KTM 790/890 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 790/890 Adventure
Just viskasin misukan ac-10 enskanastoilla alle. Täysin vakio 890 adve R ja kurasuojaan jää ehkä 10mm tilaa. Profiili on 110/100 18.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 790/890 Adventure
Keskeiskiihtyvyys ja nastojen massa saattaa tuon 10 milliä kaventaa aika pieneksi reilummassa vauhdissa. Seurailisin ja saattaisinpa jonkun kerroksen ilmastointiteippiä vetäistä juoruksi haarukkaan.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
- Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: KTM 790/890 Adventure
Onkos teillä piikkikumien kanssa käytössä vakiot tubeless -vanteet vai Kotarin kapeammat "rallivanteet" sisukumeilla?
Re: KTM 790/890 Adventure
Ei ole muuta kuin vakiovanteet. Mietityttää kun ovat suuressa viisaudessa laittaneet sen venttiilin reiän sivuun, että milloin korkkaa sisurin venttiili juuresta. Murehditaan sitten jos näin käy..
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
- Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: KTM 790/890 Adventure
Juuri tuota venttiilin sijaintia joskus pohtinut, miten menee piikkikumeilla sisukumien kanssa. Etuvanne taitaa olla ihan ok.
Teneressä piikkikumit menee normivanteilla ihan ok kun ovat TT:t, vaikka takavanne onkin liian leveä. Mitaksen c-02 rallinastoilla pysynyt pyörähtämättä siinä ihan hyvin 1,3 bar paineella ilman lukkoja. Etusena ollut nyt c-17 enskanastoilla, ollut hyvä setti omaan makuuni.
Teneressä piikkikumit menee normivanteilla ihan ok kun ovat TT:t, vaikka takavanne onkin liian leveä. Mitaksen c-02 rallinastoilla pysynyt pyörähtämättä siinä ihan hyvin 1,3 bar paineella ilman lukkoja. Etusena ollut nyt c-17 enskanastoilla, ollut hyvä setti omaan makuuni.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: KTM 790/890 Adventure
Muistaakseni Mitas C-02:sta silloin kaavailin.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: KTM 790/890 Adventure
No se kieltämättä on varsin korkealla nappulalla eli tila käy varmasti ahtaaksi.seikkailuendurol.la kirjoitti: ↑Ke Maalis 02, 2022 11:31 am Muistaakseni Mitas C-02:sta silloin kaavailin.
Mika TA-91
Re: KTM 790/890 Adventure
Itse olen talveksi heittänyt sen takalokarin hyllylle.Mika TA-91 kirjoitti:No se kieltämättä on varsin korkealla nappulalla eli tila käy varmasti ahtaaksi.seikkailuendurol.la kirjoitti: ↑Ke Maalis 02, 2022 11:31 am Muistaakseni Mitas C-02:sta silloin kaavailin.
tewe
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:48 pm
- Pyörä: KTM 890 adventure r 2021
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: KTM 790/890 Adventure
Tähän sen verran huomiota muillekkin, että AXP:n panssari ei sovi paikalleen 890 polttoainepumpun suojan kanssa. Saa varmaan väkivalloin paikalleen, mutta ei pa-pumppu voi olla ensimmäinen osa joka ottaa iskut vastaan. Tilasin siis AXP:n ja sen lisäksi tuon Rottweilerin suojan. Tämän yhdistelmän kanssa ongelma poistuu. Ja yllätyksenä tuli, että AXP:n paketissa olevassa ohjeessa tämä kaikki kyllä kerrotaan, mutta missään tuotetiedoissa ostettaessa tuota ei viitsitty mainita.Wille81 kirjoitti: ↑Ti Helmi 08, 2022 2:56 pm AXP:n sopivuusongelmat mistä huolissani on polttoainepumpun suojan kohdilla. 890:n suoja ilmeisesti uuden mallinen eikä mahdu olemaan paikallaan. Rottweiler performancella on tätä varten jopa myynnissä billet suoja, joka pitäisi mahtua paremmin.
https://www.rottweilerperformance.com/r ... ump-guard/
Power parts osien luulisi ainakin sopivan paikalleen, mutta kun ei löydy edes kiinnityksestä kuvia eikä asennus ohjeita, josta voisi päätellä kiinnitys tavan. Suoraan moottoriin kiinnitys kuten alkuperäisessä ei oikein herätä luottamusta.
