukotettu ja tuplatulppamodin vuoksi remmikoteloon tehty reiät toisilme sytytystulpille. Niitä oli vähän hankala tiivistää kunnolla ja alkoi tulla remmeihin reikiä kun pikkukiviä pääsi sisään. Ei sekään onneksi tuhoa ehtinyt tehdä mutta hihnakustannukset nousi. En siis koteloidusta hihnasta jännäisi, toki vähän kurkkaisin välillä koppaan.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sauli kirjoitti: To Touko 05, 2022 6:27 amHieno ja kiinnostava laite on kyllä.
Kyllä.

Ensimmäinen kiinnostava pyörä T7 julkaisun jälkeen jonka ostaisin mielelläni omaksi jos siihen olisi mahdollisuus.
Kylätason kurapyöräilijä.
kumipää
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2017 10:06 am
Pyörä: 1200gsa
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja kumipää »

2-3vk sisään DesertX saapunee Kalajoelle.
Jään kateellisena odottamaan, koeajo luvattu 8)
Tupolev
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 2:48 pm
Pyörä: Ducati ja Cagiva

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Jokos on Desert X:iä näkynyt kotimaan teillä? Muutamia ainakin lienee jo toimitettu?
kumipää
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2017 10:06 am
Pyörä: 1200gsa
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Laivalla matkalla kohti rakasta länsinaapuria, keskiviikkoiltasella Desert alle ja jostain päin valuminen suomeen.
Laitetaan koeajoraporttia.
Nyt yksi lonkero.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

kumipää kirjoitti: Ti Elo 23, 2022 11:37 pm Laivalla matkalla kohti rakasta länsinaapuria, keskiviikkoiltasella Desert alle ja jostain päin valuminen suomeen.
Laitetaan koeajoraporttia.
Nyt yksi lonkero.
No mutta, eikö jo jotain kommenttia irtoaisi parin kuvan kanssa? ...jaa mutta nyt onkin vielä keskiviikko...
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Eestin puolella pääsi ihmettelemään. Vähän liian hieno metsään, mutta viimeistely oli kyllä vakuuttavaa Kuva
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Heitetään ihastelun oheen myös vähän kriittistäkin kommentia....

Keulassa näemmä sama suunnittelumoka kuin Moto Guzzin Stelviossa: pumppujen suojamuovi liian matala jolloin alaputkeen osuvat ja kiinni kuivuvat ötökät syövät ensin pölysuojan väljäksi ja sitten seuraavaksi alkaakin varsinainen stefa vuotaa. Tosin pumppujen valmistaja on nyt KYB kun Stelviossa taas vikaherkempi (?) Marzocchi. Puute on helposti korjattavissa jälkikäteen liimattavalla korokelätkällä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja mek »

Mahtaako sisäputkea enää paljoa näkyä, kun kuski istuu kyytiin? Kyllähän keula ainakin vähän painuu.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ei varmaan tasakaasulla mutta torvi auki kiihdyttäessä tuon teholuokan peleissä aukeaa yleensä keula täysin. Ja jos tuo on nin hyvä vetää kuin mitä mainosvideot koittaa vakuuttaa, tulee täyskaasulla vietettyä aikaa sen verran kesässä että osaa useampi moskiitto osua liukuputkeenkin.
Eläin
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Tuossa ylempänä kyseltiin hihnakoppien tiiveydestä.
Vanhemmissa Tuksuissa olivat umpinaiset mutta uudemmissa Testastretta-koneissa hihnoja jäähdytetään tai jotain :?: :?: jonka takia niissä on aukkoja esim kuva Monsterista alla ja DesertX:ssä vaikutais olevan vastaavasti. Käsittääkseni ei suora reikä vaan kyllä siellä kanssa joku ilmansuodatin on.

Onko tämä nyt sitten oikeesti ongelma vai kiva kun voi spekuloida, ken tietää

Kuva
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Semmonen vaahtomuovipalanen tuossa on suotimena, ei edes kovin jämäkkä eli voi siirtyä paikaltaankin esim. painepesurilla operoidessa. Omassa Multistradassa ei ole tommoisia ritilöitä yläosassa, mutta iso rako löytyy taaemman sylinterin kopan ylemmästä liitoskohdasta, ilmeisesti tehty ihan tarkoituksella. Kopan tiiveydestä kertokoon se, että sateella ajettaessa se nokkaremmien parkuna hiljenee kuiskaukseksi kun kastuvat kunnolla :-) Toisaalta eipä nuo remmit kovin nopeasti täällä pohjolassa kipeää ota, tosin jossain Saharassa tilanne voi toki olla toinen.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja skuikka »

2V Desmolla olen maastossa aika paljon ajanut. Ehjälläkin kopalla mutaa pääsi kopan sisään jos kuraliejuun pyörän upotti mutta ei siellä pahempaa kulumista juuri näkynyt. Toki remmejä vaihtelin ainakin kerran vuoteen kun se muutenkin niin helppo homma oli. Virivirikoneessa oli tuplatulppavirityksen vuoksi vähän horompi kotelo ja muutaman kerran pääsi vähän isompia hiekanjyviä sisään. Niistä jäi muistoksi reikiä hihnaan mutta ei se suuremaa draamaa aiheuttanut. Näiden ja sitten henkilöautojen remmejä koskevien kokemusten perusteella en kauheasti stressaisi jos vaan pölyä, vettä ja niiden yhdistelmiä pääsee sisään. Toki varmasti silloin tällöin koppaan kurkkaisin jos rypyhommia enemmän on.
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja maja2 »

2023 New Ducati Multistrada V4 Rally

https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest

https://www.youtube.com/watch?v=ilsa9bzIFWQ

-30 litran tankki

-pinnavanteet

-joustoja 200mm

-hintaa riittävästi ;-)
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin