KTM 790/890 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 790/890 Adventure
Tämmöinen tuli viime yönä uniin ja oli tosi mukava päästellä, joten pitänee alkaa sovittelemaan ostohousuja jalkaan. Vanhat 790:t näyttää pitävän Suomessa arvonsa tosi hyvin kun maksavat edelleen saman verran tai enemmän kuin uusi. Saksan tarjonta näyttäisi lähtevän kuudesta tonnista...
Olikos nämä ekat eli 2019-malliset moottorit tai pyörät jo Kiinassa valmistettuja?
Olivatko siitä huolimatta varsin luotettavia kamppeita ja tyyppiviat hoidettiin takaisinkutsuilla?
Olikos nämä ekat eli 2019-malliset moottorit tai pyörät jo Kiinassa valmistettuja?
Olivatko siitä huolimatta varsin luotettavia kamppeita ja tyyppiviat hoidettiin takaisinkutsuilla?
Re: KTM 790/890 Adventure
2023 vuodesta alkaen valmistetut 790:set on Kiinassa valmistettuja.Pallisti kirjoitti: ↑Ma Marras 20, 2023 12:09 pm Tämmöinen tuli viime yönä uniin ja oli tosi mukava päästellä, joten pitänee alkaa sovittelemaan ostohousuja jalkaan. Vanhat 790:t näyttää pitävän Suomessa arvonsa tosi hyvin kun maksavat edelleen saman verran tai enemmän kuin uusi. Saksan tarjonta näyttäisi lähtevän kuudesta tonnista...
Olikos nämä ekat eli 2019-malliset moottorit tai pyörät jo Kiinassa valmistettuja?
Olivatko siitä huolimatta varsin luotettavia kamppeita ja tyyppiviat hoidettiin takaisinkutsuilla?
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
- Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
- Paikkakunta: Kangasala
Re: KTM 790/890 Adventure
Ainakin itselleni nämä parallel twin KTM konsernin tuotteet tuottavat kaksijakoisen fiiliksen.
890 advR -21 kanssa oli monenlaista.
Takuuseen korjattua:
-Jäähdytinnesteiden vuoto liitoksista, hoitui huollossa klemmareira kiristelemällä
-Takaiskari päästi pullautti nesteet pihalle, tämän takuukäsittely jäi kesken kun vaihdoin pyörän
Näitä ei saatu korjattua:
-Yhden sylinterin käynnistys/sammuu käynnistyksen jälkeen kylmänä. Kuulemma normaalia, ei pysty korjaamaan/ei ole ratkaisua.
-Kieroutuvat etujarrulevyt, 3tkm per setti alkuperäisillä levyillä. Kolmas setti takuuseen oli menossa kun pyörä vaihtui. Viimeisellä kerralla vaihtui koko vanne kun epäilivät että olisko levyn vastinpinnat väärissä tasoissa, mutta ehti vaihtua pyörä ennen kuin tämä ratkaistiin.
-Kylmällä/kostealla kelillä mittariin kondensoituu vettä. Kuulemma normaalia. Mittaristo vaihdetaan tehtaan mukaan vasta sitten takuuseen kun vettä on niin että se lainehtii alareunassa.
Alkuperäiset tubeless vanteet vuotivat hieman mutta näistä en valittanut kun paineita tuli muutenkin säädeltyä. Ikävämpi ominaisuus on että vanteet ovat tosi pehmoiset, ei tarvitse kummoistakaan pattia tai kuoppaa että reunaan tulee kuhmu. Hyvä puoli pehmeissä vanteissa on että ne saa prässillä painettua suht suoraksi. Heh.
Nuo viat eivät onneksi olleet sen laatuisia että olisivat jättäneet tiellä. Pahempiakin vikoja ainakin netin palstojen perusteella tuntuu tässä pyörämallissa olevan.
KTM/Husqvarna konsernin tuotteet ovat kyllä hyvin tasalaatuisia, esim tuo yhden sylinterin startti probleema oli läsnä jo 2017 kun tämä moottorityyppi esiteltiin.
Muutenkin kaikki yllä luetellut advR "ominaisuudet" on kopioitu prikulleen myös Nordeniin, mittariston sentään ovat fiksanneet ja takaiskari on toistaiseksi kuiva.
Markkinointi pelaa ja merkkien imago on niin vahva että se kestää tällaiset pienet vaivat. Tuntuu vain että firmassa on kadonnut linkki tuotekehityksestä loppukäyttäjiin, ei kai noita samoja vikoja muuten kopioitaisi pyörämallista toiseen.