Re: KTM 790/890 Adventure
Mulla ois uutta vastaava korkea ergojakkara, onko tuhoontuomittu idea veistellä tuosta joku 30mm pois kapealta kohdalta vai meneekö vituiks? Muoto olis hyvä mutta armotta korkea mulle, en tykkää siitä kolosta mikä low-penkissä on.
Re: KTM 790/890 Adventure
Itse itselleni vastaten, penkki madaltui noin 40mm korkealta kohdalta ja sain silti jotakuinkin säilytettyä penkin muodon. Hyvä lopputulos villapuukolla ja erilaisilla hiomakoneilla. Laittasin kuvan, mutten tiedä miten se toimii tällä foorumilla..
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: La Helmi 05, 2005 3:49 pm
- Pyörä: 1290 SuperAdventure R
- Paikkakunta: Merimaa
Re: KTM 790/890 Adventure
Kuva kiinnostaisi nähdä, lisätäänköhän se tuosta viestikentän alla olevasta "Attachments" kohdasta ja sieltä "add files".
Onko se ergosatula sellainen kaksiosainen ja lämmitettävä ? Motokeitaan sivuilta sellaisen löysin.
Onko se ergosatula sellainen kaksiosainen ja lämmitettävä ? Motokeitaan sivuilta sellaisen löysin.
Re: KTM 790/890 Adventure
Tommonen eli korkea powerparts satula oli lähtö. Nyt korkeus on ehkä aavistuksen matalampi kuin normi satula, mutta muoto on kapeampi. 175cm persjalkaisella yltää molemmat päkijät hyvin maahan.
Re: KTM 790/890 Adventure
Oisko joku hyvä paikka hommata kilotavarana tai muutaman kappaleen pusseissa KTM-tyylisiä ruuveja ja muttereita, siis torx-päisiä integroidulla laipalla ja ei-kiiltäviä?
Dealerilta varmasti saa yksittäiskappaleiden hinnalta ja jotain valmiita kittejäkin näytti olevan mutta niissä tuppaa olemaan puolet kaikenlaista turhaa.
Rekvisiittaa pitäis viritellä pyörään ja sirkusefektin välttämiseksi mieluusti käyttäis alkuperäisen tyylisiä kiinnikkeitä.
Dealerilta varmasti saa yksittäiskappaleiden hinnalta ja jotain valmiita kittejäkin näytti olevan mutta niissä tuppaa olemaan puolet kaikenlaista turhaa.
Rekvisiittaa pitäis viritellä pyörään ja sirkusefektin välttämiseksi mieluusti käyttäis alkuperäisen tyylisiä kiinnikkeitä.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: KTM 790/890 Adventure
Hommaa tarpeelliset ruuvit motokeitaalta, saa käypäisiä just sen määrän mitä tarvitsee.Eläin kirjoitti: ↑To Touko 19, 2022 11:28 pm Oisko joku hyvä paikka hommata kilotavarana tai muutaman kappaleen pusseissa KTM-tyylisiä ruuveja ja muttereita, siis torx-päisiä integroidulla laipalla ja ei-kiiltäviä?
Dealerilta varmasti saa yksittäiskappaleiden hinnalta ja jotain valmiita kittejäkin näytti olevan mutta niissä tuppaa olemaan puolet kaikenlaista turhaa.
Rekvisiittaa pitäis viritellä pyörään ja sirkusefektin välttämiseksi mieluusti käyttäis alkuperäisen tyylisiä kiinnikkeitä.