Paras pyörä kaksi päällä?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Paras pyörä kaksi päällä?
Pitempi reissu suunnitteilla, eikä nykyisestä moposta ole kaksi päällä ajoon kun tila loppuu kesken.
Nämä saattaisivat olla hyviä:
-KTM 990 adventure
-BMW 1200
-Suzuki 650 / 1000 DL
Muita? ..tähän asti noista 650 DL on ollut pinnalla..kuulemma ok kaksipäällä, ja kestävä kone.
Nämä saattaisivat olla hyviä:
-KTM 990 adventure
-BMW 1200
-Suzuki 650 / 1000 DL
Muita? ..tähän asti noista 650 DL on ollut pinnalla..kuulemma ok kaksipäällä, ja kestävä kone.
- sjuggen
- Pyörä: Husqvarna TE250 -08
Re: Paras pyörä kaksi päällä?
No, minun mielestä paras pyörä kaksi päällä ajoon löytyy Honda Goldwingistä tai BMW K1200LT:stä. Mutta ehkä kysyjä halusikin kulkinetta maastoon tai ainakin ei-pinnoitetulle alustalle?
Opetellaan ajamaan, ja katsellaan varvikkoa.
Joo, tosiaan katupyörät ei käy..
-
Larsanjus
- Pyörä: 950 Adv -04
650 Pegasosta loppuu auttamatta voima kesken jos sen kyytiin emännän saa houkuteltua. Ollaan molemmat aika kevyitä, yhteispaino jää 130kg paikkeille.
Kotarissa (950adv) taas tilaa ja voimaa riittää.
Molemmissa on esijännityksen säätö takaiskarissa, sillä saa aika hyvin pelattua jousituksen kohdalleen.
950 vanhanmallin vakiopenkki ei paljon kyytiläistä miellytä, mutta bilteman geelipehmuste tekee siitä siedettävän. Joku uudemmista satulamalleista on kuulemma parempi.
Vähän olen skeptinen pikkususukin suhteen, mutta satulaa lukuunottamatta kottarainen on onnistunut paketti.
Kotarissa (950adv) taas tilaa ja voimaa riittää.
Molemmissa on esijännityksen säätö takaiskarissa, sillä saa aika hyvin pelattua jousituksen kohdalleen.
950 vanhanmallin vakiopenkki ei paljon kyytiläistä miellytä, mutta bilteman geelipehmuste tekee siitä siedettävän. Joku uudemmista satulamalleista on kuulemma parempi.
Vähän olen skeptinen pikkususukin suhteen, mutta satulaa lukuunottamatta kottarainen on onnistunut paketti.
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Uudemman absi adven takapenkki on paremmin muotoiltu kaksinajoon ja helppo vaihtaa.
Kyytiläistä kyl varmaan miellyttää enempi bemarin maamoottori luonne ja se para joku lever, ettei nyöki.
Kyytiläistä kyl varmaan miellyttää enempi bemarin maamoottori luonne ja se para joku lever, ettei nyöki.
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
950 Kotareista kokemusta SE ja SM, ne oli silloisen rouvakkeen kanssa sangen miellyttäviä kuskille ja matkustajalle ( 190cm ja 180cm). Istuin itsekkin mielelläni kyydissä. Ainoa vika oli se, että keulittelu on kaksi päällä vielä helpompaa kuin yksinään. Tosin siitä ei tullut valituksia. Adve lienee vielä mukavampi.
Mites ison kotarin kestävyys?Tyyppivikoja? ..ja onko helppo tehdä huollot?
Kyllä toi ktm tuntuu kestävän, olen ajanut kahdella n. 80 tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Öljyn vaihto huolto on helppo (varsinkin, jos laittaa tyhjennysletkun)15tkm välein oleva isompi huolto sitten on aika työläs, kun venat pitää tarkistaa.savorau kirjoitti:Mites ison kotarin kestävyys?Tyyppivikoja? ..ja onko helppo tehdä huollot?
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
-
Ookander
- Pyörä: BMW R 1250 GSA
Listassa ei ollut 1200 Tenereä mutta jos oikein aavistelen kaks päällä ei ihan mihinkään enska poluille kisavauhtia olla menossa, sorateillä ja Karjalassa toimii kahden ihmisen täysien pakaasien kanssa hyvin.
Evon pikkuteillä taipuu yksin ihan siinä missä 990 Adventurekin. Yksinajaessa poluille kyllä joku muu.
Evon pikkuteillä taipuu yksin ihan siinä missä 990 Adventurekin. Yksinajaessa poluille kyllä joku muu.
OXOTA
Tosiaan joo tenere jäi listalta pois. Siinä vielä sekin hyvä puoli että löytyy kardaani. Mites teneren kestävyys / huollettavuus?
Uusi africa twin tietysti huippupeli kanssa,mutta 20.000€ hinta aika järkyttävä..saksassa sama 11.000 uutena..on se vaan hienoa tämä Suomen verotus..
Uusi africa twin tietysti huippupeli kanssa,mutta 20.000€ hinta aika järkyttävä..saksassa sama 11.000 uutena..on se vaan hienoa tämä Suomen verotus..
-
Ookander
- Pyörä: BMW R 1250 GSA
Jokin aika sitten suomessa myytiin ylivuotisia uusia siinä 15 k€ hintaan mutta nyt ei löytynyt. Kestävä kuulemma on, vahvaa junanmoottori tyyliä.
http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/ ... enere.aspx
Kardaani on kyllä huoleton, itsellä on beemerissä ollut kardaani ja kura-vesikeleissä helppo, toki vähän painaa
mutta niinkuin tämäkin asia jokaisella on omat mieltymyksensä ja sitten vielä jokainen matkaileen omia polkujaan joten ei voi suositella vain "yhtä oikeaa".
http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/ ... enere.aspx
Kardaani on kyllä huoleton, itsellä on beemerissä ollut kardaani ja kura-vesikeleissä helppo, toki vähän painaa
mutta niinkuin tämäkin asia jokaisella on omat mieltymyksensä ja sitten vielä jokainen matkaileen omia polkujaan joten ei voi suositella vain "yhtä oikeaa".
OXOTA
DL 650 ollut viimekesän ja kulkua riittää mulle 1 tai 2 päällä. Soralla tullut päästeltyä jonkin verran ja jopa niin pienillä puluilla että panssari kopissu kiviin. Mielestäni erittän hyvä yleispyörä. Alusta kestopäällysteellä erinomainen, soralla ihan ok ja kivikossa surkea. Mutta nää on makuasioita, kävin viime kesänä kokeilemassa 700 transalppia ja 500 kavaa ja muutamaa dl650 ja mun valinta osui tuohon. Ja mulle kyllä hinta oli yks merkittävä tekijä, suitsan hinnalla ei olis saanu isompia pyöriä tai sit olis täytyny ottaa paljon vanhempi ja enempi ajettu.
Osasit kiteyttää tuohon samat mitä monelta foorumilta jo lukenut. Kuulemma kaksipäällä yksi parhaista ajaa, ja kone jaksaa vääntää kuormankin kanssa. Ei tietysti mikään tykki,mutta eipä sitä tehoa määräänsä enempää ulkomailla tartte. Kone noissa tuntuu kestävän kunhan huoltaa, parilla foorumilla juttua kun tahkonneet yli 200.000km ilman isompia remontteja..aika hyvin noin pienelle koneelle.DL 650 ollut viimekesän ja kulkua riittää mulle 1 tai 2 päällä. Soralla tullut päästeltyä jonkin verran ja jopa niin pienillä puluilla että panssari kopissu kiviin. Mielestäni erittän hyvä yleispyörä. Alusta kestopäällysteellä erinomainen, soralla ihan ok ja kivikossa surkea. Mutta nää on makuasioita, kävin viime kesänä kokeilemassa 700 transalppia ja 500 kavaa ja muutamaa dl650 ja mun valinta osui tuohon. Ja mulle kyllä hinta oli yks merkittävä tekijä, suitsan hinnalla ei olis saanu isompia pyöriä tai sit olis täytyny ottaa paljon vanhempi ja enempi ajettu.
Vanhoja saa vähän ajettuinakin todella halvalla,ja se tietysti plussaa. Miinuksena 17" etuvanne joka vielä valua..tien päällä renkaan vaihto voi olla rautojen kanssa aika vaikeaa(?)
Vähän ehkä törkeää mainostaa näin, mutta minulla olisi nyt myynnissä erittäin hyvin varusteltu pyörä, jolla voisi saman tien lähteä reissuun. http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =3&t=36608
Ei hullumpi, pidetään mielessä..