Kun Nordeniin vaihdoin niin tiesin mihin ryhdyin, sain sitä mitä oletinkin ja on omaan käteen sopivampi kuin KTM.n versio.
Ehkä nämä KTM konsernin laitteet ovat niitä pyörien Alfa-Romeoita
890 advR -21 kanssa oli monenlaista.
Takuuseen korjattua:
-Jäähdytinnesteiden vuoto liitoksista, hoitui huollossa klemmareira kiristelemällä
-Takaiskari päästi pullautti nesteet pihalle, tämän takuukäsittely jäi kesken kun vaihdoin pyörän
Näitä ei saatu korjattua:
-Yhden sylinterin käynnistys/sammuu käynnistyksen jälkeen kylmänä. Kuulemma normaalia, ei pysty korjaamaan/ei ole ratkaisua.
-Kieroutuvat etujarrulevyt, 3tkm per setti alkuperäisillä levyillä. Kolmas setti takuuseen oli menossa kun pyörä vaihtui. Viimeisellä kerralla vaihtui koko vanne kun epäilivät että olisko levyn vastinpinnat väärissä tasoissa, mutta ehti vaihtua pyörä ennen kuin tämä ratkaistiin.
-Kylmällä/kostealla kelillä mittariin kondensoituu vettä. Kuulemma normaalia. Mittaristo vaihdetaan tehtaan mukaan vasta sitten takuuseen kun vettä on niin että se lainehtii alareunassa.
Alkuperäiset tubeless vanteet vuotivat hieman mutta näistä en valittanut kun paineita tuli muutenkin säädeltyä. Ikävämpi ominaisuus on että vanteet ovat tosi pehmoiset, ei tarvitse kummoistakaan pattia tai kuoppaa että reunaan tulee kuhmu. Hyvä puoli pehmeissä vanteissa on että ne saa prässillä painettua suht suoraksi. Heh.
Nuo viat eivät onneksi olleet sen laatuisia että olisivat jättäneet tiellä. Pahempiakin vikoja ainakin netin palstojen perusteella tuntuu tässä pyörämallissa olevan.
KTM/Husqvarna konsernin tuotteet ovat kyllä hyvin tasalaatuisia, esim tuo yhden sylinterin startti probleema oli läsnä jo 2017 kun tämä moottorityyppi esiteltiin.
Muutenkin kaikki yllä luetellut advR "ominaisuudet" on kopioitu prikulleen myös Nordeniin, mittariston sentään ovat fiksanneet ja takaiskari on toistaiseksi kuiva.
Markkinointi pelaa ja merkkien imago on niin vahva että se kestää tällaiset pienet vaivat. Tuntuu vain että firmassa on kadonnut linkki tuotekehityksestä loppukäyttäjiin, ei kai noita samoja vikoja muuten kopioitaisi pyörämallista toiseen.
Kun Nordeniin vaihdoin niin tiesin mihin ryhdyin, sain sitä mitä oletinkin ja on omaan käteen sopivampi kuin KTM.n versio.
Ehkä nämä KTM konsernin laitteet ovat niitä pyörien Alfa-Romeoita
Re: KTM 790/890 Adventure
Ite oon ajanu 790/890 pyörillä nyt noin 55tkm yhteensä. Löysät klemmarit jäähdytyksessä, oli kahdessa ensimmäisessä. Kieroituvat jarrulevyt myös, jälkimmäisestä, omasta pyynnöstäni toisella kertaa tutkittiin navasta heitot ja siellä oli parinpympin heitto, eli se aiheutti levyjen tuhoutumisen.zmoke kirjoitti: ↑Ma Marras 27, 2023 6:08 pm Ainakin itselleni nämä parallel twin KTM konsernin tuotteet tuottavat kaksijakoisen fiiliksen.
890 advR -21 kanssa oli monenlaista.
Takuuseen korjattua:
-Jäähdytinnesteiden vuoto liitoksista, hoitui huollossa klemmareira kiristelemällä
-Takaiskari päästi pullautti nesteet pihalle, tämän takuukäsittely jäi kesken kun vaihdoin pyörän
Näitä ei saatu korjattua:
-Yhden sylinterin käynnistys/sammuu käynnistyksen jälkeen kylmänä. Kuulemma normaalia, ei pysty korjaamaan/ei ole ratkaisua.
