kawasaki KLX250S

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Eläin »

trumplandiasta tuleviin pitää myös maksaa tullia, mikä ei näy tilatessa. englanti on vielä hetken aikaa eu-maa.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
mkn
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 6:46 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Kempele

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja mkn »

Vuonna 2015 kolme tankkia suoraan IMS:ltä. Silloin yhden hinta 275$. Yhden toimitus 55$, kolmen 75$
Tankit + toimitus: 839.54€
Tulli: 30.5€
ALV: 205.16€
==============================
Yhteensä: 1075.20€
=> Hinta per tankki 358.40€

Tilaus onnistui sujuvasti sähköpostilla.
pkemppai
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 2:20 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja pkemppai »

No, eipä tämä suuremman tankin hommaaminen aivan helposti alkuun lähtenyt: Kun sinne Kalifornian IMS-firmaan ei päässyt tilausta tekemään suoraan webbisivulta, laitoin heille e-mailia. Ensimmäiseen ei tullut vastausta, ei toiseen eikä kolmanteenkaan. Neljännen viestin laitoin suomeksi. Pakko oli yrittää kun eivät tunnu englantia ymmärtävän;.). Viimeisimpäänkään ei kyllä ole tullut vastausta - vielä.

Mutta löysin toisenkin firman, Just Gas Tanks: https://www.justgastanks.com/kawasaki-k ... gas-tanks/ Siellä oltiin halukkaampia kaupantekoon, ja tankin pitäisi olla jo matkalla Ouluun. Muutamaa dollaria halvemmallakin olivat valmiita tankistaan luopumaan.

Mutta kun minun tuurini on aina ollut semmoinen, että jos ostan arvan, jossa jokainen arpa voittaa, minä en. Törmäsin webbisivuun, jossa tankin vaihtamiseen oli ohjeet. Muuten kaikki oli mennyt hienosti, mutta IMS-tankin bensapumpun kiinnitysreiät oli porattu 180 astetta pieleen - ei paljon, mutta enempääkään ei voinut. Vilkaiskaapa itse:
https://www.gt-rider.com/se-asia-motorc ... ide.11762/

Saapa nähdä, miten tässä käy!

Ajattelin, että 11 vuotta vanhan bensaletkun voisi vaihtaa samassa rytäkässä. Muinaisilta mopediajoilta muovisista bensaletkuista on huonoja kokemuksia: ne vaihtoivat värinsä tumman ruskeiksi ja sen jälkeen murenivat. EMC:llä tarjosivat KLX250:een 6 mm letkua metrin pätkän neljällä eurolla. Tein kaupat kun hintakaan ei juuri päätä huimannut. Mutta kumia letku ei ole, "joksikin silikoniksi" kutsuivat. Mahtaakohan tuo 6 mm olla käypänen letkun läpimitta? Vähän tuntuu pieneltä. Motonetissä näyttää olevan hieman jämymmän näköistä tavaraa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/458137/ ... estava-15m

Vinkkejä ja neuvoja otetaan kiitollisena vastaan!
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Pyörä päivitettiin Pohjois-Amerikan markkinoille pykälää isommaksi:

https://www.advpulse.com/adv-news/2021- ... -unveiled/

Katsotaan, palaako se myös Kawasakin Euroopan mallistoon, vai jääkö Versys-X 300 ainoaksi pikku-Kawaksi täällä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
pkemppai
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 2:20 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja pkemppai »

Myöhäisiltaa kaikille tasapuolisesti!

IMS:n tankki paikallaan, ei ongelmia. Snorkkelikin on vaihdettu. Ostin vielä Biltemasta jämerämmät rysterit alkuperäisten lärpäkkeiden tilalle. Hintakaan ei aivan päätä pyörryttänyt, 20,90 €. Kaasukahvan puoli meni paikalleen lähes heittämällä, mutta vasemman puolen kanssa on hieman ongelmia:

Kytkinrunkoa pitäisi pystyä siirtämään ainakin pari senttiä sisäänpäin, jotta saisi rysterin istumaan kunnolla. Sieltä valo-, vilkku yms osasta tulee pari johtoa, jotka menevät kytkinrunkoon. Ovatko ne niitä tällä palstalla mielipiteitä herättäneitä hyppylankoja? Ne kulkevat ikäänkuin väärältä puolelta paksumpaa johtosarjaa. Jos ne reitittää uudestaan, siitä saisi pari - kolme senttiä pelivaraa kytkinrungon sisäänpäin siirtämiselle. Mutta jos ne ohittaa/poistaa (???), mitä siitä hyötyy ja mitä menettää? Ja miten sen homma tehdään?

Kytkinvaijeri näyttää käyvän lyhyeksi. Onkohan esim. KLR 650:n kytkinvaijeri pitempi?

Nuo sähköhommat ovat minulle täyttä hepreaa. Enkä minä niihin oikeastaan uskokaan - eihän sitä sähköä edes näe.

Pysykää terveinä!!
pkemppai
Avatar
tokor
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja tokor »

Mitenkäs klx takavanne, löytyykö keltään ylimääräistä tai osais sanoa käykö muut kuin mallikohtaiset suoraan tai pienellä vaivalla? Tutulla olisi tarve ehyellä kun kehä solmussa ja juu tiedetään että kehiä ja pinnasarjoja saa
Avatar
tokor
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja tokor »

Nukkumassa talviunilla vielä porukka?
Kumikalma
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 9:19 am
Pyörä: KLX 250s, V11 Le Mans

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Kumikalma »

Kyllä sitä talviunilta herätty on ja Kawaakin on jo vähän ulkoilutettu.

Talven aikana tuli kawaan laitettua 300cc sylinteri, PC5 ja autotune. Nyt alkaa pyörä tuntumaan siltä miltä sen olisi pitänytkin tuntua eli ala- ja keskikierroksille tuli mukavasti lisää tehoa ja vastatuuleenkaan tuo ei enää hyydy.

Kunhan tässä oikeasti sulais ja kuivais hieman nuo metsätiet ja polut niin pääsisi testaamaan miten tuo oikeasti toimii ajossa viritysten jälkeen.
Avatar
greatLeo
Viestit: 49
Liittynyt: To Heinä 30, 2015 10:05 am
Pyörä: Yamaha WR250R, Ducati Hypermotard 950

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja greatLeo »

Nyt kun aukesi anoppilasta maaseudulta tallipaikka niin alkanut katupyörän kaveriksi kaivata jotain maisemaan paremmin sopivaa laitetta, järjellisellä budjetilla. Aikaa ajamiseen ja varsinkin huoltamiseen on rajallisesti, ja aiempi kokemus näistä hommista vähäistä. 690 Enduron omistin aikoinaan mutta se oli soratienoviisille turhan iso ja ärhäkkä peli, eikä päässyt juuri oikeaan ympäristöönsä ainoana pyöränä.

Lopullinen valintahaarukka päätyi välille Honda CRF250L ja Kawa KLX250S. Pitkään olin kallellaan Hondaan kun luulin Kawojen olevan Bikezin yms perusteella kaasaripelejä. Mutta nehän ovatkin Euroopassa ruiskulla, mikä muuttaa pelin luonnetta. Tämä yksilö vaikuttaa sopivalta kakkospyöräksi ja opetteluun, koska en raaskisi kuitenkaan uudenkarhealla rymytä: https://www.nettimoto.com/kawasaki/klx/2723099

Miltä vaikuttaa, onko kenties jopa jonkun palstalaisen vanha tai nykyinen? Ikää ja kilsojahan tuossa on, mutta eikös näiden pitäisi olla aika kestävää tekniikkaa? Vaikkei toki Hondan tasoa luotettavuudessa liene. Sopivasti viripalaakin laitettuna.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kawassa on ihan kelvollinen ja säädettävä alusta vakiona verrattuna Hondaan ja sen lasken isoksi plussaksi Kawan eduksi. Moottori on ollut pitkän aikaa tuotannossa ja luotettavaksi todettu, saa vaikka mitä viriosaa jos siltä alkaa tuntua.

Mutta... jos löydät jostain hyvän Yamaha WR250R:än niin kannattaa silmäillä myös sitä. On Hondaan ja Kawaan verrattuna alustaltaan pykälää-paria parempi, moottori on vastaava kun noissa kahdessa eikä pelkää kilsoja. On myös kallein vaihtoehto noista kolmesta jos sellaisen edes löytää myynnistä. Mulla oli lyhyen aikaa WRR ja mielelläni ostaisin kakkospyöräksi jos olisi paikka missä säilyttää.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Hoppaa! Ketju ylös ja housut alas.

Tulipahan ostettua tämmöinen satunnaisiin sunnuntaisurautuksiin hiekkateille työmatkabuellin kaveriksi. Tai kaupat on siis sovittu ja käyn hakemassa pyörän pääsiäisenä, kun on vähän välimatkaa ja ei ennen tuota saa kovin helposti haettua.

https://www.nettimoto.com/kawasaki/klx/2913654

Sitä vaan ajattelin tulla tänne kyselemään, kun ostin pyörän puhelimessa näkemättä, että sattuuko olemaan jonkun foorumilaisen vanha tai nykyinen mopo ja mitä tuosta kannattaisi katsoa paikan päällä vielä ennen rahansiirtoa ? Puhelimessa sovittu, että pyörä toimii ja jarrupalat pitäisi vaihtaa, mutta muuta ihmeellistä ei pitäisi olla.

Tilavampi muovitankki bensalle kiinnostaa, joten jos jollain vinkata mistä sitä lähtisi etsimään, niin vinkkejä otetaan vastaan ja sitten varmaan biltemasta lithium-akku, niin saa vähän painoa pois.

Odottavan aika on pitkä, mutta menee nopeasti, kun on onneksi hiihtokelejä pk-seudullakin vielä pitkään.
artsi11
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Syys 13, 2013 7:56 pm
Pyörä: Kawasaki Versys 300 . Kawasaki KLX 250 S
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja artsi11 »

Viitisen vuotta sitten etsiskelin omaan KLX:ään isompaa tankkia ja ainakaan silloin tarjontaa ei Euroopassa tuntunut olevan. Ostin sitten tuon IMSn tankin ison veden takaa. Hintavahan se on, mutta toisaalta ihan mukava, kun voi posottaa 300, jopa 350 km yhdellä tankillisella.
artsi11
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Syys 13, 2013 7:56 pm
Pyörä: Kawasaki Versys 300 . Kawasaki KLX 250 S
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja artsi11 »

Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Yksi juttu mitä unohdin kysäistä liittyen tuohon pyörään mikä on vielä hakematta Liperistä, mutta pääsiäisenä käyn sen lomani aikana noukkimassa sieltä parempaan talteen.

Eli puhelimessa kun juttelin nykyisen omistajan kanssa, niin hän kertoi talvikäytössä pyörän käynnistyvän alkuun kylmänä vähän heikosti. Epäili vian voivan korjaantua korkeamman lämpöarvon tulpalla. Tätä huonosti käynnistymistä siis tapahtuu, kun pyörä ollut vaikka yön yli kylmässä varastossa. Itselleni se ei ole mikään ongelma kotopuolessa, kun on lämmin autotalli missä pyörä on aina säilössä. Myin kuitenkin pyörän jo eteenpäin ennen kuin olen edes noutanut sitä itselleni :D Kerroin faijalle tuosta hankinnasta, niin innostui ja on muka ajatellut hankkia jonkun tollaisen mökille postilaatikkoraketiksi, joten hän osti sen jo pois samalla rahalla mitä itse maksoin siitä. "Tuo se sitten mökille, kun kyllästyt siihen" ja laittoi rahat tilille jo etupeltoon, että pyörä varmasti siirtyy hänelle sinne eläkepäiville. Hyvä kauppa itseni kannalta, koska saan sitten mökillä pöristellä sillä jatkossa, kun siellä vietän aikaa. Mökillä pyörälle ei tosin ole lämmintä varastoa, joten tuo kylmäkäynnistyshommeli pitää saada kuntoon ennen lopullista muuttoa mökille. Toki meinasin ottaa pyörää ensi talvenakin mukaan sinne, niin pääsee ajelemaan järven jäälle ja mukavia hiekkapätkiä mitä siellä pirkanmaan alueella riittää.
XL250R
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Sotanorsu666 kirjoitti: Pe Maalis 17, 2023 7:20 am
Eli puhelimessa kun juttelin nykyisen omistajan kanssa, niin hän kertoi talvikäytössä pyörän käynnistyvän alkuun kylmänä vähän heikosti. Epäili vian voivan korjaantua korkeamman lämpöarvon tulpalla.
Uusi, suositellulla lämpöarvolla oleva tulppa ( en ole koskaan kuullut että kylmäkäynnistymistä jouduttaisiin parantamaan suositellun tulpan lämpöarvoa nostamalla ), myös kylmiin olosuhteisiin sopivan moottoriöljy ja akun kunnon tarkistus/vaihto lienevät perusjuttuja huonon kylmäkäynnistyvyyden kohdalla.
Kulunut tulppa isolla kärkivälillä, 20w50 mineraaliöljyt sisällä ja ikiakku, niin huono käynnistyvyys kylmällä on taattu.

PS toivottavasti myyjä ei pohjusta tilannetta, että hakiessasi pyörää käynnistyminen ei oikein onnistu. Silloin voi olla aika arpa, mutta ei haittaa jos arvan hintainen.
Vastaa Viestiin