Husqvarna 701 enduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

LateK kirjoitti: Pe Touko 19, 2023 4:33 pm
Mä en vaan halua sitä kun vedän kytkinkahvasta pyörä lisää kierroksia, ihan niinkuin se määräisi mitä mun pitää seuraavaksi tehdä... alamäki moottorijarru on hyvä esimerkki ja joku este edessä...
Sitten siinä on joku vika. Kytkimen kanssa vaihtaessa kierrosten ei pitäisi muuttua mihinkään.
Smusdf
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2020 4:52 pm
Pyörä: 701E -16

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Smusdf »

Smusdf kirjoitti: Su Elo 28, 2022 4:36 pm Ilmaantui pieni ongelma vapaavalon osalta. Vapaavalo ei toimi, eikä pyörä starttaa ilman että kytkin on painettuna.

Hehkun liitin kävi ilmeisesti oikosulussa. Sulake on ehjä, hehku on ehjä, johdot ja liitokset siistejä emäputken johtonippuun asti.

Mistähän kannattaisi vikaa alkaa etsimään? Voiko vapaan kalibrointi mennä pieleen, mikäli valolle menevät johdot käyvät oikosulussa?
Eipä kalibroinnilla ollut vaikutusta ongelmaan. Vapaavalo ei edelleenkään pala. Mikähän siinä hitsaa? Osaan kyllä ajaa ilman sitä valoakin, mutta jos tuo kytkimen mikrokytkin hajoaa reissussa, niin tuotahan ei saa käyntiin enää kuin työntämällä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja B12 »

Ei se valo itsessään estä käynnoistämistä, vaan vaihteen asentoanturi. Se on pelkkä potikka, jossa ei mitään pykäliä kuten ennenvanhaan. jos anturin irrottaa akku kiinni, se menee sekaisin.

Käytitkö siis vapaan asennon kalibroinnissa merkkiliikkeen testerissä?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Smusdf
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2020 4:52 pm
Pyörä: 701E -16

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Smusdf »

Oulun konekaupalla käytin kalibroitavana. Niillä kai on valtuutettu huolto, kun hussen pyöriä myyvät.

Soittivat tosiaan sieltä ettei vika korjaantunut kalibroinnilla (että vapaan valo ei pala vieläkään). Ei tullut kysyttyä lähteekö se käyntiin ilman kytkintä.

Pitää vähän tutkia lisää sitä pyörää kunhan joudan sen viikon päästä hakemaan. Hehku ja sulakkeet on tosiaan ehjät ja johdotkin näkyviltä osin.

Edit. Lähtee käyntiin vapaalla ollessa ilman kytkintä. Kalibrointi korjasi siis tärkeimmän vian. Taitaa olla johto poikki jostain kun valo ei pala.
Vima
Viestit: 28
Liittynyt: Su Elo 20, 2017 1:26 pm
Pyörä: 701

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Vima »

hiiliteräs kirjoitti: To Huhti 27, 2023 9:04 am
LateK kirjoitti: Ti Huhti 25, 2023 12:22 pm Wings ?
Aattelin tilata äänenvaimentimeen "silence-kitin"
Sitten huomasin että on tarjolla "Power-kit", onko tästä jollain kokemusta ?
https://wings-exhausts.com/performance- ... -sm-21-eu/
Miten tää eroaa "fuel-dongleista" jotka on kymmenes osan tuosta hinnasta ?
Hep, mulla on nyt muutaman sata kilometriä ollut tuo Wingsin power kitti kiinni, tosin 690:ssä, ja nimenomaan Euro5 kone.

Tykkään todella paljon, loppui se ennakoimaton stumppailu ja toisaalta varsin rauhaton käytös pienillä kierroksilla, siinä tyhjäkäynnin paikkeilla ja vähän yli. Onko sitten hintansa arvoinen, sen jokainen tietysti päättää itse. Riippuu paljon ajotavoista ja maastoistakin. Ehti mulla olla vähän aikaa kiinni jokin "edullinen" fuel donglekin, mutta sen vaikutus oli ihan olematon.

Putki itsessään on tuttua Wingsiä, siististi tehty ja hyvä-ääninen :D
Itseä kiinnostaisi tämä purkki, onko huomattavaa teho/vääntö parannusta alakierroksilla? Lähinnä herääkö kone paremmin ?
Itsellä ei ole ollut mitään stumppaamis ongelmaa, vaan haussa että heräisi paremmin ala/keski kierroksilla.