-Kieroutuvat etujarrulevyt, 3tkm per setti alkuperäisillä levyillä. Kolmas setti takuuseen oli menossa kun pyörä vaihtui. Viimeisellä kerralla vaihtui koko vanne kun epäilivät että olisko levyn vastinpinnat väärissä tasoissa, mutta ehti vaihtua pyörä ennen kuin tämä ratkaistiin.
-Kylmällä/kostealla kelillä mittariin kondensoituu vettä. Kuulemma normaalia. Mittaristo vaihdetaan tehtaan mukaan vasta sitten takuuseen kun vettä on niin että se lainehtii alareunassa.
Alkuperäiset tubeless vanteet vuotivat hieman mutta näistä en valittanut kun paineita tuli muutenkin säädeltyä. Ikävämpi ominaisuus on että vanteet ovat tosi pehmoiset, ei tarvitse kummoistakaan pattia tai kuoppaa että reunaan tulee kuhmu. Hyvä puoli pehmeissä vanteissa on että ne saa prässillä painettua suht suoraksi. Heh.
Nuo viat eivät onneksi olleet sen laatuisia että olisivat jättäneet tiellä. Pahempiakin vikoja ainakin netin palstojen perusteella tuntuu tässä pyörämallissa olevan.
KTM/Husqvarna konsernin tuotteet ovat kyllä hyvin tasalaatuisia, esim tuo yhden sylinterin startti probleema oli läsnä jo 2017 kun tämä moottorityyppi esiteltiin.
Muutenkin kaikki yllä luetellut advR "ominaisuudet" on kopioitu prikulleen myös Nordeniin, mittariston sentään ovat fiksanneet ja takaiskari on toistaiseksi kuiva.
Markkinointi pelaa ja merkkien imago on niin vahva että se kestää tällaiset pienet vaivat. Tuntuu vain että firmassa on kadonnut linkki tuotekehityksestä loppukäyttäjiin, ei kai noita samoja vikoja muuten kopioitaisi pyörämallista toiseen.
Kun Nordeniin vaihdoin niin tiesin mihin ryhdyin, sain sitä mitä oletinkin ja on omaan käteen sopivampi kuin KTM.n versio.
Ehkä nämä KTM konsernin laitteet ovat niitä pyörien Alfa-Romeoita
Yhdellä sylinterillä syttyminen oli satunnaista, tosiaan enempi kosmeettinen kun oikea ongelma. Nykyisessä en oo vielä törmännyt tuohonkan.
Iskareita ei oo menny yhtään takaa tai edestä, on saanut kuitenkin runtua ihan kiitettävästi.
Ensimmäinen 890, oli sitten yksilö jossa nokka-akseleiden pinnoitus oli epäonnistunut, ja noin 23tkm kohdalla jäi odottamaan uusia nokkia, mutta ilmeisesti valmistetu Ukrainassa, joten niiden saapuminen kesti reilu 4 kuukautta. Siinä kohtaa vaihdoin nykyiseen -23 malliseen 890:een. Vielä ei ole ollut mitään asiaa takuuseen liittyen, kaikki toimii. Tosin ajoin suihteellisen vähän menneenä kesänä, vajaa 7 tonnia.
Vähän nää välillä ottaa, mutta enempi kuitenkin antaa. Pitkiäkin reissuja on ajettu, eikä oo tielle jättänyt.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Siis kuinka monta sulla on noita 790/890 ollut? Jos 55tkm yhteensä ja yhdessä tuli vakavaa vikaa 23tkm kohdalla, niin minä luen tuon siten että muilla yksilöillä et ajanut lähellekään tuota km määrää ja olisi niissäkin saattanut olla ongelmaa jos olis vaan ajettu enemmän?Sauli kirjoitti:Ite oon ajanu 790/890 pyörillä nyt noin 55tkm yhteensä. Löysät klemmarit jäähdytyksessä, oli kahdessa ensimmäisessä. Kieroituvat jarrulevyt myös, jälkimmäisestä, omasta pyynnöstäni toisella kertaa tutkittiin navasta heitot ja siellä oli parinpympin heitto, eli se aiheutti levyjen tuhoutumisen.zmoke kirjoitti: ↑Ma Marras 27, 2023 6:08 pm Ainakin itselleni nämä parallel twin KTM konsernin tuotteet tuottavat kaksijakoisen fiiliksen.
890 advR -21 kanssa oli monenlaista.
