KTM 790/890 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Just viskasin misukan ac-10 enskanastoilla alle. Täysin vakio 890 adve R ja kurasuojaan jää ehkä 10mm tilaa. Profiili on 110/100 18.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Keskeiskiihtyvyys ja nastojen massa saattaa tuon 10 milliä kaventaa aika pieneksi reilummassa vauhdissa. Seurailisin ja saattaisinpa jonkun kerroksen ilmastointiteippiä vetäistä juoruksi haarukkaan.
Samppahoo
Viestit: 34
Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Samppahoo »

Onkos teillä piikkikumien kanssa käytössä vakiot tubeless -vanteet vai Kotarin kapeammat "rallivanteet" sisukumeilla?
wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Ei ole muuta kuin vakiovanteet. Mietityttää kun ovat suuressa viisaudessa laittaneet sen venttiilin reiän sivuun, että milloin korkkaa sisurin venttiili juuresta. Murehditaan sitten jos näin käy..
Samppahoo
Viestit: 34
Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Samppahoo »

Juuri tuota venttiilin sijaintia joskus pohtinut, miten menee piikkikumeilla sisukumien kanssa. Etuvanne taitaa olla ihan ok.
Teneressä piikkikumit menee normivanteilla ihan ok kun ovat TT:t, vaikka takavanne onkin liian leveä. Mitaksen c-02 rallinastoilla pysynyt pyörähtämättä siinä ihan hyvin 1,3 bar paineella ilman lukkoja. Etusena ollut nyt c-17 enskanastoilla, ollut hyvä setti omaan makuuni.
seikkailuendurol.la
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja seikkailuendurol.la »

Mika TA-91 kirjoitti: Ma Helmi 28, 2022 11:32 am Uteliaisuudesta, mitä rengasta olet laittamassa?
Muistaakseni Mitas C-02:sta silloin kaavailin.
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

seikkailuendurol.la kirjoitti: Ke Maalis 02, 2022 11:31 am Muistaakseni Mitas C-02:sta silloin kaavailin.
No se kieltämättä on varsin korkealla nappulalla eli tila käy varmasti ahtaaksi.
Mika TA-91
tewe
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Touko 27, 2019 9:17 am
Pyörä: KTM 790 Adv R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja tewe »

Mika TA-91 kirjoitti:
seikkailuendurol.la kirjoitti: Ke Maalis 02, 2022 11:31 am Muistaakseni Mitas C-02:sta silloin kaavailin.
No se kieltämättä on varsin korkealla nappulalla eli tila käy varmasti ahtaaksi.
Itse olen talveksi heittänyt sen takalokarin hyllylle.

tewe
Wille81
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:48 pm
Pyörä: KTM 890 adventure r 2021
Paikkakunta: Vimpeli

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Wille81 »

Wille81 kirjoitti: Ti Helmi 08, 2022 2:56 pm AXP:n sopivuusongelmat mistä huolissani on polttoainepumpun suojan kohdilla. 890:n suoja ilmeisesti uuden mallinen eikä mahdu olemaan paikallaan. Rottweiler performancella on tätä varten jopa myynnissä billet suoja, joka pitäisi mahtua paremmin.
https://www.rottweilerperformance.com/r ... ump-guard/

Power parts osien luulisi ainakin sopivan paikalleen, mutta kun ei löydy edes kiinnityksestä kuvia eikä asennus ohjeita, josta voisi päätellä kiinnitys tavan. Suoraan moottoriin kiinnitys kuten alkuperäisessä ei oikein herätä luottamusta.
Tähän sen verran huomiota muillekkin, että AXP:n panssari ei sovi paikalleen 890 polttoainepumpun suojan kanssa. Saa varmaan väkivalloin paikalleen, mutta ei pa-pumppu voi olla ensimmäinen osa joka ottaa iskut vastaan. Tilasin siis AXP:n ja sen lisäksi tuon Rottweilerin suojan. Tämän yhdistelmän kanssa ongelma poistuu. Ja yllätyksenä tuli, että AXP:n paketissa olevassa ohjeessa tämä kaikki kyllä kerrotaan, mutta missään tuotetiedoissa ostettaessa tuota ei viitsitty mainita.
wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Mulla ois uutta vastaava korkea ergojakkara, onko tuhoontuomittu idea veistellä tuosta joku 30mm pois kapealta kohdalta vai meneekö vituiks? Muoto olis hyvä mutta armotta korkea mulle, en tykkää siitä kolosta mikä low-penkissä on.
wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Itse itselleni vastaten, penkki madaltui noin 40mm korkealta kohdalta ja sain silti jotakuinkin säilytettyä penkin muodon. Hyvä lopputulos villapuukolla ja erilaisilla hiomakoneilla. Laittasin kuvan, mutten tiedä miten se toimii tällä foorumilla..
Jarppi
Viestit: 31
Liittynyt: La Helmi 05, 2005 3:49 pm
Pyörä: 1290 SuperAdventure R
Paikkakunta: Merimaa

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Kuva kiinnostaisi nähdä, lisätäänköhän se tuosta viestikentän alla olevasta "Attachments" kohdasta ja sieltä "add files".

Onko se ergosatula sellainen kaksiosainen ja lämmitettävä ? Motokeitaan sivuilta sellaisen löysin.
wilipedia
Viestit: 19
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 11:40 am
Pyörä: KTM 890 adv R

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja wilipedia »

Tommonen eli korkea powerparts satula oli lähtö. Nyt korkeus on ehkä aavistuksen matalampi kuin normi satula, mutta muoto on kapeampi. 175cm persjalkaisella yltää molemmat päkijät hyvin maahan.
Liitteet
Madallettu
Madallettu
Eläin
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Oisko joku hyvä paikka hommata kilotavarana tai muutaman kappaleen pusseissa KTM-tyylisiä ruuveja ja muttereita, siis torx-päisiä integroidulla laipalla ja ei-kiiltäviä?
Dealerilta varmasti saa yksittäiskappaleiden hinnalta ja jotain valmiita kittejäkin näytti olevan mutta niissä tuppaa olemaan puolet kaikenlaista turhaa.
Rekvisiittaa pitäis viritellä pyörään ja sirkusefektin välttämiseksi mieluusti käyttäis alkuperäisen tyylisiä kiinnikkeitä.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja juhap »

Eläin kirjoitti: To Touko 19, 2022 11:28 pm Oisko joku hyvä paikka hommata kilotavarana tai muutaman kappaleen pusseissa KTM-tyylisiä ruuveja ja muttereita, siis torx-päisiä integroidulla laipalla ja ei-kiiltäviä?
Dealerilta varmasti saa yksittäiskappaleiden hinnalta ja jotain valmiita kittejäkin näytti olevan mutta niissä tuppaa olemaan puolet kaikenlaista turhaa.
Rekvisiittaa pitäis viritellä pyörään ja sirkusefektin välttämiseksi mieluusti käyttäis alkuperäisen tyylisiä kiinnikkeitä.
Hommaa tarpeelliset ruuvit motokeitaalta, saa käypäisiä just sen määrän mitä tarvitsee.
Vastaa Viestiin