Ducatin uudet "kurapyörät"

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Joulukuussa näköjään julkaistaan. Ducatin kotisivulla on teaser-kuva.
https://www.ducati.com/ww/en/home

Ei ihme, että Bemari laittaa R Nine T:n keulaan 21" renkaan, jos Ducatikin laittaa..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Näyttää olevan Scrambler-sivulla...runko lienee kuitenkin täysin uusi.
SF 1098S
MTS V4S
pytikka
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 1:49 pm
Pyörä: 250 exc, Desert Sled
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja pytikka »

Muistakaahan Ducatistit sitten tiukat takuuehdot. Omassa kävi niin, että takuuseen tilatut osat olisi myös pitänyt asentaa takuuaikana. Nyt takuuaika lipsahti vähän pitkäksi, niin maksan ja asennan itse. Viasta ilmoitus, diagnoosi ja osien tilaus oli kyllä takuuajan puolella. Asennus olisi vaatinut Joensuusta parin päivän keikan, niin ajattelin että kerkeää syyshuollon yhteydessä. Kalliit ei osat olleet, 35e+tunti töitä. :x
Eläin
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Perjaintaina on kait virallinen esittely.
Jollain lehtimielellä ei oo pokka pitäny vaa juttu pistetty julki jo nyt.

https://www.acbiker.online/2021/12/all- ... iNm5onmcQ8

Pakko todeta että yllättävän off-road tyyppiset lukemat joustoihin ja etenkin satulakorkeuteen (875 mm), ollaksen Ducati.
Korkeampi rallipenkki myös saatavilla...
Pauhun määrä, 110 hv, luulisi olevan riittävä.
Painoa tietysti kertynyt, 223 kg kun bensatankki 90%:sti täynnä.

Ihan hyvä lisä joukkoon


Kuva
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Juttu poistettu mutta löytyy Googlen Cachesta vielä.

https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=fi

Voipi olla että uutta Multistradan V4 enduroa ei enään tule vaan tämä korvaa sen?
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuo on ehkä hienoin ja kiinnostavin adve pyörä mitä on viime aikoina on tullut/tulossa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Jani M »

maja2 kirjoitti: Ke Joulu 08, 2021 5:01 pm Voipi olla että uutta Multistradan V4 enduroa ei enään tule vaan tämä korvaa sen?
Multistrada V4:stä tosiaan putosi Enduro lisäliite pois, vaikka se edelleen on 19/17 vanteilla, ja saatavana myös pinnavanteilla.

Tämä Multisrada V2 voi sen sijaan olla enemmän vaarassa poistua mallistosta:
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/mult ... istrada-v2

Toisaalta sekä BMW:llä että Triumphilla on tässä n. 900 cc luokassa tarjolla sekä 21/17 että 19/17 vanneversiot, joten miksei sitten Ducatillakin voisi olla kaksi eri pyörää eri käyttäjille. Multistrada V2:ssa ja Desert X:ssä on sama konekin suunnilleen samalla viritysasteella, joten kahden eri pyörämallin kustannukset samassa kokoluokassa eivät kohoa mahdottomiksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Eläin
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Samaa konetta eri vivahtein käytetään Multin lisäksi myös Monsterissa, Hyperissä ja Supersportissa.
950 Multi saattais kuitenkin jatkossakin olla ns järkevä matkapyörä ihmiselle joka ei tarvitse V4:n suorituskykyä eikä myöskään tätä DesertX:n (luultavaa) off-road -kelpoisuutta tai imagoa, mutta toisaalta huomannut että käytännön maapallolla kaikki tiet eivät ole unelmataista asfalttia.

Älkää odottako kovin halpaa pyörää. Varusteissa on hintaa nostattavaa palikkaa: hydraulikytkin, brembon m50 radial satulat, cornering ABS, cruise, blipper ym.