Takuuseen korjattua:
-Jäähdytinnesteiden vuoto liitoksista, hoitui huollossa klemmareira kiristelemällä
-Takaiskari päästi pullautti nesteet pihalle, tämän takuukäsittely jäi kesken kun vaihdoin pyörän
Näitä ei saatu korjattua:
-Yhden sylinterin käynnistys/sammuu käynnistyksen jälkeen kylmänä. Kuulemma normaalia, ei pysty korjaamaan/ei ole ratkaisua.
-Kieroutuvat etujarrulevyt, 3tkm per setti alkuperäisillä levyillä. Kolmas setti takuuseen oli menossa kun pyörä vaihtui. Viimeisellä kerralla vaihtui koko vanne kun epäilivät että olisko levyn vastinpinnat väärissä tasoissa, mutta ehti vaihtua pyörä ennen kuin tämä ratkaistiin.
-Kylmällä/kostealla kelillä mittariin kondensoituu vettä. Kuulemma normaalia. Mittaristo vaihdetaan tehtaan mukaan vasta sitten takuuseen kun vettä on niin että se lainehtii alareunassa.
Alkuperäiset tubeless vanteet vuotivat hieman mutta näistä en valittanut kun paineita tuli muutenkin säädeltyä. Ikävämpi ominaisuus on että vanteet ovat tosi pehmoiset, ei tarvitse kummoistakaan pattia tai kuoppaa että reunaan tulee kuhmu. Hyvä puoli pehmeissä vanteissa on että ne saa prässillä painettua suht suoraksi. Heh.
Nuo viat eivät onneksi olleet sen laatuisia että olisivat jättäneet tiellä. Pahempiakin vikoja ainakin netin palstojen perusteella tuntuu tässä pyörämallissa olevan.
KTM/Husqvarna konsernin tuotteet ovat kyllä hyvin tasalaatuisia, esim tuo yhden sylinterin startti probleema oli läsnä jo 2017 kun tämä moottorityyppi esiteltiin.
Muutenkin kaikki yllä luetellut advR "ominaisuudet" on kopioitu prikulleen myös Nordeniin, mittariston sentään ovat fiksanneet ja takaiskari on toistaiseksi kuiva.
Markkinointi pelaa ja merkkien imago on niin vahva että se kestää tällaiset pienet vaivat. Tuntuu vain että firmassa on kadonnut linkki tuotekehityksestä loppukäyttäjiin, ei kai noita samoja vikoja muuten kopioitaisi pyörämallista toiseen.
Kun Nordeniin vaihdoin niin tiesin mihin ryhdyin, sain sitä mitä oletinkin ja on omaan käteen sopivampi kuin KTM.n versio.
Ehkä nämä KTM konsernin laitteet ovat niitä pyörien Alfa-Romeoita
Yhdellä sylinterillä syttyminen oli satunnaista, tosiaan enempi kosmeettinen kun oikea ongelma. Nykyisessä en oo vielä törmännyt tuohonkan.
Iskareita ei oo menny yhtään takaa tai edestä, on saanut kuitenkin runtua ihan kiitettävästi.
Ensimmäinen 890, oli sitten yksilö jossa nokka-akseleiden pinnoitus oli epäonnistunut, ja noin 23tkm kohdalla jäi odottamaan uusia nokkia, mutta ilmeisesti valmistetu Ukrainassa, joten niiden saapuminen kesti reilu 4 kuukautta. Siinä kohtaa vaihdoin nykyiseen -23 malliseen 890:een. Vielä ei ole ollut mitään asiaa takuuseen liittyen, kaikki toimii. Tosin ajoin suihteellisen vähän menneenä kesänä, vajaa 7 tonnia.
Vähän nää välillä ottaa, mutta enempi kuitenkin antaa. Pitkiäkin reissuja on ajettu, eikä oo tielle jättänyt.
Tuoreena 890AdvR2023 omistajana hirvittää nämä tarinat. -21 701:llä pääsin kumminkin 30tkm ongelmatonta kilometriä.
