KTM 390 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kiinnostava laite, mutta ketjussa oli mainintaa että alustassa on vähän sanomista. Ei hyvä jos se pohjaa sorapolun röykyssä, no en nyt ihan krossipyörän ominaisuuksia odottaisikaan. Saiskohan tohon paremmat osat esim. Exc-sarjasta? Voisin kuvitella että niitä löytyis kohtuuhintaan.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
FI72
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 06, 2020 1:34 pm
Pyörä: KTM 390 Adventure
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja FI72 »

Teme X-2 kirjoitti: Ke Joulu 09, 2020 10:13 pm Satapiikki.fi:stä ostin renkaat. Ovat nuo:
https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... IC02323VKE
https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... 19DU288VKE
Thanks. Paljon olet pitänyt paineita? Itse olen alle 70 kiloinen varusteiden kanssa.
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Pienen testilenkin kävin talvirenkailla ajamassa ja onhan se mukavaa jääpolanne tiellä missä ei meinaa nastattomilla kengillä pysyä pystyssä.
Oli muuten todella painavat renkaat ja vanteet, kun vielä paksut sisurit lisänä. Huomasi ohjauksessa, piti olla huomattavasti määrä tietoisemmat ohjausliikkeet. Pyörä tykkäsi vaan mennä suoraan.
https://youtu.be/74EgxHIEA_Y
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Onko tämä nyt niitä ilmoituksia joita ei pitäisi olla:
- Rekisterinumero
- Kaikki pyörän tiedot mukaan lukien runkonumero
- Avainkortti niin että kaikki tiedot näkyvissä
+ Säilytyspaikka

Eli ei tarvitse oikeastaan edes maksaa mitää, tilaa vaan uuden avaimen, hyppää päälle ja ajaa pois :lol: :roll: :lol:
Mika TA-91
stpena
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:14 am
Pyörä: DR350 XTZ750 Transalp 750

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja stpena »

Tämä pyörä olisi nyt harkinnassa kun näyttäisi olevan pyörän kevennys miltei pakollista. Vanhenemisen ja sairastelujen takia nuo isot pyörät näyttävät jos ei ylivoimaisilta niin vuosi vuodelta hankalampia käyttää. Mikä onnistui vuonna -10 ei näy onnistuvan enää vuonna -21. 1200 Tenere ei tahtonut nousta enää pesupaikalla pyörilleen yksin vaan jouduin huikkaamaan naapurin avuksi (mikä nöyryytys) :evil: .
2020 malleja näyttää olevan myynnissä joten kysyisin onko vuodelle 2021 tulossa mitään sellaisia muutoksia miksi kyseistä vanhempaa mallia ei kannattaisi ostaa. Jossakin tuolla aiemmin joku väläytteli esim. pinnapyöriä.
Vielä senverran että mitä lisävarusteita kannattaa tilata ostettaessa shifterin lisäksi.
Olen 177 cm pitkä ja painan 82 kiloa joten kaippa tuo pyörä mitoiltaan ja tehoiltaan minulle riittäisi kun rouvakaan ei sairautensa takia enää voi mukaan tulla.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Hmm. Stpena puhuu asiaa. Aattelin kyllä sinnitellä isomman matkalehmän kanssa vielä jonkun vuoden.
Sitten pitänee harkita vaihtoa vaikka tämmöiseen:
https://powersports.honda.com/street/mi ... ail125-abs
SF 1098S
MTS V4S
PaveP
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2021 8:57 am
Pyörä: KTM Adventure 390 / Honda ST 1300

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja PaveP »

Onko käyttäjillä kokemuksia 390 Adventuren ABS jarrujen kaarrejarrutustoiminnosta? Hoitavatko tehtävänsä? Ainakin teknisten speksien perusteella eroavat isommista KTM malleista. Myös 390:ssa on kyllä kallistuskulmatunnistin, mutta isoissa Kotareissa järjestelmä on 4 kanavainen, kun tässä on 2 kanavainen. Jarrutehohan on varmasti pienempi, mutta onko ABS systeemi ja sen kaarrejarrutustoiminto yhtä ”tasokas”?

Monissa myyntiesitteissä 390 Adventureista ei edes mainita kaarrejarrutusta, toisin kun esim. 690:ssa :?
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Ne ois pinnavanteet saatavilla. Vähän tuo kuumottelisi. Uskoisin, että ovat kevyemmät mitä nuo valuvanteet.
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 09901044C1
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja an13 »

Ainakin hyvä hinta on kun saa alkuperäis osana jarrulevyn ja vetopakan kanssa alle tonnilla pari. Voisi sitten talveksi laittaa orkkisvanteille piikit vaikka.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Teme X-2 kirjoitti: Ke Maalis 03, 2021 2:46 pm Ne ois pinnavanteet saatavilla. Vähän tuo kuumottelisi. Uskoisin, että ovat kevyemmät mitä nuo valuvanteet.
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 09901044C1
Pinnavanteet ova yleensä vähän painavammat kuin valuvanteet. Mutta kestävät iskuja paremmin.
SF 1098S
MTS V4S
jeikei27
Viestit: 8
Liittynyt: To Heinä 09, 2020 1:42 pm
Pyörä: ktm 390

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja jeikei27 »

moi

Onko kukaan päivittänyt 390 jousitusta jäykempään suuntaan.
Itsellä varsinkin keula pohjaa varsin helposti
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

jeikei27 kirjoitti: Ma Syys 06, 2021 1:10 pm moi

Onko kukaan päivittänyt 390 jousitusta jäykempään suuntaan.
Itsellä varsinkin keula pohjaa varsin helposti
En ole päivittänyt alustaa mitenkään, mutta minulla taas perä pohjaa ensimmäisenä, jos vähän reilummin päästää, ei niinkään keula.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
skuikka
Viestit: 2208
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ölyn pintaa nostamalla saa keulaan helposti pohjausvastusta lisää. Ohjekirjassa saattaa olla vaihteluväli merkattu, jos ei niin joutuu vähän arvaamaan mutta 5, ehkä 10:kin milliä uskaltaa nostaa. Ilmatasku kun pienenee, pohjaamisvastus kasvaa.
jeikei27
Viestit: 8
Liittynyt: To Heinä 09, 2020 1:42 pm
Pyörä: ktm 390

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja jeikei27 »

pitänee kokeilla nostaa öljyn tasoa kun keulan stefat pitää vaihtaa taasen (2 kerta kun öljyt karkas) :D
Vastaa Viestiin