Jos piruillessaan :twisted: unohtaa modernin eletroniikan ja tuijottaa vaan tehoa, painoa, jousitusta yms ajamisen perusteita niin voi kysyä mitä tämä tarjoaa sellaista mitä KTM950 Adventure ei tarjonnut jo 20 v. sitten.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Ducatin virallinen esittelyvideo: https://www.youtube.com/watch?v=lZwhm5PDU8I
Takatankissa (lisävaruste) on siirtopumppu, jolla bensan voi halutessaan siirtää päätankkiin.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Eläin kirjoitti: Ke Joulu 08, 2021 7:41 pm Samaa konetta eri vivahtein käytetään Multin lisäksi myös Monsterissa, Hyperissä ja Supersportissa.
950 Multi saattais kuitenkin jatkossakin olla ns järkevä matkapyörä ihmiselle joka ei tarvitse V4:n suorituskykyä eikä myöskään tätä DesertX:n (luultavaa) off-road -kelpoisuutta tai imagoa, mutta toisaalta huomannut että käytännön maapallolla kaikki tiet eivät ole unelmataista asfalttia.

Älkää odottako kovin halpaa pyörää. Varusteissa on hintaa nostattavaa palikkaa: hydraulikytkin, brembon m50 radial satulat, cornering ABS, cruise, blipper ym.

Jos piruillessaan :twisted: unohtaa modernin eletroniikan ja tuijottaa vaan tehoa, painoa, jousitusta yms ajamisen perusteita niin voi kysyä mitä tämä tarjoaa sellaista mitä KTM950 Adventure ei tarjonnut jo 20 v. sitten.
Kotarin 950 oli kaasarikone, siitä eos mutta 990 Adv mulla oli pitkään. Se jäi mieleen päällimmäiseksi että sen kone ei mielellään käynyt osakuormalla, se viihtyi parhaiten räppäämisessä. Ei mikään tourinkimoottori. Sitten 1190 oli jo täysin toista maata, sen kone toimi nätisti kaikenlaisessa ajossa.

Melko suuren osan kilsoista on ainakin mulla olleet käytössä nää uudet kikottimet, kuolleen kulman varoitin, vakkari, kartat, jne. Hieman yllättäen soralla on shifter osoittautunut sangen mukavaksi. Alustassakin on mielestäni jotain kehitystä tapahtunut.

950 ja 990 olivat kyllä edelläkävijöitä aikanaan alustansa suhteen. Samaa mieltä siinä että jos ihan perusteita aatellaan niin samanahan se mopon perusaate on pysynyt jo varmaan 60 vuotta. Oikeesti uutta? No ehkä automaattivaihteisto.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Moto.it tiesi kertoa että hinta (italiassa) on 15990 euroa.
Verrokiksi uusi Tenere on 10000 eur.
Ja esim Guzzi V85TT n. 12000 eur.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Mythos
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 4:55 pm
Pyörä: Suzuki DL1000

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Mythos »

Tämä on kyllä hieno ja spekseiltä olis myös passeli itelle. Päiväajovalot todella tyylikkäät. Hypermotardissa toi moottori ainakin muutama vuosi sitten oli todella positiivinen kokemus. Ducati toki mulla ollu aina lähellä sydäntä...
Hintahan taitaa mennä pitkälti yli 20k€ mutta toivottavasti myy hyvin ainakin Euroopassa niin voi sitte 10 vuoden päästä tollasen ostaa jos bensaa vaan vielä saa :)
Toivottavasti ainaki ens kesänä jossain koeajettavissa.
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ei se vielä ole kallis,kunhan bimota tekee tuosta oman version niin sitten toikin tuntuu halvalta...Ei tainnu dbx ääkään tulla maahan...
Nätti ja kelpais,jos joku välttämättä haluais tyrkyttää... Järkeä siinä ei ole,mutta sehän ei näissä olekkaan pointti.
Imho tuo on enempi elefantti tälle vuosikymmenelle updeitattuna kun lucky explorer. Jotain sukunäköä havaittavissa,toki niinhän tuo suunnittelija kertoilikin inspiraation lähteistään.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Nykytyylistä kovin menevää mainosvideota Ducati Desert X:stä, kun Antone Meo hyppyyttää sitä crossiradalla.

https://www.youtube.com/watch?v=1YDtgyC1S2Q
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

https://youtu.be/UIyMad16o5g
Vähän pienempiä hyppyjä.
Vastaa Viestiin