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
Re: KTM 790/890 Adventure
Moro. 790:llä ajoin 24500km, 890:llä 23500km, nykyisellä ajanu vasta vajaa 7 tonnia. Vaihtohyvityksen ja 2 vuoden takuun johdosta vaihdellu usein. Luotto on kovaa.JMS kirjoitti: ↑To Marras 30, 2023 9:05 amSiis kuinka monta sulla on noita 790/890 ollut? Jos 55tkm yhteensä ja yhdessä tuli vakavaa vikaa 23tkm kohdalla, niin minä luen tuon siten että muilla yksilöillä et ajanut lähellekään tuota km määrää ja olisi niissäkin saattanut olla ongelmaa jos olis vaan ajettu enemmän?Sauli kirjoitti:Ite oon ajanu 790/890 pyörillä nyt noin 55tkm yhteensä. Löysät klemmarit jäähdytyksessä, oli kahdessa ensimmäisessä. Kieroituvat jarrulevyt myös, jälkimmäisestä, omasta pyynnöstäni toisella kertaa tutkittiin navasta heitot ja siellä oli parinpympin heitto, eli se aiheutti levyjen tuhoutumisen.zmoke kirjoitti: ↑Ma Marras 27, 2023 6:08 pm Ainakin itselleni nämä parallel twin KTM konsernin tuotteet tuottavat kaksijakoisen fiiliksen.
890 advR -21 kanssa oli monenlaista.
Takuuseen korjattua:
-Jäähdytinnesteiden vuoto liitoksista, hoitui huollossa klemmareira kiristelemällä
-Takaiskari päästi pullautti nesteet pihalle, tämän takuukäsittely jäi kesken kun vaihdoin pyörän
Näitä ei saatu korjattua:
-Yhden sylinterin käynnistys/sammuu käynnistyksen jälkeen kylmänä. Kuulemma normaalia, ei pysty korjaamaan/ei ole ratkaisua.
-Kieroutuvat etujarrulevyt, 3tkm per setti alkuperäisillä levyillä. Kolmas setti takuuseen oli menossa kun pyörä vaihtui. Viimeisellä kerralla vaihtui koko vanne kun epäilivät että olisko levyn vastinpinnat väärissä tasoissa, mutta ehti vaihtua pyörä ennen kuin tämä ratkaistiin.
-Kylmällä/kostealla kelillä mittariin kondensoituu vettä. Kuulemma normaalia. Mittaristo vaihdetaan tehtaan mukaan vasta sitten takuuseen kun vettä on niin että se lainehtii alareunassa.
Alkuperäiset tubeless vanteet vuotivat hieman mutta näistä en valittanut kun paineita tuli muutenkin säädeltyä. Ikävämpi ominaisuus on että vanteet ovat tosi pehmoiset, ei tarvitse kummoistakaan pattia tai kuoppaa että reunaan tulee kuhmu. Hyvä puoli pehmeissä vanteissa on että ne saa prässillä painettua suht suoraksi. Heh.
Nuo viat eivät onneksi olleet sen laatuisia että olisivat jättäneet tiellä. Pahempiakin vikoja ainakin netin palstojen perusteella tuntuu tässä pyörämallissa olevan.
KTM/Husqvarna konsernin tuotteet ovat kyllä hyvin tasalaatuisia, esim tuo yhden sylinterin startti probleema oli läsnä jo 2017 kun tämä moottorityyppi esiteltiin.
Muutenkin kaikki yllä luetellut advR "ominaisuudet" on kopioitu prikulleen myös Nordeniin, mittariston sentään ovat fiksanneet ja takaiskari on toistaiseksi kuiva.
Markkinointi pelaa ja merkkien imago on niin vahva että se kestää tällaiset pienet vaivat. Tuntuu vain että firmassa on kadonnut linkki tuotekehityksestä loppukäyttäjiin, ei kai noita samoja vikoja muuten kopioitaisi pyörämallista toiseen.
Kun Nordeniin vaihdoin niin tiesin mihin ryhdyin, sain sitä mitä oletinkin ja on omaan käteen sopivampi kuin KTM.n versio.
Ehkä nämä KTM konsernin laitteet ovat niitä pyörien Alfa-Romeoita
Yhdellä sylinterillä syttyminen oli satunnaista, tosiaan enempi kosmeettinen kun oikea ongelma. Nykyisessä en oo vielä törmännyt tuohonkan.
Iskareita ei oo menny yhtään takaa tai edestä, on saanut kuitenkin runtua ihan kiitettävästi.
Ensimmäinen 890, oli sitten yksilö jossa nokka-akseleiden pinnoitus oli epäonnistunut, ja noin 23tkm kohdalla jäi odottamaan uusia nokkia, mutta ilmeisesti valmistetu Ukrainassa, joten niiden saapuminen kesti reilu 4 kuukautta. Siinä kohtaa vaihdoin nykyiseen -23 malliseen 890:een. Vielä ei ole ollut mitään asiaa takuuseen liittyen, kaikki toimii. Tosin ajoin suihteellisen vähän menneenä kesänä, vajaa 7 tonnia.