Edit: nyt pyörässä purkki paikoillaan, huomattava parannus entiseen👍🏻
Viimeksi muokannut Vima, To Elo 31, 2023 8:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
O-p Pitkänen
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 05, 2023 8:39 pm
Pyörä: Ktm 690

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja O-p Pitkänen »

LateK kirjoitti: Pe Touko 19, 2023 4:33 pm ...Tiukassa paikassa tai kevennyksessä hipaiset vaihdepoljinta...hups.
Mä en vaan halua sitä kun vedän kytkinkahvasta pyörä lisää kierroksia, ihan niinkuin se määräisi mitä mun pitää seuraavaksi tehdä... alamäki moottorijarru on hyvä esimerkki ja joku este edessä...
Tuon ongelman aiheuttaa kykinkahvan mikrokytkin, kahva pitää olla lähes pohjassa, että mikrokytkin kytkee, ja tietokone älyää että kytkintä painetaan, mikrokytkintä ei pysty säätää paremmaksi. Itse ratkaisin ongelman letkunpätkällä tappiin, joka painaa mikrokytkintä. Laittaisin kuvan, jos osaisin.
Viuh
Viestit: 1681
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Viuh »

’21 701 jota on rakennettu rallitornilla ja etutankeilla joten painoa edessä jonkinkin verran enemmän kuin alunperin. Saako keulasta ollenkaan toimivaa ”perinteisin” keinoin vai onko cartridge sarja oikotie onneen? Nyt rajat tulee aika pian vastaan.
JMS
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 10:23 am
Pyörä: KTM 890AdvR -23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja JMS »

Viuh kirjoitti:’21 701 jota on rakennettu rallitornilla ja etutankeilla joten painoa edessä jonkinkin verran enemmän kuin alunperin. Saako keulasta ollenkaan toimivaa ”perinteisin” keinoin vai onko cartridge sarja oikotie onneen? Nyt rajat tulee aika pian vastaan.
Kai olet vaihtanut jouset vastaamaan kasvanutta painoa / +kuskin painoon sopimaan? Huomattavasti paranee kun jouset on oikeat.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Yks vaihtoehto on et otat yhteyttä vaikka: http://www.ttmfactory.com/ ja Timo laittaa iskarit mimmoseks haluat.
Mulle laitto pehmeäksi kun ajelen iisisti.
jv
Viuh
Viestit: 1681
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Jep kokeillaan perinteisiä ensin.. tuommosenaan ei todellakaan ole häävi.
einomies
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 1:03 am
Pyörä: 701e
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja einomies »

Mulla jäi ylimääräiseksi HDB Offroadin 701 mallin mittariteline, eli tää https://hdboffroad.com/product/husky-al ... -690-2021/
Jos täällä jollain kiinnostaa niin voin tuon myydä
KilKenny74
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Syys 22, 2023 8:54 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja KilKenny74 »

Smusdf kirjoitti:Oulun konekaupalla käytin kalibroitavana. Niillä kai on valtuutettu huolto, kun hussen pyöriä myyvät.

Soittivat tosiaan sieltä ettei vika korjaantunut kalibroinnilla (että vapaan valo ei pala vieläkään). Ei tullut kysyttyä lähteekö se käyntiin ilman kytkintä.

Pitää vähän tutkia lisää sitä pyörää kunhan joudan sen viikon päästä hakemaan. Hehku ja sulakkeet on tosiaan ehjät ja johdotkin näkyviltä osin.

Edit. Lähtee käyntiin vapaalla ollessa ilman kytkintä. Kalibrointi korjasi siis tärkeimmän vian. Taitaa olla johto poikki jostain kun valo ei pala.
@Smusdf, selvisikö vapaan valon vika? Minulla kävi juuri samasta syystä Oulun Konekaupalla ja sama vika. Kalibrointi auttoi että vapaan tunnistaa, mutta siltikään valo ei pala. Lisäksi minulta on myös mennyt öljyn paineen varoitusvalo. Onkohan muuta korjausta kuin koko Ecun vaihto, olisko sieltä nyt jotain hajonnut tai kärähtänyt. Emc piiriä huollossa epäilivät.

Lähetetty minun DN2103 laitteesta Tapatalkilla

Smusdf
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2020 4:52 pm
Pyörä: 701E -16

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Smusdf »

Ei selvinnyt. Vapaalla ollessa kantaan tulee jotain 7v jännitettä mutta vaihde päällä reilu 12. Valo ei pala siltikään!!! Jos ottaa uuden maadotuksen niin tulee reilu 12v ja valo palaa jatkuvasti kirkkaana.

Polttoainepumpun johto oli mennyt poikki nii käytin johtosarjan aika riekaleina ja vaihdoin useamman huonon johdon. Näillä ei ollut vaikutusta vapaavaloon.

Vapaavalon osalta en todellakaan älyä mikä siinä kusee. Muutenhan tuo mopo toimii mainiosti.
Viuh
Viestit: 1681
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Varmaan tunnettu juttu mutta omassa oli takajarrun säiliön letku viittä vaille hinkkautunut puhki linkun kylkeen. Hätäapupakettina spiraali ja teippi päälle.
Nordsjö
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 23, 2018 5:23 pm
Pyörä: 1200 gsa 08, Ktm 690 E

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

Mitkäköhän lyhyemmät alkuperäiset kytkin- ja jarruvivut passais 701 2018?
Kytkinpuolelle passais vissiin 300te:n vipu 50302031300. Ehkä?
Mutta mites jarrupuoli, en haluis laittaa mitään Kiinanpaskaa…
Vastaa Viestiin