Vähän nää välillä ottaa, mutta enempi kuitenkin antaa. Pitkiäkin reissuja on ajettu, eikä oo tielle jättänyt.
Tuoreena 890AdvR2023 omistajana hirvittää nämä tarinat. -21 701:llä pääsin kumminkin 30tkm ongelmatonta kilometriä.
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Alle tonnisten tuotannon siirto Kiinaan ja Intiaan jatkuu,
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 790/890 Adventure
Spekulointia ja salakuvia 790-perustaisesta 650 Adventuresta. Tankki ei näytä ylettyvän niin pitkälle moottorin sivuille, eikä pullistu alarenoistaan kuten 790/890:eissä. Vanteet on protossa myöskin kapeammat ja takarengas on luultavasti 140-leveä, eikä 150. Edessä on vain yksi jarrulevy. Voisi olla siis vähän kevyempi ja maastokykyisempi kuin 790/890.
Toinen juttu on sitten, mikä tallaisen mallin elintila on 690:n ja 790:n välissä. Teho asettunee todennäköisesti johonkin 690:n hujakoille, mutta toisaalta se hartaasti odotettu valmis 690 Adventure puuttuu mallistosta (rallykittejä löytyy kyllä joka lähtöön itse rakennettavaksi). Josko tämä olisi vaikka täsmäisku T7:n kilpailijaksi.
https://www.1000ps.de/bericht-3010901-k ... -gesichtet
Toinen juttu on sitten, mikä tallaisen mallin elintila on 690:n ja 790:n välissä. Teho asettunee todennäköisesti johonkin 690:n hujakoille, mutta toisaalta se hartaasti odotettu valmis 690 Adventure puuttuu mallistosta (rallykittejä löytyy kyllä joka lähtöön itse rakennettavaksi). Josko tämä olisi vaikka täsmäisku T7:n kilpailijaksi.
https://www.1000ps.de/bericht-3010901-k ... -gesichtet
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 790/890 Adventure
Eikä valmistusmaa enää paljon vaikuta alentavasti hintaan.mek kirjoitti: ↑Ke Joulu 13, 2023 8:07 am Alle tonnisten tuotannon siirto Kiinaan ja Intiaan jatkuu,
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest
2024 790 Adventure tekniikkapaketin kanssa (minkä varmaan suurin osa ottaa) maksaa jo lähes 17.400 EUR
https://nettimoto.com/ktm/790/3027858
Heikki
Re: KTM 790/890 Adventure
PAH kirjoitti: ↑Pe Syys 29, 2023 4:54 pm Kiinassa valmistettu 790 Adventure 2023.
Onko kukaan ostanut tai päässyt koeajamaan tätä?
Kaikki kokemukset pyörästä kiinnostaa, minkälainen moottori on hitaassa ajossa, aiheuttaako pleksi kypärään pyörteitä, onko tullut mitään huomioita Kiinan laadusta ym.?
Kävin pyörää hypistelemässä paikallisella edustajalla mutta ajamaan sillä ei päässyt. Pyörän ulkonäkö on parantunut huomattavasti edelliseen malliin verrattuna uusitun etukatteen ansiosta. Pleksissä on aukko keskellä, liekö siitä haittaa vai hyötyä. Tämä ilmeisesti valmistetaan alusta loppuun Kiinassa CF Motolla, tuleeko tehtaasta muita KTM malleja?
Hinta on saatu pidettyä aika maltillisena mutta lisähilppeitä saa kokeilla 1500km ja sitten päättää mitkä niistä haluaa lisämaksusta, koko tekniikkapaketti reilu 900 EUR. Sisältää mm. vakkarin, qs:n ja useita ajotilasäätöjä. Kaikille elektroniikkamäärä nykypyörissä ei ole mieleen niin näinhän sitä saa karsittua.
Ajamaan tuota on päästävä mutta pitää odottaa kevääseen, silloin rekisteröivät demopyörän ja joku kiertuekin tulee.
https://youtube.com/watch?v=DwI8hHFzO1E
Oman prätkän sain ajoon kesäkuun alkupuoliskolla 2023 ja ilmeisesti ensimmäisten joukossa. Väritys valko/oranssi. Ostopäätös tuli tehtyä aikalailla sokkona, koska pyörää ei päässyt keväällä -23 edes näkemään livenä. Aluksi tarjousta kyselin jammu tenereen, mutta onneksi vaihtotarjous oli aivan paska ja jäin vielä pohtimaan asiaa vaikka tenere hyvä prätkä onkin. Osui sitten silmiin kotarin päivitetty malli 790 adv. Aika paljon tuli luettua lontoota kun pyörään perehtyi. Myöskään jälleenmyyjällä ei ollu kaikkiin kysymyksiin vastauksia. Laadusta ei ollut muuta tietoa kuin myyjän vakuuttelut. No takuu tietenkin, jos jotain porsii.
Ensifiilikset posiitiiviset. Myyjän kanssa potkittiin rengasta luovutuksen yhteydessä eikä silmin nähden laadullisia komponenttieroja näkynyt. Prätkä näytti samalta kuin Euroopassa valmistetut. Kesällä kerkesin vajaa 7 tonnia ajella ilman ongelmia. Ekaan huoltoon noheva asentaja huomasi kosteutta vetarin stefassa, joka samalla vaihdettiin takuuseen. Itse en tätä vielä huomannu. Ekan kesän perusteella ei voi olla kuin tyytyväinen pyörävalintaan. Hyvä joka paikan höylä ja kompromissi niin metsässä, matka-ajossa kuin kaupungissa huomioiden paino yms. Hyvin taittui norjan reissu ja hymy nousee huulille aina kun pääsee metsäteille ja naputtelee rajoittajaa vasteen sladissa.
Ajotuntuma, tuulenpyörteet, geometria, moottorinluonne yms. paljolti fiilis juttuja, joten se mikä toimii mulla ei välttämättä toimi sulla. Ehdottomasti vaan koeajolle kun mahis. Kandee myös käydä muita keskisarjan adv ajamassa. Ite 182cm, paino about 80kg ja pyörä tuntuu oikein passelilta. Tuulenpyörteen, hidasajo eivät erotu negatiivisesti, meno on pehmeää. Pikkasen jäin jopa kaipaamaan tiettyä smt lc8 v2 koneen kulmikasta repimistä katuajossa. Metsässä taas siitä on mun mielestä enemmän haittaa.
Tosiaan demo mode pyörässä sen 1500km, jonka jälkeen vakkari, quick shifter yms. herkut lopettaa toiminnan. Ite en tech packiä vielä ekassa huollossa ostanu. Ihan sillä, että tulee nähtyä, mitä toimintoja oikeasti itse tarvitsee. Riippuu tarjouksesta ja hinnasta, mutta ainaki vakkari tulee seuraavassa huollossa aktivoitua. Onhan se rally pack ja esim. luisukulman säädön mahdollisuus hieno ja hyvin toimiva lisävaruste. Tosin offroad ajotila antaa kyllä myös viedä pyörää nätisti hyvässä sladissa jos haluaa käyttää tietokonetta apuna ajossa. Onneksi avustimet saa myös pois päältä. Ainut lisävaruste pyörässä on toistaiseksi kahvanlämppärit.
Re: KTM 790/890 Adventure
Kiitokset raportista!Hanaa kirjoitti: ↑Su Tammi 28, 2024 4:33 pmPAH kirjoitti: ↑Pe Syys 29, 2023 4:54 pm Kiinassa valmistettu 790 Adventure 2023.
Onko kukaan ostanut tai päässyt koeajamaan tätä?
Kaikki kokemukset pyörästä kiinnostaa, minkälainen moottori on hitaassa ajossa, aiheuttaako pleksi kypärään pyörteitä, onko tullut mitään huomioita Kiinan laadusta ym.?
https://youtube.com/watch?v=DwI8hHFzO1E
Oman prätkän sain ajoon kesäkuun alkupuoliskolla 2023 ja ilmeisesti ensimmäisten joukossa. Väritys valko/oranssi. Ostopäätös tuli tehtyä aikalailla sokkona, koska pyörää ei päässyt keväällä -23 edes näkemään livenä. Aluksi tarjousta kyselin jammu tenereen, mutta onneksi vaihtotarjous oli aivan paska ja jäin vielä pohtimaan asiaa vaikka tenere hyvä prätkä onkin. Osui sitten silmiin kotarin päivitetty malli 790 adv. Aika paljon tuli luettua lontoota kun pyörään perehtyi. Myöskään jälleenmyyjällä ei ollu kaikkiin kysymyksiin vastauksia. Laadusta ei ollut muuta tietoa kuin myyjän vakuuttelut. No takuu tietenkin, jos jotain porsii.
Ensifiilikset posiitiiviset. Myyjän kanssa potkittiin rengasta luovutuksen yhteydessä eikä silmin nähden laadullisia komponenttieroja näkynyt. Prätkä näytti samalta kuin Euroopassa valmistetut. Kesällä kerkesin vajaa 7 tonnia ajella ilman ongelmia. Ekaan huoltoon noheva asentaja huomasi kosteutta vetarin stefassa, joka samalla vaihdettiin takuuseen. Itse en tätä vielä huomannu. Ekan kesän perusteella ei voi olla kuin tyytyväinen pyörävalintaan. Hyvä joka paikan höylä ja kompromissi niin metsässä, matka-ajossa kuin kaupungissa huomioiden paino yms. Hyvin taittui norjan reissu ja hymy nousee huulille aina kun pääsee metsäteille ja naputtelee rajoittajaa vasteen sladissa.
Ajotuntuma, tuulenpyörteet, geometria, moottorinluonne yms. paljolti fiilis juttuja, joten se mikä toimii mulla ei välttämättä toimi sulla. Ehdottomasti vaan koeajolle kun mahis. Kandee myös käydä muita keskisarjan adv ajamassa. Ite 182cm, paino about 80kg ja pyörä tuntuu oikein passelilta. Tuulenpyörteen, hidasajo eivät erotu negatiivisesti, meno on pehmeää. Pikkasen jäin jopa kaipaamaan tiettyä smt lc8 v2 koneen kulmikasta repimistä katuajossa. Metsässä taas siitä on mun mielestä enemmän haittaa.
Tosiaan demo mode pyörässä sen 1500km, jonka jälkeen vakkari, quick shifter yms. herkut lopettaa toiminnan. Ite en tech packiä vielä ekassa huollossa ostanu. Ihan sillä, että tulee nähtyä, mitä toimintoja oikeasti itse tarvitsee. Riippuu tarjouksesta ja hinnasta, mutta ainaki vakkari tulee seuraavassa huollossa aktivoitua. Onhan se rally pack ja esim. luisukulman säädön mahdollisuus hieno ja hyvin toimiva lisävaruste. Tosin offroad ajotila antaa kyllä myös viedä pyörää nätisti hyvässä sladissa jos haluaa käyttää tietokonetta apuna ajossa. Onneksi avustimet saa myös pois päältä. Ainut lisävaruste pyörässä on toistaiseksi kahvanlämppärit.
Menin jo syksyllä osto mielessä paikalliseen liikkeeseen kun kuume kasvoi niin kovaksi mutta myyjä tulikin 500 EUR alaspäin parhaasta hyvitystarjouksestaan vaihtopyörästä niin kauppa jäi tekemättä.
Ostin sitten käytetyn 890 R:n
Pitänee tuo 790 kuitenkin käydä kokeilemassa keväällä niin tietää mitä menetti
Heikki
Re: KTM 790/890 Adventure
Mikä tabletti ja teline sopii parhaiten.Mittariston yläpuolelle?890 perusmalli 2023.Käykö takalaukku teline joka on tarkoitettu 2021-2022 myös 2023 malliin?
Re: KTM 790/890 Adventure
Laukkutelineen kiinnnityksiin ei oo tehty muutoksia.
Tabletti telineeseen mittariston päälle en ota kantaa. Kokeilin siinä, mutta nyt on RAMilla stongassa. Paikkana huonompi mutta siirto oli pakollinen. Korkea aukollinen visiiri käytössä ja tabletti peitti sen aukon, teki jäätävää turbulenssia kypärään, poistin tabletin, rauhoittui täysin.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Tilasin 21-2022 mallin takalaukku telinen ja alulaukun. kävi 2023 malliin hyvin.
Re: KTM 790/890 Adventure
Talvisäilössä kävin 890 -21 käyttämässä, noin vajaa 10 min sisällä alko putkisto olemaan punahehkunen. Onko ihan normaalia vai oliko tässä joku katin polttohomma menossa?
Asentelin samalla kaatumaraudat pyörään. Onko muilla kokemuksia alumiini raudoista?
Asentelin samalla kaatumaraudat pyörään. Onko muilla kokemuksia alumiini raudoista?
KTM 890 adventure